پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

سقف گواهی کسر از حقوق بازنشستگان افزایش یافت

گواهی کسر از حقوق بازنشستگان

صدور گواهی کسر از حقوق بازنشستگان کشوری با تعهدات ۱۰۰ درصد از مبلغ حقوق بازنشستگی امکان پذیر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در نامه نعمت الله ترکی خطاب به ذیحسابان و مدیران کل امور مالی دستگاه های اجرایی آمده است: این صندوق گواهی کسر از حقوق با تعهدات ۱۰۰درصد از مبلغ حقوق بازنشستگی پس از کسر تعهدات قانونی (خدمات درمانی پایه، بیمه تکمیلی درمان و احکام قضایی) صرفا در خصوص بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را صادر خواهد کرد.

بر این اساس، گواهی مذکور با احتساب اقساط وام های تضمین شده توسط صندوق و مبالغ گواهی‌های صادره از سوی دستگاه‌ها شامل گواهی ضمانت برای سایر موسسات، صندوق‌های داخلی دستگاه‌ها، تعاونی‌ها، مساجد و غیره و همچنین سایر گواهی‌های صادرشده در سامانه مربوطه تا سقف ۱۰۰درصد کل مبلغ حکم حقوقی قابل اخذ از سوی بازنشستگان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، گفتنی است پیش از این گواهی ضمانت کسر از حقوق به‌صورت الکترونیکی با احتساب ۶۰ درصد کل حقوق صادر می شد که این موضوع بازنشستگان را با مشکلاتی روبرو می کرد. بنابراین صدور گواهی کسر از حقوق برمبنای ۱۰۰درصد حقوق فرد بازنشسته از جمله مطالبات کانون‌های بازنشستگان کشوری از سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری بود که اکنون محقق شده است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 18, میانگین امتیاز: 4,39 از 5)
Loading...