شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

علت عدم تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه خودرو

car

علت عدم تخصیص خودرو به برخی متقاضیان

به گزارش اخبار خودرو: مدیرسامانه یکپارچه تخصیص خودرو، ضمن پاسخگویی به چند سوال پیرامون نوبت‌دهی‌ها در مرحله دوم فروش خودروها علت موضوع عدم تخصیص‌ به برخی متقاضیان را تشریح کرد و گفت: نتایج متقاضیان طرح خودروهای فرسوده به‌ سبب انجام پایش‌ها، در هفته جاری اعلام خواهد شد.

چهارشنبه شب هفته گذشته (۲۴ خرداد ماه)، نتایج قرعه‌کشی نوبت‌دهی مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، بر روی سایت سامانه مذکور بارگذاری شد و متقاضیانی که در این مرحله شرکت کرده بودند، می‌توانستند از نوبت تخصیص خودروی خود اطلاع پیدا کنند؛ به دنبال اعلام نتایج چند موضوع همچون عدم تخصیص به تعدادی از افراد که پنج اولویت انتخاب کرده بودند، عدم تخصیص به متقاضیان طرح جایگزنی خودروها فرسوده و همچنین امکان تغییر اولویت مشتریان مرحله اول به سبب ظرفیت خالی ایجاد شده ناشی از انصراف تعدادی از متقاضیان مطرح شده است؛ مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در گفت‌وگو با ایسنا، به این سوالات وابهامات مطرح شده پاسخ داد.

مهدی تقدسی در رابطه با عدم تخصیص به برخی از افراد حائز شرایط که پنج اولویت هم انتخاب کرده بودند، شفاف‌سازی کرد و گفت: ۹۷ درصد متقاضیانی که در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها ثبت‌نام کرده بودند، طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان سال ۱۴۰۳ بر اساس برنامه تولید خودروسازان، تخصیص صورت خواهد گرفت. این سه درصد متقاضی خودروهای ckd  خودروسازان خصوصی بودند که با توجه به محدودیت ایجاد شده و ظرفیت جذب نشده خودروسازان، تخصیص صورت نگرفته اما با حفظ اولویت، امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین برایشان فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای این افراد با توجه به اینکه ظرفیت خالی برای تعدادی محصول هم در سال جاری و هم در ۱۴۰۳ وجود دارد، پس از برنامه‌ریزی، مجدد سایت سامانه فعال خواهد شد تا برای خودروهایی که مشخصا ظرفیت خالی دارند، ثبت تقاضا انجام شود.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در رابطه با علت این محدودیت ایجاد شده در تخصیص خودرو توسط خودروسازان خصوصی، توضیح داد: ظرفیت تولید برای تعدادی از این خودروها، محدود بوده اما تقاضای بسیار زیادی برای آن‌ها ایجاد شده است که امکان تخصیص وجود نداشته است؛ به طور مثال بر روی محصول FMC فرداموتور، تقاضای بیشتر از ظرفیت تولید شکل گرفت؛ با توجه به اینکه عرضه کم است، نتوانند ایفای تعهد کنند؛ بنابراین با حفظ اولویت متقاضیان می‌توانند برای محصولاتی که ظرفیت خالی دارند و در سال ۱۴۰۲ همه تعهدات خود را پوشش داده‌اند و باز هم ظرفیت خالی دارند (همچون X۲۲ پرو مدیران‌خودرو یا کوییک S سایپا) می‌توانند باز هم تحویل داشته باشند؛ این سه درصد حائز شرایط، که عدم تخصیص در این مرحله داشته، می‌توانند در برنامه‌ای که اطلاع‌رسانی خواهد شد، خودروی جایگزین را انتخاب کنند.

تقدسی افزود: جزئیات طرح جایگزینی، مهلت انصراف از طرح دوم سامانه یکپارچه و لیست خودروهای تکمیلی در هفته جاری اعلام خواهد شد.

همه خودروها تا سال ۱۴۰۳ تحویل می‌شوند؛ تحویل ۱۴۰۴ نداریم

وی خاطرنشان کرد: همه تخصیص‌ها برای سال ۱۴۰۲ و نهایت تا پایان سال ۱۴۰۳ است و هیچ اولویتی به سال ۱۴۰۴ نیفتاده است.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در رابطه با بازگشایی مجدد سایت سامانه برای متقاضیان مرحله اول برای انتخاب خودروهایی که دارای ظرفیت خالی (به سبب انصراف برخی مشتریان) شده‌ یا ظرفیت تولید توسط خودروساز افزایش پیدا کرده است، گفت: هنوز برنامه‌ای از سوی وزارت صمت برای این موضوع به ما اعلام نشده است.

اعلام نتایج خودروهای فرسوده طی هفته جاری

تقدسی اعلام کرد: نتایج خودروهای فرسوده هنوز اعلام نشده. پالایش اطلاعات متقاضیان این طرح، زمان بیشتری نیاز داشت؛ اما برای آنکه همه را برای این متقاضیان خودروهای فرسوده که تعدادشان زیاد هم نیست، معطل نکنیم، نتایج طرح عادی و مادران هفته گذشته اعلام شد و نتایج طرح جایگزینی خودروهای فرسوده طی هفته جاری اعلام می‌شود. طی امروز و فردا کار پالایش‌ اطلاعات متقاضیان این طرح تمام و نتایج مشخص می‌شود.

مدیرسامانه یکپارچه تخصیص خودرو در پایان تصریح کرد: از همان روز چهارشنبه به بانک‌ها اعلام و تاکید شد که افراد می‌توانند وجه مسدودی خود در حساب‌های وکالتی را برداشت کنند؛ چنانچه بانکی همکاری‌ لازم را نداشته باشد، مورد برخورد خواهد بود؛ چرا که تاکید صریح برای آزاد شدن این وجه صورت گرفته و به بانک‌ها ابلاغ شده است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...