جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

آخرین اخبار شورای رقابت و قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی

شورای رقابت تکلیف قیمت خودروهای سواری و مونتاژی را مشخص کرد

شورای رقابت در خصوص زمان لازم الاجرا بودن قیمت خودروهای سواری مونتاژی و غیرمونتاژی مصوبه خود را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، شورای رقابت در قالب مصوبه ای زمان اجرای مصوبات قیمت خودروهای سواری مونتاژی و غیر مونتاژی را مشخص کرد.
در این مصوبه آمده است:
در خصوص زمان لازم الاجرا بودن مصوبات شورای رقابت در مورد قیمت خودروهای سواری مونتاژی و غیرمونتاژی با نظر اکثریت اعضای شورای رقابت مصوب گردید: با توجه به اینکه بر اساس ماده ۲ مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ تحت عنوان “دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری”، « بازار تمامی خودروهای سواری شامل خودروهای تولیدی، مونتاژ و وارداتی انحصاری تشخیص و از این پس (۱۴۰۱/۱۱/۱۱) مشمول این دستورالعمل هستند.» و طبق بند ۱-۳ ماده ۳ دستورالعمل مذکور «مبنای تنظیم قیمت خودرو، براساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها است که توسط سازمان حمایت محاسبه می‌شود و نتایج محاسبات در کارگروه خودرو ارائه و به تصویب شورای رقابت می‌رسد و توسط عرضه کننده خودرو لازم‌الاجراست.»

و نیز به استناد مصوبه جلسه۵۵۷ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ در مورد قیمت خودروهای غیرمونتاژی و مصوبات جلسه ۵۶۶ مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ و جلسه ۵۷۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ و جلسه ۵۸۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ که درباره قیمت خودروهای سواری مونتاژی به تصویب شورای رقابت رسیده است؛ لذا ملاک عمل قیمت خودرو توسط عرضه کنندگان خودرو از تاریخ ۱۱/۱۱/ ۱۴۰۱ (زمان تصویب دستورالعمل یاد شده) به شرح ذیل می‌باشد: ۱- تمام خودروهای سواری غیر مونتاژی بر اساس مصوبه ۵۵۷ شورای رقابت مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۵؛۲-تمام خودروهای سواری مونتاژی که اولین بار در مصوبه ۵۶۶ شورای رقابت مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ اعلام قیمت شدند، بر اساس مصوبه مزبور؛ ۳-دو خودروی سواری مونتاژی که اولین بار در مصوبه ۵۷۲ شورای رقابت مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ اعلام قیمت شدند، بر اساس مصوبه مزبور؛۴-تمام خودروهای سواری مونتاژی که اولین بار در مصوبه ۵۸۴ شورای رقابت مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ اعلام قیمت شدند، براساس مصوبه مزبور.


قیمت‌ جدید خودروهای مونتاژی مشخص شد

(۱۴۰۲/۰۴/۱۸) به گزارش اخبار خودرو به نقل از تسنیم، شورای رقابت در جلسه شماره ۵۸۴ خود که روز گذشته برگزار شد، قیمت‌های جدید ۲۸ خودروی مونتاژی را اعلام کرد.

مبنای قیمت‌گذاری شورای رقابت، صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ و همچنین سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خودروسازان بوده که مطابق شرایط روز اقتصادی کشور، نرخ ارز و غیره به روز رسانی شده است.

این قیمت‌ها از تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۲ لازم‌الاجراست و «عطف به ما سبق نمی‌شود.»

شورای رقابت طی اطلاعیه ای در این رابطه نوشت: در راستای اجرای ماده ۳-۱ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱، قیمت های محاسباتی محصولات مونتاژی که توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که در جلسات کارگروه خودروی این شورا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، جمع‌بندی و پیشنهاد نهایی کارگروه مذکور مندرج در نامه شماره ۸۶۵/۱/۳۷۰/م مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۶ و ۹۹۳/۱/۳۷۰/م مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ سازمان یادشده به تصویب شورای رقابت رسید.

جدول قیمت خودروهای مونتاژی در تیر ماه ۱۴۰۲

ردیفنام خودروسازنام خودروقیمت خودرو (به ریال)
۱فردا موتورزDONGFENG SX5۸/۰۰۳/۸۳۲/۹۱۰
۲فردا موتورزFMC T5۱۰/۸۷۰/۳۵۹/۳۵۴
۳فردا موتورزFMC M4۱۶/۱۱۹/۶۸۱/۷۵۱
۴کرمان موتورJAC S5۱۱/۰۳۶/۱۲۴/۷۹۳
۵کرمان موتورKMC J7۱۱/۲۴۷/۲۱۵/۰۰۰
۶کرمان موتورKMC K7۱۳/۸۲۹/۱۲۶/۳۲۲
۷کرمان موتورJAC S3۸/۰۴۵/۶۱۹/۳۰۰
۸کرمان موتورJAC J4۶/۸۵۱/۹۳۳/۲۵۶
۹بهمن موتوردیگنیتی پرایم۱۱/۰۳۸/۶۶۳/۲۶۷
۱۰بهمن موتوردیگنیتی پرستیژ۱۲/۹۱۰/۸۲۷/۶۸۵
۱۱بهمن موتورفیدیلیتی ۵ نفره۹/۹۰/۸۲۷/۶۸۵
۱۲بهمن موتورفیدیلیتی ۷ نفره۱۰/۱۳۶/۶۵۳/۵۲۶
۱۳بهمن موتوررسپکت۸/۵۹۰/۰۱۲/۱۹۵
۱۴مدیران خودروMVM X22 PRO MT۶/۱۳۷/۵۳۶/۳۸۲
۱۵مدیران خودروX22 PRO IE TURBO۷/۷۲۷/۷۰۳/۲۰۹
۱۶مدیران خودروARRIZO 5 TURBO IE۹/۱۷۴/۲۴۵/۷۴۶
۱۷مدیران خودروX55 PRO IE۱۱/۰۹۴/۳۴۱/۷۵۰
۱۸مدیران خودروARRIZO 6 PRO EXCELLENT۱۰/۹۹۴/۸۱۳/۸۸۸
۱۹مدیران خودروTIGGO 7 PRO۱۲/۶۶۵/۲۵۰/۲۴۰
۲۰مدیران خودروFX PREMIUM۱۵/۳۲۶/۸۰۱/۳۲۴
۲۱مدیران خودروTIGGO 8 PRO PREMIUM۱۵/۹۳۰/۷۵۱/۶۳۸
۲۲مدیران خودروTIGGO 8 PRO MAX۲۱/۱۶۸/۲۸۶/۱۷۳
۲۳آرین موتورلاماری۱۲/۰۱۴/۰۹۸/۰۹۵
۲۴مکث موتورتیارا۱۱/۶۳۹/۱۶۰/۹۸۸
۲۵ایلیادایون Y5۱۱/۷۷۱/۱۰۳/۷۹۰
۲۶ایران خودروهایما S7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک کد ۵۱۸۸/۶۲۶/۲۸۹/۵۰۴
۲۷ایران خودروهایما S5 پلاس توربوشارژ اتوماتیک کد ۵۲۲۸/۴۱۴/۶۵۸/۷۷۷
۲۸ایران خودروهایما S8 پلاس توربوشارژ اتوماتیک کد ۵۲۶۱۰/۶۹۳/۱۷۸/۹۶۵

شایان ذکر است قیمت دو خودروی هایما S5 و S7 بر اساس مصوبه ۵۷۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ لازم الاجراست. از زمان ابلاغ نامه شماره ۱۱۱۹۷۵ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر برخورد با رویه های مغایر با مصوبات این شورا، کلیه تولیدات خودروهای سواری مونتاژی از زمان ابلاغ قیمت به خودروسازان که مقرر است بر اساس مصوبات شورای رقابت مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ و ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ عرضه نماید بر اساس ثبت نام کنندگان سامانه یکپارچه متناسب با اولویت‌بندی‌های فصلی تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ اقدام به فروش نمایند.


(۱۴۰۲/۰۲/۳۱) چگونگی تعیین قیمت خودرو، یکی از سؤال‌هایی است که همیشه در ذهن عموم مردم وجود داشته است. از زمانی که خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای عرض اندام کرد، هر نوسان و تغییری در قیمت‌گذاری خودروهای صفر شرکت‌های خودروسازی، حساسیت برانگیز بوده است. کوچک‌ترین تغییرات قیمتی، می‌تواند بازار خودرو را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. اما چه کسانی قیمت خودرو را تعیین می‌کنند؟ شورای رقابت چیست و چه نقشی در تعیین ارزش خودروها ایفا می‌کند؟

اطلاعیه کرمان موتور درباره قیمت گذاری شورای رقابت

همچنان کشمکش برای تعیین قیمت خودروهای مونتاژی و عرضه آن‌ها با قیمت‌های مصوب شورای رقابت ادامه دارد. در همین راستا، شرکت کرمان موتور در اطلاعیه‌ای درباره نحوه فروش و قیمت‌گذاری محصولات خود اعلام کرد:

  • قیمت‌های تعیین‌شده برای ۴ خودرو کرمان موتور توسط شورای رقابت، با واقعیت‌های امروز کشور در تضاد است.
  • شرکت کرمان موتور از زمان اعلام قیمت این ۴ خودرو، هیچگونه اعلام فروشی برای آن‌ها نداشته است.
  • در صورت ادامه اصرار شورای رقابت بر قیمت‌های اعلام‌شده، این ۴ محصول از چرخه تولید شرکت کرمان موتور حذف می‌شود.
  • مصوبه شورای رقابت تنها برای خودروهای سواری است و وانت‌ها و خودروهای تجاری دیگر را در بر نمی‌گیرد. بنابراین فروش این خودروها در اختیار شرکت خودروساز است.

عدم ابلاغ مصوبه شورا به خودروسازان

سید داوود موسوی، معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، درباره اجرای مصوبه شورای رقابت درباره قیمت خودروهای مونتاژی گفت:

  • متولی سیاست‌گذاری و تعیین قیمت خودرو، شورای رقابت است.
  • هنوز مصوبه شورای رقابت از طریق وزارت صمت به خودروسازان ابلاغ نشده است.
  • خودروسازان باید بر اساس دستورالعمل شورای رقابت عمل کنند.

کاهش قیمت محصولات بهمن موتور

به دنبال دستور شورای رقابت برای کاهش قیمت محصولات خودروسازان خصوصی، شرکت بهمن موتور اعلام کرد:

  • خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی را به ترتیب با قیمت ۹۳۵ و ۸۴۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
  • دیگر محصولات این خودروسازی نیز با کمترین قیمت به بازار عرضه می‌شود.
  • مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری و بیمه شخص ثالث خودروی فیدلیتی، ۷۵ میلیون تومان است که از وجه دریافتی از مشتری کسر و به نهادهای مربوطه پرداخت خواهد شد.

اجرای مصوبه شورای رقابت برای خودروهای مونتاژی

سرنوشت قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی از جمله مسائل پر حاشیه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ بوده است. بعد از کشمکش‌های فراوان بین شورای رقابت و خودروسازان بخش خصوصی، سرانجام محمود دودانگه، نایب رئیس شورای رقابت، اعلام کرد:

  • مصوبه‌ای که پیش‌تر توسط این شورا اعلام شده بود، لازم الاجرا است.
  • هرگونه تغییرات مورد نیاز، در چارچوب دستورالعمل تنظیم بازار خودرو خواهد بود.
  • قیمت پایه خودروهایی که به علت تکمیل نبودن اطلاعات و اسناد هزینه‌ای، مشخص نشده است، در هفته اول خرداد اعلام می‌شود.

عدم تغییر قیمت خودروهای مونتاژی

بالاخره بعد از کشمکش‌های فراوان، سخنگوی شورای رقابت اعلام کرد قیمت خودروهای مونتاژی، همان قیمت‌هایی است که از سوی این شورا اعلام شده و تغییری نمی‌کند.

درخواست بررسی دقیق تر قیمت خودروهای مونتاژی

مدیرکل دفتر خودرویی وزارت صمت در نامه‌ای به رئیس کارگروه خودروی شورای رقابت، خواستار بررسی دقیق‌تر قیمت‌های خودروهای مونتاژی برای اصلاح عوامل موثر، مانند تاثیر نوسانات نرخ ارز و فیچرهای خاص هر محصول شد.

قیمت خودروهای مونتاژی مشخص شد

بالاخره بعد از کشمکش‌های فراوان، قیمت خودروهای مونتاژی نیز توسط شورای رقابت تصویب شد. در همین راستا، سازمان حمایت، قیمت جدید ۱۷ خودرو مونتاژی را به شرح زیر اعلام کرد:

  • قیمت جدید دیگر خودروها به زودی منتشر خواهد شد.
  • این قیمت‌ها، قیمت محاسباتی سازمان حمایت با سود ۱۷ درصد بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ است.
مدیران خودرو
نوع خودرورتبه شاخصقیمت خودرو (تومان)
تیگو ۷ پروG۱.۰۰۹.۷۴۵.۱۷۴
تیگو ۸ پروG۱.۴۸۳.۲۷۵.۹۹۸
چری آریزو ۶G۱.۰۲۴.۳۷۵.۷۹۰
چری آریزو ۵G۷۳۵.۳۹۹.۳۹۳
X22 MTG۴۸۴.۵۳۲.۳۶۹
X22 پروG۶۴۶.۵۱۲.۸۳۶
X55 پروG۹۸۳.۹۲۶.۸۱۸

 

کرمان موتور
نوع خودرورتبه شاخصقیمت خودرو (تومان)
جک J4E۵۵۲.۵۹۳.۵۹۶
جک S3E۶۳۲.۲۲۸.۹۲۸
جک S5G۹۹۲.۱۴۷.۶۷۴
K7G۱.۱۳۷.۶۷۰.۵۲۴

 

فردا موتور
نوع خودرورتبه شاخصقیمت خودرو (تومان)
دانگ فنگ SX5F۶۴۵.۷۳۰.۷۷۲
FMC T5E۸۹۶.۸۳۲.۴۳۹
BS11 (چانگان ALSVIN)F۴۷۴.۰۸۲.۱۷۵

 

ایلیا موتور
نوع خودرورتبه شاخصقیمت خودرو (تومان)
دایون Y5F۱.۱۲۷.۳۳۵.۵۹۸

 

بهمن موتور
نوع خودرورتبه شاخصقیمت خودرو (تومان)
دیگنیتی پرایمF۸۴۳.۱۹۳.۶۲۸
فیدلیتیE۷۲۸.۶۵۹.۷۳۶

(۱۴۰۲/۰۱/۱۵) در جلسه امروز شورای رقابت دستورالعمل افزایش قیمت خودروسازان به تصویب اعضا رسید. سرانجام پس از چانه زنی های متعدد مجوز افزایش قیمت خودرو در جلسه امروز شورای رقابت به تصویب اعضا رسید. البته هنوز متوسط افزایش قیمت ها اعلام نشده و بنا به گفته سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی شورای رقابت مصوبه افزایش قیمت ها بعد از تصویب اعضا برای ابلاغ به خودروسازان به وزارت صنعت ارسال می شود تا روند اجرای این مصوبه توسط سازمان حمایت انجام شود.

پیش از این این مقام مسئول در شورای رقابت با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۲ قیمت کارخانه‌ای برخی خودرو‌های داخلی افزایش می‌یابد، اما ممکن است در مورد برخی خودرو‌ها این افزایش قیمت کمتر و در برخی دیگر این افزایش قیمت بیشتر باشد، تأکید کرده بود: افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو نزدیک به واقعیت است، اما واقعی نیست، در واقع براساس جلساتی که تشکیل شده این نتیجه حاصل شده که خودرو‌ها ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند، اما در بعضی خودرو‌ها این عدد می‌تواند کمتر از ۳۰ درصد و در برخی از خودرو‌ها نیز می‌تواند بیشتر از ۷۰ درصد باشد لذا در واقع میانگین افزایش قیمت می‌تواند درست باشد، اما دقیق نیست.

دستورالعمل شورای رقابت برای قیمت خودرو رونمایی شد

(۱۴۰۱/۱۱/۱۶) به گزارش تصویر زندگی به نقل از تسنیم، اواسط دی ماه امسال قیمت خودرو با مصوبه شورای رقابت برای ورود به تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو وارد چالش جدیدی شده است، البته در آن مقطع شورای رقابت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد “با توجه به منقضی شدن مدت زمان شصت و سومین مصوبه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰، در خصوص تنظیم بازار خودرو، دستورالعمل تشکیل “کارگروه تخصصی خودرو” توسط شورای رقابت به تصویب رسید.”

با اعلام این مصوبه، شورای رقابت عملاً به تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو ورود پیدا کرده است و دستورالعمل بازار خودرو که شامل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی آن است، توسط “کارگروه تخصصی خودرو” تدوین می‌شود، البته مدیر روابط عمومی شورای رقابت بلافاصله پس از اعلام این خبر گفتگو کرد و گفت، شورای رقابت خودرو را قیمت‌گذاری نخواهد کرد و صرفاً دستورالعمل را تدوین می‌کند و اجرای آن با دولت است.

در زمان حاضر یک ماهی از انتشار این اطلاعیه توسط شورای رقابت می‌گذرد و این بخش امروز رسماً از دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو رونمایی کرد.

برای دریافت متن دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو اینجا کلیک کنید.

بندهای مهم مصوبه شورای رقابت

شورای رقابت در دستورالعمل امروز عنوان کرده است که بازار تمامی خودرو‌های سواری شامل خودرو‌های تولیدی، مونتاژ و وارداتی، انحصاری تشخیص داده می‌شود و از این پس طبق قانون مشمول دستورالعمل شورای رقابت قیمت گذاری می‌شوند.

در بند ۳-۲ این دستورالعمل آمده است که ” با هدف نهادینه سازی رقابتی برای هر خودرو، بر اساس قیمت حداقل سه خودرو خارجی هم رده از نظر کلاس، کیفیت و استاندارد، قیمتی به عنوان پایه رقابتی استخراج و اعلام می‌شود. شورای رقابت راساً یا از طریق وزارت صمت نسبت به استفاده از ظرفیت نهاد‌های حرفه‌ای داخلی و حسب مورد، مراجع خارجی معتبر جهت تعیین ملاک‌های مقایسه استفاده خواهد کرد که در جلسه کارگروه خودرو در دوره‌های ۶ ماهه یا یک ساله جمع بندی و مبنای عمل خواهند بود؛ و در صورتی که این دستورالعمل صحت داشته باشد، هیچگونه نشانی از بورس کالا در بند‌های آن دیده نمی‌شود.

در بند ۵ ماده ۵ که مهم‌ترین موضوع این روزهاست، اعلام کرده است که از این پس، خودروسازان موظفند محصولات خود را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو، ثبت‌نام و به فروش برسانند؛ بنابراین می‌توان اینگونه برداشت کرد که عرضه خودرو در بورس کالا متوقف شده است.
با انتشار این دستورالعمل، بازار سرمایه به این خبر واکنش نشان داد و سهام گروه خودرویی و همچنین کلیت بازار سهام با فشار عرضه مواجه شدند و حتی برخی از نماد‌ها به صف فروش نزدیک شده‌اند.
حال باید منتظرماند تا دستگاه‌های مسئول چه تصمیمی برای دستورالعمل شورای رقابت اتخاذ می‌کنند.

شروط ۹ گانه جدید برای ثبت نام خودرو

در دستورالعمل جدید شورای رقابت شروط ۹ گانه جدید برای ثبت نام خودرو اعلام شد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، شورای رقابت امروز در قالب اطلاعیه ای دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را اعلام کرد که در این دستورالعمل شروط ۹گانه ای برای مشتریان جهت خرید خودرو مطرح شده است.

متقاضیان خرید خوردو براساس دستورالعمل شورای رقابت باید شرایط زیر را داشته باشند:

  1. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال باشد.
  2. دارا بودن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.
  3. متقاضیانی که طی ۴۸ ماه گذشته صدور فاکتور خودرو نزد شرکت های ایران خودرو و سایپا یا طی ۲۴ ماه گذشته صدور فاکتور خودرو نزد دیگر شرکت‌ها داشته اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو ندارند.
  4. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند امکان ثبت نام و خرید خودرو ندارند.
  5. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو، به اشخاص ثالث (حتی به صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است.
  6. امکان صلح در قرارداد وجود ندارد.
  7. عرضه کننده خودرو موظف است روش های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یکسال، از جمله در رهن گرفتن سند خودرو، اتخاذ و اجرا کنند.
  8. امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.
  9. مبلغی از بهای فروش خودرو باید در حساب خریدار موجود باشد که بر اساس نوع برنامه فروش متغیر است:

الف – در روش های فروش فوری یا فوق العاده، ۵۰ درصد از مبلغ فروش خودرو (بر اساس بخشنامه اعلامی فروش) باید در حساب وکالتی متقاضی باشد و تا پس از خرید خودرو امکان برداشت آن مبلغ وجود ندارد.

ب- در روش پیش فروش، به اندازه مبلغ پیش پرداخت (و بر اساس بخشنامه اعلامی فروش که با توجه به تبصره ماده ۴) آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو مصوب ۱۳۹۵ هیات وزیران، حداکثر تا ۵۰ درصد از مبلغ فروش خودرو می باشد، باید در حساب بانکی متقاضی باشد و تاپس از خرید خودرو امکان برداشت آن مبلغ وجود ندارد.

تبصره: در صورتی که وضعیت بازار از منظر عرضه و تقاضا متعال شود به پیشنهاد کارگروه خودرو و تصویب شورای رقابت، محدودیت ها و شروط فوق می تواند با توجه به مدل خودرو و شرکت تعدیل و بازنگری شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...