پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

نظر رییس کانون بازنشستگی درباره افزایش حقوق بازنشستگان

رییس کانون بازنشستگی استان تهران درباره افزایش حقوق بازنشستگان گفت: هیات امنای سازمان تامین اجتماعی باید روی مصوبه قبلی خود پافشاری کند؛ غیر از این باشد، در جامعه این برداشت می‌شود که هر تصمیمی که آقایان می‌گیرند، ممکن است غلط از آب در بیاید.مستمری بازنشستگان تامین اجتماعیبه گزارش تصویر زندگی به نقل از خبرآنلاین، در حالی قرار بود افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱، ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان در نظر گرفته شود که در ادامه این افزایش از سوی دولت رد شد.

در همین راستا، افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هم‌اکنون چالش بین دولت، مجلس و کانون‌های بازنشستگی بدل شده است، تا جایی که دو هفته قبل مصوبه دولت درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان باطل شد. پس از آن علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در روز سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد: پیرو دستور رییس‌جمهور برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

محمدهادی زاهدی‌وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز روز چهارشنبه هفته گذشته گفت: براساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح‌ شود.

او با بیان اینکه رییس‌جمهور بر اصلاح میزان افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، تاکید دارند، افزود: بر این اساس هیات وزیران، تصمیم‌گیری در این خصوص را به وزرای عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تفویض کرد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 4,17 از 5)
Loading...