جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه همبرگر گوشت و قارچ با پنیر چدار

طرز تهیه همبرگر گوشت و قارچ

مواد لازم برای تهیه همبرگر گوشت و قارچ (۶ نفر)

گوشت (چرخ شده)۴۰۰ گرم
قارچ۲۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاریبه میزان لازم
پیاز۱ عدد
سبزی (شامل ترخان، مرزه، آویشن خشک)۱ قاشق غذاخوری
نمکبه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم
پنیر چداربه میزان لازم
سیر۲ حبه
پودر سیر۱ قاشق مرباخوری
پودر موسیر۱ قاشق مرباخوری
آماده سازی:
زمان پخت:
مجموع زمان پخت:

طرز تهیه همبرگر گوشت و قارچ :

جهت تهیه همبرگر گوشت و قارچ ابتدا پیاز را پوست کنده و به همراه سیر پوست کنده و قارچ شسته شده داخل میکسر ریخته و کاملا یکنواخت کنید.
پس از میکس شدن مواد را داخل صافی ریخته و اجازه دهید آب اضافی آنها خارج شود(حدودا ۱ساعت).
گوشت چرخ کرده را روی سطح کار خوب پهن کنید سپس تخم مرغ ، پیاز و قارچ میکس شده، رب گوجه فرنگی، سبزی معطر، پودر سیر، پودر موسیر، نمک و فلفل را در مرکز گوشت بریزید و از اطراف گوشت را جمع کرده و با دست شروع به ورز دادن کنید، پس از اینکه احساس کردید مواد خوب باهم ترکیب شده اند مجدد گوشت را پهن کنید و مقداری آرد سوخاری روی مایه همبرگر بریزید و آن را ورز دهید.
ریختن آرد سوخاری را تا جایی ادامه دهید که مایه حالت شکل پذیر داشته باشد یعنی بتوانید به راحتی به آن شکل دهید و خیلی شل یا سفت نباشد.
پس از آماده شدن مایه همبرگر آن را داخل نایلون ریخته و ۲ساعت داخل یخچال قرار دهید و بعد آن را خارج کرده و قالب بزنید و در تابه سرخ کنید یا آنکه روی ذغال کباب کنید.
پس از آنکه هر دو طرف سرخ شد یک تا  ۲ ورق پنیر چدار روی همبرگر قرار دهید و اجازه دهید پنیر آب شود سپس آن را داخل نان مخصوص همبرگر قرار داده و با سایر مواد دلخواه سرو کنید. پیشنهاد می کنم پست طرز تهیه همبرگر خانگی رو ببینید.

ساندویچ همبرگر گوشت و قارچ

نکات:

  1. توجه داشته باشید که اگر زیاد از حد از آرد سوخاری استفاده کنید همبرگر شما خشک و غیر قابل مصرف میشود ( برای بدست آوردن مقدار دقیق آرد سوخاری باید پس از پاشیدن مقداری آرد گوشت را چند دقیقه ورز دهید ، اگر پس از این مدت مشاهده کردید که گوشت بافت نرم و آبداری دارد پس آرد شما کافی بوده است ، اگر گوشت کمی شل و بد فرم بود میتوانید مقداری دیگر آرد سوخاری به آن اضافه کنید )
  2. در صورت تمایل مقداری پنیر پیتزا رنده شده هم داخل مایه همبرگر بریزید.
  3. میتوانید مایه همبرگر آماده شده را فریز کرده و در زمانهای مختلف مورد مصرف قرار دهید.
    نوش جان
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...