سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

ترفندهای درست کردن ژله تزریقی

 

نکات مهم و ترفندهای درست کردن ژله تزریقی

نکات مهم برای درست کردن ژله تزریقی

توجه دقت کنین

طرز تهیه ژله تزریقی

جدا کردن ژله از انواع قالب

فیلم آموزش تهیه ژله تزریقی

 نکات مهم در تهیه انواع دسر

 

نکات مهم برای درست کردن ژله تزریقی , و این که چطوری ژله تزریقی را برگردانیم تا آسیبی به شکل نرسد.*

 

اولین نکته برای درست کردن ژله تزریقی این است که حتما برای کار از ژله آلوئه ورا استفاده کنید . زیرا این ژله به خاطر خاصیت بی رنگی باعث می شود تا کار شما بهتر خودش را نشان دهد و جلوه ی بیشتری به کار می دهد.

استفاده از ژله های رنگی , هرچند کم رنگ جلوه و درخشندگی کار را کم می کند.

برای درست کردن ژله آلوئه ورا ابتدا هر یک بسته از پودر این ژله را با دو لیوان ( سایز متوسط ) آب جوش مخلوط کنید و روی حرارت غیر مستقیم ( روی کتری آب جوش ) قرار دهید و خوب هم بزنید تا مایع یکدست , شفاف, و بدون ناخالصی به شما بدهد .

زمانی که ژله شما و آب جوش خوب مخلوط شدند می توانید مایع را داخل یک ظرف پیرکس بریزید و منتظر شوید تا از حرارت ژله کم شود و بعد ظرف را داخل یخچال قرار دهید تا ژله ببندد.

اما چنانچه می خواستید ژله خود را داخل یک ظرف پلاستیکی بریزید تا در موقع برگشتن دچار مشگل نشوید , بعد از این که ژله را از روی کتری برداشتید , صبر می کنید تا دمای مایع ژله ما کم شود و به دمای محیط برسد و بعد ژله را داخل ظرف پلاستیکی می ریزید.

*نکته دوم برای درست کردن ژله تزریقی این است که چند سرنگ داشته باشید تا برای انجام کار مجبور نباشید مدام یک سرنگ را بشویید و برای رنگ بعدی استفاده کنید . آب مانده از هر شستشو داخل سرنگ کار را خراب می کند و خامه ی داخل سرنگ را شل می کند. و چنانچه سرنگ را نشویید و برای رنگ بعدی استفاده کنید روی زیبایی کار شما اثر منفی می گذارد.

*نکته سوم برای درست کردن ژله تزریقی خوب و زیبا این است که هرگز برای تزریق داخل ژله از پارگی و یا بازشدن ژله نترسید زیرا هنگامی که ژله را داخل یخچال قرار می دهید مجدد ژله خودش را می گیرد و پارگی و شل شدگی ها از بین می رود . پس با دلی آرام و با نشاط کار کنید.

*چهارمین نکته این است که حتما وقتی داخل ژله آلوئه ورا مدل گل خود را کشیدید آن را داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود و خودش را کامل بگیرید و شما در این فاصله یک مقدار از ژله ای به هررنگ که دوست دارید با کمی آب ( به دمای محیط رسیده باشد یعنی نه گرم و نه سرد ) مخلوط کنید تا در آب باز شود سپس به همان میزان که آب ریختید شیر اضافه کنید و مخلوط را آن قدر هم بزنید تا یکدست شود . بعد روی ژله آلوئه ورا بریزید و مجدد داخل یخچال گذارید تا خوب خودش را بگیرد .

نکات مهم و ترفندهای درست کردن ژله تزریقی

 

رنگ ژله و شیر باعث می شود تا تمام پشت کار شما محو شود و خطوط ایجاد شده معلوم نشود و زیبایی کار شما چندین برابر می شود.

و هنگامی که ژله خود را درست کردید می توانید فقط تا دوروز و یا پایان تاریخ مصرف خامه ی موجود در ژله آن را در یخچال نگه دارید.

پنجمین نکته : چنانچه می خواهید ژله را داخل جام درست کنید . متناسب با ظرف جام یک ظرف انتخاب کنید ژله ی گل تزریقی را داخل آن ظرف درست کنید .در مدتی که گل را تزریق می کنید داخل ژله , داخل جام را با یک ژله مخلوط باشیر بپوشانید به اندازه ی ۱/۵ حجم کل جام . بعد ژله گل بسته شده را از ظرف جدا کنید و با دست به آرامی داخل جام بیاندازید و مجدد ژله را داخل یخچال گذارید تا سفت شود.

چنانچه گل شما از دور ظرف جام فاصله داشت با کمی ژله آلوئه ورا دور آ بریزید و بگذاردی تا داخل یخچال سفت شود. بدین ترتیب ژله گل شما در وسط جام قرار می گیرد.

و در آخر هنگام برگرداندن ژله در ظرف حتما ظرف تان را خیس کنید تا اگر ژله در جای مناسبی از ظرف قرار نگرفت بتوانید از خیسی بشقاب استفاده کرده و ژله را به جای مناسب هدایت کنید.

 

www.mabanoo.ir

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 39, میانگین امتیاز: 4,13 از 5)
Loading...