جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

قرعه‌ کشی خودرو برای متقاضیان عادی حذف شد؟

آمار عجیب تعداد ثبت نام در فروش فوق العاده ایران خودرو!

برنامه فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران خودرو از طریق قرعه‌کشی از روز یکشنبه هفته گذشته مورخ ۱۸ دی‌ آغاز شد و تا ساعت ۲۴ امروز یکشنبه ۲۵ دی ماه ادامه دارد.

براساس اطلاعات واصله از این شرکت خودروساز،  از ابتدای آغاز ثبت‌نام تاکنون بیش از ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار متقاضی برای خرید خودرو ثبت نام کرده‌اند و این در حالی است که تعداد عرضه خودروها محدود است.

براساس اطلاعات غیررسمی این شرکت خودروساز در این دوره بیش از ۲۰ هزار دستگاه محصول برای عرضه ارائه خواهد کرد.


آغاز فروش فوق العاده ۴ محصول ایران خودرو از فردا

طرح جدید فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو ویژه متقاضیان عادی، جوانی جمعیت و جایگزینی خودرو فرسوده از فردا یکشنبه آغاز خواهد شد. زمان فعال سازی این بخشنامه بر روی سایت فروش ایران خودرو ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ شروع و تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ادامه دارد.

جدول فروش فوقالعاده ایران خودرو (دی ماه) از طریق قرعه کشی

(ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، عادی و جایگزینی خودرو فرسوده)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)موعد تحویل
سورن + (پلاس) دوگانه سوزسفید – مشکی – خاکستری متال – آبی کبود۲/۸۱۱/۸۹۴/۰۰۰۹۰ روزه
پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU7Pسفید – مشکی – خاکستری۲/۰۹۱/۲۵۸/۰۰۰
پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7Pسفید – مشکی – خاکستری۱/۸۵۱/۷۰۷/۰۰۰
۳۰ روزه

راناپلاسخاکستری – سفید – مشکی – نقره ای۲/۱۵۰/۶۶۱/۰۰۰

مراسم قرعه کشی به صورت مستقیم از طریق سایت ایران خودرو به نشانی ikco.ir و صفحه رسمی این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir پخش خواهد شد. متقاضیان می‌توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.


سخنگوی صمت گفت: قرعه‌کشی خودرو همچنان‌ طبق روال گذشته برای خودروهایی که هنوز در بورس عرضه نشده‌اند انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا از وزارت صمت، سخنگوی صنعت، معدن و تجارت گفت: قرعه کشی خودرو همچنان‌ طبق روال گذشته برای خودروهایی که هنوز در بورس عرضه نشده‌اند انجام خواهد شد و حذف نشده است.

وی با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا تصریح کرد: اکنون برای خودرویی که در بورس کالا عرضه می شود نیز طرح دارندگان خودرو فرسوده و مشمولان طرح جوانی جمعیت اجرا می شود.

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد: قرعه کشی اکنون فقط در مورد چند مدل از محصولات ایران خودرو انجام می شود که این خودروها در بورس عرضه نمی شود و همه متقاضیان اعم از عادی و مشمول طرح جوانی جمعیت و جایگزینی خودرو فرسوده می توانند مثل گذشته در آن شرکت کنند.

 

حذف قرعه کشی برای افراد عادی

سخنگوی وزارت صمت در مورد برنامه عرضه خودرو در بازار گفت: ۲۰ درصد عرضه خودروسازان به دارندگان خودرو فرسوده و ۵۰ درصد به طرح جوانی جمعیت اختصاص می یابد و ۳۰ درصد هم در بورس عرضه می شود.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: خودروسازان موظف هستند در عرضه خودرو‌های خود، طرح جوانی جمعیت و تخصیص خودرو‌های فرسوده را رعایت کنند و بقیه محصولات را به بورس عرضه کنند یعنی این شرط برای خودروسازان در نظر گرفته شده است و روی آن نیز نظارت می‌شود.

به گزارش تسنیم، وی افزود: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ خودروسازان باید ۱۰ درصد از سهم قرعه کشی خودرو را به خودرو فرسوده اختصاص می‌دادند، اما از آنجایی که طی ۶ ماه اول سال خودروسازان این کار را انجام ندادند بنابراین تصمیم بر این شد که تا پایان سال خودروسازان به جای ۱۰ درصد ۲۰ درصد از سهم قرعه کشی را به خودرو‌های فرسوده اختصاص دهند و اکنون نیز موظف هستند حتی در صورت عرضه در بورس این طرح را هم اجرا کنند.

سخنگوی وزارت صمت تشریح کرد: در حال حاضر برنامه عرضه خودرو اینگونه است که اگر خودروسازی قرار است هزار دستگاه خودرو عرضه کند‌, باید ابتدا ۲۰ درصد از آن را به دارندگان خودرو فرسوده و ۵۰ درصد به طرح جوانی جمعیت اختصاص دهد؛ از هزار دستگاه باقی مانده ۳۰ درصد هم در بورس عرضه می‌شود بنابراین عرضه خودرو در بورس کالا اختلالی در عرضه خودرو به دارندگان خودرو فرسوده و مادران دارای ۲ فرزند ایجاد نمی‌کند.

از سخنان سخنگوی وزارت صمت این برداشت می شود که برنامه ای برای عرضه خودرو برای افراد عادی به صورت قرعه کشی خودرو پیش بینی نشده است و به نوعی خبر از حذف قرعه کشی برای افراد عادی می دهد و این افراد بایستی برای خرید خودرو به بازار آزاد یا بورس کالا مراجعه کنند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 71, میانگین امتیاز: 4,21 از 5)
Loading...