پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

وام ازدواج ویژه برای زوج های دهه شصتی داده می‌شود

وام ازدواج

اعطای تسهیلات ویژه ازدواج به زوجین دهه شصتی روستایی

با امضای تفاهم نامه‌ای بین معاونت امور زنان و خانواده با بانک قرض الحسنه مهر ایران، اعطای تسهیلات ویژه به زوجین دهه شصتی ساکن در روستا و بیمه آنها عملیاتی شد.

به گزارش ایسنا، انسیه خزعلی؛ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، صبح امروز در جلسه‌ای مشترک که با حضور مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در محل این معاونت تشکیل شد، وعده خود را که در هفته ملی خانواده، در خصوص حمایت از ازدواج زوجین دهه شصتی ساکن روستا، مطرح کرده بود، عملیاتی کرد.

در این نشست، تفاهم نامه مشترکی بین معاونت امور زنان و خانواده با بانک قرض الحسنه مهر ایران جهت اعطای تسهیلات جهیزیه و با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به منظور پوشش بیمه زوجین دهه شصتی ساکن روستا و اعطای تسهیلات ازدواج این جوانان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، خزعلی در این نشست ابراز امیدواری کرد که در سال پیش رو بتوان همین تسهیلات ویژه را به زوجین دهه شصتی ساکن در شهر نیز تعمیم داد.

همچنین سید سعید شمسی نژاد؛ مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با ارائه گزارشی از تسهیل روند ارائه تسهیلات به متقاضیان این بانک از جمله شرکتهای دانش بنیان و هیاتهای مذهبی اظهار امیدواری کرد که افزایش تعاملات در راستای این تفاهم نامه موجب حل مسئله ازدواج جوانان شود.

همچنین بیت اله برقراری؛ مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ضمن ابراز خوشحالی از این حرکت خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایش حضرت امام (ره) که معتقد بودند عشایر ذخایر این انقلاب هستند، امروز شاهد هستیم که عشایر و روستاییان در تمام صحنه‌های انقلاب حضور موثر داشتند و بسیار جای خرسندی است که دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این قشر دارد.

وی افزود: در مساله جمعیت، حمایت از ازدواج جوانان مجرد دهه شصتی یک ضرورت است.

لازم به ذکر است دکتر انسیه خزعلی در هفته ملی خانواده، وعده ارائه تسهیلات ویژه ازدواج از جمله جهیزیه و بیمه برای زوجین دهه شصتی ساکن در روستا را داده بود که گام نخست این وعده معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، صبح امروز عملیاتی شد.


وام ازدواج دهه شصتی ها

(۱۴۰۱/۰۵/۰۴) معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد:‌ تسهیلاتی برای ازدواج دهه شصتی‌های مجرد در نظر گرفته شده که پس از ابلاغ، جزئیات آن اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛‌ انسیه خزعلی امروز با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در نمایشگاه و رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر برنامه‌های دولت برای حمایت از ازدواج زنان اظهار کرد:‌ برای زنانی که در سنین پایین و زیر ۲۵ سال ازدواج می‌کنند و همچنین کسانی که متولد دهه شصت هستند، تسهیلاتی نظیر وام ازدواج در نظر گرفته شده است.

در شرایط وام ازدواج سال ۱۴۰۲ قبلا اطلاع رسانی کرده ایم که به هر یک از زوجین مبلغ  یک میلیارد و دویست میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد. به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها (پسران) زیر ۲۵ سال و در زوجه ها (دختران) زیر ۲۳ سال می باشد، مبلغ ۱ میلیارد و پانصد میلیون ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد.

وی افزود:‌ با ارائه این تسهیلات موافقت شده و پس از تخصیص اعتبارات لازم، ابلاغ و ‌جزئیات دقیق سود و مبلغ وام ازدواج دهه شصتی ها آن اعلام خواهد شد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 27, میانگین امتیاز: 3,52 از 5)
Loading...