سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

روش استعلام خلافی خودرو و موتورسیکلت با استفاده از اینترنت و پیامک

 

استعلام خلافی خودرو و موتورسیکلت

دریافت خلافی خودرو ( ماشین و موتور سیکلت ) با اینترنت و اس ام اس

استعلام خلافی ماشین با اینترنت

کارت ماشین خود را آماده کنید و به وب سایت اینترنتی پلیس راهور (سامانه استعلام خلافی وسیله نقلیه) به آدرس زیر مراجعه کنید:

http://estelam.rahvar120.ir/index.jsp?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=2371666

سایت راهور برای دریافت خلافی خودرو

در پشت کارت خودرو یک شماره ۸ رقمی مطابق تصویر زیر نوشته شده است. (بارکد) این شماره را یادداشت کرده و در سایت بالا وارد کنید تا میزان خلافی ماشین شما، نمایش داده شود.

 

کارت ماشین برای استعلام خلافی خودرو و موتورسیکلت

 

اطلاعات مربوط به خلافی هر هفته به روز می شود. پس ممکن است اطلاعات نمایش داده شده مربوط به هفته گذشته باشد. همچنین قبوض جریمه را می توانید به صورت آنلاین پرداخت کنید.

 

استعلام خلافی ماشین با اس ام اس

کارت خودرو خود را آماده کنید. در پشت کارت خودرو، یک شماره هفده رقمی به صورت عمودی نوشته شده است که به آن شماره VIN گفته می شود. (تصویر بالا) برای دریافت خلافی ماشین کافیست این کد هفده رقمی را به شماره زیر پیامک کنید تا کمی بعد مبلغ جریمه برایتان ارسال شود.
شماره پیامک جدید: ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰
شماره پیامک قدیم: ۱۱۰۰۰۵۱۵۱
اگر می خواهید قبض جریمه را از طریق موبایل پرداخت کنید کافیست شماره VIN را با فرمت زیر به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید تا شناسه قبض و روش پرداخت آن برای شما ارسال شود.

 

استعلام خلافی خودرو با تلفن 

با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ گرفته تا مبلغ جرایمه و تعداد تخلفات ماشین برای شما ارسال شود. (برای تماس از خارج از تهران کد ۰۲۱ را به ابتدا شماره اضافه کنید)

 

استعلام خلافی خودرو با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰

مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ و ارائه کارت ماشین برای اطلاع از میزان جرائم و تخلفات وسیله نقلیه. (این روش شامل پرداخت هزینه است)

 

استعلام خلافی موتورسیکلت

در بعضی سایتهای اینترنتی عنوان شده که برای دریافت خلافی موتورسیکلت می توان از سرویس آنلاین یا SMS  پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) استفاده نمود. اما در زمان نگارش این مطلب، برای استعلام خلافی موتور سیکلت سایت آنلاینی در دسترس نمی باشد. از طریق آدرس اینترنتی بالا نیز نمی توان خلافی موتور را دریافت کرد.

پس به سراغ استفاده از سرویس اس ام اس برای دریافت خلافی موتور می رویم. اما با ارسال شماره VIN موتورسیکلت به سامانه ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامی با مضمون این شماره VINN در سامانه ثبت نشده است، روبرو می شویم.
به نظر می رسد در حال حاضر تنها روش دریافت خلافی موتورسیکلت مراجعه  به دفاتر پلیس+۱۰ و ارائه کارت شناسایی موتورسیکلت می باشد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 16, میانگین امتیاز: 4,19 از 5)
Loading...