پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

اختلال در سامانه فروش یکپارچه خودرو / وزارت صمت توضیح داد

گزارش کاربران از اختلال در ثبت نام سامانه یکپارچه

امروز ۳ خرداد سامانه یکپارچه خودرو برای ثبت نام و انتخاب ۵ اولویت خودرویی بازگشایی شد ولی از همان ساعات اولیه سایت به دلیل مراجعه متقاضیان خرید خودرو برای ساعاتی از دسترس خارج شد. بعد گذشت چند ساعت تعدادی از مخاطبین تصویر زندگی خبر از اختلالات در احراز هویت و ثبت نام  این سامانه می‌دهند.

  • برای ثبت نام بعد از وارد کردن کد ملی و تصویر امنیتی با زدن دکمه بررسی هیچ اتفاقی نمیافتد.
  • بعد از تکمیل فرم ثبت نام و وارد کردن کد ارسال شده به شماره همراه، تایید نمی شود.
  • خطای فرمت تلفن درست نیست در همه حالات داده می شود.
  • در فرم ثبت نام برای مشخصات شهر تولد و آدرس هیچ شهری نیست، no option میزنه

توجه: در صورتی که شما نیز با مشکل مشابه و دیگری به هنگام ثبت نام در سامانه یکپارچه و انتخاب خودرو مواجه شده اید می توانید از طریق بخش دیدگاه پایین این صفحه با ما به اشتراک بگذارید. اگر برای رفع مشکلات ذکر شده راه حلی سراغ دارید، سایر هموطنان عزیز را راهنمایی کنید.

توصیه: اکثر خطاهایی که دوستان به هنگام ثبت نام در سایت با آن مواجه می شوند، به خاطر نداشتن زیر ساخت مناسب سامانه هستش و چون روز اول ثبت نام هم بود احتمال اختلال پیش‌بینی می‌شد، پیشنهاد میشه تو بازه زمانی ۳ تا ۵ بامداد نسبت به ثبت نام و انتخاب خودرو اقدام نمایید. 


­مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو: اختلال رفع شد

(۰۵ خرداد ۱۴۰۲) ­مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: دیروز اختلالی در سایت به علت هجوم کاربران به وجود آمد که این اختلال در حال حاضر رفع شد و اکنون سامانه فعال است و متقاضیان می‌توانند فرایند ثبت نام خودرو را تکمیل کنند.

مهدی تقدسی افزود: تاکنون ۳۰۰ هزار نفر توانستند در سامانه یکپارچه فروش خودرو ۵ اولویت خودرویی خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در هر دقیقه حدود ۲۵۰ نفر موفق به انتخاب خودرو می‌شوند، گفت: به دلیل اینکه اولویت انتخاب، پنج خودرو شده است در نتیجه فرد، زمان بیشتری را در سامانه می‌ماند به همین دلیل انتخاب پنج اولویت زمان بر است؛ در نخستین مرحله از طرح یکپارچه فروش خودرو، یک انتخاب انجام می‌شد و کندی به مراتب کمتر بود.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو افزود: متقاضیان اگر در ساعات غیر پیک به سامانه مراجعه کنند، می‌توانند بدون مشکل ثبت نام خود را نهایی کنند؛ با توجه به اینکه ثبت نام تا ۱۰ خرداد ادامه دارد متقاضیان نگران تکمیل ثبت نام نباشند.

وی گفت: یک بار اولویت به هر کد ملی داده می‌شود، بر اساس اولویتی که متقاضی دریافت کرده انتخاب خودرو انجام می‌شود.

تقدسی با بیان‌ اینکه‌ شایعاتی مبنی بر اینکه برخی بانک ها اطلاعات متقاضیان خرید خودرو را ارسال نکرده اند در فضای مجازی منتشر شده است، افزود: همه بانک ها اطلاعات را ارسال کرده و متقاضیان می توانند فرایند خودرو را تکمیل کنند.


سامانه یکپارچه برای تغییر خودرو از کار افتاد؟

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد برگزاری مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه بدون محصولات ایران خودرو توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اختلال به وجود آمده در سامانه یکپارچه خودرو و امکان ویرایش محصول برای متقاضیان تا یک ساعت دیگر رفع خواهد شد.
«امید قالیباف»با بیان اینکه گزینه‌های قابل دسترس متقاضیان برای ویرایش نوع خودرو باید بر روی سایت سامانه یکپارچه بارگذاری می‌شد، خاطرنشان کرد: شرکت خودروساز مدل خودرو را در سامانه به معرض نمایش می‌گذاشتند تا بر اساس خودروهای ارائه شده، مشتری محصول مورد نظر خود را انتخاب کند، این سامانه از صبح امروز با اختلالاتی مواجه شده بود که بعد از بارگذاری مجدد محصولات، مجدد در معرض دسترسی قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص انتخاب پنج خودروی دارای اولویت برای اصلاح محصول خریداری شده، تاکید کرد: اگر زمان دریافت خودرو در سال ۱۴۰۳ تعیین شده باشد، متقاضی می‌تواند برای تعییر محصول اقدام و اولویت دیگری را انتخاب کند؛ به این ترتیب خریدار پنج محصول را بر اساس اولویت در سامانه یکپارچه خودرو انتخاب خواهد کرد و سپس به صورت خودکار هر کدام از خودروهایی که امسال ظرفیت و امکان تحویل داشته باشد، را دریافت خواهد کرد.

به گفته قالیباف، اولویت یکم تا پنجم می‌تواند از میان محصولات مختلف شرکت‌های ارائه‌کننده خودرو باشد و متقاضی بدون محدودیت در انتخاب به محصولات مختلف دسترسی پیدا خواهد کرد.

برگزاری مرحله دوم فروش خودرو بدون محصولات ایران خودرو

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست ثبت‌نام سامانه یکپارچه خودرو، ایران خودرو بیشترین تقاضا را داشته است، گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت این شرکت، در صورتی که متقاضیان طی پنج روز آینده محصولات را تغییر ندهد، این امکان وجود دارد که ایران خودرو در ثبت نام مرحله دوم فروش خودرو شرکت نکند و محصولات این شرکت عرضه نشود، البته هنوز تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده است.

اختلال در سامانه فروش یکپارچه خودرو

با توجه به آغاز مرحله دوم از ثبت‌نام طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی که برای تعیین نوع خودرو از امروز (جمعه) آغاز شده، تعدادی از متقاضیان در روند فرآیند ثبت‌نام خود دچار چالش شده‌اند؛ در این رابطه سخنگوی وزارت صمت، ضمن اشاره به افزایش بار ترافیکی سامانه مربوطه، از افراد خواست تا ساعت غیرپیک را برای ثبت درخواست خود انتخاب کنند تا مدیریت سامانه بهتر شود.

پس از انجام مرحله اول ثبت‌نام خودروهای داخلی در قالب بزرگترین طرح یکپارچه عرضه خودروها که تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در حساب مذکور بود، از امروز (جمعه ۲۶ اسفند ماه) مرحله دوم از ثبت‌نام این طرح که ثبت درخواست خودروی مورد متقاضیانِ تایید شده (از جهت تعریف حساب وکالتی، مسدود بودن وجه و شرایط عمومی ثبت‌نام) آغاز شده و به مدت سه روز تا ۲۸ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

اختلال در سایت یکپارچه خودرو

تعدادی از متقاضیان اعلام کردند که حائز شرایط ثبت‌نام هستند اما سایت به تناوب با اختلال مواجه بوده و نمی‌توانند ثبت‌نام خود را از طریق سامانه esalecar.ir انجام دهند و اجازه دسترسی داده نمی‌شود؛ تعدادی هم موفق به تشکیل پروفایل کاربری در سامانه نمی‌شوند و با عناوین مختلف همچون عدم تطابق کد ملی با حساب وکالتی، عدم تطابق شماره تلفن همراه متقاضی با کد ملی و… روبرو شده‌اند.

البته گفتی است که طبق اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در هر دقیقه، شش نفر در سامانه، ثبت خودرو مورد نظر خود را می‌کنند و تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز (روز نخست از ثبت‌نام مرحله دوم)، ۱۳۵ هزار متقاضی، خودروی مورد نظر خود را در سامانه ثبت کرده‌اند؛ اما تعداد مراجعه بالا به سامانه مذکور برای ثبت‌نام و بار ترافیکی ایجاد شده، اختلالاتی را برای برخی فراهم کرده است.

در این رابطه، امید قالیباف – سخنگوی وزارت صمت- در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: “باتوجه به افزایش بار ترافیکی سامانه esalecar.ir شرکت راهبر ظرفیت را افزایش داده تا وقفه در زمان ثبت‌نام خودرو اتفاق نیفتد.

در حال حاضر همزمان ۱۲۰ نفر می‌توانند وارد سامانه شده و ثبت‌نام خود را انجام دهند. چنانچه متقاضیان ساعت غیرپیک را جهت ثبت‌نام خود انتخاب کنند، مدیریت سامانه بهتر خواهد شد. “

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 96, میانگین امتیاز: 3,64 از 5)
Loading...