جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

زمان واریز مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش

افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از مهر

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی گفت: قرار بر این بود از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد.
ایسنا: علیرضا عسگریان، با اشاره به اعلام خبر افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از شهریور ماه امسال، اظهار کرد: در تبصره بودجه سال جاری به طور مستقیم اعلام شده بود که مستمری مددجویان ۴۰ درصد افزایش یابد. در دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۴ نیز در دو بند اعلام شد که مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یابد و افزایش ۲۰ درصد دیگر نیز درصورت تامین منابع انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر این تامین منابع صورت گرفته است و به جز افزایش ۲۰ درصدی که در ابتدای سال بر روی مستمری مددجویان اعمال شده، تامین اعتبار برای افزایش ۲۰ درصد دیگر هم میسر شده است.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار بر این بوده است که از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد و ان شاءالله که مابه التفاوت مستمری شهریورماه نیز پرداخت خواهد شد.


مستمری آذرماه مددجویان بهزیستی واریز شد

(۱۴۰۲/۰۲/۰۵) معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از واریز مستمری آذرماه مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا انجلاسی، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای بند ۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، مستمری آذر ماه مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور به حساب‌شان واریز شد.

وی افزود: براین اساس مستمری خانوار یک نفره ۵۴۶ هزار تومان، مستمری خانوار دونفره ۷۸۰ هزار تومان و مستمری خانوار سه نفره  یک میلیون و ۹۲ هزار تومان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: همچنین مستمری خانوار چهار نفره یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان و مستمری خانوار پنج نفره و بیشتر یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان است.


واریز ما به التفاوت مستمری مهرماه مددجویان سازمان بهزیستی

(۱۴۰۱/۰۹/۰۸) سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از پرداخت ما‌به‌التفاوت مستمری مهرماه مددجویان سازمان بهزیستی خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا انجلاسی اظهار کرد: با همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ۳۰ درصد افزایش یافت که از آبان ماه به حساب مددجویان مستمری بگیر واریز شد.

وی با بیان این که ما‌به‌التفاوت مهرماه مستمری مددجویان امروز واریز شد، گفت: این ما به التفاوت برای خانواده‌های یک نفره یک میلیون ۲۶۰ هزار ریال، خانوارهای دونفره یک میلیون ۸۰۰ هزار ریال برای خانوارهای سه نفره ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال، برای خانوارهای چهار نفره سه میلیون و ۲۴۰ هزار ریال و خانوارهای پنج نفره و بالاتر ۳ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال پرداخت شده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان این که مستمری مددجویان از مهرماه ۳۰ درصد افزایش داشته است در خصوص مبالغ جدید مستمری مددجویان گفت: با افزایش ۳۰ درصدی مستمری نسبت به شهریور ماه در خانوارهای یک نفره از ۴۲۰ هزار به ۵۴۶ هزار تومان، در خانوارهای دونفره از ۶۰۰ هزار به ۷۸۰ هزار تومان، در خانوارهای سه نفره از ۸۴۰ هزار به یک میلیون و ۹۲ هزار تومان، در خانوارهای چهار نفره از یک میلیون و ۸۰ هزار به یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان و در خانوارهای پنج نفر و بیشتر از یک میلیون و ۳۲۰ هزار به یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان مستمری افزایش و در آبان ماه واریز شده است.

جدول مستمری مددجویان بهزیستی در سال ۱۴۰۲

تعداد اعضای خانوار تحت پوششمبلغ مستمری در سال ۱۴۰۲
تک نفره۶۵۵/۲۰۰  تومان
دونفره۹۳۶/۰۰۰ تومان
سه نفره۱/۳۱۰/۴۰۰ تومان
چهارنفره۱/۶۸۴/۸۰۰ تومان
پنج نفره۲/۰۵۹/۲۰۰ تومان

 


واریز مستمری مددجویان در آبان ماه همراه با افزایش ۳۰ درصدی

سیدمرتضی بختیاری با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش مستمری مددجویان افزود: مستمری مددجویان به همراه افزایش ۳۰ درصدی شنبه (۲۸ آبان‌ماه) پرداخت می‌شود.

 

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

همزمان با تصویب لایحه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور نیز به میزان ۳۰ درصد افزایش یافت و به این ترتیب به مستمری یک مددجو با بعد خانوار یک نفره، حدود ۱۳۰ هزارتومان اضافه می‌شود.

۱۶ مهرماه بود که معاون امور مجلس رئیس جمهور در راستای ارتقای سطح معیشت مردم از جمله کارکنان دولت و بازنشستگان و لزوم رعایت عدالت در نظام پرداخت‌ها و بهبود معیشت آنان، عدالت در توزیع اعتبارات، عادلانه سازی پرداخت‌ها و افزایش قدرت خرید مردم از تقدیم لایحه دو فوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری به مجلس خبر داد. به دنبال این موضوع نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته جزییات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری را با ۱۹۸ رای موافق تصویب کردند.

مبالغ مستمری معیشتی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی (قبل از افزایش)

پیش از این مبالغ مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای خانواده یک نفره ماهانه ۴۲۰ هزارتومان، خانواده دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و پنج نفره یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود که با این افزایش ۳۰ درصدی، به این ترتیب میزان مستمری خانوارها افزایش خواهد یافت.

زمان واریز معوقه مستمری مهرماه مددجویان بهزیستی

در این راستا سیدمرتضی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درخصوص زمان پرداخت معوقه مستمری مهرماه مددجویان تحت پوشش به ایسنا، گفت: همزمان با پرداخت مستمری آبان ماه، قرار است دولت مابه التفاوت مستمری مهرماه مددجویان نهادهای حمایتی را نیز پرداخت کند تا آن را به حساب مددجویان واریز کنیم.

مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی چقدر شد؟

به گفته وی، با افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش به این ترتیب مستمری خانوارهای یک نفره ۵۵۰ هزارتومان، دو نفره ۷۸۰ هزارتومان، سه نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای ۵ نفر به بالا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان می‌شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 167, میانگین امتیاز: 4,19 از 5)
Loading...