شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

ثبت نام در سامانه جستجوی شغل وزارت کار برای مددجویان بهزیستی فراهم شد

ثبت نام در سامانه جستجوی شغل برای مددجویان بهزیستی

به گزارش آخرین اخبار سازمان بهزیستی کشور: رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در حال حاضر سامانه جستجوی شغل وزارت رفاه تنها درگاه معتبری است که مورد قبول سازمان بهزیستی است و افراد می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

ثبت نام مددجویان بهزیستی در سامانه جستجوی شغل

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سامانه «جستجوی شغلی» جایگزین سامانه «ثبت‌نام افراد بیکار و جویای کار تحت پوشش بهزیستی» شده است، گفت: در حال حاضر سامانه جستجوی شغل وزارت رفاه تنها درگاه معتبرِ مورد قبول سازمان بهزیستی است.
محسن ایروانی با اعلام این خبر، توضیح داد: معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای دو سامانه مادر تحت عنوان سامانه «جستجوی شغلی» و سامانه «جامع تسهیلات اشتغال کشور» است. در سامانه جستجوی شغلی تمامی مددجویان و افراد عادی جامعه و همچنین کارآفرینانی که نیازمند نیروی کار هستند می‌توانند ثبت‌نام کنند. سازمان بهزیستی نیز به عنوان یکی از سازمان‌های تابع وزارتخانه از این سامانه معتبر که پنجره واحدی برای کل وزارت رفاه است و به تازگی راه‌اندازی شده در خصوص اشتغال مددجویان خود استفاده می‌کند.

وی در همین راستا ضمن اعلام این خبر که سامانه «جستجوی شغلی» جایگزین سامانه «ثبت‌نام افراد بیکار و جویای کار تحت پوشش بهزیستی» شد، اظهار کرد: سامانه «ثبت‌نام افراد بیکار و جویای کار تحت پوشش بهزیستی» درگاه موقتی بود که بعد از دیدار ریاست جمهوری با معلولان با تصمیم سازمان بهزیستی موقتا ایجاد و اکنون غیرفعال شده است. هرچند این سامانه موقت بود اما براساس فعالیت آن توانستیم اطلاعات ۳۵ هزار فرد دارای معلولیتِ فاقد شغل را دریافت کنیم؛ برخی از این افراد دارای مدرک کاردانی و بالاتر بوده‌اند که در اولویت اشتغالزایی قرار گرفته‌اند.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در حال حاضر سامانه جستجوی شغل وزارت رفاه تنها درگاه معتبری است که مورد قبول سازمان بهزیستی است و افراد می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد ممکن است در جریان راه‌اندازی این سامانه نباشند یا به دلیل زندگی در بخش‌های روستایی دسترسی نداشته باشند،‌ از این رو سازمان برای شناسایی فعال مددجویان تحت پوشش جویای کار، قرار است از ابتدای مردادماه ساز و کاری تعریف و در ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی، افراد فاقد اشتغال و واجد شرایط را شناسایی کند. در نتیجه تا پایان سال ۱۴۰۲ می‌توانیم آمار دقیقی از پشت نوبتی‌های اشتغال خود احصا و برای ایجاد اشتغال آنها اقدام کنیم.

ایروانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به فعالیت سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور که توسط وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده اشاره کرد و افزود: سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور از قبل وجود داشته است اما فعالیت آن از اول مردادماه لازم‌الاجراست. در این سامانه نیز قرار است از ابتدای مردادماه افراد بعد از دریافت تسهیلات بانکی اطلاعات خود را ثبت کنند. این اقدام در راستای این موضوع انجام می‌شود که افراد از دو نهاد مختلف وام نگیرند و وحدت رویه و نظمی در این زمینه برقرار شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 9, میانگین امتیاز: 4,44 از 5)
Loading...