چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

اولویت بندی خودرو سامانه یکپارچه چگونه خواهد بود؟

۳درصد متقاضیان خودروی جایگزین می‌گیرند

دور دوم سامانه یکپارچه عرضه خودرو منطبق با زمان‌بندی اعلام شده به کار خود خاتمه داد و از این پس نتایج روی سایت قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا، به ۹۷ درصد نفراتی که در مرحله دوم سامانه شرکت کرده بودند، طبق برنامه‌زمان‌بندی تا پایان سال ۱۴۰۳ براساس برنامه تولید خودروسازان داخلی خودرو تعلق گرفت.

با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و نیز محصولات جدید در شهریور برای سه درصد باقی‌مانده، ضمن حفظ اولویت آنان امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین فراهم می‌شود.

این افراد جزو کسانی بودند که تنها به انتخاب یک یا دو اولویت از دو گروه خودروساز خصوصی بسنده کرده بودند و به دلیل عدم تناسب با برنامه تولید آن خودروسازان، خودرو به آنان تعلق نگرفت.

بدین ترتیب به همه متقاضیان مرحله دوم سامانه یکپارچه نیز همانند مرحله نخست خودرو تخصیص داده خواهد شد.

به گفته «مهدی تقدسی» مدیر طرح یکپارچه خودرو، ۱۱۲ هزار نفر در این دوره در قالب طرح جوانی شرکت کرده بودند که به همه آنان خودرو تعلق گرفت.

وی افزود: همچنین ۲۰ هزار نفر در قالب خودروی فرسوده در این طرح شرکت کردند که به دلیل لزوم پالایش اطلاعات، هفته آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون خودروسازان داخلی تعداد ۲۸۵ هزار دستگاه خودرو تولید کردند که رکورد تولید خودرو در چندین سال اخیر را شکستند.

قابل ذکر است با توجه به برنامه اعلامی خودروسازان، در ماه‌های آتی روند افزایشی تولید و عرضه خودرو به بازار تداوم خواهد یافت. بدین ترتیب عرضه محصولات جدید و آتی خودروسازان داخلی نیز در همین سامانه ادامه پیدا خواهد کرد.

اولویت بندی خودرو سامانه یکپارچه

اولویت بندی خودرو سامانه یکپارچه همانند انتخاب رشته دانشگاه است. به این معنا که خودروهای محبوب را در رتبه‌های نخست قرار می‌دهید.

یکی از مسائل مهم ثبت نام در سامانه جامع عرضه اتومبیل، تعیین اولویت‌ها است. اولویت بندی خودرو سامانه یکپارچه موضوعی سوال برانگیز برای کاربران است، با این حال تعیین اولویت ساده‌تر از آن‌چه است که در نگاه اول به نظر می‌رسد.

اولویت بندی خودرو سامانه یکپارچه همانند انتخاب رشته دانشگاه است. به این معنا که خودروهای محبوب را در رتبه‌های نخست قرار می‌دهید و خودروهایی که نزد شما از محبوبیت کمتری برخوردار هستند، در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند. امکان انتخاب هر اولویت از یک خودروساز وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید هرکدام از خودروهایی را که می‌خواهید انتخاب کنید. برای مثال می‌توان اولویت اول را شاهین اتوماتیک از گروه خودروسازی سایپا انتخاب کرد، در حالی که اولویت دوم فردا SX5‌ از گروه فرداموتورز است و اولویت سوم نیز به جک S3‌ از کرمان موتور اختصاص خواهد یافت. همچنین می‌توانید برای اولویت چهارم یا پنجم، محصولی از شرکت مدیران خودرو انتخاب کنید. تا پایان ثبت نام سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی، امکان ویرایش و جابجایی اولویت‌ها وجود دارد.

اولویت بندی خودرو برای متقاضیان چگونه خواهد بود؟

اولویت بندی خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی براساس میزان عرضه و تقاضای خودرو در سال ۱۴۰۲ صورت می‌پذیرد. بنابراین اگر میزان تقاضا از عرضه خودرو در یک مدت مشخص بیشتر باشد، زمان تحویل خودرو شما به زمان دیرتری انتقال خواهد یافت. به همین دلیل است که در دور نخست عرضه خودرو در قالب سامانه یکپارچه، موعد تحویل برخی محصولات ایران خودرو به سال ۱۴۰۳ موکول شده بود.

اولویت بندی خودرو در سامانه یکپارچه با موضوع طرح تبدیل که مدتی بعد مطرح شد، تفاوت دارد. در صورتی که افراد مایل به تحویل گرفتن خودرو در تاریخ انتخابی نباشند، قابلیت تبدیل خودرو برای آن‌ها فراهم خواهد شد. در نتیجه متقاضیان می‌توانستند با مراجعه به سامانه یکپارچه، خودرو جایگزین را برای تحویل گرفتن در زمان زودتر انتخاب کنند. البته این موضوع در مرحله نخست طرح یکپارچه ارائه شده بود. مشخص نیست آیا برای مرحله دوم این طرح نیز قابلیت تبدیل خودرو انتخابی در نظر گرفته شود یا خیر.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 88, میانگین امتیاز: 4,01 از 5)
Loading...