سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

زمان واریز مستمری مددجویان بهزیستی + معوقات (مهر)

افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از مهر

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی گفت: قرار بر این بود از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد.
ایسنا: علیرضا عسگریان، با اشاره به اعلام خبر افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از شهریور ماه امسال، اظهار کرد: در تبصره بودجه سال جاری به طور مستقیم اعلام شده بود که مستمری مددجویان ۴۰ درصد افزایش یابد. در دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۴ نیز در دو بند اعلام شد که مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یابد و افزایش ۲۰ درصد دیگر نیز درصورت تامین منابع انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر این تامین منابع صورت گرفته است و به جز افزایش ۲۰ درصدی که در ابتدای سال بر روی مستمری مددجویان اعمال شده، تامین اعتبار برای افزایش ۲۰ درصد دیگر هم میسر شده است.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار بر این بوده است که از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد و ان شاءالله که مابه التفاوت مستمری شهریورماه نیز پرداخت خواهد شد.


مستمری تیرماه مددجویان بهزیستی واریز شد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از واریز کمک هزینه معیشت تیرماه افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

علیرضا انجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با اشاره به واریز مستمری تیرماه مددجویان بهزیستی اظهار کرد: کمک هزینه معیشت مددجویان برای خانوارهای یک نفره ۶ میلیون و ۵۵۲ هزار ریال، برای خانوار های دو نفره ۹ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال، برلی خانوارهای سه نفره، ۱۳ میلیون و ۱۰۴ هزار ریال، برای خانوارهای چهار نفره ۱۶ میلیون و ۸۴۸ هزار ریال و برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰ میلیون و ۵۹۲ هزار ریال واریز شده است.


مددجویان چشم انتظار دریافت معوقات

سازمان برنامه و بودجه وعده داده بود که تا ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تمام معوقات را پرداخت کند اما خلف وعده کرده و هنوز خبری از پرداخت حق و حقوق معلولان نیست.
روزهای آخر سال ۱۴۰۱ درحالی سپری می‌شوند که هنوز ۴۹ درصد از بودجه سازمان بهزیستی پرداخت نشده است و معلولان هشت ماه معوقه دارند.

سال به پایان رسید سفره معلولان رنگین نشد

بهزیستی می‌گوید که پرداخت معوقات منوط به اختصاص اعتبار است اما سازمان برنامه و بودجه سکوت کرده و معلولان هم در اعتراض به این شرایط تجمعات متعددی برگزار کرده‌اند.

سازمان برنامه و بودجه وعده داده بود که تا ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تمام معوقات را پرداخت کند اما خلف وعده کرده و هنوز خبری از پرداخت حق و حقوق معلولان نیست.

جدول مستمری مددجویان بهزیستی در سال ۱۴۰۲

تعداد اعضای خانوار تحت پوششمبلغ مستمری در سال ۱۴۰۲
تک نفره۶۵۵/۲۰۰  تومان
دونفره۹۳۶/۰۰۰ تومان
سه نفره۱/۳۱۰/۴۰۰ تومان
چهارنفره۱/۶۸۴/۸۰۰ تومان
پنج نفره۲/۰۵۹/۲۰۰ تومان

مستمری آذرماه مددجویان بهزیستی واریز شد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از واریز مستمری آذرماه مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا انجلاسی، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای بند ۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، مستمری آذر ماه مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور به حساب‌شان واریز شد.

وی افزود: براین اساس مستمری خانوار یک نفره ۵۴۶ هزار تومان، مستمری خانوار دونفره ۷۸۰ هزار تومان و مستمری خانوار سه نفره  یک میلیون و ۹۲ هزار تومان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: همچنین مستمری خانوار چهار نفره یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان و مستمری خانوار پنج نفره و بیشتر یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان است.


واریز ما به التفاوت مستمری مهرماه مددجویان سازمان بهزیستی

(۱۴۰۱/۰۹/۰۸) سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از پرداخت ما‌به‌التفاوت مستمری مهرماه مددجویان سازمان بهزیستی خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا انجلاسی اظهار کرد: با همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ۳۰ درصد افزایش یافت که از آبان ماه به حساب مددجویان مستمری بگیر واریز شد.

وی با بیان این که ما‌به‌التفاوت مهرماه مستمری مددجویان امروز واریز شد، گفت: این ما به التفاوت برای خانواده‌های یک نفره یک میلیون ۲۶۰ هزار ریال، خانوارهای دونفره یک میلیون ۸۰۰ هزار ریال برای خانوارهای سه نفره ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال، برای خانوارهای چهار نفره سه میلیون و ۲۴۰ هزار ریال و خانوارهای پنج نفره و بالاتر ۳ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال پرداخت شده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان این که مستمری مددجویان از مهرماه ۳۰ درصد افزایش داشته است در خصوص مبالغ جدید مستمری مددجویان گفت: با افزایش ۳۰ درصدی مستمری نسبت به شهریور ماه در خانوارهای یک نفره از ۴۲۰ هزار به ۵۴۶ هزار تومان، در خانوارهای دونفره از ۶۰۰ هزار به ۷۸۰ هزار تومان، در خانوارهای سه نفره از ۸۴۰ هزار به یک میلیون و ۹۲ هزار تومان، در خانوارهای چهار نفره از یک میلیون و ۸۰ هزار به یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان و در خانوارهای پنج نفر و بیشتر از یک میلیون و ۳۲۰ هزار به یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان مستمری افزایش و در آبان ماه واریز شده است.


یارانه معیشتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از این ماه افزایش پیدا می‌کند. پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از یارانه بنزین است که از آبان ۹۸ با افزایش قیمت بنزین به حساب برخی از سرپرست خانوار واریز می شود.یارانه معیشتی را حدود شصت میلیون نفر دریافت می کنند. یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود .میزان یارانه معیشتی به ازای هر نفر ۵۵ هزار تومان است البته قرار بود از سال جدید مبلغ یارانه افزایش پیدا کند اما این امر اتفاق نیفتاده است.

۱۶ مهرماه بود که معاون امور مجلس رئیس جمهور در راستای ارتقای سطح معیشت مردم از جمله کارکنان دولت و بازنشستگان و لزوم رعایت عدالت در نظام پرداخت‌ها و بهبود معیشت آنان، عدالت در توزیع اعتبارات، عادلانه سازی پرداخت‌ها و افزایش قدرت خرید مردم از تقدیم لایحه دو فوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری به مجلس خبر داد. به دنبال این موضوع نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته جزییات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری را با ۱۹۸ رای موافق تصویب کردند.

در بخشی از این مصوبه اما بر افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور نیز اشاره شده است. به طوریکه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: در ابتدای سال ۲۰ درصد برای افزایش حقوق آنها اعمال شد و ما امروز ۳۰ درصد را لحاظ کردیم. بر این اساس از ابتدای سال افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشمول افزایش ۵۰ درصد حقوق می‌شوند.

افزایش مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی

پیش از این مبالغ مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای خانواده یک نفره ماهانه ۴۲۰ هزارتومان، خانواده دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و پنج نفره یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود که با این افزایش ۳۰ درصدی، به این ترتیب میزان مستمری خانوارها افزایش خواهد یافت.

زمان پرداخت معوقه مستمری مهرماه مددجویان

در این راستا سیدمرتضی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درخصوص زمان پرداخت معوقه مستمری مهرماه مددجویان تحت پوشش گفت: همزمان با پرداخت مستمری آبان ماه، قرار است دولت مابه التفاوت مستمری مهرماه مددجویان نهادهای حمایتی را نیز پرداخت کند تا آن را به حساب مددجویان واریز کنیم.

به گفته وی، با افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش به این ترتیب مستمری خانوارهای یک نفره ۵۵۰ هزارتومان، دو نفره ۷۸۰ هزارتومان، سه نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای ۵ نفر به بالا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان می‌شود.

یارانه معیشتی مستمری بگیران سازمان بهزیستی

یارانه معیشتی شهریور ماه مستمری بگیران بهزیستی واریز شد

یارانه معیشتی مستمری بگیران سازمان بهزیستی امروز ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۱ به حساب شان واریز و قابل برداشت شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: یارانه معیشتی به بیش از یک میلیون و سیصد هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی امروز ۲۹ شهریور ماه واریز شد.

زودتر از همه در پایگاه خبری تصویر زندگی بخوانید:

آخرین اخبار یارانه نقدی و کم معیشتی در ۲۴ ساعت گذشته

سید مرتضی حسینی افزود: علاوه بر این تعداد که ۱۵۰ هزار خانوار آن در سال ۱۴۰۱ از چرخه افراد پشت نوبتی وارد سیستم شدند، اگر دولت و سازمان برنامه و بودجه کمک کنند، می‌توان افراد پشت نوبت دریافت مستمری معیشتی در سازمان بهزیستی، که به تعداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار خانوار است را وارد چرخه دریافت کنیم.

وی ادامه داد: باید در حوزه مستمری معیشتی کمک و تلاش بیشتری شود تا افراد پشت نوبتی که البته دیگر خدمات سازمان بهزیستی را دریافت می‌کنند هم وارد چرخه دریافت مستمری بشوند.

یارانه معیشتی مستمری بگیران سازمان بهزیستی چقدر است؟

آقای حسینی گفت: واریز مستمری معیشتی خانوار مستمری بگیر سازمان بهزیستی در شهریور ماه نیز طبق روال سنوات گذشته، به شرح ذیل می باشد:

  • خانواده یک نفره ۴۲۰ هزار تومان
  • خانوار ۲ نفره ۶۰۰ هزار تومان
  • خانواده ۳ نفره ۸۴۰ هزار تومان
  • خانواده ۴ نفره یک میلیون و هشتاد هزار تومان
  • خانواده ۵ نفره به بالا مبلغ یک میلیون و سیصد و بیست هزار تومان

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 117, میانگین امتیاز: 3,78 از 5)
Loading...