سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

ثبت نام یارانه جدید و جاماندگان و انصراف دهندگان – my.gov.ir

سازمان هدفمندی یارانه ها مکلف به ثبت نام افراد متقاضی جدید دریافت یارانه شد

(۱۴۰۱/۱۲/۱۵) نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۲، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار را مکلف به ثبت‌نام افراد جدید متقاضی دریافت یارانه کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در بخش هزینه‌ای در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

وکلای ملت در این جلسه و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (د) تبصره ۱۷ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (د) تبصره ۱۷ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است ضمن بروزرسانی داده‌ها، دو بار در سال با اتکا به داده‌های متقن و ثبتی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نسبت به شناسایی گروههای مشمول حمایت و مشمولین ماده ۱۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وبرقراری حمایت های یارانه ای آن ها و اعلام حذف گروههای پردرآمد از حمایت‌های یارانه‌ای اقدام نماید.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلفند نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط و مقررات اقدام نمایند. کلیه دستگاههای اجرائی ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی انتظامی، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و پزشکی قانونی موظف به همکاری و ارائه اطلاعات به‌صورت برخط، مستمر و رایگان به وزارتخانه مذکور بوده و مکلفند تا ‌فرایند استحقاق سنجی متقاضیان را با بهره‌برداری از شاخص‌های پایگاه هدفمند و اثربخش نمایند.


(۱۴۰۱/۶/۸) ثبت‌نام افراد جامانده و انصرافی‌های قبل، توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و از طریق درگاه my.gov.ir صورت می‌پذیرد.

جاماندگان یارانه می‌تواند به درگاه معرفی شده مراجعه و بار دیگر ثبت نام کنند. به زودی تکلیف جاماندگان یارانه مشخص خواهد شد.
سرپرست پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تکلیف جاماندگان یارانه و ثبت‌نامی‌های جدید یارانه گفت: برخی افراد جامانده به دلایل مختلف هنوز امکان ثبت‌نام پیدا نکرده‌اند.

پس از ثبت‌نام، اطلاعات خانوارهای ثبت‌نامی توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای پایگاه رفاه ایرانیان ارسال شده و در اولین دور بعدی واریز یارانه، مورد وسع سنجی فوری قرار گرفته و در صورت حضور در دهک‌های ۱ تا ۹، سرپرستان خانوارهای مشمول برای واریز یارانه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی می‌شوند.

رفع مسدودی یارانه‌های واریز شده قبلی

زری‌باف درباره خانوارهایی که اخیراً مشمول شده و معوقات خود را دریافت نکرده‌اند و همچنین درباره تکلیف رفع مسدودی یارانه‌ها گفت: تمامی امور اجرایی مربوط به واریز یارانه‌ها، ازجمله پرداخت معوقات مشمولین، تعیین تکلیف مبالغ مسدودی در حساب سرپرست خانوار، رفع مشکل واریز مبالغ کمتر از تعداد اعضای خانوار و … توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها صورت می‌پذیرد.

مجتبی زری‌باف سرپرست پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارتباط پایگاه رفاه ایرانیان با پرداخت یارانه‌های نقدی گفت:‌ پیرو مصوبه مجلس شورای اسلامی در بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، هیئت دولت و ستاد تنظیم بازار در تفسیر اقشار و دهک‌های پردرآمد مندرج در این تبصره تصمیم گرفت تا ماهیانه به خانوارهای دهک‌های یک تا سه، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، دهک‌های چهار تا ۹ به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان پرداخت و دهک ۱۰ را حذف کند.

وی با بیان اینکه وظیفه شناسایی به عهده پایگاه رفاه ایرانیان است تا بر مبنای وسع سنجی خود این دهک‌ها را معرفی کند گفت: لازم به تأکید است در این سیاست پایگاه رفاه ایرانیان صرفاً مجری شناسایی دهک‌ها بوده است. درباره نحوه دهک بندی خانوار یارانه بگیر بخوانید

به طور همزمان پیشنهادات کارشناسی و مبتنی بر داده به منظور تدقیق انتخاب گروه‌های هدف از سوی این پایگاه به هیئت دولت ارائه شده است که به طور کلی می‌توان آن را در تغییر مبنا از دهک‌بندی به صدک‌بندی خلاصه کرد.

حدود ۹۰ درصد جمعیت کشور مشمول یارانه نقدی هستند

زری‌باف در بخش نخست سخنانش، آخرین آمار از وضعیت یارانه نقدی در کشور را اعلام و اظهار کرد: بر اساس آخرین وضعیت محاسبه مشمولین یارانه در مردادماه ۱۴۰۱ توسط پایگاه رفاه ایرانیان، از بین حدود ۸۶ میلیون نفر جمعیت کل کشور، حدود ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار معادل ۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به عنوان مشمول به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی شده‌اند (معادل ۸۹٫۹ درصد جمعیت کشور).

مشمولین جدید یارانه چند نفر هستند؟

وی افزود: از این میزان حدود ۸۰۰ هزار خانوار مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار مشمول یارانه ۳۰۰ هزار تومانی هستند. از بین ۷ میلیون جامانده که شامل انصرافی‌های قدیم، محذوفین قدیم و افرادی است که به هر دلیلی در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی دریافت نمی کردند، تعداد کل ثبت‌نامی‌های جدید (پس از اردیبهشت ۱۴۰۱) حدود دومیلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند که حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از این افراد در جمع مشمولین فعلی حاضر هستند.

هم چنین از بین محذوفین جدید یارانه در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اقدام به ثبت اعتراض کردند که در وسع سنجی تیر ماه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در جمع مشمولین تیرماه یارانه به سازمان هدفمندسازی یارانه ها معرفی شدند.


سامانه جدیدی پیگیری عدم واریز یارانه و اعتراض به دهک بندی

تهران- ایرنا- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره قابلیت‌های سامانه جدید درخواست از طریق کارت‌های بانکی خانوار، اطلاعات خودرو و درآمد، اعلام کرد: هموطنانی که قبلاً درخواست بررسی مجدد دهک بندی خانوار خود را ثبت کرده‌اند، می‌توانند ضمن مشاهده نتایج، درخواست بررسی مجدد اطلاعات هرکدام از زیربخش‌ها را ثبت کنند.

جزئیات بیشتر را در لینک زیر ببینید.

ثبت نام یارانه جدید

واریز معوقات یارانه ۳۰۰ هزار تومانی جاماندگان تا قبل از ۲۰ مرداد

تسنیم نوشت: پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد، قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید (در بیستم مردادماه) معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد.

کنون ۳ مرحله از یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب یارانه بگیران واریز شده است. این درحالی است که حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اخیرا و بعد از بررسی اعتراض‌ها مجدد به صف یارانه بگیران اضافه شده اند. همچنین دولت شرایطی را فراهم کرد که متقاضیان دریافت یارانه نقدی که از سنوات قبل یاراانه دریافت نیمکرده‌اند، امکان ثبت درخواست و ارائه تقاضای دریافت یارانه را ارائه کنند.

هر چند هر ماه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه جدید به یارانه بگیران ارائه میشود، اما بعد از بررسی اعتراض‌ها تنها یک دوره از یارانه واریزی به حساب متقاضیان جدید و معترضانی که یارانه آن‌ها در اردیبهشت ماه قطع شده بود واریز شده است.


ثبت‌نام جاماندگان یارانه آغاز شد

(۱۴۰۱/۰۴/۲۶) سامانه ثبت‌نام جاماندگان از دریافت یارانه معیشتی سیصد و چهارصد هزارتومانی که هفته گذشته مسئولان وزارت کار قول راه اندازی آن را داده بودند، برای ثبت نام و بررسی درخواست متقاضیان در دسترس قرار گرفت.

این سامانه در چهارچوب «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به آدرس https://my.gov.ir امکان ثبت نام را برای جاماندگان فراهم کرده است.

ورود به این سامانه با یک شماره تماس و ارائه کد ملی ممکن خواهد بود. همچنین به دلیل آزمایشی بودن این سامانه در صورت قطع شدن دسترسی به مراحل ثبت نام، متقاضیان در صورت بروز مشکل می‌توانند با شروع دوباره مراحل و بروزرسانی صفحه مرورگر خود به مراحل ثبت نام ادامه دهند.

در صورت مشمول پرداخت یارانه بودن افراد، این سامانه به‌ صورت اتوماتیک فرد یارانه بگیر را شناسایی و پنجره ثبت نام برای این افراد باز نخواهد شد.

همچنین سامانه در صورت شناسایی فرد به‌ عنوان مشمول دریافت یارانه که نیاز به ثبت نام جدید ندارد، پیامی به این محتوا را نشان می‌دهد: “چنانچه شما به دهک اعلام شده خانوار خود توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردیبهشت ماه معترض هستید به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارتخانه مذکور مراجعه فرمایید.”

به این ترتیب معترضان به دهک بندی و مبلغ پرداختی می‌توانند به سامانه «حمایت» وزارت کار به آدرس فوق مراجعه و درخواست بازنگری خود درباره دهک‌ بندی را ثبت کنند.


سامانه برای جاماندگان یارانه چه زمانی باز می‌شود؟

(۱۴۰۱/۰۴/۲۲) سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تکمیل اطلاعات افرادی که مشمول دریافت یارانه ۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی هستند خبر داد و گفت: امکان ثبت نام همچنان وجود دارد.
هادی زاهدی وفا با بیان اینکه به دلیل تغییراتی که در شرایط خانوارها ایجاد شده همیشه امکان تکمیل اطلاعات افراد یارانه بگیر وجود دارد اظهار کرد: در مرحله نخست بخشی از اطلاعات تکمیل شده و پرداخت صورت می‌گیرد. اما همیشه این امکان وجود دارد که افراد در سایت حمایت ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی تشکیل خانواده بدهند و برخی هم جدا شوند. این سایت تا ۱۰ روز آینده باز می‌شود. اما به طور کلی ما تلاش کرده‌ایم که اطلاعات خود را بر اساس اطلاعاتی که در بانک‌ها داشتیم به صورت دقیق کامل کنیم.

وی با بیان اینکه از سال آینده سیاست دیگری برای یارانه بگیران تعیین خواهد شد توضیح داد: در ابتدای سال آینده تصمیمی اخذ شده و تا پایان سال به آن پایبند خواهیم بود.

زاهدی وفا در پاسخ به سوالی در مورد شناسایی جاماندگان سهام عدالت نیز گفت: کارهای کارشناسی آن انجام شده و در دستور کار دولت است.


ثبت نام یارانه جدید ادامه دارد

(۱۴۰۱/۰۴/۲۱) ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری نمایند.


اسامی ثبت نام کنندگان دریافت یارانه به وزارت تعاون ارسال شد

(۱۴۰۱/۰۳/۱۹) سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: اطلاعات جاماندگان از دریافت یارانه که در سایت هدفمندسازی یارانه‌ها ثبت نام کرده اند، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد.
بعد از برگزاری آزمون وسع افراد جامانده از دریافت یارانه و اعلام نتیجه، یارانه به افرادی که مشمول آن می‌شوند، پرداخت خواهد شد. همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آینده نزدیک به کسانی که به دهک بندی خود یا عدم دریافت یارانه اعتراض داشته اند، مهلت خواهد داد تا به سامانه این وزارتخانه مراجعه کرده و تغییرات قانونی مانند فروش خودرو یا مسکن یا سایر موارد را اعلام کنند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده در راستای تکلیف مقرر در جزء ۱ بند ص تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آغاز شد.

سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه می‌باشند، ابتدا لازم است برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری نمایند و سپس  با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند.

زمان ثبت‌نام از متقاضیان جدید یارانه و جامانده بر اساس آخرین رقم سمت راست کدملی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برای اعداد زوج و همچنین روز های پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱  برای اعداد فرد از طریق این درگاه می‌باشد.

درصورتی که این متقاضیان به هر دلیلی موفق به انجام ثبت‌نام در روزهای یادشده نشوند، می‌توانند در روز شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ و یکشنبه ۱ خرداد ماه ۱۴۰۱  نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است ثبت‌نام پس از این تاریخ متوقف نخواهد شد و تاریخ جدید برای افرادی که در زمان مقرر موفق به ثبت‌نام نشوند، متعاقباً اعلام می‌شود.

برای ثبت‌نام در اختیار داشتن شماره همراه بنام سرپرست خانوار،کدملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوار ضروری است.

بدیهی است، پس از ثبت‌نام کلیه اطلاعات سرپرستان جهت تعیین دهک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می گردد که در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، یارانه معوقه مطابق با دهک خانوار مربوطه از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

فیلم راهنمای کامل جهت ثبت نام یارانه از متقاضیان جدید و جامانده از ثبت نام

معترضین به دهک‌بندی اعلام‌شده و یا قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ کماکان باید از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری نمایند.

بر اساس این فراخوان، افرادی که در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت یارانه قرارگرفته‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد یا مراجعه به درگاه های اعلام‌شده ندارند.

بانوان بدسرپرست چطور یارانه خود را از همسر جدا کنند؟

سیده طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها: افرادی که بدسرپرست هستند باید به دادگاه مراجعه و در آنجا حکم عدم سازش یا بدسرپرستی بگیرند؛ سپس با آن حکم به فرمانداری مراجعه کنند و فرمانداری طبق حکم دادگاه به پلیس به علاوه ١٠ نامه می‌دهد؛ و پلیس به علاوه ١٠ این را اعلام می‌کند که یارانه این خانم از همسرش جدا شود.

امکان جداسازی یارانه افراد مجرد وجود دارد؟

از آنجایی که دارایی و درآمد همه اعضای خانواده ملاک ارزیابی جهت دریافت یارانه و دهک بندی قرار گرفته، افراد مجرد بالای ۱۸ سال می توانند با مراجعه به پلیس +۱۰ نسبت به جداسازی یارانه خود اقدام نمایند.

کسانی که طلاق گرفته‌اند یا ازدواج کرده‌اند و میخواهند یارانه خود را از همسر سابق یا پدر و مادر خود جدا کنند چه باید بکنند؟

سیده طیبه حسینی مجد سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها:

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 97, میانگین امتیاز: 4,15 از 5)
Loading...