سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

اقساط وام یک میلیون تومانی کرونا کی تمام می‌شود؟

زمان آخرین قسط وام یک میلیونی کرونا اعلام شد

در سال ۹۹ و همزمان با اوج کرونا در کشور دولت حسن روحانی در دو مرحله دو وام یک میلیون تومانی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز کرد و قرار شد اقساط این وام از یارانه نقدی و کمک معیشتی خانوار کسر شود.

مرحله اول واریز وام کرونا تیرماه انجام شد و قرار بود آذر ماه ۱۴۰۱ آخرین قسط آن به پایان برسد. این ماه یارانه آذر ۱۴۰۱ ساعتی قبل به حساب خانوار‌ها واریز شده و تا ساعتی دیگر قابل برداشت می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت مبلغ وام اول کرونایی به پایان رسید.

اما مردم در سال ۹۹ دو وام کرونا دریافت کردند. دومین مرحله وام کرونا آذر ماه ۹۹ به حساب سرپرستان خانوار واریز شود و قرار بود در ۳۰ قسط به پایان برسد. این وام هم اردیبهشت ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

البته این تاریخ‌ها برای زمانی بود که ماهانه دو یارانه به حساب مردم واریز می‌شد. یکی یارانه نقدی و دیگری معیشتی. اما اکنون تنها یک یارانه به حساب مردم واریز می‌شود و مدت زمان بازپرداخت اقساط وام کرونا، طولانی‌تر می‌شود. این یعنی در مجموع اقساط وام کرونا دی ماه ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد و ۱۲ قسط دیگر از آن باقیمانده است.

مبلغ اقساط وام کرونا چقدر است؟

مبلغ اقساط ماهانه وام کرونا ۳۵ هزار تومان است که از یارانه افراد کسر می‌شود. اما این مبلغ از تک تک اعضای خانواده کسر نمی‌شود و تنها یک ۳۵ هزار تومان از کل یارانه افراد کم می‌شود. برای مثال یارانه ۳۰۰ هزار تومانی یک خانوار چهار نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. اما با کسر یارانه کرونا مبلغ یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان می‌شود.


⊗ اخبار گذشته درباره اقساط وام کرونا ⊗


۶ ماه دیگر از بازپرداخت وام اول کرونا باقی مانده است. دیشب یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز و قسط وام یک میلیون تومانی کرونا (۳۵ هزار تومان) از آن کم شد.

زمان پایان اقساط وام کرونا

مرحله اول واریز وام کرونا تیر ۹۹ انجام شد و تا الان مردم ۲۴ قسط آن را پرداخت کرده‌اند. با توجه به اینکه مهلت بازپرداخت اقساط ۳۰ ماهه بود، ۶ ماه دیگر از بازپرداخت وام اول کرونا باقی مانده است؛ یعنی وام کرونای مرحله اول دی ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

این تاریخ‌ها برای زمانی بود که ماهانه دو یارانه نقدی و معیشتی به حساب مردم واریز می‌شد؛ اما اکنون تنها یک یارانه به حساب مردم واریز می‌شود و مدت زمان بازپرداخت اقساط وام کرونا، طولانی‌تر می‌شود.

با توجه به مبالغ واریز شده و باقی ماندن ۱۸ قسط از وام یک میلیون تومانی کرونا، تا دی ۱۴۰۲ مبلغ ۳۵ هزار تومان از حساب مشمولان کسر خواهد شد.

این مبلغ از تک تک اعضای خانواده کسر نمی‌شود و تنها یک ۳۵ هزار تومان از کل یارانه افراد کم می‌شود. برای مثال یارانه ۳۰۰ هزار تومانی یک خانوار چهار نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. اما با کسر یارانه کرونا مبلغ یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان می‌شود.

با شیوع ویروس کرونا دولت دوازدهم برای کمک به معیشت مردم اقدام به اعطای وام یک میلیون تومانی به هر سرپرست خانوار کرد. این تسهیلات به پشتوانه حساب یارانه و کسر از مبلغ واریزی آن به مردم اعطا شد.


اخبار گذشته مربوط به وام کرونا


نحوه دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نحوه دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی اقشار کم درآمد جامعه که شغل ثابتی هم ندارند فرآیند ساده‌ای دارد و می‌توان به راحتی این وام را دریافت کرد.

بعد از اعلام تعطیلی دو هفته‌ای در سراسر کشور به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، دولت به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه تسهیلاتی را در نظر گرفت.

حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر از پرداخت وام یک میلیون تومانی به ۱۰ میلیون خانوار را داد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در اطلاعیه‌ای درخصوص چگونگی حمایت جبرانی معیشت خانوار‌ها در محدودیت‌های شدید کرونایی، نحوه دریافت و بازپرداخت وام یک میلیون تومانی را اعلام کرد.

در اطلاعیه وزارت رفاه آمده است؛ تمامی افرادی که در نوبت قبل، وام کرونایی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند، افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهاد‌های عمومی غیر دولتی، بازنشستگان، بیمه پردازان سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

روش درخواست وام یک میلیونی

متقاضیان صرفا” کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند، گفتنی است شهروندان تنها باید یک بار پیامک ارسال کنند.

از امروز ۴ آذر ماه تا ۱۱ آذر ماه متقاضیان می‌توانند برای دریافت وام یک میلیون تومانی اقدام کنند، بعد از ارسال پیامک توسط متقاضیان، پیامک‌های ارسال شده به مدت یک هفته یعنی از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ آذرماه پایش می‌شوند و در نهایت با سرشماره v.refah از ۲۰ تا ۲۷ آذرماه به پیامک‌های دریافتی متقاضیان پاسخ داده می‌شود.

شرایط بازپرداخت وام یک میلیون تومانی

بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد ۴ درصد از محل باقی مانده منابع بسته جبرانی مصوب جلسه دوازدهم مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۰۹ ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط ۳۰ ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار خواهد بود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 86, میانگین امتیاز: 4,15 از 5)
Loading...