جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

سامانه ثبت‌ نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی (آبان ۱۴۰۲)

ثبت‌ نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

ثبت‌نام وام بازنشستگان از ۲۰ تا ۳۰ آبان‌ماه

پس از بازه زمانی اشاره شده به مدت ۱۵ روز مدارک متقاضیان مورد بررسی و وام به حساب افراد واریز می‌شود. تاریخ ثبت‌نام جدید مرحله پنجم وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد.

علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به فرایند ثبت‌نام و پرداخت وام بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: تاکنون ۴ مرحله از وام ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

وی با اشاره به مرحله پنجم وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی در بازه زمانی بیستم تا سی‌ام آبان ماه فرایند ثبت‌نام به دو روش از طریق سایت کانون بازنشستگان و سایت سازمان تامین اجتماعی انجام می‌پذیرد و بازنشستگان متقاضی وام می‌توانند به صورت غیرحضوری به دو سایت اشاره شده مراجعه و فرآیند ثبت‌نام را انجام بدهند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران ادامه داد: پس از بازه زمانی اشاره شده به مدت ۱۵ روز مدارک متقاضیان مورد بررسی و وام به حساب افراد واریز می‌شود.

دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا در سال آینده وام قرض‌الحسنه بازنشستگان افزایش خواهد یافت یا خیر گفت: احتمال افزایش این وام بسیار زیاد است چرا که شرایط اقتصادی و وضعیت زندگی سخت‌تر از گذشته شده و به همین جهت احتمال افزایش وام بازنشستگان زیاد است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بنا دارد امسال به ۴۰۰ هزار بازنشسته وام ۲۰ میلیونی پرداخت کند، گفت: تا امروز حدود ۱۶۰ هزار نفر از بازنشستگان در کل کشور و حدود ۱۹ هزار نفر از بازنشستگان در تهران وام ۲۰ میلیون تومانی خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران همچنین درخصوص اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی این سازمان، امسال ۱۰۰ هزار نفر به سفر زیارتی مشهد اعزام می‌شوند که البته با توجه به محدودیت‌های اسکان، شاید این آمار تا پایان سال محقق نشود و کمتر از ۵۰ درصد از بازنشستگان بتوانند به این سفر اعزام بشوند مگر اینکه تمهیداتی برای افزایش هتل‌های اسکان از سوی مسئولان تامین اجتماعی در نظر گرفته شود.


آغاز ثبت‌ نام غیر حضوری وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی

ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از روز شنبه (۲۱ مردادماه) در سامانه ثبت‌نام مستقیم که بر روی تارنمای رسمی این سازمان به نشانی es.tamin.ir فعال خواهد شد، به‌مدت یک هفته انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این مرحله، پس از بررسی و احراز شرایط متقاضیان، تعداد ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران وجد شرایط این سازمان که در مهلت مقرر در سامانه تسهیلات ثبت‌نام کنند، پرداخت خواهد شد.

براساس این گزارش، مهلت ثبت‌نام متقاضیان در این مرحله از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان، از روز شنبه مورخ ۲۱ مرداد لغایت روز جمعه ۲۷ مرداد خواهد بود و این مهلت قابل تمدید نیست. متقاضیان می‌توانند در این فاصله با مراجعه به تارنمای رسمی سازمان  به نشانی es.tamin.ir در منوی مستمری‌بگیران، نسبت به ثبت درخواست تسهیلات اقدام کنند.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲

به گزارش اخبار تامین اجتماعی: اسفندیاری با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان خود اظهار کرد: سال گذشته مبلغ ۱۲ میلیون تومان به بازنشستگان واجد شرایط به‌عنوان وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته امسال این رقم به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی درخصوص نحوه ثبت‌نام و پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان گفت: بازنشستگان در هر استان و شهرستان می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی اقدام به ثبت‌نام کرده و وام ۲۰ میلیون تومانی خود را دریافت کنند.

زمان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با زمان ثبت‌نام بازنشستگان جهت دریافت وام اشاره شده گفت: از اواخر خردادماه فرآیند ثبت‌نام بازنشستگان برای پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که امسال چه تعداد از بازنشستگان تأمین اجتماعی از تسهیلات و وام اشاره‌شده بهره‌مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال قرار است ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

ثبت‌نام وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ از طریق مراجعه به کانون‌های بازنشستگی و تکمیل فرم وام ضروری مستمری‌بگیران امکان‌پذیر است. از جمله شرایط دریافت این وام می‌توان به داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی اشاره کرد.

مرحله جدید ثبت‌نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش اخبار تامین اجتماعی: مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه طی مرحله اول «وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی» بازنشستگان تامین‌اجتماعی ۴۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند و سهمیه‌ها به طور کامل در این مرحله پر شد، اعلام کرد: تلاش می‌کنیم اواخر تیرماه مرحله دوم ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه باز شود.

محسن تقیانی، با اشاره به اینکه مرحله اول ثبت‌نام «وام قرض‌الحسنه» ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین‌اجتماعی طی توافقی که با بانک رفاه داشتیم به اتمام رسید، گفت: سهمیه ثبت نام این مرحله از وام برای ۴۰ هزار نفر بود که این افراد طی مرحله اول از طریق کانون‌های بازنشستگی، موفق به ثبت‌نام وام شدند و سهمیه‌ها به طور کامل در این مرحله پر شد.

وی بیان کرد: طی مراحل بعدی نیز سهمیه‌هایی برای ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه اعلام و ثبت‌نام انجام خواهد شد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی درخصوص زمان مراحل بعدی ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین‌اجتماعی توضیح داد: باتوجه به اینکه ارائه وام‌ها به صورت مرحله‌ای با بانک رفاه انجام و بخشی از اعتبارات توسط سازمان تامین اجتماعی و بخشی توسط بانک رفاه تامین می‌شود، این موضوع بستگی به طرفین دارد، اما قطعا طی سال ۱۴۰۲، حداقل ۳۰۰ هزار سهمیه برای وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان تامین‌اجتماعی ارائه خواهد شد.

وی اعلام کرد: تلاش می‌کنیم اواخر تیرماه مرحله دوم ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین‌اجتماعی باز شود.

تقیانی درخصوص برخی اظهارات بازنشستگان تامین اجتماعی درباره اینکه هنوز برخی‌ها نتوانسته‌اند وام قرض‌الحسنه سال ۱۴۰۱ را دریافت کنند، بیان کرد: کسانی که ثبت‌نام آن‌ها در سامانه انجام و نهایی شده بود، وام خود را دریافت کرده‌اند، اما تعدادی بودند که به دلایلی مانند چک برگشتی، اطلاعات نادرست و یا مشکل مسدودی حساب ثبت‌نامی‌اشان نهایی نشده بود. این افراد برای سال جدید می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند.

ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۷ خردادماه آغاز و ۳۱ خردادماه پایان یافت. مبلغ وام از ۱۲ میلیون تومانی که در سال گذشته پرداخت می‌شد، به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است که این تسهیلات در این مرحله، به ۴۰ هزار بازنشسته تأمین‌اجتماعی پرداخت خواهد شد.

 

 

روش ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

مستمری بگیران واجد شرایط ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی به دو روش می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی اقدام کنند. در روش اول به صورت غیر حضوری ( آموزش ثبت نام اینترنتی وام بازنشستگان تامین اجتماعی را ببینید) و از طریق کانون‌های بازنشستگی که این روش برای استان‌ها و شهرستان‌های است که ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و روش دوم به صورت حضوری، در این روش متقاضیان با حضور در کانون‌های بازنشستگی و ارائه مدارک خود ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی‌ ۱۴۰۲یا همان وام ضروری، الزامی است. با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمری‌بگیران، باید فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه تامین‌اجتماعی تا پایان خرداد ادامه دارد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان از امروز (شنبه ۲۷ خرداد) آغاز شد و تا ۳۱ خرداد ادامه دارد و متقاضیان دریافت این تسهیلات ضامن نیاز ندارند.

میرهاشم موسوی پرداخت به‌موقع مستمری، توسعه خدمات درمانی، تسهیل در ارائه این خدمات و توجه به معیشت و موضوعات رفاهی بازنشستگان و مستمری‌بگیران را از اولویت‌های اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد و افزود: مبلغ وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از ۱۲ میلیون تومان در سال گذشته به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت و در ماه جاری از بیست‌وهفتم تا پایان خرداد ثبت‌نام از متقاضیان دریافت تسهیلات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از انجام این مرحله و مشخص‌شدن افراد واجد شرایط به تعداد ۴۰ هزار نفر، در آستانه دهه مبارک امامت و ولایت، پرداخت مرحله اول وام قرض‌الحسنه بازنشستگان در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی افزود: در این مرحله، بازنشستگان و مستمری‌بگیران می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگان در سراسر کشور برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کنند. برای دریافت تسهیلات یادشده نیازی به ضامن نیست و این وام با توافقی که بین سازمان تأمین‌اجتماعی و بانک رفاه کارگران انجام شده است، به‌صورت قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

بعد از ثبت‌نام، همه مراحل بررسی شرایط متقاضیان و پرداخت این تسهیلات به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه بازنشستگان به بانک و شعب تأمین‌اجتماعی وجود ندارد.

شرایط متقاضی وام تامین اجتماعی

براساس این گزارش، مالکیت تلفن همراه، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه بانک رفاه در دو سال گذشته، و داشتن سن بین ۱۸ تا ۷۷ سال و همچنین داشتن حساب در بانک رفاه کارگران با حداقل ۱۰۰ هزار تومان موجودی شرایط دریافت این تسهیلات است.

در صورت دارا بودن این شرایط متقاضیان در این مرحله می‌توانند از طریق کانون‌های بازنشستگی ثبت‌نام خود را نهایی کنند و نیازی به مراجعه حضوری به بانک و سازمان تأمین‌اجتماعی ندارند و در صورت داشتن شرایط، مبلغ تسهیلات به حساب مستمری‌بگیر واریز می‌شود.

سود و مدت زمان بازپرداخت

بازپرداخت این تسهیلات ۲ ساله به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 157, میانگین امتیاز: 3,90 از 5)
Loading...