جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

تحویل خودروهای وارداتی سال ١۴٠٢ با حضور وزیر صمت

تحویل خودرو‌های وارداتی سال ١۴٠٢

مراسم تحویل خودرو‌های وارداتی سال ١۴٠٢ صبح امروز با حضور وزیر صمت برگزار شد.
صبح امروز دوشنبه و با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت مراسم رسمی تحویل خودروهای وارداتی سال ١۴٠٢ توسط سازمان توسعه تجارت ایران در محل برگزاری نمایشگاه «روایت خدمت» انجام شد.

گفتنی است، طرح آزادسازی واردات خودرو پس از ۵ سال ممنوعیت، از بهار سال ۱۴۰۱ کلید خورده بود و آئین نامه آن نیز شهریور ماه همان سال مصوب و ابلاغ شد.

بر همین اساس نیز اسفند سال گذشته وزارت صمت اقدام به ثبت نام اولیه از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو کرد. در نهایت امروز بخشی از خودروهای وارداتی توسط وزیر صمت تحویل شد.

خودروهای وارداتی تا پایان آذر به متقاضیان تحویل داده می‌شوند

معاون وزیر صمت گفت: با همراهی بانک مرکزی این تعهد را می‌دهیم که تا اواخر آذر ماه همه تعهدات ثبت‌نامی در خصوص خودروهای وارداتی را پاسخگو باشیم.

مهدی ضیغمی امروز در حاشیه مراسم تحویل خودروهای وارداتی به مشتریان در نمایشگاه بین‌المللی تهران (نمایشگاه روایت خدمت)، اظهار داشت: تاکنون حدود ۵ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده است و بسیاری از شرکت‌هایی که در انتظار طی کردن مراحل تأییدیه استاندارد، گمرک و محیط زیست بودند این تأییدیه را دریافت کرده‌اند، بنابراین با توجه به تسریع صدور این تأییدیه‌ها حجم اصلی واردات از آخر ماه جاری و ماه آینده آغاز می‌شود. بر این اساس حدود ۱۰ هزار خودرو در مرحله تولید و در مرحله بارگیری برای آمدن به ایران است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار خودرو ثبت سفارش شده و واردات این خودروها از محل صادرات غیرنفتی و همچنین محل ارزهای خارج از کشور از سوی بانک مرکزی به خوبی در حال تخصیص به متقاضیان است.

وی ادامه داد: امیدواریم با منابعی که فراهم می‌شود در زمستان امسال بتوانیم در هر ماه تا ۲۰ هزار خودرو وارد کشور کنیم.

ضیغمی تصریح کرد: ۳۵ شرکت برای واردات خودرو تأیید شده‌اند که از این تعداد ۱۸ شرکت ثبت سفارش واردات انجام داده‌اند و ۱۴ شرکت تاکنون اقدام به واردات خودرو کرده‌اند و یا در حال واردات هستند.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت اظهار داشت: تقریباً از همه کشورها ثبت سفارش خودرو انجام شده است و منعی برای واردات به جز ممنوعیت‌های ابلاغی وجود ندارد و تا روزهای آینده نیز خودروهای تویوتا و نیسان نیز ترخیص خواهند شد و وارد نمایشگاه (نمایشگاه بین‌المللی تهران) می‌شود.

ضیغمی افزود: با اتفاقاتی که در بحث ترخیص افتاده و با همراهی بانک مرکزی این تعهد را می‌دهیم که تا اواخر آذر ماه همه تعهدات ثبت‌نامی در خصوص خودروهای وارداتی را پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار نفر برای خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده بودند، اظهار داشت: با انصراف ۲ هزار نفر اکنون باید تعهدات‌مان را نسبت به ۳۱ هزار نفر پاسخگو باشیم و با مدلی که پیش می‌رود امیدواریم این خودروها همانطوری که گفته شد تا آخر آذر تحویل داده شود همچنین امید داریم تعداد قابل توجهی خودروی هیبرید و هیبرید پلاگین نیز وارد شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در خصوص ثبت سفارش، تأیید و تخصیص منابع مشکلی وجود ندارد، گفت: فکر نمی‌کنم واردات ۲۰۰ هزار خودرو تا پایان سال محقق شود ولی با توجه به احتمال واردات خودروهای کارکرده پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال رکورد واردات خودرو شکسته شود ضمن اینکه این پیش‌بینی وجود دارد که سال آینده واردات ۲۰۰ هزار خودرویی که قبلاً اعلام شده بود محقق شود.

وی در مورد آئین‌نامه واردات خودروی کارکرده بیان داشت: این آئین‌نامه به هیأت دولت ارسال شده و در این آئین‌نامه امکان واردات خودرو برای اشخاص فراهم است در واقع هر شخص حقیقی می‌تواند نسبت به واردات اقدام کند و بنابراین برای این واردکنندگان موضوع خدمات پس از فروش و دارا بودن نمایندگی ملاک نیست.


عرضه چانگان CS35 پلاس از هفته آینده آغاز می‌ شود

(۱۴۰۲/۰۴/۲۷) در خردادماه امسال، شورای رقابت قیمت اتومبیل چانگان وارداتی را اعلام کرد. براساس این اعلان شورای رقابت، قیمت فروش درب انبار خودرو چانگان CS 35 پلاس نوع دوم ۸۴۹ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان و نوع سوم ۹۰۴ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان است.

جدول قیمت مدل‌های چانگان CS 35 پلاس

خودروقیمت فروشروندبیمه شخص ثالثسایر خدماتمالیات نقل و انتقالمالیات و عوارض شماره گذاریمالیات و عوارض ارزش افزودهقیمت پایه
چانگان CS35 پلاس تیپ ۲۱۱,۱۴۴,۱۹۰,۰۰۰-۲,۶۵۱۵۰,۴۴۸,۵۲۵۵,۵۷۵,۶۰۰۱۸۴,۸۰۲,۸۰۹۸۳۱,۶۱۲,۶۳۹۸۳۱,۶۱۲,۶۳۹۹,۲۴۰,۱۴۰,۴۳۸
چانگان CS35 پلاس تیپ ۳۱۱,۸۲۸,۶۲۰,۰۰۰-۶۱۰۵۰,۴۴۸,۵۲۵۵,۵۷۵,۶۰۰۱۹۶,۲۰۹,۹۴۱۸۸۲,۹۴۴,۷۳۶۸۸۲,۹۴۴,۷۳۶۹,۸۱۰,۴۹۷,۰۷۱

با این اعلام قیمت پایه از سوی شورای رقابت، شرکت سایپا نیز بعد از محاسبه هزینه‌های قانونی شامل عوارض قانونی شماره گذاری، مالیات نقل و انتقال و ارزش افزوده، بیمه شخص ثالث، هزینه اسقاط، حمل تا شبکه توزیع و کمیسیون فروش، قیمت فروش این خودرو را با اختلاف ۲۶۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان اعلام کرد.

یک نکته مهم در اینجا وجود دارد که قیمت‌های اعلامی از سوی شرکت سایپا با محاسبه حقوق ورودی ۵۵ درصدی خودروهای سواری تعیین شده بود، اما با ابلاغ حقوق ورودی جدید که توسط هیئت دولت در ۲۱ خردادماه تصویب شد، حقوق ورودی خودروهای سواری به ۷۰ درصد افزایش یافت که بر این اساس قیمت چانگان ۶۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

گفته می‌شود عرضه چانگان‌های وارداتی با قیمت جدید در هفته آینده آغاز خواهد شد. اگر تغییرات قیمتی در مورد این خودرو توسط شورای رقابت با در نظر گرفتن حقوق ورودی جدید اعمال شود، شرکت سایپا هزینه‌های اضافی را به مشتریان خود بازپرداخت خواهد کرد.


تحویل اولین خودروهای وارداتی سایپا به متقاضیان

(۱۴۰۲/۰۲/۲۷) اولین سری از خودروهای چانگان CS35 پلاس وارداتی گروه خودروسازی سایپا به متقاضیانی که در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کردند، تحویل داده خواهد شد.

خودرو چانگان CS۳۵ پلاس گروه خودروسازی سایپا که جزو اولین سری از خودروهای وارداتی به کشور است، بر اساس اولویت بندی اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مشتریان تخصیص خواهد یافت.

بر این اساس آن‌دسته از متقاضیانی که با افتتاح حساب وکالتی با عنوان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و مسدودی مبلغ مورد نظر در این حساب اقدام کرده و در لیست اولویت بندی اعلامی وزارت صمت، حائز شرایط بوده اند با اعلام گروه خودروسازی سایپا می‌توانند نسبت به واریز وجه و ثبت نام نهایی اقدام کنند.

گروه خودروسازی سایپا طی برنامه ریزی و هماهنگی‌های صورت پذیرفته، نسبت به ثبت سفارش خودروهای وارداتی اقدام کرده و به عنوان اولین شرکت داخلی پیشرو در این حوزه در راستای پاسخگویی به نیاز بازار و مشتریان و همچنین همگام با سیاست‌های کلان وزارت صمت گام برداشته است.


(۱۴۰۲/۰۲/۱۳) مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا از تحویل خودروهای وارداتی چانگان از هفته آینده خبر داد.
به گزارش مشرق، محمدعلی تیموری امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت مقام شهدای کارگری و هفته و روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت:‌ شرکت سایپا تا کنون برای واردات ۲۹ هزار خودروی چانگان و زوتی ثبت سفارش کرده است.

وی درباره تأخیر ترخیص خودروهای چانگان اظهار داشت: با توجه به اینکه خودروهای وارداتی باید استانداردهای کشورمان را پاس کند یکسری مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که این مسائل اکنون حل شده است بنابراین محموله اول خودروهای چانگان وارد کشور شده است و با طی فرآیندهای استاندارد، تعدادی از این خودروها از گمرکات کشور ترخیص شده است.

مدیرعامل شرکت سایپا اظهار داشت: فهرست متقاضیان خودروهای وارداتی از سامانه دریافت شده است و در حال پایش هستیم تا متقاضیان بعد از واریز وجه خودرو بتوانند خودروهای خود را تحویل بگیرند.

تیموری اظهار داشت: بر اساس اقدامات انجام شده از هفته آینده خودروهای وارداتی تحویل مشتریان می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که شرکت سایپا چه تعداد خودرو را وارد خواهد کرد،‌ گفت: همانطور که اشاره شد برای واردات خودروهای چانگان و زوتی قراردادهایی منعقد شده و تولید این خودروها در خطوط تولید در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت سایپا اظهار داشت:‌ علاوه بر واردات خودرو چانگان هزار خودروی زوتی نیز توسط پارس‌خودرو وارد شده و همچنین ۷ هزار خودروی دیگر در چین تولید شده که آماده واردات است.

تیموری بیان داشت: اگر مسائل ارزی توسط بانک مرکزی مرتفع شود و بانک مرکزی ارز لازم را برای واردات این خودروها تخصیص دهد، سایپا مشکلی برای تأمین ریال ندارد لذا حتماً قادر خواهد بود تا پایان سال ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور کند.

وی اظهار داشت:‌ علاوه بر واردات این خودروها یک خودروی کراس‌اور هیبریدی نیز وارد خواهد شد و در ۶ ماهه دوم امسال عرضه آن را آغاز خواهیم کرد.

زمان تحویل خودروهای وارداتی

زمان تحویل خودروهای وارداتی از زبان وزیر صمت

وزیر صمت گفت: در حال حاضر خودرو در گمرک موجود است و تعدادی در حال حمل هستند. به نظر می‌رسد در روزها و هفته‌های آینده عرضه خودروهایی که در گمرک وجود دارد آغاز و جریان این مسیر روان شود.

خودروهای وارداتی کی تحویل مشتریان می شود؟

به گزارش تصویر زندگی به نقل از تسنیم، سید رضا فاطمی امین در جمع خبرنگاران درباره زمان تحویل خودروهای وارداتی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ واردات خودرو متوقف بود پس راه اندازی مجدد زمان می‌برد، گفت: ابتدا قرار بود خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه شوند اما به دلایل مختلف این فرایند متوقف شد. پس زمان را از دست دادیم.

وزیر صمت افزود: علاوه بر این در مورد خودرو قوانین پیچیده‌ای داریم مثلاً گمرک باید از کشور مبدا قیمت بگیرد. ما برای واردات خودرو بیش از ۱۳ مرحله را طی کردیم تا بستر واردات خودرو را آماده کنیم. در نهایت ۱۳ شرکت ۱۰۰ هزار خودرو ثبت سفارش کردند.

وی ادامه داد: آخرین مانع در مورد چند مساله استانداردی و تعرفه واردات خودرو از سوی گمرک محاسبه شده بود که هفته گذشته مصوب شد و به محض ابلاغ، تحویل خودروها انجام می‌شود.

وزیر صمت گفت: در حال حاضر خودرو در گمرک موجود است و تعدادی در حال حمل هستند. به نظر می‌رسد در روزها و هفته‌های آینده عرضه خودروهایی که در گمرک وجود دارد آغاز و جریان این مسیر روان شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 3,50 از 5)
Loading...