سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
×

زمان تحویل خودروهای سامانه فروش یکپارچه خودرو

زمان تحویل خودروهای سامانه یکپارچه ۳ ماهه شد

(۱۴۰۲/۰۶/۱۲) مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودرو از تحویل سه ماهه خودرو به جاماندگان مرحله دوم فروش یکپارچه توسط دو خودروساز کشور خبر داد.

وی افزود: هفته گذشته ششم شهریور ماه برای سه درصد از متقاضیان جامانده از مرحله دوم فروش یکپارچه که خودرویی به آن‌ها تخصیص پیدا نکرده بود سامانه یکپارچه خودرو بازگشایی شد و متقاضیان به مدت ۳ روز تا پنجشنبه ۹ شهریورماه مهلت داشتند تا نسبت به ثبت نام خود در سامانه مذکور اقدام کنند.

تقدسی تصریح کرد: در حال حاضر نتایج دو خودرو ساز کرمان موتور با چهار مدل خودرویی به ترتیب جک J4، J7، S3، S5 و همچنین مدیران خودرو با پنج مدل خودروی آریزو۶، FX، تیگو ۷، X22 و X55 برای متقاضیان مشخص است.

به گفته مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، این خودرو‌ها براساس اولویت قبل و طبق فراخوان خودروساز و تحویل فوق‌العاده ۳ ماهه در نظر گرفته شده است.


۳درصد متقاضیان خودروی جایگزین می‌گیرند

(۱۴۰۲/۰۳/۲۴) دور دوم سامانه یکپارچه عرضه خودرو منطبق با زمان‌بندی اعلام شده به کار خود خاتمه داد و از این پس نتایج روی سایت قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا، به ۹۷ درصد نفراتی که در مرحله دوم سامانه شرکت کرده بودند، طبق برنامه‌زمان‌بندی تا پایان سال ۱۴۰۳ براساس برنامه تولید خودروسازان داخلی خودرو تعلق گرفت.

با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و نیز محصولات جدید در شهریور برای سه درصد باقی‌مانده، ضمن حفظ اولویت آنان امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین فراهم می‌شود.

این افراد جزو کسانی بودند که تنها به انتخاب یک یا دو اولویت از دو گروه خودروساز خصوصی بسنده کرده بودند و به دلیل عدم تناسب با برنامه تولید آن خودروسازان، خودرو به آنان تعلق نگرفت.

بدین ترتیب به همه متقاضیان مرحله دوم سامانه یکپارچه نیز همانند مرحله نخست خودرو تخصیص داده خواهد شد.

به گفته «مهدی تقدسی» مدیر طرح یکپارچه خودرو، ۱۱۲ هزار نفر در این دوره در قالب طرح جوانی شرکت کرده بودند که به همه آنان خودرو تعلق گرفت.

وی افزود: همچنین ۲۰ هزار نفر در قالب خودروی فرسوده در این طرح شرکت کردند که به دلیل لزوم پالایش اطلاعات، هفته آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون خودروسازان داخلی تعداد ۲۸۵ هزار دستگاه خودرو تولید کردند که رکورد تولید خودرو در چندین سال اخیر را شکستند.

قابل ذکر است با توجه به برنامه اعلامی خودروسازان، در ماه‌های آتی روند افزایشی تولید و عرضه خودرو به بازار تداوم خواهد یافت. بدین ترتیب عرضه محصولات جدید و آتی خودروسازان داخلی نیز در همین سامانه ادامه پیدا خواهد کرد.


اعلام نتایج قرعه کشی مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو

براساس اعلام وزارت صمت، فردا نتایج قرعه کشی مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه اعلام خواهد شد. مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سامانه یکپارچه فروش خودرو

اطلاعات ثبت‌نامی متقاضیانی که تا دهم خردادماه اولویت خودرویی خود را در مرحله دوم فروش یکپارچه انتخاب کرده‌اند بررسی شده و قرعه کشی فروش خودروهای داخلی و مونتاژی نیز انجام شده است.

بر همین اساس با توجه به انجام قرعه‌کشی نتایج اولویت‌بندی و موعد تحویل محصولات در سامانه یکپارچه فردا ۲۴ خردادماه اعلام خواهد شد.

طبق اعلام قبلی، فردا نتایج اولویت‌بندی اعلام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند نسبت به رفع مسدودی ۱۰۰ میلیون تومان خود در حساب‌های وکالتی اقدام کنند.

البته تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودرو پیش از این به تسنیم گفته بود: تعدادی از افرادی که در مرحله نخست فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کرده اند با توجه به فراخوان شرکت‌های خودروساز اقدام به پرداخت وجه خودرو نکرده‌اند که همین امر باعث خالی شدن ظرفیت‌ها شده است.

بنا بر اعلام وی در محصولات داخلی عدم واریز از سوی متقاضیان ۲۰ درصد و در خودروهای مونتاژی بیش از ۵۰ درصد بوده است.


زمان تحویل خودروهای ثبت نامی به این افراد تغییر کرد

(۱۴۰۲/۰۲/۱۹) مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با اشاره به اتمام بررسی‌ها در طرح جابه‌جایی محصولات و امکان تغییر خودرو در سامانه یکپارچه، گفت: تعداد ۱۰۰ هزار نفر از مجموع متقاضیان در این طرح، امسال خودروی خود را تحویل می‌گیرند.

پنجم اردیبهشت امسال سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودروی آنان سال ۱۴۰۳ اعلام شده بود، باز شد.

با توجه به استقبال قابل توجه از چند مدل خودروی شرکت ایران خودرو که باعث شد زمان تحویل خودرو برای این افراد سال آینده تعیین شود، برای این دسته از متقاضیان امکانی فراهم شد تا با انتخاب خودروی دیگری زمان تحویل خودروی خود را کاهش دهند.

بر این اساس، متقاضی می‌توانست برای تغییر محصول اقدام و اولویت دیگری را انتخاب کند؛ به این ترتیب و با توجه به امکان فراهم شده، خریدار پنج محصول را بر اساس اولویت در سامانه یکپارچه خودرو انتخاب می‌کرد و سپس به صورت خودکار هر کدام از خودروهایی که امسال ظرفیت و امکان تحویل داشته باشد را دریافت خواهد کرد.

برپایه این گزارش، بررسی‌ها در این زمینه روز گذشته به اتمام رسید و در سامانه یاد شده اطلاع‌رسانی شد.

«مهدی تقدسی»، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در این زمینه  افزود: تعداد ۲۰۸ هزار نفر در این طرح و جابه‌جایی خودروها شرکت کرده بودند که از بین آنان ۱۰۰ هزار نفر که پنج اولویت خود را اعلام کرده بودند، تا پایان امسال خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت.

وی بیان‌داشت: بقیه ۱۰۸ هزار نفر دیگر، افرادی بودند که همه پنج اولویت را در سامانه تعیین نکرده بودند و به‌طور مشخص افرادی هستند که خواستار دریافت خودروهای تارا و رانا بودند. اما با توجه به محدودیت تیراژ این خودروها امسال آنها را دریافت نخواهند کرد؛ در حالی که اگر سه گزینه دیگر و سایر خودروسازان را انتخاب می‌کردند، به‌طور قطع امسال خودرویی دریافت می‌کردند.

تقدسی خاطرنشان‌کرد: با توجه به جابه‌جایی انجام شده، این ۱۰۸ هزار نفر باقی‌مانده خودروهایشان را یک فصل زودتر دریافت خواهند کرد.

طرح جوانی جمعیت

وی همچنین با اشاره به طرح جوانی جمعیت، تصریح‌کرد: با توجه به اتمام بررسی افراد حاضر در این طرح، تا پایان وقت اداری امروز نتایج آن به همراه اولویت‌های تخصیص خودرو اطلاع‌رسانی خواهد شد و به‌طور مشخص افراد می‌توانند زمان و فصل دریافت خودروهای خود را مشاهده کنند.


(۳۱ فروردین ۱۴۰۲) سخنگوی وزارت صمت گفت: قیمت خودروهای تحویلی طرح یکپارچه براساس قیمت روز شورای رقابت است اما وزارت صمت تلاش می کند تا هزینه خودروسازان را در راستای جلوگیری از افزایش قیمت ها کنترل کند.

انعقاد قرارداد ۳ ماه قبل از زمان تحویل

امید قالیباف در پاسخ به این سوال که انعقاد قرارداد خودروسازان با افرادی که نوبت تحویل خودروی آنها به نیمه دوم امسال و یا سال ۱۴۰۳ موکول شده است، چه زمانی است؟ اظهار داشت: روال معمول در خودروسازی ها به این صورت است که خودروساز سه ماه قبل از تحویل خودرو برای متقاضی دعوت نامه ارسال می کند تا متقاضی برای شروع فرآیند دریافت خودرو و تکمیل وجه اقدام کند.

وی افزود: بنابراین متقاضیان خرید خودرو در طرح یکپارچه که نوبت آنها  بیش از سه ماه است نگران نباشند که چرا برای آنها پیامک و دعوت نامه ثبت نام ارسال نشده زیرا همانطور که بیان شد، سه ماه قبل از اینکه فرآیند تحویل خودرو آغاز شود خودروساز برای مشتری دعوتنامه انعقاد قرارداد ارسال می کند و لذا متقاضیان خرید خودرو در طرح یکپارچه اطمینان خاطر داشته باشند که نوبتشان محفوظ است.

وی در پاسخ به این سوال که خودروهای تحویلی در نیمه دوم یا سال آینده با چه قیمتی عرضه می شود؟ گفت:  وزارت صمت بارها اعلام کرده است که قیمت تحویل خودروها در طرح یکپارچه براساس قیمت روز شورای رقابت خواهد بود.

قیمت خودروهای عرضه شده براساس قیمت روز شورای رقابت

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: شورای رقابت چند روز پیش قیمت های جدید خودرو را اعلام کرد و این اختیار را دارد که هر سه ماه یکبار با توجه به هزینه های تولید خودرو، قیمت ها را تجدیدنظر و تعدیل کند اما با توجه به سخت گیری هایی که برای ثبات قیمت ها وجود دارد تصور می کنم که شورای رقابت حداقل برای ۶ ماه آینده از افزایش قیمت خودرو خودداری کند.

وی افزود: از طرفی با توجه به اینکه وزارت صمت تلاش می کند تا هزینه های خودروسازان را در راستای جلوگیری از افزایش قیمت ها کنترل کند لذا بعید است که شورای رقابت قیمت ها را تجدید نظر کند و افزایش دهد.

قالیباف اظهار داشت: براین اساس به نظر می رسد سال ۱۴۰۲ سال ثبات قیمت ها در بازار خودرو باشد و تغییرات زیادی در این حوزه نداشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که قیمت خودرو به چه صورت از مشتری دریافت می شود و آیا کل قیمت خودرو به صورت یکباره از مشتری اخذ می شود؟ گفت: خودروسازان به روش های مختلفی می توانند وجه خرید خودرو را از مشتریان دریافت کنند بنابراین این موضوع به خودروساز بستگی دارد و می تواند به صورت یکجا و یا در دو یا چند بخش این پول را دریافت کند.


پژو پارس در صدر انتخاب متقاضیان طرح یکپارچه خودرو

در مرحله نخست طرح فروش یکپارچه خودرو، خودروی پارس با ۲۳۲ هزار دستگاه، بیشترین متقاضی محصولات ایران خودرو را به خود اختصاص داد.

کیوان پناهی مدیر عملیات فروش ایران خودرو بیان کرد: سال گذشته خودروسازان ثبت نام متمرکز محصولات خود را در سامانه یکپارچه فروش آغاز کردند و با توجه به نبود محدودیت برای ثبت نام، در این طرح هر مشتری بر اساس سلیقه، خودروی مورد نظر خود را در سامانه انتخاب کرد.

وی گفت: در روند ثبت نام، خودرو‌هایی که برای مشتریان جذابیت بیشتری داشت با توجه به اختلاف قیمت بازار و کارخانه، دارای عدد‌های بالاتری بود که این موضوع موجب شد در بعضی از محصولات که تقاضا بیشتر بود و ظرفیت تولید متناسب بازار نبود مجبور شویم با وجود میل باطنی، موعد تحویل را در سال ۱۴۰۳ تعیین کنیم، اما عمده محصولات در نیمه نخست ۱۴۰۳ تحویل داده خواهد شد و متعهد به تحویل به موقع خودرو‌ها هستیم.

پژو پارس و ۲۰۷ بیشترین متقاضی را داشته اند

به گفته پناهی بیشترین درخواست ثبت نام بر روی خودرو پارس بود که بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه در این نوع محصول ثبت نام شده و بعد از آن هم خودرو۲۰۷ بیشترین متقاضی را داشته است.
وی ادامه داد: امسال عمده محصولات تولیدی ما برای دو محصول ۲۰۷ و پارس است که برنامه تولید امسال بالای ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو پژو پارس و ۷۰ هزار خودرو ۲۰۷ است که تحویل مشتریان خواهیم داد.

پناهی با اشاه به آمار دقیق ثبت نام در طرح یکپارچه خودرو گفت: برای خودروی پژو پارس ۲۳۲ هزار دستگاه و برای خودرو ۲۰۷ تعداد ۱۶۰ هزار در سامانه ثبت نام شده است.
وی با اشاره به برنامه ها‌ی فروش این شرکت خودروسازی در سال جدید ادامه داد: با توجه به اعلام و هماهنگی‌های انجام شده با وزارت صمت، پیش بینی می‌کنیم که در اواخر اردیبهشت یا خرداد ۱۴۰۲، مرحله فروش جدید در ایران خودرو آغاز شود که برنامه ریزی آن بر عهده وزارت صنعت است و زمان دقیق آن را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.
پناهی افزود: برنامه تولید امسال ایران خودرو حدود ۹۰۰ هزار دستگاه است و با هدف گذاری که انجام شده، روزانه سه هزار دستگاه تولید و به بازار عرضه می‌کنیم.
مدیر عملیات فروش ایران خودرو ادامه داد: قطعاً برای ثبت نام‌هایی که از شب گذشته اولویت‌های آن اعلام شده است تلاش خواهیم کرد خودرو را به موقع به مشتریان تحویل دهیم و در برخی موارد ممکن است بتوانیم در بازه‌های زمانی اول فصل خودرو‌ها را تحویل دهیم که رضایت مشتریانی را که در این طرح ثبت نام کردند به دست آوریم.


تحویل ۵ خودرو به ۱۴۰۳ موکول شد

وزارت صمت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از حدود پنجاه محصول مختلف عرضه شده، تنها در پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) اعلام نتایج به سال ۱۴۰۳ موکول شده است.

به گزارش ایلنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره نتایج نوبت‌بندی فروش خودروهای داخلی اطلاعیه‌ای صادر کرد. در اطلاعیه وزارت صمت آمده است: از قریب به پنجاه محصول مختلف عرضه‌شده، تنها در خصوص پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) اعلام نتایج به سال ۱۴۰۳ موکول شده است.

در این اطلاعیه اعلام شد: لازم به ذکر است که در برخی محصولات نظیر محصولات گروه سایپا، مدیران و کرمان و غیره، تحویل فوری به تمام متقاضیان انجام می‌شود و ظرفیت بالایی برای عرضه در دورهای آتی وجود دارد.

ظرفیت تارا و رانا در سال ۱۴۰۲ خالی مانده است

در خصوص محصولات شرکت ایران‌خودرو، قریب به ۷۸۰ هزار نفر متقاضی این محصولات بودند که با توجه به برنامه ۹۰۰ هزارتایی امسال شرکت ایران‌خودرو و تعهدات آن شرکت، امکان پوشش تقاضای همه متقاضیان خودرو وجود دارد، اما استقبال عمده متقاضیان در سه گروه محصول باعث شد که موعد تحویل برخی از متقاضیان به سال ۱۴۰۳ انتقال یابد. این در حالی است که ظرفیت برخی از محصولات نظیر تارا و رانا در سال ۱۴۰۲ خالی مانده است و در خصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده است.

بنابراین اجرای طرح سامانه یکپارچه تخصیص این امکان را می‌دهد تا تغییر محصول از محصولات پر تقاضا که موعد تحویلشان در سال ۱۴۰۳ است به محصولات دیگر فراهم آید.

نکته دیگر در خصوص اعلام زمان‌بندی این است که موعد تحویل اعلام شده نشانگر حداکثر موعد تحویل می‌باشد که با توجه به ضریب اطمینان در نظر گرفته شده بر اساس برنامه تولید، امکان تحویل زودتر از آن و یا عرضه محصولات بیشتر از برنامه تولید ارائه شده در طی سال برای محصولات ایران‌خودرو نیز وجود دارد.

در بخش پایانی این اطلاعیه اعلام شد: در پایان ذکر این نکته ضروری است که شفاف‌سازی میزان تقاضای واقعی بازار در هر محصول و برنامه‌ریزی تولید بر اساس سفارش یکی از اهداف اصلی اجرای سامانه یکپارچه در کنار حذف قرعه‌کشی بوده است که با اجرای طرح سامانه یکپارچه به جای قرعه‌کشی محقق شده است. بر این اساس عرضه محصولات جدید شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا در کنار سایر خودروسازان داخلی در این سامانه تداوم می‌یابد تا در کنار افزایش تولید، امکان پاسخگویی به نیاز بازار در سال رشد تولید فراهم آید.


خودرو تحویلی ۱۴۰۳ به قیمت روز خواهد بود

فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تحویل خودرو در سال۱۴۰۳ اظهار کرد: برای بعضی خودروها تقاضا بیش از حد ظرفیت تولید است. هفته آینده سامانه باز می‌شود و کسانی که  خودرو آن‌ها تحویل۱۴۰۳ است می‌توانند خودروی خود را تغییر دهند.

وی درباره قیمت خودرو تحویلی در سال۱۴۰۳، گفت: طبیعتاً تحویل خودرو با قیمت روز است اما کسانی که خودرو خود را تغییر دهند، امسال تحویل می گیرند.


امکان تغییر نوع خودرو از ۵ اردیبهشت فراهم می‌شود

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که سه‌شنبه پنجم اردیبهشت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودروی آنها سال ۱۴۰۳ اعلام شده، باز می‌شود.

به گزارش ایسنا، امید قالیباف گفت: با توجه به استقبال قابل توجه از چند مدل در شرکت ایران خودرو که باعث شد زمان تحویل خودرو برای آنها برای سال آینده تعیین شود، این امکان برای این دسته متقاضیان فراهم می‌شود که با انتخاب خودروی دیگری زمان تحویل خودروی خود را کاهش دهند. وی افزود: متقاضیان یاد شده می‌توانند انتخاب خود را در تمام شرکت‌های خودروساز و تمام مدل خودروها انجام دهند. سه‌شنبه (۵ اردیبهشت) سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودروی آنها سال ۱۴۰۳ اعلام شده، باز می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت همچنین تاکید کرد که شرکت ایران خودرو نیز برنامه افزایش تولید خود را با توجه به تقاضا پیش خواهد برد و از این رو زمان تحویل خودرو در سال ۱۴۰۳ قطعا تعدیل خواهد شد. قالیباف افزود: با فراهم شدن امکان تغییر خودرو متقاضیان می‌توانند با آرامش لازم انتخاب مجددی برای تحویل سریعتر خودرو انجام دهند.


تحویل خودرو‌های ثبت نامی ایران خودرو از اردیبهشت

براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو‎؛ تحویل خودرو‌های ثبت نام شده در سامانه یکپارچه به متقاضیان محصولات این گروه صنعتی از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از ایران خودرو؛ با توجه به هدفگذاری گروه صنعتی ایران خودرو برای افزایش ظرفیت تولید به ۹۰۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۲‏, با فراهم سازی و اعمال الزامات از جمله تامین ارز و مواد اولیه مورد نیاز، عرضه به بازار نیز افزایش خواهد یافت.

براین اساس؛ مشتریان ثبت نام کننده در سامانه یکپارچه، خودروی خود را از اردیبهشت ماه تحویل می‌گیرند. بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، متقاضیان محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی و بنابر اولویت‌های اعلامی خودروی خود را دریافت خواهند کرد.

(آپدیت) طبق اطلاعات منتشر شده، تا پایان امروز،۲۹ فروردین ماه، اسامی متقاضیان خودرو که از طریق سامانه یکپارچه برای محصولات ایران خودرو اقدام به ثبت نام کرده اند، از طریق این سامانه و به صورت اولویت بندی شده اعلام خواهد شد.

ایران خودرو اعلام کرد: پس از ارسال پیامک توسط ایران خودرو و تکمیل وجه توسط متقاضیان، بیش از ٣٠٠٠ دستگاه خودرو از اولویت های اعلامی تیرماه، پس از تعطیلات عید فطر تحویل مشتریان خواهد شد و برنامه ریزی تحویل بخش عمده ای از اولویت های تیرماه نیز زودتر از موعد، انجام خواهد شد.

گروه صنعتی ایران خودرو آمادگی خود را برای ارسال پیامک به اولویت های تیر و مردادماه سال جاری به منظور ورود به سایت فروش اینترنتی این شرکت و تکمیل وجه و ثبت نام از فردا ۳۰ فروردین ماه اعلام کرده است.


تحویل خودروهای شرکت کرمان موتور تا پایان شهریورماه

مدیرعامل شرکت کرمان موتور شرایط تکمیل پرونده و دریافت خودرو برای متقاضیانی که در سامانه یکپارچه خودرو، محصولات این شرکت را انتخاب کرده و حائز دریافت خودرو شناخته شده اند را اعلام کرد.

سامان فیروزی با بیان اینکه در طرح فروش محصولات کرمان موتور در سامانه یکپارچه، افراد حائز شرایط دریافت خودرو به شرکت معرفی شده اند، خاطر نشان کرد: درخواست ها برای محصولات جک j4، جک S3، جک S5و کی ام سی T8 است و از ۲۹ فرودین با بازگشایی سایت فروش شرکت، تمامی افراد حائز شرایط معرفی شده، می توانند براساس قیمت مصوب شرکت نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام نمایند.

وی در مورد زمان تحویل خودروها نیز گفت: تمامی خودروهای ثبت نام شده طی ۹۰ روز کاری تحویل متقاضیان خواهند شد و این شرکت برنامه دارد که کلیه تعهدات از محل عرضه سامانه یکپارچه در طرح اخیر را تا پایان شهریورماه تحویل متقاضیان نماید‌.

فیروزی ادامه داد: برای تکمیل پرونده، بارگذاری مدارک هویتی در سایت فروش شرکت لازم است و کلیه الزامات و مراحل در وبسایت و کانال های رسمی شرکت اطلاع رسانی خواهد شد.


سخنگوی وزارت صمت ضمن اعلام جزئیات تحویل خودروهای متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو گفت: از فردا (۲۷ فروردین) مبلغ ۱۰۰میلیون تومان که متقاضیان جهت ثبت‌نام در حساب خود (به نام سازمان حمایت) مسدود کرده‌اند با حفظ نوبت تحویل خودرو آزاد می‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، اظهار کرد: نوبت‌دهی متقاضیان خرید خودرو از شرکت‌های سایپا، مدیران‌خودرو، فردا و ایلیا انجام شده است و تمامی این متقاضیان حداکثر ظرف ۳ ماه خودروی خود را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: متقاضیان خودروهای شرکت‌های کرمان‌موتور و مکث‌موتور نیز حداکثر در مدت ۶ ماه می‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند.

بر همین اساس متقاضیان خرید خودرو می‌توانند بعدازظهر امروز با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه خودرو های داخلی از جزئیات زمان تحویل خودروهای خود مطلع شوند، البته در زمان حاضر ورود به سایت سامانه یکپارچه فروش خودرو ممکن نیست و متقاضیان بعدازظهر می‌توانند با درج رمز عبور خود از زمان تحویل خودروهای ثبت‌نامی اطلاع کسب کنند.
سخنگوی وزارت صمت با اشاره به اینکه نوبت‌دهی متقاضیان خودرو از شرکت‌های ایران‌خودرو، بهمن‌خودرو و آرین‌خودرو نیز انجام گرفته است، گفت: در مورد این سه شرکت باید برنامه تولید با لیست متقاضیان تطبیق داده شود که این کار در حال انجام است و حداکثر تا آخر این هفته مشتریان این شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود و انتخاب گزینه “جزئیات سفارش” از زمان تحویل خودروی خود مطلع شوند.

زمان ثبت‌نام مجدد خودرو داخلی اعلام شد

قالیباف همچنین اعلام کرد: نوبت دوم ثبت‌نام خودرو در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو به‌جای پایان بهار (که پیشتر اعلام شده بود) در نیمه اردیبهشت (۱۶ اردیبهشت) انجام خواهد شد اما کسانی که در نوبت اول این طرح ثبت‌نام کرده‌اند تنها در صورتی می‌توانند در مرحله دوم خودرو ثبت‌نام کنند که ابتدا از طرح اول انصراف دهند.

وی تأکید کرد: از فردا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان که متقاضیان جهت ثبت‌نام در حساب خود (به نام سازمان حمایت) مسدود کرده‌اند با حفظ نوبت تحویل خودرو آزاد می‌شود و انتظار می‌رود بانک‌ها همکاری لازم را در این رابطه داشته باشند.

مشاور وزیر صنعت گفت: حذف قرعه‌کشی از طریق رشد ۳۹ درصدی تولید خودرو در مدت یک سال موفقیت بزرگی برای دولت است و امیدوارم با استمرار رشد تولید و واردات خودرو تا آخر سال تقاضای سرمایه‌گذاری برای خودرو کاملاً حذف شود.

زمان تحویل خودروهای داخلی

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نوبت‌دهی زمان تحویل خودروهای داخلی طرح تخصیص یکپارچه، اواخر فروردین‌ماه یا حداکثر در روزهای آغازین اردیبهشت‌ماه مشخص می‌شود.

زمان تحویل خودروهای داخلی سامانه یکپارچه عرضه خودرو های داخلی

«امید قالیباف» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: در تاریخ یاد شده، سامانه طرح یکپارچه فروش خودرو داخلی باز می‌شود و متقاضیان ضمن مطلع شدن از زمان نوبت‌دهی تحویل خودروی خود می‌توانند نسبت به ویرایش و تغییر خودروی ثبت‌نامی اقدام کنند.

وی تعداد قطعی ثبت‌نام شدگان در این طرح را ۹۳۰ هزار نفر عنوان کرد که حساب وکالتی برای خرید خودرو اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز جمعه (۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۱)‌ در سایت esalecar.ir آغاز شد که به مدت سه روز ادامه یافت.

۹ شرکت خودروساز داخلی در این طرح مشارکت کردند و ۵۱ مدل خودرو برای متقاضیان قابل خرید بود.

در این طرح بدون قرعه کشی به همه متقاضیان خودرو داده می‌شود و ۵۰ درصد عرضه خودرو در آن به مادران مشمول قانون جوانی جمعیت تخصیص خواهد یافت.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 97, میانگین امتیاز: 4,27 از 5)
Loading...