جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه کره طعم دار [فلفلی، پنیری، لیمویی، پرتقالی، ژامبون دار]

انواع کره طعم دار

کره طعم دار ترکیبی جالب از کره با ادویه ها، میوه ها، سبزی های تازه، موسیر، سیر، فلفل، مرکبات رنده شده و … است که به عنوان چاشنی لذیذی در کنار غذاهای مختلف مانند سبزیجات کباب شده، کباب، سیب زمینی، غذاهای گوشتی، مرغ و ماهی و … سرو میشود.

مواد لازم برای کره طعم دار فلفلی

کره ۲۰۰ گرم
فلفل یک دوم قاشق چایخوری
نمک یک دوم قاشق چایخوری
سیر   ۳ حبه
فلفل قرمز خشک شده ۳ عدد
جعفری تازه به میزان لازم
آماده سازی:
زمان پخت:
مجموع زمان پخت:

طرز تهیه کره طعم دار فلفلی :

کره را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود سپس روی سطح کار کره را پهن کنید، سیر له شده، جعفری، نمک و فلفل را روی سطح کره قرار دهید و با چاقو تمام مواد را باهم بکوبید و مخلوط کنید ( ساطوری کنید).
پس از اینکه تمام مواد خوب ریز و مخلوط شدند آنها را داخل کاغذ روغنی قرار دهید ، با دست کره را داخل کاغذ روغنی به شکل رولت حالت دهید و در انتها دو طرف کاغذ را مانند شکلات ببندید.

بسته کره را به مدت ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا خوب سفت شود سپس از کاغذ خارج کنید و به صورت حلقه ای برش بزنید و در کنار غذا سرو کنید ( این کره طعم دار را تا چند ماه میتوانید در یخچال نگهداری کنید).

نکته ها :

استفاده از فلفل خشک برای دادن شکل زیباتر به کره میباشد و اجباری برای استفاده نیست.


کره ژامبون دار

ابتدا ۲۰۰گرم کره را در دمای محیط قرار دهید و پس از نرم شدن با ۱قاشق روغن زیتون مخلوط کنید. ژامبون را ریز خرد کرده و به همراه پنیر چدار ، پودر موسیر ، نمک و فلفل مخلوط کرده و خوب مخلوط کنید ، کره را داخل کاغذ روغنی قرار دهید و رول کنید و به مدت ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید بعد از فریز شدن کره را خارج کرده و برای هر بار مصرف برش داده و استفاده نمائید.


کره پنیری

۲۰۰گرم کره را در دمای اتاق نرم کنید و بعد به آن پنیر پارمزان رنده شده و پنیر فتا را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و بعد از یکنواخت شدن سیر را ریز رنده کرده و به همراه ۱قاشق روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل به آن افزوده و مخلوط کنید تا به صورت یکنواخت در بیاید، کره را داخل کاغذ روغنی قرار دهید و رول کنید و به مدت ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید بعد از فریز شدن کره را خارج کرده و برای هر بار مصرف برش داده و استفاده نمائید.


کره لیمویی

۲۰۰گرم کره را در دمای اتاق نرم کنید و روی آن ۱قاشق روغن زیتون بریزید و خوب مخلوط کنید و بعد فلفل خشک را پودر کرده و به همراه پوست لیموترش رنده شده و کمی گشنیز تازه و نمک و فلفل مخلوط کنید تا یکنواخت شود. کره را داخل کاغذ روغنی قرار دهید و رول کنید و به مدت ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید بعد از فریز شدن کره را خارج کرده و برای هر بار مصرف برش داده و استفاده نمائید.


کره پرتقالی(نارنجی)

۲۰۰گرم کره را در دمای اتاق نرم کنید و بعد به آن آب پرتقال را افزوده و مخلوط کنید و بعد پوست پرتقال(تلخی آن گرفته شده باشد)،پودر شکر و ترخان را افزوده و بعد از مخلوط کردن با نمک و فلفل مزه دار کنید. کره را داخل کاغذ روغنی قرار دهید و رول کنید و به مدت ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید بعد از فریز شدن کره را خارج کرده و برای هر بار مصرف برش داده و استفاده نمائید.


نکات:

  1. کره ژامبون دار را برای مزه دار کردن پوره سیب زمینی، نان تست، پیراشکی گوشت، تخم مرغ و…استفاده کنید.
  2. کره پنیری مناسب مزه دار کردن سبزیجات پخته، ماکارونی، نان سیر، نان باگت، استیک، انواع کباب و … می باشد.
  3. کره لیمویی مناسب مزه دار کردن کباب مرغ، برنج مخلوط ، استیک و … می باشد.
  4. کره پرتقالی مناسب مزه دار کردن کباب مرغ، سینه بوقلمون، تکه کدو، ساندویچ، نان، پنیر و … می باشد.
    نوش جان
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...