سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

محدوده طرح ترافیک تهران و کنترل آلودگی در سال ۱۴۰۲

محدود طرح ترافیک تهران

معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران جزئیات اجرای طرح ترافیک ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

عمار سعیدیان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اجرای طرح ترافیک در سال جدید گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران همزمان با آغاز سال ۱۴۰۲ طرح ترافیک اجرا می‌شود و بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک امسال ۲۰ درصد افزایش دارد، البته در مدت ۱۳ روز تعطیلات نوروزی این طرح اجرا نشد و از فردا صبح دوشنبه ۱۴ فروردین ماه طرح ترافیک با تعرفه سال ۱۴۰۲ مصوبه شورای شهر اجرایی می شود.

عوارض طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا سال ۱۴۰۲

توضیحضریب زمانیدارای معاینه فنی برتر یا خیرمیزان پرداخت به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیکمیزان پرداخت به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا
اگر وسیله نقلیه ای چند بار توسط دوربین ها در یک روز مشاهده شود. اولین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه خواهد بودورود بعد از ساعت ۱۰ – خروج قبل از ساعت ۱۶۳۸۶/۳۱۶ ریال۱۹۳/۱۵۸ ریال
۵۵۱/۸۸۰ ریال۲۷۵/۹۴۰ ریال
ورود قبل از ساعت ۱۰ – خروج قبل از ساعت ۱۶۵۵۱/۸۸۰ ریال۲۷۵/۹۴۰ ریال
۷۸۸/۴۰۰ ریال۳۹۴/۲۰۰ ریال
ورود قبل از ساعت ۱۰ – خروج بعد از ساعت ۱۶۸۲۷/۸۲۰ ریال۴۱۳/۹۱۰ ریال
۱/۱۸۲/۶۰۰ ریال۵۹۱/۳۰۰ ریال
ورود بعد از ساعت ۱۰ – خروج بعد از ساعت ۱۶۵۵۱/۸۸۰ ریال۲۷۵/۹۴۰ ریال
۷۸۸/۴۰۰ ریال۳۹۴/۲۰۰ ریال
اگر وسیله نقلیه ای یک بار توسط دوربین ها در یک روز مشاهده شود.قبل از ساعت ۱۰۵۵۱/۸۸۰ ریال۲۷۵/۹۴۰ ریال
۷۸۸/۴۰۰ ریال۳۹۴/۲۰۰ ریال
ورود بعد از ساعت ۱۰ و قبل از ساعت ۱۶۳۸۶/۳۱۶ ریال۱۹۳/۱۵۸ ریال
۵۵۱/۸۸۰ ریال۲۷۵/۹۴۰ ریال
بعد از ساعت ۱۶۵۵۱/۸۸۰ ریال۲۷۵/۹۴۰ ریال
۷۸۸/۴۰۰ ریال۳۹۴/۲۰۰ ریال

 

قیمت بسته ترافیک ۱۴۰۲

بسته یکماههبسته سه‌ماههبسته شش‌ماههنوع معاینه فنی
۱۳/۳۲۰/۰۰۰ ریال۳۷/۶۸۰/۰۰۰  ریال۷۰/۹۲۰/۰۰۰ ریالمعاینه فنی عادی
۹/۳۱۲/۰۰۰ ریال۲۶/۴۰۰/۰۰۰ ریال۴۹/۶۳۲/۰۰۰ ریالمعاینه فنی برتر
۱/۳۳۲/۰۰۰ ریال۳/۷۶۸/۰۰۰ ریال۷/۰۹۲/۰۰۰ ریالبرقی – هیبریدی

سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا

وی با بیان اینکه کما فی السابق هر شهروند دارای پلاک با سر شماره شهر تهران، ۲۰ روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا دارد، اظهار کرد: در صورت اتمام ۲۰ روز سهمیه مذکور، “نصف تعرفه عوارض تردد در  محدوده طرح ترافیک” از وی دریافت می‌شود.

خرید طرح ترافیک

سعیدیان فر با تاکید بر اینکه رزرو طرح ترافیک از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن «تهران من» انجام می‌شود و افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به طرح ترافیک را دارند، باید تردد خود را رزرو کنند، افزود: البته شهروندان می توانند عملیات رزرو را به صورت هفتگی و از چهارشنبه هفته قبل و یا به صورت روزانه  انجام دهند.

وی ادامه داد: تهرانی ها حتی پس از بازگشت به مبدأ، تا ساعت ۲۴ همان روز امکان رزرو دارند البته در صورتی که سهمیه تردد روزانه تکمیل نشده باشد؛ چراکه طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، سقف سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو است.

هزینه طرح ترافیک

سعیدیان‌فر در مورد قیمت طرح ترافیک نیز گفت: نرخ پایه عوارض سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۲ هزار و ۵۶۰  تومان است؛ اما نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است و همچنین داشتن معاینه فنی برتر ملاک تاثیر گذاری بر روی قیمت تمام شده تردد است، به گونه ای که اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۳۸۶ هزار و ۳۱۶ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و۱۹۳ هزار و ۱۵۸ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

جریمه طرح ترافیک ۱۴۰۲

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، درباره جریمه خودروهای بدون طرح ترافیک گفت:

  • خودروهایی که بدون مجوز وارد محدوده طرح می‌شوند توسط پلیس جریمه نمی‌شوند.
  • پرداخت عوارض و جریمه از سوی شهرداری اعمال می‌شود.
  • جریمه ورود به محدوده طرح بدون داشتن مجوز، ۱۰۹ هزار تومان است.

ساعات طرح ترافیک تهران ۱۴۰۲

به گفته وی، اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران، تشریح کرد: اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ خارج از محدوده شود باید مبلغ ۸۲۷  هزار و ۸۲۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۴۱۳ هزار و ۹۱۰  ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد. همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۰ وارد و بعد از  ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۵۵۱  هزار و ۸۸۰  ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده  کنترل آلودگی هوا بپردازد.

وی افزود: اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ ورود و خروج از محدوده داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱  هزار و ۸۸۰  ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵  هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

وی گفت: همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۶ ورود و خروج داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱  هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵  هزارو ۹۴۰  ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

جریمه طرح ترافیک ۱۴۰۲ برای تهرانی‌ها چقدر است؟

از ۱۴ فروردین‌‌ماه ورود به محدوده طرح ترافیک بدون رزرو قبلی، هزینه ۱۰۹ هزار تومانی را به‌عنوان جریمه روزانه به رانندگان متخلف تحمیل می‌کند.

دستورالعمل اجرای طرح ترافیک در سال جدید تغییر یافته و به‌دنبال آن، قیمت طرح ترافیک و قیمت بسته‌ای ترافیکی افزایش پیدا کرده‌اند. روزانه ۱۰۹ هزار تومان نیز به‌عنوان جریمه طرح ترافیک ۱۴۰۲ اعلام شده است.

عوارض طرح ترافیک در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. درحالی‌که تردد روزانه در محدوده طرح ترافیک در سال گذشته ۴۴ هزار تومان بود، ولی عوارض طرح ترافیک ۱۴۰۲ به ۵۲۵۰۰ تومان رسیده است. البته این رقم بسته به ساعات ورود و خروج و همین‌طور داشتن معاینه فنی برتر، کمتر می‌شود. به عنوان مثال، اگر ورود به محدوده بعد از ساعت ۱۰ صبح و خروج از آن قبل از ساعت ۴ بعدازظهر باشد، قیمت طرح ترافیک حدودا ۳۸۵۰۰ تومان خواهد بود.

با توجه به افزایش ۲۰ درصدی نرخ طرح ترافیک، حالا قیمت بسته ترافیکی یک‌ماهه به ۱ میلیون و ۳۳۲ هزار تومان، قیمت بسته ترافیکی سه‌ماهه به ۳ میلیون و ۷۶۸ هزار تومان و قیمت بسته ترافیکی شش‌ماهه به ۷ میلیون و ۹۲ هزار تومان رسیده است.

واضح است که با افزایش نرخ طرح ترافیک و بسته‌های ترافیکی، جریمه طرح ترافیک ۱۴۰۲ نیز تغییر یافته و بیشتر شده است. از ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری، ورود به محدوده طرح ترافیک بدون رزرو قبلی، پرداخت هزینه ۱۰۹ هزار تومانی را به‌عنوان جریمه روزانه به رانندگان متخلف تحمیل می‌کند.

برخلاف عوارض طرح ترافیک و بسته‌های ترافیکی، جریمه طرح ترافیک در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. مبلغ این جریمه در سال گذشته ۹۸۵۰۰ تومان بود. ناگفته نماند اگر راننده‌ای بدون خرید طرح ترافیک وارد محدوده ترافیکی شود، ملزم به پرداخت دو جریمه متفاوت است؛ یکی جریمه راهنمایی و رانندگی که توسط پلیس راهور به ثبت می‌رسد و دیگری جریمه عوارض ترافیک که به حساب شهرداری واریز می‌شود.

طرح ترافیک در سال ۱۴۰۲ برای روزهای شنبه تا چهارشنبه در نظر گرفته شده است، ولی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها خبری از اجرای آن نیست. طرح ترافیک از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز شده و تا ساعت ۵ بعدازظهر ادامه دارد. بنابراین پرداخت هزینه ۱۰۹ هزار تومانی به‌عنوان جریمه طرح ترافیک ۱۴۰۲ بر عهده رانندگانی خواهد بود که در بازه تعیین‌شده و بدون رزرو قبلی، وارد محدوده ترافیک می‌شوند. فراموش نکنید که طرح ترافیک متفاوت با طرح آلودگی هوا یا همان طرح زوج و فرد است.


اخبار طرح ترافیک تهران (قدیمی)


(۰۲۱۴۰۱/۰۷/۲۰) بر اساس مصوبه شورای ترافیک، از فردا ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر می‌کند. بر این اساس، ساعت آغاز اجرای طرح ترافیک از شنبه تا چهارشنبه ۶:۳۰ صبح و ساعت پایانی آن نیز ۱۸ خواهد بود.
به گزارش تصویر زندگی به نقل از فارس: بر اساس مصوبه شورای ترافیک، از فردا ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر می‌کند. بر این اساس، ساعت آغاز اجرای طرح ترافیک از شنبه تا چهارشنبه ۶:۳۰ صبح و ساعت پایانی آن نیز ۱۸ خواهد بود. همچنین، ساعت اجرای طرح کاهش آلودگی هوا پنجشنبه‌ها از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ است.


(۱۴۰۱/۰۶/۲۰)ساعات اجرای طرح ترافیک در تهران همزمان با شروع سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها در ابتدای مهر ۱۴۰۱ تغییر پیدا می‌کند.

به گزارش تصویر زندگی، هفتاد و پنجمین جلسه شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ با حضور شهردار تهران و نمایندگان دستگاه‌های مسئول در حوزه حمل و نقل پایتخت برگزار شد.

بررسی شرایط و اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی مراکز آموزشی نخستین دستور جلسه شورای ترافیک شهر تهران بود که مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به ارائه گزارشی درباره این اقدامات و مواردی از قبیل افزایش و اورهال ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور آمادگی بیشتر در زمان بازگشایی مراکز آموزشی پرداخت و در کنار آن موضوع خطوط پرسرنشین و امکان اجرای آن در برخی از نقاط شهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارائه گزارش عملکرد در زمینه اقداماتی که در خصوص ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها انجام شد و بررسی نحوه اجرایی شدن طرح‌های مربوط به آن، دستور جلسه دوم شورای ترافیک بود که توسط مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل شهرداری تهران تشریح شد.

در دیگر دستور جلسه شورای ترافیک شهر تهران، وضعیت طرح ترافیک و تغییر ساعات اجرای آن مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت مصوب شد که ساعت پایان طرح از ساعت ۱۷ به ۱۸ موکول شود و در واقع اجرای آن از ۶:۳۰ صبح تا ۱۸ عصر و از ابتدای مهرماه خواهد بود.


از روز شنبه شانزدهم فروردین ماه، همگام با آغاز فعالیت برخی صنوف و ادارات، طرح ترافیک ۹۹ اجرایی خواهد شد. طرح ترافیک در سال جدید نسبت به سال ۱۳۹۸ تغییراتی کرده است که موجب طرح سوالات بسیاری از سوی شهروندان شده.

بسیاری از رانندگان در طول روز وارد محدوده طرح ترافیک تهران می‌شوند و محل زندگی تعداد زیادی از شهروندان هم در محدوده طرح ترافیک قرار دارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی کامل جزئیات طرح ترافیک سال ۱۳۹۹ بپردازیم و پاسخ سوالات متداول در زمینه‌ی ساعت طرح ترافیک، خرید طرح ترافیک و دیگر نکات مربوط به سامانه طرح ترافیک را بدهیم. پس اگر درباره‌ی طرح ترافیک ۹۹ سوالی دارید با ما همراه باشید.

بزرگراه های در طرح ترافیک شهر تهران

ساعت طرح ترافیک در سال ۹۹ به چه صورت خواهد بود؟

بنابر گفته‌های عمار سعیدیان فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران، ساعت اجرای طرح ترافیک در شش ماهه نخست سال ۹۹ از ۶:۳۰ صبح تا ساعت ۱۹ عصر تعیین شده است، اما به دلیل شیوع کرونا و جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری، شورای ترافیک تهران تصمیم گرفت تا ساعت طرح را برای سال جدید تغییر دهد و در حال حاضر این طرح از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ بعدازظهر اجرایی خواهد شد. هدف این کاهش تسهیل تردد وسایل نقلیه شخصی در سطح شهر است. طرح ترافیک ۹۹ قرار است از تاریخ ۲۰ فرودین ماه اجرایی شود.

آیا محدوده طرح ترافیک تغییر کرده است؟

طبق اظهارات سعیدیان‌فر طرح ترافیک جدید تنها از نظر قیمت و اجرا تغییر کرده است و از لحاظ ماهیت و محدوده هیچ تفاوتی با طرح ترافیک ۹۸ ندارد.

نقشه محدوده طرح ترافیک تهران در سال 99

نرخ طرح ترافیک ۹۹ چقدر خواهد بود؟

بنابر گفته‌های سعیدیان‌فر، این نرخ با توجه به عواملی همچون معاینه فنی خودرو، زمان تردد و ورود و خروج به محدوده متغیر خواهد بود. اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد، بعد از ساعت ۱۰ وارد طرح و قبل از ساعت ۱۶ از آن خارج شود، هزینه پرداختی این خودرو برای هر روز ۱۶۴ هزار و ۶۴۰ ریال خواهد بود و نرخ پرداخت به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا ۸۲ هزار و ۳۲۰ ریال در نظر گرفته می‌شود.

در حالت دوم که خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد، قبل از ساعت ۱۰ وارد طرح و قبل از ساعت ۱۶ از آن خارج شود، به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک ۲۳۵ هزار و ۲۰۰ ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ ریال از او مطالبه خواهد شد.

در صورتی که ورود قبل از ساعت ۱۰ و خروج بعد از ساعت ۱۶ باشد با معاینه فنی برتر نرخ طرح در محدوده حلقه اول ۳۵۲ هزار و ۸۰۰ و در محدوده کنترل آلودگی هوا ۱۷۶ هزار و ۴۰۰ ریال است که اگر خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد این میزان در محدوده حلقه اول ۵۰۴ هزار ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا ۲۵۲ هزار ریال است. همچنین اگر ورود بعد از ساعت ۱۰ و خروج بعد از ساعت ۱۶ باشد با معاینه فنی برتر در محدوده طرح ترافیک عوارض ۲۳۵ هزار و ۲۰۰ ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ ریال خواهد بود که در همین شرایط با خودروی فاقد معاینه فنی برتر ۲۳۶ هزار ریال در حلقه اول و ۱۶۸ هزار ریال در حلقه دوم عوارض لحاظ می‌شود.

اما اگر وسیله نقلیه فقط یکبار در طول روز به محدوده طرح وارد یا از آن خارج شود، هزینه این خودرو به صورت زیر محاسبه خواهد شد:

اگر تردد قبل از ساعت ۱۰ صورت گرفته و خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد، در محدوده حلقه اول عوارض ۲۳۵ هزار و ۲۰۰ ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ ریال برای وی هزینه محاسبه خواهد شد. در صورتی که خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد، این هزینه برای خودرو ۲۳۶ هزار ریال در حلقه اول و ۱۶۸ هزار ریال در حلقه دوم یا محدوده کنترل آلودگی هوا تعیین می‌شود.

اگر تردد خودرو در فاصله ساعات ۱۰ الی ۱۶ صورت گرفته باشد، برای خودرو دارای معاینه فنی برتر ۱۶۴ هزار و ۶۴۰ ریال و در محدوده حلقه اول ۸۲ هزار و ۳۲۰ ریال عوارض محاسبه خواهد شد. خودرو‌های فاقد معاینه فنی برتر نیز ملزم به پرداخت ۲۳۵ هزار و ۲۰۰ ریال در حلقه اول و ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ ریال در حلقه دوم طرح خواهد بود.

در حالت سوم نیز که تردد پس از ساعت ۱۶ صورت می‌گیرد، از خودرو دارای معاینه فنی برتر در حلقه اول ۲۳۵ هزار و ۲۰۰ و در حلقه دوم ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ ریال اخذ خواهد شد و اگر خودرویی فاقد معاینه فنی برتر باشد، ۳۳۶ هزار ریال در محدوده حلقه اول و ۱۶۸ هزار ریال در محدوده کنترل آلودگی هوا خواهد پرداخت.

قیمت و عوارض ورود به طرح ترافیک تهران در سال 99

آیا طرح ترافیک ۹۹ در روز‌های پنجشنبه اجرا خواهد شد؟

به گفته سعیدیان‌فر، طرح ترافیک در تمامی روز‌های هفته به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی اجرا خواهد شد. طرح کنترل آلودگی هوا نیز در روز‌های پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا خواهد شد و تنها در تعطیلات رسمی اجرای آن متوقف می‌شود. البته این ساعت برای زمان عادی است و در وضعیت فعلی و با شیوع کرونا، این زمان دچار تغییر شده است.

تخفیف دارا بودن معاینه فنی برتر برای مالکان خودرو‌ها به صورت کلی چقدر خواهد بود؟

به گفته سعیدیان‌فر، مالکان خودرو‌هایی که دارای معاینه فنی برتر باشند، از تخفیف ۳۰ درصدی برخوردار خواهند شد. البته نرخ تعرفه طرح نیز برای آن‌ها افزایش یافته است. افرادی که خودرو آن‌ها معاینه فنی برتر داشته باشد، ۱۳.۵ درصد و افرادی که خودرو آن‌ها معاینه فنی عادی داشته باشد ۲۱ درصد افزایش تعرفه طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا نسبت به سال ۹۸ را تجربه خواهند کرد.

بیست روز تردد رایگان و لزوم رزرو طرح پس از آن

برای خودرو‌های پلاک تهران ۲۰ روز و برای پلاک‌های شهرستان ۱۵ روز تردد رایگان در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا تهران در نظر گرفته شده است. رانندگانی که ۲۰ روز تردد رایگان خود در این محدوده را مصرف نکرده‌اند، نیازی به رزرو طرح ندارند، اما پس از آن برای ورود به محدوده طرح ملزم به رزرو از طریق سامانه my.tehran.ir خواهند بود.

اگر طرح رزرو شده بلااستفاده بماند، جریمه خواهید شد!

رانندگان می‌بایست در صورت رزرو طرح حتما از آن استفاده نمایند در غیر اینصورت متحمل جریمه خواهند شد. برای جلوگیری از خسارات مالی، راننده تا ساعت شش صبح روز رزرو طرح وقت دارد آن را لغو کند وگرنه ملزم به پرداخت ۵۶۰۰ تومان از سهمیه روزانه خود به عنوان جریمه خواهد بود.

حداقل موجودی حساب هر شهروند برای رزرو طرح ترافیک چقدر باید باشد؟

حداقل موجودی برای رزرو روزانه طرح ترافیک ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان و برای رزرو در محدوده آلودگی هوا ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. با توجه به این که ارقام تعرفه طرح ترافیک ۹۹ با توجه به ساعات تردد و داشتن معاینه فنی برتر یا فقدان آن متفاوت است، مابقی رقم پرداختی به حساب شهروندان عودت داده خواهد شد.

ترافیک تهران

درآمد شهرداری از محل رزرو طرح چقدر خواهد بود؟

به گفته سعیدیان‌فر در حال حاضر به علت شیوع بیماری کرونا، بسیاری از رفتار‌های ترافیکی شهروندان دچار تحولات ناخواسته شده و بنابراین پیش‌بینی میزان درآمد شهرداری از این طرح امکان ناپذیر است.

ورود غیرمجاز به محدوده طرح شامل جریمه خواهد بود

اگر راننده‌ای به صورت غیرمجاز وارد طرح ترافیک یا طرح کاهش آلودگی هوا شود، علاوه بر ملزم شدن به پرداخت عوارض، می‌بایست جریمه پلیس را نیز پرداخت نماید و موظف به پرداخت هر دو مبلغ خواهد بود.

طرح ترافیک ۹۹ قابلیت رزرو سالیانه ندارد

امکان رزرو سالیانه برای طرح ترافیک ۱۳۹۹ در نظر گرفته نشده و نهایتا می‌توان هر هفته برای رزرو طرح اقدام نمود. مالکان خودرو‌ها می‌توانند از ساعت ۱۲ چهارشنبه هر هفته، عملیات رزرو را برای هفته آینده انجام دهند.

خروج از طرح هم مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود

افرادی که قصد خروج از محدوده طرح را دارند نیز ملزم به پرداخت هزینه مطابق جدول اعلام شده شهرداری خواهند بود، چرا که آن‌ها یکبار تردد در این محدوده را ثبت کرده‌اند.

کیف پول شهروندی را شارژ کنید، تخفیف طرح ترافیک بگیرید

شهروندانی که با شارژ کیف پول قصد پرداخت هزینه طرح ترافیک را داشته باشند، از بیست درصد تخفیف در محاسبه عوارض بهره‌مند خواهند شد. البته باید توجه کرد که این تخفیف شامل فرصت یک ماهه برای پرداخت عوارض و دریافت تخفیف نمی‌شود.

 

منبع تصاویر : instagram digikalamag

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 15, میانگین امتیاز: 4,60 از 5)
Loading...