پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

تبدیل یارانه نقدی به کالابرگ الکترونیکی تا پایان سال

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک بر بستر شبکه ملی اعتبار(شما) آغاز شد

استاندار هرمزگان گفت: اجرای طرح خرید با کالابرگ الکترونیک بر بستر شبکه ملی اعتبار (شما) در هرمزگان آغاز شد. مهدی دوستی به اهمیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اشاره کرد و گفت: به منظور حمایت از سبد غذایی خانوار و تقویت سلامت غذایی این امکان برای مردم ایجاد شده که با اعتبار یارانه، بتوانند یک ماه زودتر اقلام ضروری خانوار خود را خریداری کنند.

وی ویژگی بارز این طرح را حفظ قدرت خرید مردم در طول دوره برشمرد و گفت: برای حفظ قدرت خرید مردم در این طرح؛ قیمت کالا در شهریور ۱۴۰۰ مبنا و ملاک عمل قرار گرفته و دولت طبق سبد کالای مشخص شده، ما به تفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می کند.

استاندار هرمزگان احترام به سلایق مختلف را دیگر مزیت طرح کالابرگ برشمرد و افزود: مردم برای خرید اقلام کالایی این طرح می توانند آزادانه و به سلیقه خود هر نشان تجاری را انتخاب و خریداری کنند و امکان پرداخت ما به التفاوت قیمت کالای انتخابی با کالای مرجع نیز میسر شده است.

دوستی گفت: در این طرح همچنین مردم می توانند براساس نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی مرجع را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار یارانه شان خریداری کنند.

وی در رابطه با افراد مشمول این طرح گفت: تمام کسانی که حساب یارانه آنها در هرمزگان است از امشب می توانند برای مشاهده ی میزان اعتبار و اقلام کالایی مصوب با تلفن همراه سرپرست خانوار ،کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره گیری کنند.

بیشتر بخوانید؛ جزئیات واریز یارانه برای متقاضیان تجدیدنظر اعلام شد

استاندار هرمزگان گفت: همچنین می توانند با نصب برنامه کاربردی شما ( شبکه ملی اعتبار) نیز با استفاده از برنامه های نرم افزاری بازار و مایکت، یا مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir از مکان های فروش کالاها مطلع شوند.


یارانه نقدی هیچ استانی قطع نمی‌شود

(۱۴۰۱/۰۹/۱۸) مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان با بیان این که طرح کالابرگ الکترونیکی اختیاری است گفت: یارانه نقدی هیچ استانی قطع نمی‌شود.
حمید فرداد مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرد: دولت به منظور تقویت سلامت غذایی خانوارها این امکان را برای آنها ایجاد می‌کند که به اعتبار یارانه بتوانند یک ماه زودتر کالاهای اساسی را خریداری کنند.

وی افزود: طرح کالابرگ الکترونیک در حال پیاده‌سازی مقدمات اجرا در استان هرمزگان است. این امکان برای تمام جامعه یارانه‌بگیر هرمزگان پس از اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌های کشوری و استانی فعال خواهد شد و نیاز به هیچ اقدامی نیست.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان در ادامه گفت: استفاده از اعتبار از طریق تمامی کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار، امکان‌پذیر خواهد بود و در مورد کالاهای مشمول طرح نیز الزامی به خرید یک نشان تجاری مشخص نیست و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند.

فرداد گفت: با توجه به تأکید وزیر محترم رفاه، این طرح برای یارانه‌بگیران اختیاری است و هموطنان پس از اعلام رسمی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.


تبدیل یارانه نقدی به کالابرگ

(۱۴۰۱/۰۶/۰۴) وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: با تصویب کالابرگ الکترونیک در هیات دولت تا پایان سال شاهد اجرای آن در کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان خاندوزی در گفت‌وگو با خبرنگاران در ارومیه، از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی در برخی از استان‌های کشور به صورت پایلوت خبر داد و گفت: با تصویب کالابرگ الکترونیک در هیات دولت تا پایان سال  شاهد اجرای آن در تمامی استان‌های کشور خواهیم بود.

وی افزود: تدوین سیاست‌های کالابرگ الکترونیک جزو مصوبات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ ذیل بودجه است  که با جدیت از طرف وزارت رفاه پیگیری می‌شود.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی، در بعد فنی نواقصی در این طرح وجود داشت به طوری که اطلاعات و داده‌های خرید باید تطبیق داده می‌شد و همچنین ایرادات سیاستی که تمامی آنها مرتفع شده است.

وی افزود: در شهریور ماه وزارت رفاه پیشنهاد نهایی را که در کل کشور از سوئیچ کالابرگ الکترونیک استفاده کنیم به هیات دولت می‌آورد و با تصویب نهایی تا پایان امسال در کشور شاهد اجرای آن خواهیم بود

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 26, میانگین امتیاز: 4,12 از 5)
Loading...