سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

ثبت نام سامانه یکپارچه تخصیص خودرو esalecar.ir (مرحله چهارم)

عرضه شاهین و ساینا از فردا در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

سامانه تخصیص خودروهای یکپارچه داخلی اعلام کرد: با توجه به برنامه‌ تولید گروه سایپا محصولات شاهین با گیربکس اتوماتیک و ساینا SDA از طریق این سامانه از فردا (پنج‌شنبه، هفتم دی‌ماه) به مدت پنج روز عرضه می شود.

طرح های فروش این عرضه شامل طرح عادی (کنترل های مرتبط با رعایت محدودیت های ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری مصوب شورای رقابت جهت متقاضیان طرح عادی انجام می شود)، طرح خودروهای فرسوده (خودروهایی که مورد تایید ستاد نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده باشند)، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (فقط مختص مادرانی که حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که مورد تایید سازمان ثبت احوال کشور است) خواهد بود.


بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو از فردا

جدیدترین طرح عرضه محصولات جدید یا مازاد تولید شرکت های خودروساز از فردا دوشنبه (۲۰ آذر ۱۴۰۲) تا روز چهارشنبه (۲۲ آذر ۱۴۰۲) در دسترس متقاضیان قرار دارد.

به گزارش تصویر زندگی، فروش فوق العاده هفته خودرو از فردا آغاز می شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه فروش خودرو نسبت به خرید خودروهای عرضه شده اقدام کنند. علاوه بر متقاضیان عادی، دارندگان خودروهای فرسوده و همچین مادران دارای دو فرزند و بیشتر نیز همانند اداور گذشته می توانند نسبت به در اختیار گرفتن محصولات عرضه شده اقدام کنند.

چه خودروهایی عرضه می شود؟

آن طور که اخبار منتشر شده نشان می دهد شرکت های ایران خودرو، کرمان موتور، صنایع خودروسازی ایلیا، آرین پارس موتور و سانیار موتور پارسیان، پنج خودروسازی هستند که محصولات خود را در جدیدترین طرح فروش فوق العاده خودرو از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در دسترس متقاضیان قرار می دهد.

ایران خودرو قرار است جدیدترین محصول خود یعنی هایما X۷ را در تیررس انتخاب مشتریان قرار دهد. آرین پارس موتور نیز تنها محصول خود یعنی لاماری را به متقاضیان عرضه می کند.

کرمان موتور با عرضه سه محصول خود یعنی KMC X۵، JAC S۳ و JAC J۴ بیشترین عرضه را در این دور از فروش سامانه یکپارچه به خود اختصاص داده است.

همچنین متقاضیان واجد شرایط در این دور از فروش خودرو دایون Y۷ محصول جدید صنایع خودروسازی ایلیا را می توانند انتخاب کنند.

تیگارد X۳۵ کراس اووری است که توسط سانیار موتور پارسیان مونتاژ می شود و خریداران حاضر در این طرح فروش می توانند به در اختیار گرفتن این خودرو نیز فکر کنند.

آن طور که در اطلاعیه سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام شده شرایط عمومی متقاضیان عادی به این صورت است که هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت‌های خودروسازی است.

حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال است. امکان ثبت نام برای متقضیانی که ۱۸ سال سن ندارند هنوز امکان پذیر نمی باشد.

دارا بودن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودرو شرط دیگری است برای متقاضیانی که قصد شرکت در این طرح فروش را دارند الزامی است. بنابراین متقاضیان باید پیش از شرکت در این طرح فروش وضعیت گواهینامه خود را تعیین تکلیف کرده باشند.

متقاضیانی که طی ۴۸ ماه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام کرده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

دارندگان پلاک انتظامی فعال نیز امکان ثبت نام و خرید خودرو را از این طرح فروش ندارند.

همچنان انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

کلیه افرادی که دعوتنامه برای ایشان صادر شده و یا خرید خودرو داشته‌اند و متقاضیانی که در طرح‌های جایگزینی قبلی سامانه و یا طرح عرضه خودروی وارداتی شرکت کرده‌اند امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت و مشمول این طرح نیستند.

برای همه متقاضیان مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه که موعد زمانی تحویل خودرو آنها پیش از این در فصول آتی و یا سال ۱۴۰۳ تعیین شده است (متقاضیانی که در طرح‌های جایگزینی قبلی و یا طرح عرضه خودروی وارداتی شرکت کرده‌اند امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت)، امکان لغو سفارش و انتخاب خودرو از محصولات عرضه شده میسر است.

متقاضیان دقت کنند با توجه به اینکه نوع طرح فروش برگزار شده،فروش فوری است پس از فراخوان و اعلام مهلت واریز وجه توسط خودروساز، متقاضیان حداکثر ۵ روز فرصت دارند تا نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند.


درحالی‌که اخبار مختلف حاکی از حذف اثر شورای رقابت بر فرآیند عرضه خودرو هستند، مرحله سوم سامانه یکپارچه آغاز به کار کرد. سازوکار عرضه خودرو در مرحله سوم تغییر کرده است. براساس روند جدید، دیگر نیازی به بلوکه‌کردن مبلغ مشخصی در حساب افراد نیست. خودروسازان نیز براساس مازاد تولید خود، خودروهایشان را در سامانه یکپارچه عرضه می‌کنند.

بدیهی است که دو خودروساز بزرگ یعنی ایران خودرو و سایپا ظرفیت مازاد ندارند، چرا که تمامی ظرفیت تولید خود را تا سال ۱۴۰۳ در جریان مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه فروخته‌اند. بنابراین تنها خودروسازان خصوصی در این مرحله حضور دارند. چهار شرکت کرمان موتور، مدیران خودرو، خودروسازی ایلیا و سانیار موتور پارسیان در مرحله سوم سامانه یکپارچه حضور یافته‌اند.

مهلت ثبت نام

مرحله سوم عرضه خودرو به‌صورت یکپارچه از دوشنبه ۲۴ مهرماه آغاز شده است و تا پنجشنبه ۲۷ مهرماه ادامه دارد.

لیست خودروهای عرضه شده مرحله سوم

در این مرحله ۹ محصول از بین خودروهای مونتاژی قابل انتخاب توسط خریداران هستند. جک J4، کی ام سی J7، جک S3 و جک S5 فیس‌لیفت محصولات کرمان موتور را در این مرحله تشکیل می‌دهند. مدیران خودرو نیز آریزو ۶ پرو اکسلنت، فونیکس FX پرمیوم و ام وی ام X55 پرو را در سامانه یکپارچه عرضه کرده است.

خودروهای جدید مرحله سوم سامانه یکپارچه

دو شرکت جدید این مرحله، سانیار موتور پارسیان و صنایع خودروسازی ایلیا هستند. سانیار موتور پارسیان محصول شاخص خود یعنی تیگارد X35 را در مرحله سوم عرضه کرده است. این خودرو به صورت اقساطی فروخته می‌شود که شرایط فروش آن را در لینک زیر می‌توانید مشاهده کنید:

دیگر محصول جدید مرحله سوم، دایون Y7 از صنایع خودروسازی ایلیا است. این خودرو نیز هم‌اکنون در دو حالت قابل خریداری است. در حالت اول مشتریان می‌توانند با پرداخت یک میلیارد و ۶۰۶ میلیون تومان، دایون Y7 را به‌صورت نقدی خریداری کنند. در بخشنامه دیگری، دایون Y7 با پیش‌پرداخت ۸۰۳ میلیون تومان قابل خریداری است. موعد تحویل این خودرو در هر دو نوع شیوه فروش، ۹۰ روز کاری عنوان شده است.


اطلاعیه شماره چهار

با توجه به روند رو به رشد تولید خودرو در سال جاری و عدم تمایل بخشی از متقاضیان به تکمیل وجه علیرغم فراخوان های صادره توسط خودروسازان و ظرفیتهای خالی موجود برخی شرکت های خودروساز،در راستای اجرای تصمیمات کارگروه خودروی شورای رقابت و با هدف تسهیل شرایط برای متقاضیانی که در سامانه ثبت نام نموده و دارای پروفایل کاربری می باشند، ظرفیتهای خالی خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه عرضه خواهد شددراین مرحله، با توجه به اعلام شرکتهای کرمان موتور و مدیران خودرو مبنی بر امکان فروش فوق العاده محصولات خود با تحویل حداکثر سه ماهه ، صرفا متقاضیان دارای شرایط به شرح ذیل می¬توانند نسبت به ثبت نام درسامانه اقدام نمایند:

۱- برای همه متقاضیان محصولات شرکتهای مذکور که موعد زمانی تحویل آنها پیش از این در فصول آتی و یا سال ۱۴۰۳ تعیین شده امکان جابجایی خودرو از محصولات همان شرکت و سپس تکمیل وجه آن با طی فرایند ذیل فراهم می باشد:

• در ابتدا متقاضی باید گزینه لغو سفارش خود را از قسمت جزییات سفارش انتخاب نماید تا خودرو قبلی حذف گردد .

• پس از لغو سفارش برای هر متقاضی از سبد محصولات اعلامی در سایت، امکان انتخاب محصول مهیا شده و میبایست خودروی جدید خود را از همان خودرو ساز انتخاب نماید .

• پس از پایان مهلت تغییرخودرو به سایت خودروساز مراجعه و نسبت به واریز وجه اقدام نموده تا فرآیند ثبت نام نهایی گردد.

تبصره ۱ : در صورت انتخاب خودرو بیش از ظرفیت موجود در فصول اعلام شده ،تخصیص به ترتیب اولویتهای تعیین شده قبل صورت خواهد گرفت.

تبصره۲:درصورتی که متقاضی سفارش قبلی را لغو و امکان انتخاب خودروی جایگزین فراهم نگردد کماکان اولویت قبلی ایشان محفوظ خواهد ماند

۲- متقاضیانی که در دور دوم سامانه نوبت دهی هیچ خودرویی به آنها تخصیص داده نشده است نیز امکان انتخاب تمامی محصولات دو شرکت مذکور برای ایشان فراهم می باشد.بدیهی است ظرفیت قابل عرضه به ایشان از محل عدم تکمیل ظرفیت پس از تخصیص به متقاضیان بند ۱ خواهد بود.

*مدت زمان جابه جایی و یا انتخاب خودرو از ساعت ۲۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۶ تا ساعت ۲۰ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۹ خواهد بود.

*کلیه افرادی که تاکنون دعوتنامه برای ایشان صادر شده و یا خرید خودرو داشته اند مشمول این طرح نمی باشند.

به جهت تسهیل در فرایند انجام کار پیشنهاد می گردد متقاضیان جهت مشاهده محصولات و اطلاع از جزئیات برنامه فروش خودروسازان به سایت شرکت های مذکور مراجعه نمایند .


ثبت‌نام بخشی از جاماندگان متقاضی خودرو در مرحله دوم فروش یکپارچه

(۱۴۰۲/۰۵/۱۴) به گفته مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بخشی از سه درصد باقیمانده از مرحله دوم که با ظرفیت جذب نشده گروه خودروسازی کرمان‌موتور مواجه شده بودند، این امکان برای تحویل خودروها و نوبت‌دهی به مشتریان توسط شرکت فراهم شده و این دست متقاضیان می‌توانند برای ادامه فرآیند ثبت‌نام خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، اواخر خرداد ماه، نتایج قرعه‌کشی نوبت‌دهی مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، بر روی سایت سامانه مذکور بارگذاری شد که براساس آن به ۹۷ درصد متقاضیانی که در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها ثبت‌نام کرده بودند، طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان سال ۱۴۰۳ بر اساس برنامه تولید خودروسازان، تخصیص صورت گرفت اما برای  ۳ درصد متقاضیان  که ثبت درخواست خودروهای CKD (محصولات خودروسازان خصوصی) داشتند، با توجه به محدودیت ایجاد شده و ظرفیت جذب نشده خودروسازان، تخصیص صورت نگرفت.

بدین ترتیب قرار شد با حفظ اولویت، امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین برایشان فراهم خواهد شد. مقرر شد برای این افراد، با توجه به اینکه ظرفیت خالی برای تعدادی محصول هم در سال جاری و هم در ۱۴۰۳ وجود دارد، پس از برنامه‌ریزی، مجدد سایت سامانه فعال شود تا برای خودروهایی که مشخصا ظرفیت خالی دارند، ثبت تقاضا انجام شود.

طبق آنچه که اعلام شده بود، بازگشایی مجدد برای این دست افراد در  شهریور  ماه امسال اعلام شده بود اما حال گروه صنعتی کرمان‌موتور، توانسته زودتر از موعد ظرفیت ایجاد کند تا بخشی از آن سه درصد جامانده که متقاضی محصولات کرمان‌موتور بوده، بتوانند ادامه فرآیند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

در این رابطه، مهدی تقدسی- مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو- در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:  بخشی از آن سه درصد  که محصولات کرمان‌موتور را انتخاب کرده بودند و آن زمان ظرفیت تخصیص وجود نداشت، اکنون ظرفیت تخصیص باز شده (با افزایش تولید یا فراهم شدن امکان عرضه محصولات) تا بتوانند ادامه فرآیند ثبت‌نام و تحویل خودروی خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: ثبت‌نام این افراد از طریق سایت خود شرکت کرمان‌موتور انجام می‌شود؛ تنها ما اسامی افراد را در اختیار شرکت خودروساز قرار داده و اعلام کرده‌ایم که این افراد در مرحله دوم فروش یکپارچه ثبت درخواست محصولات کرمان‌موتور داشته اما خودرو به آن‌ها تخصیص داده نشده است. با توجه به فراهم شدن امکان تحویل خودروها و وجود طرح‌های متنوع که توسط شرکت ارائه شده، عرضه می‌تواند به‌ سرعت انجام شود.

گفتنی است که شرکت کرمان موتور نیز در اطلاعیه‌ خود اعلام کرده که منتخبان مرحله دوم محصولات از امروز (شنبه ۱۴ مرداد ماه) به مدت سه روز ( تا دوشنبه ۱۶ مرداد ماه) می‌توانند جهت تکمیل ثبت نام خود از طریق سایت فروش اینترنتی شرکت کرمان موتور اقدام کنند.

شایان ذکر است امکان فروش به صورت اقساطی و نقدی فراهم است؛ اما طبق تاکید کرمان موتور ، در صورت تکمیل ظرفیت فروش اقساطی ، ثبت نام صرفا به صورت نقدی امکان پذیر است.


۳درصد متقاضیان خودروی جایگزین می‌گیرند

دور دوم سامانه یکپارچه عرضه خودرو منطبق با زمان‌بندی اعلام شده به کار خود خاتمه داد و از این پس نتایج روی سایت قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا، به ۹۷ درصد نفراتی که در مرحله دوم سامانه شرکت کرده بودند، طبق برنامه‌زمان‌بندی تا پایان سال ۱۴۰۳ براساس برنامه تولید خودروسازان داخلی خودرو تعلق گرفت.

با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و نیز محصولات جدید در شهریور برای سه درصد باقی‌مانده، ضمن حفظ اولویت آنان امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین فراهم می‌شود.

این افراد جزو کسانی بودند که تنها به انتخاب یک یا دو اولویت از دو گروه خودروساز خصوصی بسنده کرده بودند و به دلیل عدم تناسب با برنامه تولید آن خودروسازان، خودرو به آنان تعلق نگرفت.

بدین ترتیب به همه متقاضیان مرحله دوم سامانه یکپارچه نیز همانند مرحله نخست خودرو تخصیص داده خواهد شد.

به گفته «مهدی تقدسی» مدیر طرح یکپارچه خودرو، ۱۱۲ هزار نفر در این دوره در قالب طرح جوانی شرکت کرده بودند که به همه آنان خودرو تعلق گرفت.

وی افزود: همچنین ۲۰ هزار نفر در قالب خودروی فرسوده در این طرح شرکت کردند که به دلیل لزوم پالایش اطلاعات، هفته آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون خودروسازان داخلی تعداد ۲۸۵ هزار دستگاه خودرو تولید کردند که رکورد تولید خودرو در چندین سال اخیر را شکستند.

قابل ذکر است با توجه به برنامه اعلامی خودروسازان، در ماه‌های آتی روند افزایشی تولید و عرضه خودرو به بازار تداوم خواهد یافت. بدین ترتیب عرضه محصولات جدید و آتی خودروسازان داخلی نیز در همین سامانه ادامه پیدا خواهد کرد.


شرط داشتن گواهینامه رانندگی و نداشتن پلاک انتظامی فعال برای مادران

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به ابهامات پاسخ داد: با توجه به تردیدهای مطرح شده در رابطه با شرط داشتن یا نداشتن گواهینامه برای مادران متقاضی شرکت در طرح‌های فروش یکپارچه، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با بیان اینکه داشتن گواهینامه برای مادران دارای دو فرزند هیچوقت شرط نبوده و نخواهد بود، تاکید کرد که تنها شرط در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام این متقاضیان، داشتن دو فرزند و بیشتر طبق قانون جوانی جمعیت و مسدود داشتن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی در حساب وکالتی آن‌هاست.

مهدی تقدسی در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه تصریح کرد: شروطی همچون داشتن گواهینامه و سن ۱۸ سال و پلاک انتظامی همانطور که در طرح‌هایی که خود خودروسازان با روش قرعه‌کشی اجرا می‌کردند، ملاک نبود و اعمال نمی‌شد، در طرح‌های فروش یکپارچه هم مدنظر نیست و اعمال نمی‌شود؛ ضمن اینکه در مرحله نخست فروش‌های یکپارچه هم مدنظر نبود.

وی تاکید کرد: تنها شروطی که برای مادران متقاضی شرکت در این طرح‌های فروش یکپارچه هستند، احراز داشتن دو فرزند و بیشتر که فرزند دوم به بعد از ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ به‌ بعد متولد شده باشد، در نتیجه استعلام از سازمان ثبت احوال، عدم شرکت طرح‌های حمایت از قانون جوانی جمعیت است؛ در حقیقت نباید قبلا خرید اینگونه (از مسیر طرح ویژه مادران) داشته باشند. همچنن مادران متقاضی هم بایستی در موعد مقرر (۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت ماه) حساب وکالتی تعریف و ۱۰۰ میلیون تومان را در این حساب مسدود می‌کردند.

تقدسی خاطر نشان کرد: شرط پلاک انتظامی فعال برای مادران وجود ندارد.

لیست خودروهای قابل عرضه در مرحله دوم سامانه یکپارچه اعلام شد

فرایند ثبت‌نام برای نوبت دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. براساس اطلاعات منتشر شده، لیست خودروهای عرضه شده در نوبت دوم هنوز اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد خودروهایی که در نوبت قبلی نیز به فروش رسیده بودند، در این دوره نیز حضور خواهند داشت. با این حال، تنها شرکت ایران خودرو در طرح فروش ویژه مادران و با خودروهای متفاوت شرکت می‌کند.

در مرحله‌ی اول، شرکت‌های سایپا، شاهین، کوییک (دستی و اتوماتیک)، و کوییک اس خودروهای تحویل ۹۰ روزه‌ای را به فروش رساندند و در این دوره نیز همین محصولات عرضه می‌شوند. لاماری ایما از شرکت آرین پارس موتور، یکی از خودروهای قابل توجه در طرح یکپارچه خودرو بود و احتمالا در این دوره نیز مورد علاقه‌ی مشتریان قرار خواهد گرفت. همچنین، در نوبت قبلی شرکت موتورسازی فردا با سه خودرو فردا sx5، فردا T5، Suba m4 و خودروسازی ایلیا با خودروی دایون Y5 حضور داشتند.

جدول خودروهای قابل عرضه در مرحله دوم سامانه یکپارچه

خودرونام شرکت
شاهین  Gسایپا
کوییک R اتوماتیکسابیا
کوییک R دستیسایپا
کوییک دستیسابیا
کوییک Sسابیا
لاماری ایماآرین پارس موتور
FMC T5فردا موتور
FMC SX5فردا موتور
سوبا M4فردا موتور
تیارامکث موتور
دایون Y5خودروسازی ایلیا
کی ام سی T8کرمان موتور
جک S5کرمان موتور
جک S3کرمان موتور
آریزو ۶ پرو اکسلنتمدیران خودرو
آریزو ۵ توربومدیران خودرو
تیگو ۸ پرو مکسمدیران خودرو
ایکس ۲۲ پرومدیران خودرو
ایکس ۵۵ پرومدیران خودرو
تیگو ۷ پرو اکسلنتمدیران خودرو
تیگو ۸ پرومدیران خودرو

طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی (مرحله دوم – اردیبهشت ۱۴۰۲)

هدف از این طرح عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش و تثبیت جریان تولید خودرو در سال جاری و همچنین برنامه ریزی انجام شده برای افزایش مستمر تولید می باشد.

لذا به اطلاع عموم متقاضیان خودروهای داخلی می‌رساند، طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت دهی با شرایط مندرج در اطلاعیه، از روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ آغاز می گردد؛

ضروری است متقاضیان طرح، پیش از آغاز فرآیند، مندرجات اطلاعیه را بادقت مطالعه نمایند

پس از مطالعه دقیق مندرجات اطلاعیه و درصورت پذیرش شرایط طرح، متقاضیان واجد شرایط می توانند از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ تا پایان روز جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه، اقدام نمایند. شایان ذکر است محصولات ارائه شده توسط شرکتهای خودروساز از تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در سامانه قابل مشاهده می باشند.

صرفاً متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ارسال شده است ، می توانند از روز سه شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ تا جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل لیست نوبت دهی(لیست انتظار) برای خودروی مدنظر، در سامانه https://www.esalecar.ir اقدام نمایند.

امکان ثبت نام هرمتقاضی که پیش از این در لیست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرارگرفته اند، وجود ندارد مگر آنکه انصراف خود را تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در سامانه های مربوطه ثبت نماید.

*حسب ماده ۱۹ آیین نامه اجرائی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشوئی، اطلاعات معاملات خودرو به صورت یکپارچه در سامانه معاملات خودرو ذیل سامانه جامع تجارت وزارت صمت ثبت می‌گردد و شامل مالیات بر عایدی سرمایه میگردد.

لازم به ذکر است که موعد تحویل برخی از محصولات پر تقاضا شرکت‌های خودروساز در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

سازوکار طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت دهی:

فرایند طرح یکپارچه عرضه خودرو برمبنای فرآیند نوبت دهی شامل سه مرحله زیر است:

مرحله اول: پیش‌ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی

مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی به ازای هر محصول مشخص براساس برنامه تولید

مرحله سوم: قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

مرحله اول: پیش ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی:

در این مرحله متقاضیان واجد شرایط طرف تقاضا مندرج در همین اطلاعیه، که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود نموده اند امکان انتخاب ۵ اولویت جهت ثبت نام اولیه برای قرارگرفتن در لیست نوبت دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی برمبنای لیست انتظار را خواهند داشت بنابراین پیش نیاز ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی،وکالتی نمودن حساب شخصی متقاضی به‌نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مسدود نمودن وجه اعتبار می باشد.

زمان پیش بینی شده برای وکالتی نمودن حساب شخصی به‌نام سازمان حمایت برای این طرح و مسدود نمودن وجه اعتبار لازم در حساب مذکور از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ تا پایان روز جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ می باشد. در این بین تا زمان ثبت نام اولیه، لیست افراد مجاز برای پیش-ثبت نام در سامانه برمبنای اطلاعات ارسال شده از بانک‌ها تهیه می گردد.

صرفاً متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خوداقدام نموده اند،می-توانند روز سه شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ تا جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور قرارگیری در لیست نوبت دهی خودروهای داخلی اقدام نمایند.
تبصره ۱: موجودی لازم برای انجام ثبت نام در لیست نوبت دهی کلیه خودروهای داخلی “صد میلیون تومان” می باشد و این وجه اعتبار صرفاً لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان مسدود گردد ، لازم به ذکر است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی درنظر گرفته شده است و برای کلیه متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی می باشد.

تبصره۲:ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص،مسدود گردد و قابل برداشت نمی باشد. انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می گردد و از لیست انتظار حذف می گردد.

تبصره۳: امکان ثبت نام هرمتقاضی که پیش از این در لیست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرار گرفته اند، وجود ندارد مگر آنکه انصراف خودرا تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در سامانه های مربوطه ثبت نماید.

تبصره۴:ثبت نام مرحله اول در لیست نوبت دهی هیچگونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی نماید و تعهد خودروساز صرفاً براساس قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح، شکل می گیرد.

تبصره ۵: تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس اولویت انتخابی مشتری و رتبه اولیه در سامانه انجام می گیرد.

تبصره ۶: ضروری است علاوه بردارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت گردیده وچنانچه در هرمرحله تا قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز،مشخص گردد که متقاضی حایز شرایط ثبت نام نبوده، ثبت نام وی ملغی می گردد.

شرایط عمومی تعیین شده مندرج در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت:
۱. حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال می‌باشد.

۲. دارا بودن گواهینامه رانندگی معتبر (دارای تاریخ اعتبار ) برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

۳. متقاضیانی که طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام نموده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۴. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۵. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

۶. امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر وجود ندارد.
۷. شرکت‌های خودروسازی موظف‌اند روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال، از جمله رهن گرفتن سند خودرو را اتخاذ و اجرا کند.

۸. امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

۹. در صورتی که در هریک از مراحل و فرآیند ثبت نام مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت نام نمی‌باشد، ثبت نام وی کان لم یکن تلقی و وجه واریزی (بدون پرداخت سود مشارکت و …) عودت خواهد شد.

۱۰. در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت جبران تاخیر در تحویل، مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و ابلاغیه های مرتبط که متعاقبا از طریق بخشنامه های فروش اطلاع رسانی می گردد، پرداخت خواهد شد.

۱۱. سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه‌های صادره توسط شرکت‌های خودروسازی و قرارداد منعقده فی‌مابین با مشتریان خواهد بود.

۱۲. متقاضی می بایست اقدام به ایجاد صرفاً یک حساب وکالتی نماید در غیراینصورت مسئولیت موضوع به عهده خود متقاضی می باشد.

۱۳. قرار نداشتن در فهرست اولویت های اعلامی اولین طرح یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی و یا انصراف در طرح مذکور تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰

۱۴. هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت های خودروسازی میباشد.

۱۵. طرح عادی شامل همه افراد با مشخصات فوق می باشد و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صرفا” مختص مادرانی که حائز شرایط قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت که مورد تائید سازمان ثبت احوال کشور می باشد و مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح بعهده متقاضی می باشد.

۱۶. متقاضیان ثبت نام می‌بایست شماره همراه ثبت شده بنام خود را در سامانه اعلام نمایند در غیر این صورت مسئولیت عدم تطابق شماره همراه با کد ملی بعهده متقاضی می باشد.

مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی بازای هر محصول مشخص

پس از نوبت دهی، لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، براساس برنامه تولید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه اعلام می گردد.

تبصره۱-اعلام زمانبندی براساس لیست نوبت دهی(لیست انتظار هر محصول) در خردادماه ۱۴۰۲ و در سامانه https://www.esalecar.ir انجام می گردد

تبصره۲-قرارگرفتن متقاضی در لیست انتظار براساس زمانبندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به منظور تحویل خودرو ایجاد نمی نماید و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و براساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و براساس مفاد قرارداد منعقده شکل می گیرد .

تبصره ۳- در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمانبندی متقاضی می تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام نماید و در صورت تمایلِ متقاضی واجدشرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمانبندی اعلامی در این مرحله، می تواند تا نسبت به قطعی نمودن ثبت نام براساس فراخوان خودروساز و باتکمیل وجه درحساب خودروساز و براساس قیمت روز، اقدام کند و یا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمانبندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج گردد.

مرحله سوم: قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

در این مرحله و پس از اعلام زمانبندی به متقاضیان و شکل گیری لیست انتظار برای هرمحصول، خودروساز موظف است تا هرگونه فراخوان برای طرح‌های فروش خودرو را منطبق بر زمانبندی و نوبت دهی انجام شده،اعلام نماید. بنابراین خودروسازان به مرور زمان و صرفاً برمبنای لیست اولویت بندی مذکور برای هرمحصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند نمود.

تبصره۱- قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروسازان در این طرح براساس لیست نوبت دهی شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستور العمل تنظیم بازار خودروی شورای رقابت می باشد.

تبصره ۲- در صورتی که در طول فراخوان مشتری در زمان تحویل و یا انجام ثبت نام قطعی، مشخص گردد که مشتری شرایط طرف تقاضای مندرج در اطلاعیه را نقض نموده است و یا در این مدت از خودروسازان داخلی دیگر خودرو خریداری نموده است، ثبت نام در این طرح کان لم یکن تلقی می گردد.

توجه به این نکته : ضروری است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.


زمان آغاز ثبت نام مرحله دوم عرضه یکپارچه خودرو

براساس اعلام قبلی وزارت صمت قرار بود ثبت نام نوبت دوم در طرح سامانه یکپارچه عرضه خودرو از امروز ۱۶ اردیبهشت آغاز شود اما براساس اطلاعات واصله، زمان ثبت نام به دلیل مسائلی از جمله آنالیز وضعیت ثبت نام بعد از تغییر نوع خودرو (در نوبت اول طرح یک‌پارچه) توسط متقاضیانی که نوبت آنها به ۱۴۰۳ موکول شده بود به تعویق افتاده است.

براین اساس اطلاعات واصله، فرآیند ثبت نام نوبت دوم طرح یکپارچه عرضه خودرو از روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز می شود بدین ترتیب که متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو می توانند از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت با مراجعه به سامانه یکپارچه عرضه خودرو به نشانی easalcar.ir نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند و پس از زمان مذکور با وقفه ای چند روزه ثبت‌نام و مرحله انتخاب خودرو توسط متقاضیان آغاز می شود.

هنوز جزئیات حضور خودروسازان برای عرضه در سامانه یکپارچه مشخص نشده است اما شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و تعدادی از شرکت‌های خصوصی خودروسازی حضور دارند؛ گفته می‌شود که ایران خودرو نیز با تعدادی از محصولات خود در این عرضه حضور خواهد داشت.

در نوبت اول عرضه خودرو در طرح یکپارچه عرضه خودرو در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۹۰۰ هزار متقاضی خرید خودرو شرکت کردند که بیش از ۸۰۰ هزار نفر از این متقاضیان، خواستار خرید خودرو از ایران خودرو بودند بنابراین نوبت تحویل خودرو آنها به ۱۴۰۳ موکول شد که وزارت صمت در راستای اصلاح زمان تحویل به این متقاضیان امکانی را فراهم ساخت تا این متقاضیان نسبت به تغییر نوع خودرو اقدام کنند و بتوانند خودرو خود را در سال جاری تحویل بگیرند.

‌اطلاعات تکمیلی درباره نحوه ثبت‌نام و میزان واریز مبلغ به حساب وکالتی در نوبت دوم طرح یکپارچه متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.


گروه صنعتی ایرانخودرو در جدیدترین شرایط اعلامی، ۷ خودروی  پژو ۲۰۷ دستی و اتوماتیک، سورن پلاس بنزینی و گازسوز، دنا پلاس اتوماتیک و هایما S7 و S5 را ویژه برندگان طرح پیش فروش یکپارچه با موعد تحویل مرحله سوم تابستان با قیمت روز به فروش می‌رساند.

لازم به ذکر است در شرایط پیش فروش ایرانخودرو، زمان تحویل خودروها شهریور اعلام شده و با مدل ۱۴۰۲ تحویل خواهند شد. در کنار طرح عادی، بخشنامه پیش‌فروش ویژه طرح جوانی جمعیت نیز منتشر شده است.

مبالغ پیش‌پرداخت کمتر از ۵۰ درصد قیمت فعلی محصول است. قیمت نهایی خودرو بر اساس آخرین قیمت محصول در زمان تحویل محاسبه و با ارسال دعوتنامه اعلام و دریافت می‌گردد.

سند خودرو به مدت یکسال در رهن شرکت خواهد بود.

جدول پیش‌فروش محصولات ایران خودرو

(ویژه برندگان تحویل در مرحله سوم تابستان ۱۴۰۲)

مدل خودرورنگ خودرومبالغ پیش‌پرداخت علی‌الحساب (تومان)موعد تحویل
سورن پلاس دوگانه سوزسفید – مشکی‌ – خاکستری‌ متالیک – آبی‌کبود۱۴۸,۹۶۲,۹۰۰شهریور ۱۴۰۲
پژو ۲۰۷ دستیسفید – مشکی‌آبنوس – خاکستری – نقره‌ای‌تیتانیوم۱۲۷,۲۵۷,۷۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک۱۶۷,۱۰۴,۱۰۰
سورن پلاس بنزینیسفید-مشکی‌ – خاکستری‌متالیک – آبی‌کبود۱۳۲,۵۱۳,۹۰۰
دنا پلاس اتوماتیکسفید-مشکی‌ – خاکستری – نقره‌ای تیتانیوم- آبی‌رویال -آبی‌کبود۲۱۷,۶۱۸,۲۰۰
هایما S7 پلاسسفید-مشکی‌‌آبنوس-خاکستری‌متالیک-نقره‌ای متالیک-ذغالی متالیک۳۴۸,۱۵۱,۸۰۰
هایما S5 اتوماتیک با گیربکس ۶ سرعته۳۳۱,۰۶۵,۰۰۰

جدول پیش‌فروش محصولات ایران خودرو

(ویژه طرح جوانی جمعیت تابستان ۱۴۰۲)

مدل خودرورنگ خودرومبالغ پیش‌پرداخت علی‌الحساب (تومان)موعد تحویل
سورن پلاس دوگانه سوزسفید-مشکی‌-خاکستری‌متالیک-آبی‌کبود۱۴۸,۹۶۲,۹۰۰شهریور ۱۴۰۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیکسفید-مشکی‌آبنوس-خاکستری-نقره‌ای‌تیتانیوم۱۶۷,۱۰۴,۱۰۰
دنا پلاس اتوماتیکسفید-مشکی‌-خاکستری-نقره‌ای تیتانیوم-آبی‌رویال-آبی‌کبود۲۱۷,۶۱۸,۲۰۰

عرضه هایما در مرحله دوم طرح فروش سامانه یک پارچه

براساس اعلام شرکت ایران خودرو، محصول هایما در مرحله دوم فروش در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو عرضه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، محصول هایما در مرحله دوم طرح فروش در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو به همراه سایر خودروهایی که امکان عرضه آن ها براساس برنامه تولید وجود دارد، عرضه خواهد شد.

بر همین اساس، مشتریانی که تمایل به خرید این محصول دارند، می توانند نسبت به نام نویسی در مرحله دوم که در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وزارت صمت اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

رانا، تارا و هایما امسال تحویل مشتریان می شود

ایران خودرو تاکید کرده اولویت‌بندی زمانی برای اختصاص ظرفیت هایما و موعد تحویل از طریق سامانه یک پارچه اطلاع رسانی خواهد شد.

با توجه به استقبال بالای مشتریان از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، این خودروساز خود را متعهد می داند تا نسبت به اختصاص ظرفیت عرضه براساس برنامه تولید اقدام کند تا امکان ایفای تمامی تعهدات در موعد مقرر و سررسید فراهم شود. به طور حتم، در صورت وجود ظرفیت در خطوط تولید ایران خودرو، در هر مرحله از فروش نسبت به افزایش ظرفیت عرضه اقدام و ایجاد امکان خرید متقاضیان از طریق سامانه یک پارچه فراهم خواهد شد.


مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه؛ بدون محصولات ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو گفت: در طرح فروش بعدی سامانه یکپارچه که اواسط اردیبهشت ماه آغاز می شود؛ ایران خودرو محصولی عرضه نخواهد کرد زیرا براساس طرح قبلی‏، ما تا سال ۱۴۰۳ تعهد تحویل داریم.

وی ادامه داد: متقاضیانی که در طرح قبلی موعد تحویلشان سال ۱۴۰۳ اعلام شده می‌توانند فردا (۵ اردیبهشت) با انتخاب خودروی دیگر زمان تحول را تغییر دهند.

عظیمی افزود: افرادی که پیامک تحویل خودرو برای آن‌ها ارسال شده تا ۱۴ اردیبهشت ماه مهلت دارند وجه خود را تکمیل کنند.

براساس گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ از ۹۳۰ هزار ثبت سفارش خودرو در آخرین مرحله فروش یکپارچه، بیش از ۷۵۰ هزار نفر متقاضی محصولات ایران خودرو بودند.

مرحله دوم ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه از ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.


فروش فوق العاده و پیش فروش ایران خودرو طرح جوانی جمعیت – اردیبهشت ۱۴۰۲

بدینوسیله به اطلاع عموم متقاضیان مشمول و حائز شرایط می رساند همزمان با عرضه خودرو ویژه متقاضیان عادی طرح اولویت بندی سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی و در راستای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ از سوی مجلس شورای اسلامی، برای مادرانی که فرزند دوم و مابعد آنها پس از تاریخ قانون مذکور متولد شده اند و

  • در سامانه یکپارچه اولویت بندی مرحله اول تابستان ۱۴۰۲ از طریق اولویت بندی وزارت صمت انتخاب شده اند (فروش فوق العاده)
  • در سامانه یکپارچه اولویت بندی مرحله دوم تابستان ۱۴۰۲ از طریق اولویت بندی وزارت صمت انتخاب شده اند (پیش فروش)

فقط متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده اند و اسامی ایشان به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال گردیده می توانند در این بخشنامه ثبت نام نمایند.

برای مشاهده جزئیات بیشتر به خبر ثبت نام طرح جوانی جمعیت مراجعه کنید.


فروش فوق العاده از طریق اولویت بندی سامانه یکپارچه فروش خودرو (طرح عادی)

بدینوسیله به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگیهای مجاز میرساند شرایط فروش فوقالعاده برخی از محصولات ایران خودرو با موعد تحویل ۹۰ روزه صرفاً برای منتخبین مرحله اول تابستان ۱۴۰۲ از طریق اولویت بندی وزارت صمت به شرح جدول ذیل ارائه میگردد. فقط متقاضیانی که در سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی esalecar.ir ثبت نام نموده اند و اسامی ایشان به عنوان اولویت اول فروش فوق العاده به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال گردیده می توانند در این بخشنامه ثبت نام نمایند.

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام:

طرح فروش فوق العاده(با موعد تحویل ۹۰روزه) برخی محصولات شرکت ایران خودرو مطابق جدول زیر  از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ شروع و تا روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۳ ادامه خواهد داشت.

نکته۱: اولویت های اعلامی مجاز به ثبت نام در خودروی انتخابی در سامانه یکپارچه می باشند و تغییر خودرو امکانپذیر نمی باشد.
نکته ۲ : متقاضیانی که در اولویت اول پیش فروش سامانه یکپارچه توسط وزارت صمت معرفی شده اند و پیامک ارسالی از سوی ایران خودرو را دریافت نموده اند می بایست به منظور خرید محصولات ایران خودرو صرفاً از طریق سامانه ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام نمایند و از ثبتنام در سایتهای غیر معتبر و با نشانی های مشابه، پرهیز نمایند.
نکته ۳ : در صورت افزایش مبلغ بیمه، مالیات، و سایر الزامات قانونی از جمله ارتقاء استاندارد مشتری متعهد به پرداخت مابه التفاوت می باشد با توجه به لزوم اجرای مرحله دوم ارتقاء استانداردی از خرداد ۱۴۰۲،پرداخت هزینه نصب این تجهیزات قبل از صدور فاکتور قطعی است و پس از تعیین قیمت این تجهیزات تا قبل از سر رسید موعد تحویل اطلاع رسانی به خریداران محترم صورت خواهد پذیرفت.
نکته ۴ : سند خودرو به مدت یکسال در رهن شرکت ایران خودرو خواهد بود . هزینه ترهین در هنگام واریز وجه در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو و هزینه فک رهن در موعد یکساله انقضاء مهلت ترهین دریافت و سند از رهن خارج خواهد شد .

شرایط عمومی بخشنامه:

۱ . افرادی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده اند و اسامی ایشان به عنوان اولویت اول فروش فوق العاده به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال گردیده می توانند دراین بخشنامه نسبت به ثبت نام در خودروی انتخابی در سامانه یکپارچه اقدام نمایند .
۲ . حداقل فاصله از آخرین خرید (تحویل خودرو) از شرکت های ایران خودرو و سایپا ۴۸ ماه و سایر خودروسازان ۲۴ ماه میباشد.
۳ .ثبتنام برای متقاضیان دارای پلاک انتظامی فعال (نصب برروی خودروهای سواری با کاربری شخصی) ممنوع بوده، همچنین ارائه گواهینامه رانندگی حداقل پایه سوم معتبر (و دارای تاریخ اعتبار) الزامی میباشد.
۴ .انتقال امتیاز و حقوق ناشی از انتخاب شدن در اولویت بندی به اشخاص ثالث ( حتی به صورت وکالتی ) و نیز فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع میباشد.
۵ .به استناد بند ۷ ماده ۴ مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت، سند فروش خودرو در ازاء مبلغ ۵۰۰/۰۰۰ ریال به مدت یکسال در رهن شرکت ایران خودرو خواهد بود. ً ضمنا هزینه ترهین بر عهده متقاضی است که هزینه آن در هنگام واریز وجه خودرو از متقاضی دریافت می گردد و هزینه فک رهن در هنگام انقضاء مدت ترهین با ثبت درخواست در سایت ایران خودرو و پرداخت هزینه فک رهن به مبلغ اعلامی درآن زمان دریافت و سند از رهن خارج می گردد.
۶. .متقاضی باید در هنگام ثبت نام، شماره حساب (شماره شبا) مربوط به خود را معرفی نماید و برای واریز وجه، لازم است از کارتهای بانکی به نام خود استفاده نماید.
۷ .شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام فرد متقاضی باشد.
۸ .ثبت نام برای متقاضیان حقوقی میسر نخواهد بود.
۹ .فرد انتخاب شده، میبایست در مرحله واریز وجه، جهت انتخاب کد نمایندگی مطابق با استان محل سکونت (آدرس و کدپستی) اقدام نماید.
۱۰ .امکان صلح در قرارداد وجود ندارد.
۱۱ .خودروی قابل ارائه از طریق این بخشنامه، از آخرین استاندارد زیست محیطی و مقررات اعلام شده و حاکم بر کشور در زمان تحویل خودرو، برخوردار خواهد بود.
۱۲ .صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً کد ملی،آدرس و کدپستی بر عهده متقاضی میباشد و در صورت تغییر یا اشتباه در
اطلاعات ارائه شدهکلیه تبعات احتمالی ناشی ازآن مانند تاخیر در تحویل و عدم شماره گذاری خودروبرعهده متقاضی میباشد


پیش فروش از طریق اولویت بندی سامانه یکپارچه فروش (طرح متقاضیان عادی)

بدینوسیله به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز میرساند شرایط پیش فروش برخی از محصولات شرکت ایران خودرو صرفاً جهت بخش دوم اولویت های تابستان ۱۴۰۲با موعد تحویل مرداد ۱۴۰۲ به شرح ذیل اعلام می گردد. متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده اند و اسامی ایشان به عنوان بخش دوم اولویت تابستان به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال گردیده می توانند در این بخشنامه ثبت نام نمایند. در این طرح قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود.

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام:

طرح پیش فروش عادی مطابق جدول فوق از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ شروع و تا روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ادامه خواهد داشت.
نکته۱ : در صورت عدم واریز کامل پیش پرداخت علی الحساب خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی میگردد.
نکته۲ : در صورت انصراف مشتری و همچنین در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی ( شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه ) در هرمرحله تا قبل از تحویل خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی میشود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده، مسترد میگردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه شرکت نخواهد بود.
نکته۳ : متقاضیانی که فاقد هر یک از شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بخشنامه ( مثلا دارا بودن پلاک فعال انتظامی نصب شده برروی خودروهای سواری با کاربری شخصی) یا فاقد گواهینامه رانندگی معتبر ( انقضای تاریخ اعتبار) و … باشند، در صورت اقدام به ثبت نام، ضمن کان لم یکن تلقی شدن ثبت نام ایشان، به مدت ۳ سال از ثبتنام درتمامی طرح های فروش آتی محصولات شرکت ایران خودرو محروم خواهند شد .
نکته۴ : متقاضیان باید قبل از دریافت پیامک نسبت به ایجاد پروفایل در سایت فروش اینترنتی شرکت ایران خودرو اقدام نمایند.

نکته۱: اولویت های اعلامی مجاز به ثبت نام در خودروی انتخابی در سامانه یکپارچه می باشند و تغییر خودرو امکانپذیر نمی باشد.
نکته۲ : متقاضیانی که در اولویت اول پیش فروش سامانه یکپارچه توسط وزارت صمت معرفی شده اند می بایست به منظور خرید محصولات ایران خودرو ً صرفا از طریق سامانه ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام نمایند و از ثبتنام در سایتهای غیر معتبر و با نشانی های مشابه، پرهیز نمایند.
نکته ۳ : سند خودرو به مدت یکسال در رهن شرکت ایران خودرو خواهد بود . هزینه ترهین در هنگام واریز وجه در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو و هزینه فک رهن در موعد یکساله انقضاء مهلت ترهین دریافت و سند از رهن خارج خواهد شد .

شرایط عمومی بخشنامه:

۱ .افرادی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده اند و اسامی ایشان به عنوان بخش دوم اولویت اول پیش فروش به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال گردیده می توانند در این بخشنامه نسبت به ثبت نام در خودروی انتخابی در سامانه یکپارچه اقدام نمایند .
۲ .حداقل از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل خودرو) از شرکت های ایران خودرو و سایر خودروسازان ۴۸ ماه میباشد.
۳ .ثبتنام متقاضیان دارای پلاک انتظامی فعال (نصب برروی خودروهای سواری با کاربری شخصی) ممنوع بوده، همچنین ارائه گواهینامه رانندگی حداقل پایه سوم معتبر (و دارای تاریخ اعتبار) الزامی میباشد.
۴ .انتقال امتیاز و حقوق ناشی از انتخاب شدن در اولویت بندی به اشخاص ثالث ( حتی به صورت وکالتی ) ممنوع میباشد.
۵ .متقاضی باید در هنگام ثبت نام، شماره حساب (شماره شبا) مربوط به خود را معرفی نماید و برای واریز وجه، لازم است از کارتهای بانکی به نام خود استفاده نماید.
۶ .به استناد بند ۷ ماده ۴ مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت، سند فروش خودرو در ازاء مبلغ ۰۰۰/۵۰۰ ریال به مدت یکسال در رهن شرکت ایران خودرو خواهد بود. ضمناً هزینه ترهین بر عهده متقاضی است که هزینه آن در هنگام واریز وجه خودرو از متقاضی دریافت می گردد و هزینه فک رهن در هنگام انقضاء مدت ترهین با ثبت درخواست در سایت ایران خودرو و پرداخت هزینه فک رهن به مبلغ اعلامی درآن زمان دریافت و سند از رهن خارج می گردد.
۷ .شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام فرد متقاضی باشد.
۸ .ثبت نام برای متقاضیان حقوقی میسر نخواهد بود.
۹ .فرد انتخاب شده، میبایست در مرحله واریز وجه، جهت انتخاب کد نمایندگی مطابق با استان محل سکونت (آدرس و کدپستی) اقدام
نماید.
۱۰ .امکان صلح در قرارداد وجود ندارد.
۱۱ .خودروهای قابل ارائه از طریق این بخشنامه، براساس آخرین استاندارد زیست محیطی و مقررات اعلام شده و حاکم بر کشور در زمان تحویل خودرو، برخوردار خواهد بود.
۱۲.صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً کد ملی،آدرس و کدپستی بر عهده متقاضی میباشد و در صورت تغییر یا اشتباه در اطلاعات ارائه شده کلیه تبعات احتمالی ناشی از آن مانند تاخیر در تحویل و عدم شماره گذاری خودرو برعهده متقاضی میباشد.


امکان تغییر نوع خودرو از ۵ اردیبهشت فراهم می‌شود

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که سه‌شنبه پنجم اردیبهشت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودروی آنها سال ۱۴۰۳ اعلام شده، باز می‌شود.

به گزارش ایسنا، امید قالیباف گفت: با توجه به استقبال قابل توجه از چند مدل در شرکت ایران خودرو که باعث شد زمان تحویل خودرو برای آنها برای سال آینده تعیین شود، این امکان برای این دسته متقاضیان فراهم می‌شود که با انتخاب خودروی دیگری زمان تحویل خودروی خود را کاهش دهند. وی افزود: متقاضیان یاد شده می‌توانند انتخاب خود را در تمام شرکت‌های خودروساز و تمام مدل خودروها انجام دهند. سه‌شنبه (۵ اردیبهشت) سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودروی آنها سال ۱۴۰۳ اعلام شده، باز می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت همچنین تاکید کرد که شرکت ایران خودرو نیز برنامه افزایش تولید خود را با توجه به تقاضا پیش خواهد برد و از این رو زمان تحویل خودرو در سال ۱۴۰۳ قطعا تعدیل خواهد شد. قالیباف افزود: با فراهم شدن امکان تغییر خودرو متقاضیان می‌توانند با آرامش لازم انتخاب مجددی برای تحویل سریعتر خودرو انجام دهند.


تحویل خودرو‌های ثبت نامی ایران خودرو از اردیبهشت

براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو‎؛ تحویل خودرو‌های ثبت نام شده در سامانه یکپارچه به متقاضیان محصولات این گروه صنعتی از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از ایران خودرو؛ با توجه به هدفگذاری گروه صنعتی ایران خودرو برای افزایش ظرفیت تولید به ۹۰۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۲‏, با فراهم سازی و اعمال الزامات از جمله تامین ارز و مواد اولیه مورد نیاز، عرضه به بازار نیز افزایش خواهد یافت.

براین اساس؛ مشتریان ثبت نام کننده در سامانه یکپارچه، خودروی خود را از اردیبهشت ماه تحویل می‌گیرند. بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، متقاضیان محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی و بنابر اولویت‌های اعلامی خودروی خود را دریافت خواهند کرد.

(آپدیت) طبق اطلاعات منتشر شده، تا پایان امروز،۲۹ فروردین ماه، اسامی متقاضیان خودرو که از طریق سامانه یکپارچه برای محصولات ایران خودرو اقدام به ثبت نام کرده اند، از طریق این سامانه و به صورت اولویت بندی شده اعلام خواهد شد.

ایران خودرو اعلام کرد: پس از ارسال پیامک توسط ایران خودرو و تکمیل وجه توسط متقاضیان، بیش از ٣٠٠٠ دستگاه خودرو از اولویت های اعلامی تیرماه، پس از تعطیلات عید فطر تحویل مشتریان خواهد شد و برنامه ریزی تحویل بخش عمده ای از اولویت های تیرماه نیز زودتر از موعد، انجام خواهد شد.

گروه صنعتی ایران خودرو آمادگی خود را برای ارسال پیامک به اولویت های تیر و مردادماه سال جاری به منظور ورود به سایت فروش اینترنتی این شرکت و تکمیل وجه و ثبت نام از فردا ۳۰ فروردین ماه اعلام کرده است.


اعلام زمان تحویل خودروهای سامانه فروش یکپارچه خودرو

سخنگوی وزارت صمت ضمن اعلام جزئیات تحویل خودروهای متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو گفت: از فردا (۲۷ فروردین) مبلغ ۱۰۰میلیون تومان که متقاضیان جهت ثبت‌نام در حساب خود (به نام سازمان حمایت) مسدود کرده‌اند با حفظ نوبت تحویل خودرو آزاد می‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، اظهار کرد: نوبت‌دهی متقاضیان خرید خودرو از شرکت‌های سایپا، مدیران‌خودرو، فردا و ایلیا انجام شده است و تمامی این متقاضیان حداکثر ظرف ۳ ماه خودروی خود را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: متقاضیان خودروهای شرکت‌های کرمان‌موتور و مکث‌موتور نیز حداکثر در مدت ۶ ماه می‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند.

بر همین اساس متقاضیان خرید خودرو می‌توانند بعدازظهر امروز با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه خودرو های داخلی از جزئیات زمان تحویل خودروهای خود مطلع شوند، البته در زمان حاضر ورود به سایت سامانه یکپارچه فروش خودرو ممکن نیست و متقاضیان بعدازظهر می‌توانند با درج رمز عبور خود از زمان تحویل خودروهای ثبت‌نامی اطلاع کسب کنند.
سخنگوی وزارت صمت با اشاره به اینکه نوبت‌دهی متقاضیان خودرو از شرکت‌های ایران‌خودرو، بهمن‌خودرو و آرین‌خودرو نیز انجام گرفته است، گفت: در مورد این سه شرکت باید برنامه تولید با لیست متقاضیان تطبیق داده شود که این کار در حال انجام است و حداکثر تا آخر این هفته مشتریان این شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود و انتخاب گزینه “جزئیات سفارش” از زمان تحویل خودروی خود مطلع شوند.


برندگان رزرو فروش فوق العاده ایران خودرو مشخص شد

اسامی رزرو اول برندگان فروش فوق العاده طرح حمایت از خانواده اسفندماه محصولات ایران خودرو اعلام شد.
به گزارش راهبرد معاصر، اسامی رزرو اول (برنده دوم) برندگان فروش فوق العاده  ایران خودرو در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ویژه اسفند ماه ۱۴۰۱ بر روی وبسایت ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir قرار گرفت و از پروفایل مشتریان قسمت استعلام وضعیت قرعه کشی با عنوان برنده دوم قابل مشاهده می‌باشد.

همچنین اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک به برگزیدگان نیز صورت خواهد گرفت.

مهلت تکمیل وجه: ۷ فروردین ۱۴۰۲


ضروری است متقاضیان طرح پیش از آغاز فرآیند، مندرجات اطلاعیه را بادقت مطالعه نمایند

*پس از مطالعه دقیق مندرجات اطلاعیه و درصورت پذیرش شرایط طرح، متقاضیان می توانند از تاریخ شنبه۱۴۰۱/۱۲/۲۰ تا پایان وقت اداری سه شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانکهای مندرج در اطلاعیه، اقدام نمایند.
سپس صرفاً متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها ازسوی بانک ارسال شده است، می توانند از جمعه ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ تا یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل لیست نوبت دهی(لیست انتظار) برای خودروی مدنظر، در سامانه https://www.esalecar.ir اقدام نمایند.

خودروهای عرضه شده در طرح یکپارچه

محصولات گروه صنعتی ایران خودروپارس XU7P – پارس XU7P ELX – پارس XU7P سفارشی – سورن پلاس دوگانه سوز – سورن پلاس بنزینی – دنا پلاس اتوماتیک – دنا پلاس دستی – تارا اتوماتیک – تارا دستی – پژو ۲۰۷ اتومات – پژو ۲۰۷ دستی – پژو ۲۰۷ TU3 – وانت آریسان
محصولات گروه خودرو سازی سایپاشاهین جی – کوییک آر با گیربکس اتوماتیک – کوییک آر با گیربکس دستی – کوییک با گیربکس اتوماتیک – کوییک اس
محصولات مدیران خودروFX Premium – Arrizo 6 PRO Excellent – Arrizo 5 turbo IE – Tiggo 8 PRO MAX – Tiggo 8 PRO Premium – Tiggo 7 PRO Excellent – X55 Pro IE – X22 pro IE Turbo
محصولات فردا موتورزFMC-SX5 – FMC-T5 – SUBA M4
محصولات کرمان موتورKMC t8 – JAC s5 – JAC s3 – KMC j7 – JAC j4
محصولات آرین پارس موتورلاماری ایما
محصولات مکث موتورتیارا
محصولات صنایع خودرو سازی ایلیاY5 دایون

سازوکار طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی و فرآیند نوبت دهی:

  1. مرحله اول: پیش ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی
  2. مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی بازای هر محصول مشخص
  3. مرحله سوم: قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

مرحله اول: پیش ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی:

در این مرحله متقاضیان واجد شرایط طرف تقاضا مندرج در همین اطلاعیه، که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود نموده اند امکان ثبت نام اولیه برای قرارگرفتن در لیست نوبت دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی برمبنای لیست انتظار را خواهند داشت بنابراین پیش نیاز ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی، وکالتی نمودن حساب شخصی متقاضی به نفع سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مسدود نمودن وجه اعتبار می باشد.

* زمان پیش بینی شده برای وکالتی نمودن حساب شخصی به نفع سازمان حمایت برای این طرح و مسدود نمودن وجه اعتبار لازم در حساب مذکور از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ تا پایان وقت اداری روزسه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ می باشد . در این بین تا زمان ثبت نام اولیه، لیست افراد مجاز برای پیش ثبت نام در سامانه بر مبنای اطلاعات واصله از بانکها تهیه میگردد
* صرفاً متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خوداقدام نموده اند، می توانند از روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ تا روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور قرارگیری در لیست نوبت دهی خودروهای داخلی اقدام نمایند.

تبصره۱:موجودی لازم برای انجام ثبت نام در لیست نوبت دهی کلیه خودروهای داخلی “صد میلیون تومان” می باشد و این وجه اعتبار صرفاً لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان وجود داشته باشد لازم به ذکر است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی درنظر گرفته شده است و برای کلیه متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده وجوانی جمعیت الزامی می باشد.

تبصره۲:ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویتهای تخصیص (حداکثر تا پایان فروردین ماه) مسدود گردد و قابل برداشت نمی باشد. انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می گردد و از لیست انتظار حذف می گردد.

تبصره۳:امکان ثبت نام صرفاً در یک خودرو وجود دارد و ثبت نام از کسانی که پیش از این در لیست نوبت دهی خودروهای وارداتی ثبت نام کرده اند، وجود ندارد.گردد. ثبت نام وی ملغی می گردد.

تبصره۴:ثبت نام مرحله اول در لیست نوبت دهی هیچگونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی نماید و تعهد خودروساز صرفاً براساس قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح،شکل می گیرد.

تبصره۵:ضروری است علاوه بردارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت گردیده وچنانچه در هرمرحله تا قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز،مشخص گردد که متقاضی حایز شرایط ثبت نام نبوده، ثبت نام وی ملغی می گردد.

شرایط عمومی تعیین شده مندرج در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت

۱.هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت های خودروسازی می باشد.
۲.حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال می باشد.
۳.دارا بودن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.
۴.متقاضیانی که طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام نموده اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.
۵.متقا ضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.
۶.انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است.
۷.امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر وجود ندارد.
۸.شرکت های خودروسازی موظف اند روش های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال، از جمله رهن گرفتن سند خودرو را اتخاذ و اجرا کند.
۹.امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.
۱۰.در صورتی که در هریک از مراحل و فرآیند ثبت نام مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت نام نمیباشد، ثبت نام وی کان لم یکن تلقی و وجه واریزی (بدون پرداخت سود مشارکت و …) عودت خواهد شد.
۱۱.در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت جبران تاخیر در تحویل مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و ابالغیه های مرتبط که متعاقبا از طریق بخشنامه های فروش اطالع رسانی می گردد پرداخت خو اهد شد.
۱۲.سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه های صادره توسط شرکت های خودروسازی و قرارداد منعقده فی مابین با مشتریان خواهد بود.

مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی بازای هر محصول مشخص

پس از نوبت دهی لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، براساس برنامه تولید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان برنامه ریزی شده برای تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه یکپارچه تعیین اولویت خودرو، اعلام می گردد.

تبصره ۱:اعلام زمانبندی براساس لیست انتظار در فروردین ماه ۱۴۰۲ و در سامانه https://www.esalecar.ir انجام می گردد.
تبصره ۲:قرارگرفتن متقاضی در لیست انتظار براساس زمانبندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به منظور تحویل خودرو ایجاد نمی نماید و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و براساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و براساس مفاد قرارداد منعقده شکل می گیرد.
تبصره ۳:در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمانبندی متقاضی می تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام نماید و در صورت تمایلِ متقاضی واجدشرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمانبندی اعلامی در این مرحله، می¬تواند تا نسبت به قطعی نمودن ثبت نام براساس فراخوان خودروساز و باتکمیل وجه درحساب خودروساز و براساس قیمت روز، اقدام کند ویا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمانبندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج گردد.

مرحله سوم :قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

*در این مرحله و پس از اعلام زمانبندی وعده فروش به متقاضیان و شکل گیری لیست انتظار برای هرمحصول، خودروساز موظف است تا هرگونه فراخوان برای طرحهای فروش خودرو را براساس نوبت دهی انجام شده، اعلام نماید بنابراین خودروسازان به مرور زمان و صرفاً برمبنای لیست اولویت بندی مذکور برای هرمحصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند نمود.
تبصره۱: قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروسازان در این طرح براساس لیست نوبت دهی شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستور العمل شورای رقابت می باشد.
تبصره ۲: در صورتی که در طول فراخوان مشتری در زمان تحویل ویا انجام ثبت نام قطعی مشخص گردد که مشتری از خودروسازان داخلی خودرو خریداری نموده اند ثبت نام در این طرح کن لم یکن تلقی می گردد.

حذف سهمیه خودروهای فرسوده از طرح یکپارچه عرضه خودرو

سخنگوی وزارت صمت از حذف سهمیه خودروهای فرسوده از طرح یکپارچه عرضه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو خبر داد.
امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در توییتی نوشت: در طرح یکپارچه عرضه خودرو سهمیه طرح جوانی جمعیت لحاظ می‌شود اما چون قرعه کشی حذف می‌شود سهمیه‌ای برای جایگزینی خودروی فرسوده نخواهیم داشت. نکته دیگر اینکه اگر با یک حساب وکالتی می‌خواهید در طرح ایران خودرو و طرح یکپارچه شرکت کنید باید به اندازه مبالغ هر ۲ طرح در حساب موجودی داشته باشید.


اعلام لیست نوبت متقاضیان خودرو‌های داخلی در فروردین

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت از افزایش ۴۰ درصدی تولید خودرو در سال جاری خبر داد و با تشریح جزییات طرح یکپارچه عرضه خودرو، اعلام کرد: از فردا (شنبه) مرحله اول طرح بزرگ عرضه یکپارچه خودرو‌های داخلی بر مبنای لیست نوبت دهی آغاز می‌شود.

با توجه به رشد مستمر تولید خودرو و با الگوبرداری از کشور‌های موفق دنیا از فردا (شنبه) طرح بزرگ عرضه یکپارچه خودرو‌های داخلی شروع خواهد شد که مرحله اول پیش ثبت‌نام متقاضیان است که با وکالتی کردن حساب شخصی خود به نفع سازمان حمایت که در آن مبلغ اعلام شده وجود دارد، می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.

توکلی لاهیجانی ادامه داد: از روز ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه هم افرادی که حساب وکالتی با مبلغ اعلام شده ایجاد کردند، می‌توانند در سایت اعلام شده، اقدام به پیش ثبت‌نام به منظور قرارگیری در لیست نوبت‌دهی خودروی مدنظر خود کنند.

این مقام وزارت صمت درباره حذف قرعه‌کشی هم گفت: قرعه‌کشی به معنای واگذاری خودرو به عده‌ای و عدم واگذاری به سایرین است، اما در شیوه فعلی به همه متقاضیان واجد شرایط خودرو تعلق خواهد گرفت و فقط نوبت تحویل خودرو و یا اولویت آن‌ها مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: به عبارتی همه متقاضیان در لیست انتظار قرار خواهند گرفت و نوبتشان مشخص می‌شود، اما هر فرد می‌تواند با انصراف از طرح، مبلغ مسدود شده در حساب شخصی وکالتی خود را آزاد کند یا آنکه پس از اعلام نتایج در صورت تمایل به تحویل گیری خودرو در زمان اعلام شده نسبت به قطعی کردن ثبت نام در طرح فروش خودروساز بر اساس قیمت روز اقدام کند.

توکلی لاهیجانی گفت: بر مبنای برنامه تولید خودروسازان و تثبیت جریان تولید، از فروردین سال آینده نوبت تحویل خودرو به همه متقاضیان، اعلام خواهد شد و از آن پس، بر اساس فراخوان خودروسازان و قیمت روز مصوب شورای رقابت، متقاضیان می‌توانند نسبت به قطعی نمودن ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل دفتر خودروی وزارت صمت تاکید کرد که با اجرای این طرح و واگذاری خودرو پیش‌بینی می‌شود که بازار خودرو در سال آینده به سمت رقابتی شدن پیش برود.


آدرس سامانه فروش خودرو داخلی

وی با اشاره به اینکه در طرح یکپارچه عرضه خودرو قرعه کشی حذف شده، گفت: پس از بررسی حساب‌های وکالتی متقاضیان، مرحله دوم از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه اجرا می‌شود که در این مرحله متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت نام خودروی مورد نظر اقدام کنند.

مشاور وزیر صمت گفت: بلافاصله پس از پایان ثبت نام اولا اولویت بندی متقاضیان انجام می‌شود و دوما با توجه به برنامه تولید نسبت به زمان بندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام می شود که این مرحله حداکثر تا پایان فروردین طول خواهد کشید و در این مدت مبلغ مسدود شده باید در حساب خریدار باقی بماند.

وی افزود: پس از این مرحله چنانچه زمان تحویل خودروی شخص بیشتر از سه ماه باشد می‌تواند نسبت به رفع انسداد( با حفظ نوبت) اقدام کند و سپس بر اساس فراخوان خودروساز منطبق با لیست انتظار هر محصول در خصوص قطعی کردن ثبت نام اقدام کند.

بانک های عامل برای حساب وکالتی

به گفته سخنگوی وزارت صمت اسامی بانک‌هایی که امکان ایجاد حساب وکالتی دارند تا این لحظه عبارتند از ؛ رسالت، آینده ، اقتصادنوین، ایران زمین ، گردشگری ، سینا، شهر، مهر ایران ، کشاورزی ، پست بانک ، سرمایه ؛ تجارت و ملت. اما این فهرست در حال تکمیل است و لیست نهایی روز شنبه در سامانه ذکر شده اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت مرحله آخر طرح یکپارچه عرضه خودرو را تکمیل یا واریز وجه و دریافت خودرو ذکر کرد و گفت: خریداران خودرو توجه داشته باشند قیمت روز خودرو در زمان تحویل، قیمت روز اعلامی مطابق دستورالعمل شورای رقابت خواهد بود و کسانی که صرفاً با هدف کسب درآمد قصد ثبت نام دارند باید خطر بالای این کار را در نظر بگیرند.

قالیباف هدف از این طرح را عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش بیش از ۳۰ درصدی تولید خودرو در سال جاری و تثبیت جریان تولید و  برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای تولید خودرو در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: این طرح بر اساس الگوبرداری از نحوه فروش بسیاری از خودروسازان جهانی و به منظور شفاف سازی عرضه خودروسازان انجام می‌شود.


اطلاعیه ایران خودرو در خصوص تایید حساب وکالتی

در پی طرح سوال از سوی متقاضیان، گروه صنعتی ایران خودرو درخصوص زمان افتتاح حساب وکالتی و امکان ثبت نام محصولات اطلاعیه ای صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا، در این اطلاعیه ایران خودرو آمده است:

متقاضیانی که قبل از ساعت ۱۱ امروز ۱۸ اسفندماه نسبت به افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه مطابق با مبالغ اعلام شده در بخش نامه اقدام کرده اند، می توانند از ساعت ۱۴ امروز نسبت به ثبت نام در سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو اقدام کنند.
برای متقاضیانی که پس از ساعت ۱۱ امروز ۱۸ اسفندماه تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۹ اسفندماه نسبت به افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه یادشده اقدام کرده‌اند، امکان پیش ثبت نام از ساعت ۱۰ صبح شنبه ۲۰ اسفندماه فراهم شده است.
همچنین متقاضیانی که از ساعت ۲۴ جمعه ۱۹ اسفندماه تا حداکثر ساعت ۱۴ روز ۲۰ اسفندماه به افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه اقدام کنند از ساعت ۱۶ تا ۲۴ شنبه ۲۰ اسفندماه مهلت خواهند داشت تا نسبت به ثبت‌نام اولیه در این طرح اقدام کنند.
در این اطلاعیه تاکید شده، متقاضیانی که پیش از این حساب وکالتی به نام شرکت ایران‌خودرو داشته‌اند نیازی به افتتاح مجدد حساب نداشته و باید نسبت به واریز وجه مورد نظر طبق بخش‌نامه فروش اقدام کنند و در صورت بروز ایراد مراتب را با سامانه پشتیبانی بانک مورد نظر پی‌گیری و ایراد را برطرف کنند.
این زمان بندی براساس اعلام بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی برنامه ریزی شده است.
گفتنی است، ایران خودرو با معرفی بانک‌های مهر ایران، رسالت، صادرات، رفاه، ملی، پارسیان، توسعه تعاون، دی، کشاورزی، اقتصاد نوین، آینده، ملت، تجارت، پاسارگاد، ایران‌زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل، بانک‌های عامل افتتاح حساب وکالتی را به ۱۸ بانک رسانده است.


فروش فوق‌العاده ایران‌ خودرو به مناسبت عید نیمه شعبان

گروه صنعتی ایران‌خودرو به مناسبت عید نیمه شعبان فروش فوق‌العاده تعدادی از محصولات خود را برای سه گروه متقاضیان عادی، مادران و دارندگان خودروهای فرسوده اجرایی می‌کند.

به گزارش ایسنا، هنوز اطلاعات جامع از این طرح در دسترس قرار نگرفته و مشخص نیست با قرعه‌کشی خواهد بود یا خارج از فرآیند قرعه‌کشی؟ اما آنچه که تاکنون مشخص شده این است این طرح فروش در قالب طرح ویژه متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اجرا می شود.

طبیعتا تعریف حساب وکالتی و واریز وجه پیش از آغاز فرآیند ثبت‌نام تنها برای متقاضیان عادی ضروری است؛ موجودی حساب وکالتی برای محصولات سواری ۱۳۰ میلیون تومان و برای محصولات خانواده هایما ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

این شرکت اعلام کرده است که اطلاعات تکمیلی و بخشنامه فروش محصولات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است که این طرح در حالی اجرایی می‌شود که طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر بوده است در هفته جاری، طرح یکپارچه فروش خودرو برای دولتی‌ها و خصوصی‌ها، خارج از فرآیند قرعه‌کشی (برنده شدن یا نشدن) برگزار شود اما مشخص نیست این موضوع این هفته عملی می‌شود یا خیر.

بخشنامه فروش فوق العاده ایران خودرو ویژه عید نیمه شعبان

به اطلاع می رساند شرکت ایران خودرو در نظر دارد به مناسبت عید سعید نیمه شعبان نسبت به فروش فوق العاده برخی از محصولات با موعد تحویل ۹۰ روزه ویژه متقاضیان عادی ، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده اقدام نماید.
متقاضیان گرامی طرح عادی می بایست در روز سه شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ تا ساعت ۱۴ روز شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ با مراجعه به بانک های عامل که نشانی اینترنتی آن نیز در ذیل آمده است نسبت به افتتاح حساب وکالتی و تکمیل موجودی برای محصولات سواری مبلغ ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال (یکصد و سی میلیون تومان) و خانواده هایما ۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال (چهارصد میلیون تومان) اقدام فرمایند.
امکان ثبت نام ازساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۷ شروع و تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ در سـایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی : esale.ikco.ir فراهم خواهد بود.

زمان قرعه کشی با حضور مراجع نظارتی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ می باشد.

چه خودروهایی عرضه خواهد شد

در این طرح محصولات سورن پلاس بنزینی، دناپلاس توربورشارژ اتوماتیک و هایما S۵ و S۷ عرضه خواهد شد.

جدول فروش فوقالعاده ایران خودرو (اسفند ماه) از طریق قرعه کشی

(ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، عادی و جایگزینی خودرو فرسوده)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)موعد تحویل
هایما S7 پلاسسفید – مشکی – آبنوس – خاکستری – زغالی – نقره ای۸/۵۸۰/۱۳۸/۰۰۰۹۰ روزه
هایما S5 At6سفید – مشکی – آبنوس – خاکستری – زغالی – نقره ای۸/۱۵۳/۲۳۱/۰۰۰
سورن پلاس بنزینیسفید – مشکی – خاکستری – متالیک – آبی کبود۲/۶۹۲/۳۹۳/۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیکسفید – مشکی – آبنوس – خاکستری – نقره ای  تیتانیوم – آبی رویال۴/۱۱۲/۲۸۹/۰۰۰

سامانه وکالتی بانک های عامل

  • بانک ملی : https://firoozeh.bmi.ir/signin
  • بانک ملت:  https://bastam.bankmellat.ir/bastam/start
  • بانک صادرات: https://sep.bsi.ir/sign
  • بانک تجارت: https://www.tejaratbank.ir/vekalati
  • بانک سپه: https://vbank.banksepah.ir
  • بانک پاسارگاد: https://bpi.ir
  • بانک پارسیان: https://vekalati.parsian-bank.ir
  • بانک رفاه: https://mehvar.rb24.ir
  • بانک مهر ایران https://customers.qmb.ir/vekalati
  • بانک کشاورزی https://ib.bki.ir/pid186.lmx
  • بانک قرض الحسنه رسالت https://vbank.rqb.ir
  • بانک اقتصاد نوین https://modern.enbank.ir/netway/index
  • بانک آینده https://ba24.ir/advocacy
  • بانک ایران زمین otc.izbank.ir/account/ProxyAccountRequest
  • بانک توسعه تعاون https://vb.ttbank.ir
  • بانک دی https://day24.ir/vekalati
  • موسسه اعتباری ملل https://metabank724.com
  • پست بانک https://ib.postbank.ir/netway

ثبت نام خودرو

آغاز ثبت نام ۱۰۰ هزار خودرو داخلی

به گزارش تصویر زندگی، پس از پایان یافتن مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی سخنگوی وزارت صمت از آغاز به کار ثبت نام خودرو داخلی در سامانه saleauto.ir از هفته جاری خبر داد.

امید قالیباف اظهار کرد: وزارت صمت از هفته جاری کار ثبت نام برای فروش خودروهای داخلی را در سامانه saleauto.ir آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: در این طرح، صدها هزار دستگاه خودرو عرضه خواهد شد و میزان تقاضا برای هر خودرو و مدل آن، مشخص است. سخنگوی وزارت صمت گفت: قرعه کشی برای رتبه بندی خودروها پس از پایان ثبت نام انجام خواهد شد.

وی تشریح کرد: چنانچه فرد متقاضی در انتهای لیست و شرایطی قرار گرفت که تحویل خودرو طولانی شد این امکان وجود دارد که قرعه کشی برای وی حذف شود و در لیست انتظار قرار گیرد و خودروها هم بر اساس فروش خودروسازها برنامه ریزی شده است. سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه ثبت نام خودروها بر اساس برنامه تولید است، گفت: این طور نیست که خودروی ثبت نام شده دیگر تولید نشود.


مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی تمدید شد

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تمدید مهلت ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی خبر داد. به گزارش ایسنا، امید قالیباف با اعلام این خبر گفت: مهلت ثبت نام خودروی وارداتی تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۳ اسفند ماه تمدید شد.

سخنگوی وزارت صمت افزود: گزینه ویرایش سامانه saleauto.ir نیز فعال شده است و متقاضیان می‌توانند در صورت لزوم اطلاعات وارد شده را ویرایش کنند.

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام‌ برای اولین خودروهای خارجی وارد شده به کشور پس از پنج سال، از روز شنبه هفته‌ای که گذشت از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودروها آغاز شد؛ شرط ثبت‌نام در این طرح علاوه بر شروط ثبت‌نام‌ خودروهای داخلی همچون داشتن گواهینامه، عدم پلاک انتظامی فعال، عدم خرید خودروهای داخلی از کارخانه طی ۴٨ ماه گذشته بوده و… و. ، واریز و مسدود کردن مبلغ ۵٠٠ میلیون تومان در حساب وکالتی فرد متقاضی نزد ٢٢ بانک و چهار موسسه اعتباری معرفی شده توسط وزارت صمت بوده است.

گفتی است، در ابتدا مهلت ثبت‌نام تا ساعت ١٨ امروز (پنجشنبه ١١ اسفند ماه) در نظر گرفته شده بود.

طبق تاکید مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، این ۵٠٠ میلیون تومان متوسط روبه پایین وجه خودروهاست که به این پول، بایستی سود کوتاه‌مدت توسط بانک‌ها تخصیص داده شود؛ چنانچه بانکی در این زمینه همکاری نکند، مشتری می‌تواند وجه خود را به بانک‌های دیگر منتقل کند


ثبت‌نام خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو از ۶ اسفند

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت نام خودروهای وارداتی طی چند روز آینده شروع می‌شود و شرکت‌کنندگان در این قرعه کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه‌کشی خودروهای داخلی مثل داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و غیره، باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس این اطلاعات، مقرر شده خودروهای وارداتی در قرعه کشی عرضه شود و شرکت‌کنندگان در قرعه کشی باید شرایط عمومی برنامه‌های فعلی قرعه‌کشی خودروهای داخلی از جمله اینکه گواهینامه داشته باشند، پلاک فعال نداشته باشند، طی ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان داخلی خرید نکرده باشند و تا یک سال نمی‌توانند سند خودرو را به کسی منتقل کنند را رعایت کنند.

همچنین شرکت کنندگان برای ورود به قرعه کشی باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی بلوکه کنند. بعد از پایان قرعه کشی و بررسی اطلاعات، نام ۱۰۰ هزار نفر به قید قرعه انتخاب و اعلام می‌شود. بلافاصله بعد از اعلام نام برندگان قرعه کشی، شرکت‌های واردکننده خودروهای خود را در سامانه عرضه می‌کنند و متقاضی از بین آن‌ها انتخاب می‌کنند.

اگر خودرویی تقاضای بیشتری داشته باشد، حق تقدم با شماره‌های اولی است که در قرعه کشی برنده شده‌اند. البته این موضوع هیچ ارتباطی با زمان ثبت نام ندارد، بلکه وابسته به شانس افراد در قرعه کشی است.

همچنین اگر فردی از بین خودروهای عرضه شده در مرحله اول انتخاب نکند و به دنبال خودروی دیگری باشد، حق تقدم او تا زمان انتخاب خودرو حفظ می‌شود و باید ۵۰۰ میلیون تومان را نیز در حساب خود نگه دارد. در غیر این صورت اگر متقاضی هر مبلغی از ۵۰۰ میلیون تومان برداشت کند، درخواست خرید خودرو لغو خواهد شد.

افراد متقاضی که در قرعه کشی برنده شدند، بعد از انتخاب خودرو سه روز فرصت دارند مرحله اول پرداخت شامل هزینه ارزش کالا، کرایه حمل و نقل تا بندر مقصد و بیمه (CFR) را پرداخت کند (البته ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ قبلا برای ورود به قرعه کشی پرداخته شده است). اگر افراد نتوانند ظرف سه روز این مبلغ را پرداخت کنند، ثبت نام باطل می‌شود و باید پنج درصد هم جریمه پرداخت کنند.

مرحله دوم پرداخت، مربوط به عوارض گمرکی است که زمان رسیدن خودرو به بنادر و ترخیص است و بعد از اعلام این مبلغ از سوی گمرک و سازمان حمایت، متقاضی باید آن را پرپاخت کند.

مرحله سوم پرداخت هم زمان تحویل و مربوط به هزینه پلاک و غیره است.

در اصل مرحله اول و سوم پرداخت، مانند فروش خودروهای داخلی است و مرحله دوم به آن‌ها اضافه شده است.

گفتنی است؛ این مبالغ نهایی نیست و بر اساس قیمت روز است.

از زمانی که فرد در مرحله اول را پرداخت و در سامانه قرارداد را امضا می‌کند، شرکت سه ماه فرصت دارد تا خودرو را به متقاضی تحویل دهد. بعد از این سه ماه، شرکت به ازای هر یک ماه دیر کرد، باید ۷.۵ درصد جریمه پرداخت کند و هر یک از طرفین که قرارداد را ابطال کند باید پنج درصد جریمه پرداخت کند. اما پیش از امضای قرار داد، حتی اگر افراد در قرعه کشی برنده شده باشند، هیچ تضمینی برای تحویل خودرو وجود ندارد.

گفتنی است؛ ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو که با همکاری یک شرکت جدید طراحی شده و آدرس آن به زودی در اطلاعیه وزارت صمت منتشر خواهد شد، انجام می‌شود.


ثبت نام پیش فروش سایپا اسفند ماه (بدون قرعه کشی)

متقاضیان محترم از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲ در صورتی که مطابق فرآیند ذیل دارای حساب وکالتی سایپا و موجودی به میزان مبلغ مندرج در بخشنامه جهت خودرو درخواستی بوده و دارای شرایط ثبت نام مطابق محدودیت های این بخشنامه باشند، می توانند با ورود به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به آدرس saipa.iranecar.com ، پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به انتخاب خودرو و ثبت نام تا زمان تکمیل ظرفیت اقدام نمایند. لازم به ذکر است متقاضیانی امکان
ثبت نام را خواهند داشت که تا ساعت ۱۳ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱ کلیه فرایندهای اعلام شده در این خصوص را تکمیل نمایند.
همچنین امکان پیش ثبت نام در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲به مدت ۳ روز جهت متقاضیان محترم این طرح فراهم می باشد و فرایند فروش از طریق تعریف حساب وکالتی شامل متقاضیان طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نمی باشند.

نوع خودرومبلغ علی الحساب پیش پرداخت (ریال)سود مشارکتسود انصرافقیمت خودروزمان تحویل
ساینا S دوگانه سوز۱/۱۴۲/۵۰۰/۰۰۰میزان سود
مشارکت در موعد
تحویل
آبان تا دی ۱۴%
بهمن و اسفند ۱۶%
می باشد

%۳ کمتر
از سود
مشارکت


قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان

آذر الی اسفند
۱۴۰۲
کوییک مدل GX۱/۱۲۶/۵۰۰/۰۰۰
کوییک R  اتوماتیک۱/۴۸۶/۷۵۰/۰۰۰
کوییک R مدل GX۱/۱۷۶/۲۳۰/۰۰۰آبان الی اسفند
۱۴۰۲

فرایند ثبت نام در پیش فروش سایپا:

۱ .متقاضی محترم جهت ثبت نام محصولات می بایست نسبت به تعریف حساب وکالتی برای شرکت سایپا / پارس خودرو در یکی از بانکهای تجارت، ملی، ملت، صادرات، اقتصاد نوین و رفاه اقدام نماید.
۲ .در صورتیکه متقاضی محترم در یکی از بانکهای ذکر شده دارای شماره حساب نباشد می بایست ابتدا در یکی از بانکهای مذکور بصورت حضوری و یا اینترنتی افتتاح حساب نموده و سپس در خصوص وکالتی نمودن حساب مذکور اقدام نماید.
لازم به ذکر است اعلام و یا ویرایش شماره شبای حساب وکالتی در پروفایل متقاضی تا پایان ساعت ۱۳ روز دوشنبه مذکور ۱۴۰۱/۱۲/۱ جهت ثبت نام ضروری می باشد.
 متقاضی محترم می تواند جهت تعریف حساب وکالتی در بانک های مذکور علاوه بر امکان مراجعه حضوری به یکی از شعب، با مراجعه به

  • آدرس سایت https://car.farava.ir جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا در بانک تجارت
  • آدرس سایت firoozeh.bmi.ir/signin جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا در بانک ملی
  • آدرس سایت bastam.bankmellat.ir جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا در بانک ملت
  • آدرس سایت /sep.bsi.ir/Sign جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا در بانک صادرات
  • آدرس سایت modern.enbank.ir/netway/index جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا در بانک اقتصاد نوین
  • آدرس سایت mehvar.rb24.ir/saipa جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا در بانک رفاه

بصورت آنلاین در این خصوص اقدام نماید.

۳ .متقاضی محترم می بایست پس از تعریف حساب وکالتی نسبت به واریز وجه خودروی مورد درخواست براساس مبالغ درج شده در مفاد بخشنامه در حساب وکالتی تا ساعت ۱۳ روز دو شنبه مور ۱۴۰۱/۱۲/۱ اقدام نماید.
۴ .متقاضیان محترم که مطابق فرایند فوق اقدام نموده و حایز شرایط ثبت نام بر اساس محدودیت های اعلام شده در این بخشنامه باشند، از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه مور ۱۴۰۱/۱۲/۲ با ورود به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به آدرس saipa.iranecar.com نسبت به انتخاب نوع خودرو و ثبت نام تا زمان تکمیل ظرفیت اقدام خواهد
نمود. لازم به ذکر است در صورتی که متقاضی نسبت به تعریف حساب وکالتی و یا واریز وجه در حساب تعریف شده تا مهلت تعیین شده اقدام ننماید امکان ثبت نام برای ایشان میسر نخواهد بود.
۵ .در صورت حایز شرایط بودن متقاضی و امکان ثبت نام تا تکمیل ظرفیت، پس از پایان ثبت نام، وجه اعلام شده در بخشنامه از حساب مشتری محترم کسر شده و پذیرش خودرو مطابق فرآیند های تعریف شده صورت خواهد پذیرفت.
۶ .در صورتیکه تکمیل ظرفیت برای خودروهای اعلام شده صورت پذیرد و یا متقاضی محترم، در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲ نسبت به ثبت نام اقدام ننماید هیچگونه پذیرشی در سیستم فروش سایپا انجام نخواهد شد. بدیهی است در این خصوص مسئولیت و تعهدی متوجه گروه خودروسازی سایپا نمی باشد. لازم به ذکر است متقاضیانی که حائز شرایط مندرج در بخشنامه
نباشند، امکان ثبت نام برای ایشان فراهم نخواهد گردید.

نکات طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت:

در راستای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوبه شورای اسلامی به تاریخ ۱۹/۰۸/۱۴۰۰ ،گروه خودروسازی سایپا امکان ثبت نام یکدستگاه از محصولات مطابق جدول فوق را برای مادرانی که فرزند دوم و مابعد آنها پس از تاریخ مذکور متولد شده اند بشرح این بخشنامه فراهم نموده است.
* در طرح های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جهت کلیه محصولات طرح مذکور ابتدا پیش ثبت نام انجام میپذیرد و پس از شناسایی مادران حائز شرایط امکان ثبت نام نهایی و واریز وجه میسر خواهد شد.
* در طرحهای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت محدودیت پلاک فعال، حداقل سن ۱۸ سال، دارا بودن گواهینامه رانندگی، عدم خرید ۴۸ ماه گذشته برای مادران حائز شرایط لحاظ نخواهد شد.
* در طرحهای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هر کد ملی تنها مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو در یکی از شرکتهای خودروساز میباشد.

شرایط عمومی بخشنامه :

۱ – محدودیت کد ملی برای ثبت نام ها اعمال خواهد شد (هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو میباشد).
۲ -حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال و ملزم به ارائه گواهینامه خودرو حداقل پایه سوم می باشند.
۳ -امکان ثبت نام برای متقاضیان دارای پالک فعال انتظامی (نصب بر روی خودرو) میسر نمی باشد.
۴ -امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو بصورت وکالتی وجود ندارد .
۵ -متقاضی طی ۴۸ ماه گذشته ثبت نام و صدور فاکتور خودرو نزد شرکت های خودروساز نداشته باشد.
۶ -شماره کارت, شماره حساب بانکی و شماره شبا که در آینده وجوه خرید خودرو از آن به حساب شرکت خودروساز واریز می گردد الزاماً باید متعلق به شخص متقاضی باشد. درصورت درج اطلاعات نادرست(شماره شبا)، تمام مسئولیت آن متوجه متقاضی ثبتنام کننده خواهد بود.
۷ -شماره تلفن همراه اعلام شده می بایست متعلق به شخص متقاضی باشد.


فروش فوق العاده بهمن موتور ویژه دهه فجر

در راستای اجرای این طرح تمامی مادرانی که فرزند دوم و مابعد آنها پس از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ متولد شده‌ باشد، امکان پیش‌ثبت نام یک دستگاه از خودروهای این طرح را دارد. این طرح فروش در راستای اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

مهلت ثبت نام :

ثبت نام در این طرح به صورت نقدی و آنلاین است که از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۲ بهمن  تا روز یکشنبه ۱۶ بهمن از طریق پورتال http://Bahman.iranecar.com اقدام نمایند.

زمان قرعه کشی:

قرعه کشی روز دوشنبه ۲۴ بهمن برگزار می‌شود. منتخبین قرعه کشی، باید ظرف مدت ۳ روز وجه کامل خود را واریز نمایند.

گفتنی است استعلام شرایط متقاضیان (مادران مشمول طرح) حداکثر تا ۷ روز پس از پایان پیش ثبت‌نام از مراجع ذیربط صورت می‌پذیرد.

در این طرح هر کدملی مجاز به ثبت نام برای یک خودرو و یک دستگاه خودرو است.

متقاضیان این طرح ضروری است به منظور آگاهی کامل از شرایط شرکت در این طرح مفاد این بخشنامه را مطالعه کنند.

فیدلیتی پرایم تیپ۱ (۵نفره) و فیدلیتی پرایم تیپ۲ (۷نفره)، دیگنیتی پرایم و اینرودز اسفند ۱۴۰۱ تحویل خواهد شد و وانت کارا تک کابین تیپ۴ و وانت کارا دو کابین تیپ۴ و ریسپکت اردیبهشت ۱۴۰۲تحویل خریداران خواهد شد.

نام محصولقیمت (تومان)موعد تحویل
فیدلیتی  تیپ ۱۸۴۴/۰۰۰/۰۰۰اسفند ۱۴۰۱
فیدلیتی  تیپ ۲۸۵۹/۰۰۰/۰۰۰
دیگنیتی۹۳۵/۰۰۰/۰۰۰
اینرودز۵۵۹/۰۰۰/۰۰۰
وانت کارا تک کابین۳۲۵/۰۰۰/۰۰۰اردیبهشت ۱۴۰۲
وانت کارا دو کابین۳۳۷/۵۰۰/۰۰۰
رسپکت۷۳۷/۰۰۰/۰۰۰

پیش فروش سایپا ویژه دهه فجر

زمان طرح پیش فروش سایپا به مناسبت دهه فجر ۱۴۰۱ اعلام شد. بر اساس بخشنامه سایپا چهار خودرو در این طرح عرضه می‌شود.

طرح پیش فروش سایپا از روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. متقاضیان می‌توانند با مراجعه با سایت گروه خودروسازی سایپا (saipa.iranecar.com) نسبت به خرید خودرو و تکمیل وجه اقدام کنند.

بر اساس بخشنامه سایپا چهار خودرو در این طرح عرضه خواهد شد. زمان تحویل خودرو نیز در هفته چهارم ماه‌های ذکر شده خواهد بود.

آنطور که در بخشنامه جدید سایپا آمده متقاضیان می‌توانند از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ در صورتی که دارای حساب وکالتی و موجودی به میزان مبلغ مندرج در بخشنامه جهت خودرو درخواستی بوده و دارای شرایط ثبت نام مطابق محدودیت‌های این بخشنامه باشند، می توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

مراحل ثبت نام در طرح پیش فروش سایپا

متقاضیان شرکت در طرح پیش فروش سایپا می‌توانند با ورود به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به انتخاب خودرو و ثبت نام تا زمان تکمیل ظرفیت اقدام نمایند.

متقاضیانی امکان ثبت نام در طرح پیش فروش سایپا برای دهه فجر را خواهند داشت که تا ساعت ۱۵ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ تمام فرایندهای اعلام‌شده را تکمیل کنند.

در این مرحله از طرح پیش فروش سایپا؛ ساینا s، کوییک مدل GX، کوییک R اتوماتیک و کوییک R مدل GX عرضه می‌شود. بر اساس جدول بالا، قیمت خودرو در این طرح مطابق با قیمت روز خودرو حساب حساب می‌شود.

پیش فروش یکساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

نوع خودرومبلغ علی الحساب پیش پرداخت (ریال)سود مشارکتسود انصرافقیمت خودروزمان تحویل
ساینا S دوگانه سوز۱/۱۴۲/۵۰۰/۰۰۰۱۰%۷%قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریانمهر الی بهمن ۱۴۰۲
کوییک مدل GX۱/۱۲۶/۵۰۰/۰۰۰
کوییک R  اتوماتیک۱/۴۸۶/۷۵۰/۰۰۰
کوییک R مدل GX۱/۱۷۶/۲۳۰/۰۰۰

زمان ثبت نام در طرح جوانی جمعیت

بر اساس اعلام خودروسازی سایپا، هفته آینده نیز متقاضیان شرکت در طرح جوانی جمعیت امکان ثبت نام دارند.

امکان پیش ثبت نام در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۱۶ بهمن به مدت سه روز برای متقاضیان این طرح فراهم است.

فرایند فروش از طریق تعریف حساب وکالتی  شامل متقاضیان طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیست.


طرح پیش فروش ایران خودرو ویژه دهه فجر

در این طرح، چهار محصول وانت آریسان دوگانه سوز، راناپلاس، سورن پلاس بنزینی و پارس با موتور XU7 با موعد تحویل از چهارماهه تا یک ساله با اختصاص سود مشارکت عرضه می شود. این طرح برای سه گروه متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده به اجرا گذاشته می شود.

به منظور فراهم سازی شرایط لازم برای دست یابی مشتریان واقعی و مصرف کنندگان به خودرو، بخشی از وجه خودرو در حساب وکالتی که توسط متقاضیان نزد بانک های ملی، ملت، سپه، تجارت و صادرات افتتاح کرده‌اند، مسدود می شود و پس از اعلام نتایج قرعه کشی خودرو و مشخص شدن فهرست برندگان، متقاضیانی که برنده نشده اند، می توانند نسبت به برداشت از حساب اقدام کنند و مشتریان منتخب در قرعه کشی با تکمیل وجه مطابق پیش پرداخت اعلامی در بخش نامه نسبت به انتقال وجه از طریق درگاه رسمی ایران خودرو و تکمیل ثبت نام اقدام کنند.

مشتریان برای افتتاح حساب وکالتی می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی بانک های یاد شده از ۱۱ تا ۱۷بهمن ماه، نسبت به تکمیل فرم وکالتی نزد بانک اقدام کرده و میزان موجودی برابر با ۹۰۰ میلیون ریال از وجه خودرو که در بخش نامه تعیین شده را در این حساب نگه داری کنند.

توجه: افتتاح حساب وکالتی صرفا برای متقاضیان عادی است و مادران و متقاضیان نوسازی خودروهای فرسوده از این موضوع مستثنی هستند.

این طرح از ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۳ بهمن‌ماه آغاز می شود و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت و مشتریان ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از افتتاح حساب وکالتی می توانند حداکثر تا ۲۲ بهمن ماه با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir برای ثبت نام اولیه و شرکت در قرعه‌کشی اقدام کنند.

زمان قرعه کشی: ۳ روز پس از پایان مهلت ثبت نام

مهلت معرفی حساب وکالتی و مسدودی مبلغ اعلام شده: از روز سه شنبه ۱۱ بهمن تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۷ بهمن


طرح فروش فوق‌العاده سایپا در بهمن ماه

گروه خودروسازی سایپا، از  ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۴ بهمن ماه به مدت ۳ روز فروش فوق العاده کوئیک آر پلاس اتوماتیک و شاهین را با موعد تحویل ۹۰ روزه را آغاز می‌کند. متقاضیان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرایند خرید خودرو در طرح مذکور شرکت کنند.

مهم : فرآیند و نکات اختصاصی در خصوص طرح فروش فوق العاده عادی:

  1. متقاضی محترم جهت ثبت نام محصولات می بایست نسبت به تعریف حساب وکالتی برای شرکت سایپا / پارس خودرو در یکی از بانک های تجارت، ملی ، صادرات، ملت، رفاه و اقتصاد نوین نماید.
  2. در صورتی که متقاضی محترم در یکی از بانک های ذکر شده دارای شماره حساب نباشد می بایست ابتدا در یکی از بانک های مذکور بصورت حضوری و یا اینترنتی افتتاح حساب نموده و سپس در خصوص وکالتی نمودن حساب مذکور اقدام نماید.
  3. لازم به ذکر است اعلام و یا ویرایش شماره شبای حساب وکالتی در پروفایل متقاضی تا پایان وقت اداری روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۴ جهت ثبت نام ضروری می باشد.
    متقاضی محترم می تواند جهت تعریف حساب وکالتی در بانک تجارت و ملی علاوه بر امکان مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک های مذکور ، با مراجه به سایت https://car.farava.ir (جهت بانک تجارت) و یا سایت https://firoozeh.bmi.ir/signin (جهت بانک ملی) به صورت آنلاین در این خصوص اقدام نماید. در صورتی که متقاضی نسبت به حساب وکالتی و یا واریز وجه در حساب تعریف شده تا مهلت تعیین شده اقدام ننماید امکان ثبت نام برای ایشان میسر نخواهد بود.
  4. وجه بلوکه شده در حساب متقاضیانی که حایز شرایط ثبت نام در این بخشنامه نبوده و با نسبت به ثبت نام در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ اقدام ننموده و یا ظرفیت در نظر گرفته شده برای خودروهای مذکور در زمان ثبت نام ایشان تکمیل شده باشد از
    مسدودی خارج و هیچگونه ثبت نام و پذیرشی در سیستم فروش سایپا برای متقاضیان ایجاد نخواهد شد. بدیهی است در این خصوص هیچگونه مسئولیت و تعهدی متوجه گروه خودروسازی سایپا نمی باشد.

توجه : فرآیند فروش از طریق حساب وکالتی شامل متقاضیان طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نمی باشند.

نوع خودرومبلغ خودرو (ریال) رنگ قابل عرضهشرکت تولید کنندهزمان تحویل
کوییک R اتوماتیک آپشنال۲/۹۷۵/۱۸۰/۰۰۰نقره ای مشکی – کرم مشکی – سفید مشکی – سفید قرمز – مشکی قرمزپارس خودروحداکثر ۹۰ روزه
شاهین G۳/۴۴۷/۴۷۰/۰۰۰سفیدسایپا

برای دانلود و مشاهده بخشنامه فروش فوق العاده سایپا کلیک کنید


آغاز فروش فوق العاده ۴ محصول ایران خودرو از فردا

طرح جدید فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو ویژه متقاضیان عادی، جوانی جمعیت و جایگزینی خودرو فرسوده از فردا یکشنبه آغاز خواهد شد. زمان فعال سازی این بخشنامه بر روی سایت فروش ایران خودرو ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ شروع و تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ادامه دارد.

جدول فروش فوقالعاده ایران خودرو (دی ماه) از طریق قرعه کشی

(ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، عادی و جایگزینی خودرو فرسوده)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)موعد تحویل
سورن + (پلاس) دوگانه سوزسفید – مشکی – خاکستری متال – آبی کبود۲/۸۱۱/۸۹۴/۰۰۰۹۰ روزه
پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU7Pسفید – مشکی – خاکستری۲/۰۹۱/۲۵۸/۰۰۰
پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7Pسفید – مشکی – خاکستری۱/۸۵۱/۷۰۷/۰۰۰
۳۰ روزه

راناپلاسخاکستری – سفید – مشکی – نقره ای۲/۱۵۰/۶۶۱/۰۰۰

مراسم قرعه کشی به صورت مستقیم از طریق سایت ایران خودرو به نشانی ikco.ir و صفحه رسمی این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir پخش خواهد شد. متقاضیان می‌توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.


ورود به سامانه ثبت نام خودرو – سامانه یکپارچه تخصیص خودرو sale.iranecar.com


فروش فوق العاده لاماری ایما ویژه طرح مادران (دی ماه ۱۴۰۱)

موعد تحویل ۹۰ روز کاری اعلام شده و مشتریان باید کل بهای خودرو را در هنگام ثبت نام به حساب شرکت واریز کنند.
شرکت آرین موتور شرایط فروش فوق العاده لاماری ایما ویژه طرح جوانی جمعیت ( حمایت از مادران ) با قیمت قطعی و با موعد تحویل ۹۰ روز کاری را به صورت قرعه کشی اعلام کرد.

شرایط فروش لاماری ایما با قیمت  یک میلیارد و ۹۴ میلیون تومان اعلام شده است و این خودرو در رنگ های مشکی، سفید، سبز و خاکستری عرضه خواهد شد.

موعد تحویل ۹۰ روز کاری اعلام شده و مشتریان باید کل بهای خودرو را در هنگام ثبت نام به حساب شرکت واریز کنند. سود انصراف و سود مشارکت در این طرح فروش وجود ندارد و صرفاً سود جریمه تاخیر ۳۶ درصد به صورت سالانه به مشتریان تعلق می گیرد.
متقاضیان این طرح فروش می توانند از ساعت ۱۰ صبح ۱۳ دی ۱۴۰۱ تا پایان روز ۱۶ دی نسبت به ثبت درخواست در سایت (arian.iranecar.com) اقدام کنند. پس از آن فرایند قرعه کشی برگزار می شود و از میان واجدین شرایط، مادران خوش شانس انتخاب خواهند شد.

شرایط فروش فوق العاده خودروی لاماری ایما – دی ماه ۱۴۰۱

نوع خودرومدل قیمت مصوب فروشرنگ های قابل عرضهموعد تحویل
لاماری ایما۱۴۰۱۱۰/۹۴۰/۰۰۰/۰۰سفید، مشکی، سبز و خاکستری۹۰ روز کاری

قرعه‌کشی خودرو تا آخر امسال حذف می‌شود

سخنگوی وزارت صمت،گفت: محصولات سایپا که کلا از قرعه‌کشی خارج شد. دو سه مدل از خودروهای ایران‌خودرو که قیمتش با قیمت بازار اختلاف زیادی دارد به‌تدریج تا آخر امسال از شمول قرعه‌کشی خارج می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، امید قالیباف اظهار داشت: محصولات سایپا که کلا از قرعه‌کشی خارج شد. دو سه مدل از خودروهای ایران‌خودرو که قیمتش با قیمت بازار اختلاف زیادی دارد به‌تدریج تا آخر امسال از شمول قرعه‌کشی خارج می‌شوند.

وی گفت: واردات خودرو سرعت بیشتری می‌گیرد. خودروهای اقتصادی با دامنه قیمت کمتر از ۱۰ هزار یورو وارد خواهند شد و در بورس عرضه می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت افزود: قیمت خودرو در بازار آزاد قیمت‌سازی است. قیمت خودرو چیزی است که در بورس عرضه می‌شود. کسانی که می‌خواهند خودرو بخرند از طریق بورس کالا اقدام کنند. از این به بعد هم عرضه‌ها در بورس کالا تقویت می‌شود.[ در پستی جدا مراحل خرید خودرو از بورس کالا رو به تفصیل توضیح دادیم.]


در راستای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ از سوی مجلس شورای اسلامی، امکان پیش ثبت نام یک دستگاه از محصولات شرکت بهمن موتور، برای مادرانی که فرزند دوم و مابعد آنها پس از تاریخ قانون مذکور متولد شده اند، در قالب فروش نقدی و به صورت آنلاین از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰ لغایت پایان روز دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ از طریق سایت فروش شرکت بهمن موتور (bahman.iranecar.com) به شرح جدول ذیل اعلام می گردد:

فروش فوری بهمن موتور دی ماه ۱۴۰۱

فیدلیتی تیپ ۱۸۴۴/۰۰۰/۰۰۰سفید، مشکی، سربی، خاکستری، آبی۳۰ روز کاری
فیدلیتی تیپ ۲۸۵۹/۰۰۰/۰۰۰
دیگنیتی پرستیژ۱/۱۲۰/۰۰۰/۰۰۰سفید، مشکی
وانت کارا ۲کابین۳۳۷/۵۰۰/۰۰۰سفید

 


طرح فروش فوق العاده خودرو شاهین با موعد تحویل ۳ ماهه ویژه طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از روز شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد.

گروه خودروسازی سایپا شرایط فروش فوق العاده خودروی شاهین را ویژه طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعلام کرد.

متقاضیان از ساعت ۱۱ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ میتوانند با ورود به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا نسبت به پیش ثبت نام در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بمدت ۳ روز اقدام نمایند.

شرایط فروش فوق العاده طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

نوع خودرومبلغ خودرو (ریال) رنگ قابل عرضهزمان تحویل
شاهین G۳/۴۴۷/۴۷۰/۰۰۰سفیدحداکثر ۹۰ روزه

زمان قرعه‌ کشی ایران خودرو اعلام شد

طرح فروش فوق العاده ایران خودرو از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ آذرماه در جریان بود و حالا قرار است فردا ۳۰ آذر ماه قرعه کشی ایران خودرو انجام و نتیجه آن اعلام شود. طرحی که به طرح یلدایی ایران خودرو معروف است.
به گزارش تجارت‌نیوز، از ابتدای هفته جاری یعنی ۲۶ آذر ماه ایران خودرو از فروش فوق‌ العاده جدید خود رونمایی کرد. فروش فوق‌العاده‌ای که در آن دو خودروی سورن پلاس دوگانه سوز و پژو پارس عرضه می‌شد. متقاضیان این فروش فوق‌ العاده سه روز برای ثبت نام خودرو فرصت داشتند.

البته این فرصت تنها در اختیار دو گروه قرار داشت؛ یکی مادران دارای دو فرزند و بیشتر و دیگری مالکان خودروهای فرسوده.

از روز شنبه تا دوشنبه مهلت ثبت نام محصولات ایران خودرو وجود داشت و آنگونه که این خودروساز اعلام کرده است، روز ۳۰ آذرماه یعنی روز چهارشنبه مراسم قرعه کشی ایران خودرو برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود، نتایج قرعه کشی ایران خودرو در طرح یلدایی ظرف چند ساعت اعلام شود. مگر اینکه مانند دفعات قبل اختلالی در سایت ایجاد و اعلام نتایج قرعه کشی را با تاخیر مواجه کند.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو مانند دفعات قبل در سامانه esale.ikco.ir اعلام می‌شود.

برندگان پس از اعلام نتایج ۷۲ ساعت یعنی سه روز کاری فرصت دارند که وجه مورد نیاز را واریز کنند تا ثبت نام آنها تکمیل شود.


فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو (آذرماه)

مشتریان نهایی این دو محصول ۳۰ آذرماه از طریق قرعه کشی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی انتخاب خواهند شد.
ایکوپرس- دو محصول سورن پلاس دوگانه‌سوز و پارس ‌ELX با موتور XU۷ پلاس در طرح فروش فوق‌العاده برای دو گروه متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و دارندگان خودروهای فرسوده از شنبه ۲۶ آذرماه به مدت سه روز عرضه می‌شوند.

فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو آذر۱۴۰۱

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)موعد تحویل
سورن پلاس دوگانه سوزسفید – مشکی – خاکستری متال – آبی کبودقیمت محصولات ماهانه بر روی سایت فروش ایران خودرو اعلام می گردد و تعیین قیمت خودروی جایگزین در زمان واریز وجه مشتری و پس از اسقاط خودروی فرسوده و مجاز شدن مشتری برای ثبت نام خواهد بود.۳ ماهه
پارس ELX با موتور XU7Pسفید – مشکی – خاکستری

مشتریان نهایی این دو محصول ۳۰ آذرماه از طریق قرعه کشی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی  انتخاب خواهند شد.

مراسم قرعه کشی به صورت مستقیم از طریق سایت ایران خودرو به نشانی ikco.ir و صفحه رسمی این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir پخش خواهد شد. متقاضیان می‌توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.


فروش فوق العاده سایپا با قیمت قطعی

از روز شنبه ۱۹ آذر ماه طرح‌های فوق‌العاده فروش برای دو محصول کوییک‌ پلاس اتوماتیک و سایپا ۱۵۱، گروه خودروسازی سایپا آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم،براساس اعلام شرکت سایپا از ساعت ۱۱ صبح روز شنبه ۱۹ آذر ماه فروش در قالب طرح‌های فوق‌العاده را برای دو محصول کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک و سایپا ۱۵۱ویژه متقاضیان عادی و ویژه مادران آغاز می‌کند.

قیمت خودرو‌ها در این شرایط فروش قطعی است و طی ۹۰ روز کاری فرایند تحویل انجام می‌شود.

دو خودروی کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک و سایپا ۱۵۱ SE با موتور M13 با قیمت مندرج در جدول زیر و با رنگ سفید عرضه خواهد شد.

نوع خودرومبلغ خودرو (ریال) رنگ قابل عرضهزمان تحویل
کوییک پلاس با گیربکس معمولی۲/۸۷۸/۵۰۰/۰۰۰سفیدحداکثر ۹۰ روزه
سایپا SE151 با موتور M13۱/۶۹۸/۷۱۰/۰۰۰سفید

براساس اعلام شرکت سایپا ۱۲ آذرماه فروش فوق‌العاده ۲ محصول این شرکت از ساعت ۱۱ امروز آغاز شد اما به دلیل اختلال در سایت، ثبت نام به ساعت ۱۴ موکول شد اما در آن ساعت هم روند ثبت نام ا در سایت به کندی همراه و همین امر باعث نارضایتی مردم شد.

به نظر می رسد باید در این دوره از ثبت نام سایپا اقدامات لازم رای برای عدم بروز مشکل در سایت خود بکارگیرد تا متقاضیان امکان ثبت نام داشته باشند.


 

طرح جدید پیش فروش محصولات سایپا ویژه آذرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ فعال خواهد شد. زمان تحویل این محصولات ۹۰ روزه می باشد.

شرایط پیش فروش یکساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

نوع خودرومبلغ علی الحساب پیش پرداخت (ریال)قیمت خودروزمان تحویل
شاهین G۱/۷۲۳/۷۳۵/۰۰۰قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریانتیر الی مهر ۱۴۰۲
ساینا S اتوماتیک۱/۳۹۲/۵۰۰/۰۰۰اردیبهشت الی مهر ۱۴۰۲
ساینا S دوگانه سوز۱/۱۴۲/۵۰۰/۰۰۰
سایپا ۱۵۱۸۴۹/۳۵۵/۰۰۰تیر الی مهر ۱۴۰۲

 


طرح فروش فوق العاده سایپا آذر ۱۴۰۱ (بدون قرعه کشی)

بدینوسیله به اطلاع متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز گروه خودروسازی سایپا میرساند، انواع شرایط فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا بدون فرآیند قرعه کشی به شرح جدول ذیل اعلام میگردد:

نوع خودرومبلغ خودرو (ریال) رنگ قابل عرضهزمان تحویل
کوییک R با گیربکس معمولی۱/۷۸۱/۸۸۰/۰۰۰سفید قرمز – مشکی قرمز – سفید مشکی – نقره ای مشکی – کرم مشکیحداکثر ۹۰ روزه
کوییک با گیربکس معمولی۱/۶۸۲/۴۲۰/۰۰۰سفید

تاریخ و نحوه ثبت نام :

متقاضیان محترم از ساعت ۱۱ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ میتوانند با ورود به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به انتخاب نوع
خودرو و ثبت نام / پیش ثبت نام اقدام نمایند. لازم بذکر است امکان پیش ثبت نام در طرح های مربوط به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بمدت ۷ روز فعال بوده و در خصوص ثبت نام سایر روش های فروش تا زمان تکمیل ظرفیت امکان ثبت نام وجود دارد.


فروش فوری خودرو شاهین سایپا بدون قرعه کشی

سایپا امروز ۳ آذر ۱۴۰۱ در ۲ طرح فروش شاهین را برای فروش فوری عرضه می‌کند. یک طرح عادی و یک طرح حمایت از خانواده و جمعیت.  در طرح “ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” که به طرح “مادران” هم مشهور است، متقاضیان واجد شرایط فقط خانم‌هایی هستند که فرزند دوم خود را پس از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به دنیا آورده باشند. همچنین در بین افراد واجد شرایط اولویت با آنهایی است که در ۲ سال اخیر خودرویی دریافت نکرده باشند.

در طرح فروش شاهین G آذر ۱۴۰۱ ، این خودرو تنها در رنگ سفید و با موعد تحویل ۹۰ روزه یا ۳ ماهه عرضه می‌شود. قیمت این خودرو نیز ۳۴۵ میلیون تومان اعلام شده است. این طرح فروش سایپا از ساعت ۱۴ پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ آغاز و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد. برای ثبت نام در این طرح باید به سایت سایپا مراجعه کنید.

نوع خودرومبلغ خودرو (ریال) رنگ قابل عرضهزمان تحویل
شاهین G۳/۴۴۷/۴۷۰/۰۰۰ سفیدحداکثر ۹۰ روزه

ثبت نام فروش فوقالعاده ایرانخودرو آذرماه

بدینوسیله به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز میرساند شرایط فروش فوری و فوقالعاده برخی از محصولات ایران خودرو با موعد تحویل ۳۰ و ۹۰ روزه از طریق قرعه کشی به شرح جدول ذیل ارائه میگردد.
متقاضیانی که در قرعه کشی های قبلی خودروسازان، انتخاب نشده اند نیز میتوانند در این طرح با شرایط ذیل ثبتنام نمایند.
در این طرح قیمت قطعی بوده و موعد تحویل خودروها ۳۰و ۹۰روزه خواهد بود.
نکته۱ : قبل از قرعه کشی، متقاضی هیچگونه وجهی واریز نخواهد نمود.
نکته۲ : برندگان و منتخبین طرحهای قبلی که موفق به واریز وجه نشده اند، نیز میتوانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو، نسبت به ثبتنام اقدام نمایند.
نکته۳ : به اطلاع متقاضیان محترم میرساند ثبت نام این بخشنامه همزمان با سایر بخشنامه های فروش فوق العاده و فروش فوری انجام میشود و مشتری میتواند فقط در یک بخشنامه ثبت نام نماید.
نکته ۴ :نمایندگان محترم میبایست این بخشنامه را برای اطالع بیشتر در محل رؤیت عموم هموطنان قرار دهند.

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام:

طرح فروش فوق العاده(با موعد تحویل ۳۰و ۹۰روزه)برخی محصولات شرکت ایران خودرو (با روش قرعه کشی) مطابق جدول زیر از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۳ شروع و تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ادامه خواهد داشت.

جدول فروش فوقالعاده و فروش فوری محصولات ایران خودرو از طریق قرعه کشی

(ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، عادی و جایگزینی خودرو فرسوده)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)موعد تحویل
سورن + (پلاس) دوگانه سوزسفید – مشکی – خاکستری متال – آبی کبود۲/۸۱۱/۸۹۴/۰۰۰۹۰ روزه
پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7Pسفید – مشکی – خاکستری۲/۰۹۱/۲۵۸/۰۰۰
پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7Pسفید – مشکی – خاکستری۲/۰۹۱/۲۵۸/۰۰۰
۳۰ روزه

سورن + (پلاس) دوگانه سوزسفید۲/۸۱۱/۸۹۴/۰۰۰
وانت آریسان ۲ (دوگانه سوز)نقره ای – خاکستری متالیک – مشکی متالیک۲/۸۵۰/۰۰۰/۰۰۰
  • متقاضیان طرح جایگزینی فرسوده بخوانند: قیمت محصولات ماهانه بر روی سایت فروش ایران خودرو اعلام میگردد و تعیین قیمت خودروی جایگزین در زمان واریز وجه مشتری و پس از اسقاط خودروی فرسوده و مجاز شدن مشتری برای ثبت نام خواهد بود

تاریخ قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش  ایران‌خودرو

مراسم قرعه‌کشی دو طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یک‌ساله محصولات ایران‌خودرو برای سه گروه متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و متقاضیان طرح نوسازی خودروهای فرسوده چهارشنبه ۲۵ آبان برگزار می‌شود.


فروش فوقالعاده محصول ایران خودرو از طریق قرعه کشی (ویژه جوانی جمعیت)

ایران‌خودرو در راستای طرح حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، همزمان با عرضه خودرو پژو ٢٠٧ در بورس کالا که به تازگی پذیرش شده است، از شنبه ٢١ آبان ماه طرح فروش فوق‌العاده این خودرو (پژو ٢٠٧ فرمان برقی) با موعد تحویل حداکثر سه ماهه را برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر که فرزند دوم به بعد آن‌ها از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشد، اجرا می‌کند.

متقاضیان از  به مدت سه روز فرصت خواهند داشت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت‌ درخواست خود اقدام کنند. مادرانی که در طرح‌های سابق موفق به واریز وجه نشده‌اند نیز می‌توانند در طرح جاری ایران‌خودرو ثبت‌نام کنند.

جدول فروش فوقالعاده محصولات ایران خودرو از طریق قرعه کشی

(ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)موعد تحویل
پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقیسفید ۲/۱۵۹/۹۶۷/۰۰۰۳ ماهه

انجام قرعه‌کشی بسته به تعداد متقاضیان

طبق اعلام این گروه خودروسازی، در صورت بالا بودن تعداد متقاضی نسبت به ظرفیت فروش، قرعه‌کشی روز چهارشنبه هفته جاری (٢۵آبان‌ماه) در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار خواهد شد؛ در غیر اینصورت، به تمامی ثبت‌نام‌کنندگان خودرو تخصیص داده خواهد شد.

به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد، سند خودروهای واگذار شده از طریق این بخشنامه در رهن شرکت نخواهند بود و شماره تلفن همراه معرفی شده بایستی به نام فرد متقاضی باشد.

پس از وجه واریز (منتخبان یا همه ثبت‌نام‌کنندگان) و پیش از ایجاد قرارداد، اطلاعات مادران واریز وجه کرده، به سازمان ثبت احوال ارسال می‌شود؛ در صورت عدم احراز شرایط تولد فرزند دوم و مابعد، بر اساس ابلاغیه مجلس شورای اسلامی، ثبت‌نام متقاضی غیر فعال شده و وجوه پرداختی ظرف مدت ۲۰ روز کاری مسترد می‌شود.


فروش فوق العاده ایران خودرو (دومین فروش آبان ۱۴۰۱) از طریق قرعه کشی

(ویژه متقاضیان عادی، جوانی جمعیت و خودرو فرسوده)

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام:

طرح فروش فوق العاده(با موعد تحویل ۳ ماهه) برخی محصولات شرکت ایران خودرو (با روش قرعه کشی) مطابق جدول انتهای بخشنامه از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۹ شروع و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

در این دوره متقاضیان شرکت در قرعه کشی می بایستی در سایت ایرانخودرو https://esale.ikco.ir ثبت نام و از طریق همین سایت در قرعه کشی شرکت کنند( روند قرعه کشی از سامانه یکپارچه خودرو حذف شده است)
مطابق با بخشنامه شماره ۴۲۴۹ دریافت کد کاربری و کلمه عبور قبل از ثبت نام در سایت فروش اینترنتی ایرانخودرو (esale.ikco.ir) از الزامات ثبت نام می باشد.
لذا بدیهی است در صورت عدم دریافت کد کاربری و کلمه عبور، امکان ثبت نام میسر نخواهد بود.

جدول فروش فوقالعاده محصولات ایران خودرو از طریق قرعه کشی

(ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)موعد تحویل
سورن + (پلاس)سفید – مشکی – خاکستری متال – آبی کبود۲/۶۱۴/۲۲۱/۰۰۰۳ ماهه
پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU7Pسفید – مشکی – خاکستری۲/۰۹۱/۲۵۸/۰۰۰

 

پیش فروش ۱۲ ماهه محصولات ایران خودرو (دومین فروش آبان ۱۴۰۱)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهمبلغ پیش پرداخت علی الحساب (ریال)موعد تحویل
تارا دستیآبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس

نقره ای

۱/۱۸۰/۰۰۰/۰۰۰آبان ۱۴۰۲
تارا اتوماتیکآبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس

نقره ای

۱/۶۶۰/۰۰۰/۰۰۰
دنا پلاس توربو شارژ دستی

با گیربکس ۶ سرعته و فرمان برقی

مشکی – سفید – خاکستری۱/۴۴۵/۰۰۰/۰۰۰
* دنا + پلاس توربو شارژ اتوماتیکخاکستری – سفید- مشکی آبنوس – نقره ای – نقره ای تیتانیوم۱/۵۹۵/۰۰۰/۰۰۰
رانا + (پلاس)خاکستری – سفید – مشکی – نقره ای۸۶۰/۰۰۰/۰۰۰

 


مراسم قرعه کشی دو طرح  پیش فروش  ایران خودرو و فروش فوق‌العاده ایرانخودرو امروز (۱۱ آبان) انجام و ظرفیت خودروها اعلام شد. جزئیات ظرفیت طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو به شرح زیر است:


فروش فوق‌العاده ۶ محصول سایپا بدون قرعه‌کشی (آبان ۱۴۰۱)

شرایط فروش فوق العاده و نقدی محصولات گروه خودروسازی سایپا بدون فرآیند قرعه کشی از جمله شاهین و وانت ۱۵۱ و کوییک ویژه آبان ماه ۱۴۰۱ اعلام شد.
به گزارش شهرآرانیوز، شرایط فروش فوق العاده محصولات گروه خودروسازی سایپا بدون فرآیند قرعه کشی به شرح جداول ذیل اعلام می‌گردد:

گروه خودروسازی سایپا فروش فوری و فوق‌العاده در طرح‌های عادی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را از ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه آغاز می‌کند.

در این طرح خودرو‌های شاهین G، سایپا ۱۵۱، کوییک پلاس اتوماتیک، کوییک. آر با گیربکس اتوماتیک و کوییک. آر با گیربکس معمولی با زمان تحویل حداکثر ۳۰ و ۹۰ روزه در نظر گرفته شده است.

بر این اساس متقاضیان می‌توانند با مراجعه به صفحه فروش اینترنتی محصولات گروه سایپا به نشانی saipa.iranecar.com، نسبت به ثبت‌نام و خرید اقدام کنند.

لازم به‌ذکر است امکان پیش‌ثبت‌نام در طرح‌های مربوط به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مدت ۷ روز فعال بوده و در خصوص ثبت‌نام سایر روش‌های فروش تا زمان تکمیل ظرفیت امکان ثبت‌نام وجود دارد.

محدودیت ثبت نام و صدور فاکتور در فروش فوری و فوق العاده انواع خودرو کوییک ۱۸ ماه میباشد و در خصوص خودرو‌های سایپا ۱۵۱ و شاهین لحاظ نمیگردد.

محدودیت عدم امکان ثبت نام برای متقاضی دارای پلاک فعال انتظامی در کلیه روش‌های فروش حذف گردیده است.

نوع خودرومبلغ خودرو (ریال) رنگ قابل عرضهزمان تحویل
شاهین G۳/۴۴۷/۴۷۰/۰۰۰ سفیدحداکثر ۳۰ روزه
کوییک R با گیربکس اتوماتیک۲/۸۸۱/۱۴۰/۰۰۰
کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک۲/۷۸۰/۴۰۰/۰۰۰
سایپا SE151 با موتور M13۱/۶۰۷/۴۵۰/۰۰۰سفید مشکی – نقره ای مشکی – کرم مشکی- سفید قرمز – مشکی قرمز – قرمز مشکیحداکثر ۹۰ روزه
کوییک R با گیربکس معمولی۱/۷۸۱/۸۸۰/۰۰۰سفید قرمز – مشکی قرمز – سفید مشکی- نقره ای مشکی -کرم مشکی
کوییک با گیربکس معمولی۱/۶۸۲/۴۲۰/۰۰۰ سفید

 


طرح فروش فوری هایما S7 بدون قرعه کشی ویژه طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت 

به اطلاع میرساند همزمان با عرضه خودروی هایما S7 در بورس کالا، در راستای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ از سوی مجلس شورای اسلامی، امکان ثبت نام برای مادرانی که فرزند دوم و مابعد آنها پس از تاریخ قانون مذکور متولد شده‌اند، شرایط فروش فوری (بدون قرعه کشی) بر اساس جدول ذیل از طریق سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir فراهم شده است.
همچنین به اطلاع میرساند مادران محترمی که در طرح های قبلی موفق به واریز وجه نشده‌اند نیز میتوانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو esale.ikco.ir نسبت به ثبتنام بدون قرعه کشی اقدام نمایند.

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام:

زمان شروع این طرح از ساعت ۱۱صبح روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۸ بوده و تا تکمیل ظرفیت و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ادامه خواهد داشت.

شرایط فروش هایما S7 پلاس

(ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)موعد تحویل
شرایط فروش هایما S7 پلاس توربو شارژ اتوماتیکسفید – مشکی متالیک۸/۴۳۱/۶۷۸/۰۰۰۳۰ روزه

فروش فوق العاده و پیش فروش ایرانخودرو (آبان ماه)

( عادی، جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودرو فرسوده غیر تاکسی)

بدینوسیله به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی‌های مجاز میرساند شرایط فروش فوقالعاده برخی از محصولات ایران خودرو با موعد تحویل ۳ ماهه و از طریق قرعه کشی به شرح جدول ذیل ارائه میگردد.
متقاضیانی که در قرعه‌کشی‌های قبلی خودروسازان، انتخاب نشده اند نیز میتوانند در این طرح با شرایط ذیل ثبت نام نمایند.
در این طرح قیمت قطعی بوده و موعد تحویل خودروها ۳ ماهه خواهد بود.
نکته۱ : قبل از قرعه کشی، متقاضی هیچگونه وجهی واریز نخواهد نمود.
نکته۲ : برندگان و منتخبین طرحهای قبلی که موفق به واریز وجه نشده‌اند، نیز میتوانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو، نسبت به ثبتنام اقدام نمایند.
نکته۳ :به اطلاع متقاضیان محترم میرساند ثبت نام این بخشنامه همزمان با بخشنامه پیش فروش انجام میشود و مشتری میتواند فقط در یک بخشنامه و فقط در یک خودروساز ثبت نام نماید.
نکته ۴ :نمایندگان محترم میبایست این بخشنامه را برای اطالع بیشتر در محل رؤیت عموم هموطنان قرار دهند.

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام:

طرح فروش فوق العاده(با موعد تحویل ۳ ماهه) برخی محصولات شرکت ایران خودرو (با روش قرعه کشی) مطابق جدول انتهای بخشنامه از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۵ شروع و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

در این دوره متقاضیان شرکت در قرعه کشی می بایستی در سایت ایرانخودرو https://esale.ikco.ir ثبت نام و از طریق همین سایت در قرعه کشی شرکت کنند( روند قرعه کشی از سامانه یکپارچه خودرو حذف شده است)
مطابق با بخشنامه شماره ۴۲۴۹ دریافت کد کاربری و کلمه عبور قبل از ثبت نام در سایت فروش اینترنتی ایرانخودرو (esale.ikco.ir) از الزامات ثبت نام می باشد.
لذا بدیهی است در صورت عدم دریافت کد کاربری و کلمه عبور، امکان ثبت نام میسر نخواهد بود.

مراحل ثبت نام تا واریز وجه:

مرحله اول : متقاضی، با وارد نمودن کد کاربری و کلمه عبور خود، به صفحه ثبت نام خود وارد می شود و خودرو را انتخاب مینماید.
نکته: متقاضیان می توانند قبل از انتخاب خودرو و روش ثبت نام نیز نسبت به ایجاد پروفایل در سایت مذکور اقدام نمایند.
مرحله دوم: در پایان فرآیند ثبت نام به فرد متقاضی کد پیگیری اختصاص داده میشود.
مرحله سوم: مراسم قرعه کشی پس از پایان مهلت ثبت نام و با حضور مراجع نظارتی برگزار میگردد.
مرحله چهارم: فهرست منتخبین قرعه کشی، حداکثر ۳ روز پس از پایان ثبتنام از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعلام میگردد و متقاضی میبایست با مراجعه به سایت، از وضعیت ثبتنام خود (انتخاب یا عدم انتخاب در قرعه کشی) مطلع گردد.
مرحله پنجم: فرد انتخاب شده، میبایست ظرف مهلت ۳ روز وجه کامل خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس: esale.ikco.ir واریز نمایند . در صورت عدم واریز وجه ، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی میگردد.

فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو آبان ۱۴۰۱ ( تحویل ۳ ماهه)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)بهای اشتراک طلایی تک ستاره
سورن + (پلاس)سفید – مشکی – خاکستری متال – آبی کبود۲/۶۱۴/۲۲۱/۰۰۰۲۵/۰۰۰/۰۰۰
پژو پارس سالسفید – مشکی- خاکستری۱/۶۵۸/۶۲۰/۰۰۰۲۴/۰۰۰/۰۰۰
پژو پارس سال با موتور سفارشی (ELX) با موتور XU7Pسفید – مشکی- خاکستری۲/۰۹۱/۲۵۸/۰۰۰۲۴/۰۰۰/۰۰۰
پژو i207 دستی فرمان برقیسفید –مشکی-خاکستری-نقره
ای-قرمز-آبی کاسپین
۲/۱۵۹/۹۶۷/۰۰۰۲۴/۳۰۰/۰۰۰
پژو i207 اتوماتیک ۶ سرعته سقف
قرمز(MC ) با موتور TU5P
سفید – مشکی۳/۱۸۷/۷۵۸/۰۰۰۳۳/۱۰۰/۰۰۰

پیش فروش ۱۲ ماهه محصولات ایران خودرو آبان ۱۴۰۱

شرح خودرورنگ های قابل عرضهمبلغ پیش پرداخت علی الحساب (ریال)موعد تحویل
تارا دستیآبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس

نقره ای

۱/۱۸۰/۰۰۰/۰۰۰شهریور ۱۴۰۲ الی مهر ۱۴۰۲
تارا اتوماتیکآبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس

نقره ای

۱/۶۶۰/۰۰۰/۰۰۰
دنا پلاس توربو شارژ دستی

با گیربکس ۶ سرعته و فرمان برقی

مشکی – سفید – خاکستری۱/۴۴۵/۰۰۰/۰۰۰
* دنا + پلاس توربو شارژ اتوماتیکخاکستری – سفید- مشکی – نقره ای۱/۵۹۵/۰۰۰/۰۰۰
رانا + (پلاس)خاکستری – سفید- گیلاسی – مشکی – نقره ای۸۶۰/۰۰۰/۰۰۰مهر ۱۴۰۲

 


اعلام اسامی برندگان قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو

اسامی برندگان قرعه‌کشی دو طرح فروش فوق‌العاده و پیش فروش محصولات ایران خودرو منتشر شد.

قرعه کشی طرح جدید فروش محصولات ایران خودرو ساعت ۱۰ صبح دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ با حضور مراجع رسمی برگزار شد.

امروز سه شنبه نتایج پس از تایید فرآیند قرعه‌کشی توسط نهاد‌های نظارتی منتشر شد و از طریق سایت فروش ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir در دسترس است.

منتخبان سه روز مهلت دارند نسبت به واریز وجه خودرو طبق بخش‌نامه اقدام کنند و در صورت واریز نکردن وجه، نفرات ذخیره جایگزین می‌شود.


گروه خودروسازی سایپا قصد دارد انواع سایپا کوییک، شاهین، ساینا اس، کوییک اس و سایپا ۱۵۱ را بدون قرعه کشی از ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ به بازار عرضه کند. مشتریان با مراجعه به سایت فروش سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com می‌توانند در این طرح فروش شرکت کنند. در ادامه جزئیات این طرح فروش را مشاهده خواهید کرد:

شرایط فروش سایپا بدون قرعه کشی – مهر ۱۴۰۱

طرح فروش فوری و فوق العاده و طرح حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت

نام خودروقیمت خودرورنگ قابل عرضهزمان تحویل
سایپا شاهین G۳۴۴ میلیون و ۷۴۷ هزار تومانسفیدحداکثر ۳۰ روزه
سایپا ۱۵۱ SE با موتور M13۱۶۰ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان
کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک۲۷۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان
کوییک آر با گیربکس اتوماتیک۲۸۸ میلیون و ۱۱۴ هزار تومانکرم مشکی، نقره‌ای مشکی، سفید مشکی
کوییک آر با گیربکس معمولی۱۷۸ میلیون و ۱۸۸ هزار تومانسفیدمشکی، نقره‌ای مشکی، کرم مشکی، سفیدقرمز، مشکی قرمز، قرمز مشکیحداکثر ۹۰ روزه

شرایط پیش فروش یکساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

نام خودرومبلغ علی‌الحساب پیش پرداختموعد تحویل
شاهین۱۷۲ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۵۰۰ توماندی الی اسفند ۱۴۰۱
ساینا اس۸۴ میلیون و ۹۹۹ هزار تومانخرداد الی تیر ۱۴۰۲
کوییک اس۹۲ میلیون و ۴۱۵ هزار توماناردیبهشت الی تیر ۱۴۰۲
کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک۱۳۹ میلیون و ۲۰ هزار توماندی الی اسفند ۱۴۰۱
کوییک با گیربکس معمولی۸۴ میلیون و ۱۲۱ هزار توماناردیبهشت الی تیر ۱۴۰۲
کوییک آر با گیربکس معمولی۸۹ میلیون و ۹۴ هزار تومانفروردین الی خرداد ۱۴۰۲
کوییک آر با گیربکس اتوماتیک۱۴۴ میلیون و ۵۷ هزار توماندی الی اسفند ۱۴۰۱
سایپا ۱۵۱ SE با موتور M13۸۰ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۵۰۰ توماندی الی بهمن ۱۴۰۱

فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات ایرانخودرو از طریق قرعه کشی مهر ۱۴۰۱

(ویژه متقاضیان عادی؛ طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و جوانی جمعیت)

آغاز طرح : از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ شروع و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

سایت ثبت نام:  سایت قرعه کشی ایرانخودرو https://esale.ikco.ir

در این دوره متقاضیان شرکت در قرعه کشی می بایستی در سایت ایرانخودرو https://esale.ikco.ir ثبت نام و از طریق همین سایت در قرعه کشی شرکت کنند( روند قرعه کشی از سامانه یکپارچه خودرو حذف شده است)

بدینوسیله به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز میرساند شرایط فروش فوق العاده برخی از محصولات ایرانخودرو با موعد تحویل ۳ ماهه و از طریق قرعه کشی به شرح جدول ذیل ارائه میگردد.
متقاضیانی که در قرعه کشی‌های قبلی خودروسازان، انتخاب نشده اند نیز میتوانند در این طرح با شرایط ذیل ثبتنام نمایند. در این طرح قیمت قطعی بوده و موعد تحویل خودروها ۳ ماهه خواهد بود.

فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو مهر ۱۴۰۱ ( تحویل ۳ ماهه)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)بهای اشتراک طلایی تک ستاره
سورن + (پلاس)سفید – مشکی – خاکستری متال – آبی کبود۲/۶۱۴/۲۲۱/۰۰۰۳۶/۷۰۰/۰۰۰
پژو پارس سالسفید – مشکی- خاکستری۱/۶۵۸/۶۲۰/۰۰۰۳۴/۶۰۰/۰۰۰
* دنا پلاس توربو شارژ دستی

با گیربکس ۶ سرعته

مشکی – سفید – خاکستری۳/۶۰۷/۶۴۳/۰۰۰۴۶/۷۰۰/۰۰۰
* دنا + پلاس توربو شارژ اتوماتیکخاکستری – سفید- مشکی – نقره ای۳/۹۸۳/۹۷۳/۰۰۰۵۰/۲۰۰/۰۰۰

پیش فروش ۱۲ ماهه محصولات ایران خودرو مهر۱۴۰۱

شرح خودرورنگ های قابل عرضهمبلغ پیش پرداخت علی الحساب (ریال)موعد تحویل
تارا دستیآبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس

نقره ای

۱/۱۸۰/۰۰۰/۰۰۰تیر ۱۴۰۲ الی مهر ۱۴۰۲
تارا اتوماتیکآبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس

نقره ای

۱/۶۶۰/۰۰۰/۰۰۰
دنا پلاس توربو شارژ دستی

با گیربکس ۶ سرعته و فرمان برقی

مشکی – سفید – خاکستری۱/۴۴۵/۰۰۰/۰۰۰
* دنا + پلاس توربو شارژ اتوماتیکخاکستری – سفید- مشکی – نقره ای۱/۵۹۵/۰۰۰/۰۰۰
رانا + (پلاس)خاکستری – سفید- گیلاسی – مشکی – نقره ای۸۶۰/۰۰۰/۰۰۰

فروش فوق العاده خودرو شاهین G

گروه خودروسازی سایپا، از روز پنجشنبه فروش فوق العاده شاهین G را با موعد تحویل ۹۰ روزه را آغاز می‌کند و این ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت محصولات از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ادامه خواهد داشت.

نوع خودرومبلغ خودرو (ریال) رنگ قابل عرضهزمان تحویل
شاهین G۳/۴۴۷/۱۵۰/۰۰۰ سفیدحداکثر ۹۰ روزه

در صورت هرگونه افزایش در هزینه های )شماره گذاری، بیمه، مالیات، مالیات نقل و انتقال، عوارض و . . . ( تا قبل از فاکتور خودرو ، مشتری محترم متعهد به پرداخت وجه مذکور میباشد

در این روش فروش متقاضیان محترم میتوانند از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ با ورود به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس https://sale.iranecar.com پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به انتخاب خودرو و ثبت نام اقدام نمایند.

شرایط بخشنامه فروش فوق العاده خودرو شاهین :

  1. محدودیت کد ملی برای ثبت نام اعمال خواهد شد (هر کد ملی مجاز به ثبت نام یک دستگاه میباشد) .
  2. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال و ملزم به ارائه گواهینامه رانندگی خودرو میباشند.
  3. امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو بصورت وکالتی وجود ندارد.
  4. شماره کارت، شماره حساب بانکی و شماره شبا که در آینده وجوه خرید خودرو از آن به حساب شرکت خودروساز واریز میگردد الزاماً باید متعلق به شخص متقاضی باشد. در صورت درج اطلاعات نادرست(شماره شبا)، تمام مسئولیت آن متوجه متقاضی ثبت نام کننده خواهد بود.
  5. شماره تلفن همراه اعلام شده میبایست متعلق به شخص متقاضی باشد.
  6. کد پستی متقاضی ثبتنام کننده و کد نمایندگی انتخابی توسط مشتری میبایست از یک استان باشند. بدیهی است پس از انتخاب کد نمایندگی، امکان تغییر نمایندگی تحویل گیرنده وجود نداشته و مسئولیت آن بر عهده گروه سایپا نمی باشد.
  7. مشتریان محترم میبایست پس از کارکرد ۱۰۰۰کیلومتر و حداکثر ۵ ماه از تاریخ تحویل خودرو برای انجام سرویس اولیه به نمایندگی‌های گروه خودروسازی سایپا مراجعه نمایند در غیر اینصورت گارانتی خودرو ابطال میگردد.
  8. ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نمیباشد

نتایج قرعه کشی سومین مرحله تخصیص خودرو اعلام شد

بالاخره نتایج سومین مرحله قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد. بسیاری از شرکت کنندگان در قرعه کشی از کاهش عرضه خودرو در مقایسه با تعداد ثبت نامی ها ناراضی بودند. برای دیدن وضعیت برنده شدن خود به سامانه یکپارچه مراجعه کنید.


امروز ثبت‌نام در سومین دور قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه به پایان رسید و ۶ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۸۴ نفر برای خرید خودرو از این سامانه ثبت‌نام کردند. در حالی که تعداد خودروهای عرضه شده در این مرحله از قرعه‌کشی نسبت به مرحله قبل حدودا نصف شده و تنها ۶۰ هزار خودرو بود، تعداد متقاضیان افزایش یافت. بنابراین، شانس برنده شدن خودرو برای هر یک متقاضیان به ۰.۹ درصد کاهش یافت.

شانس برنده شدن در قرعه کشی سامانه فروش یکپارچه خودرو

مرحله قرعه کشینوع متقاضیسهمیهتعداد عرضهتعداد متقاضیاحتمال برد(درصد)
اولکل۱۷۹/۹۱۱۴/۱۷۵/۳۵۲۴.۲%
عادی۵۰%۸۸/۴۵۶۴/۰۳۰/۲۰۰۲.۲%
طرح جوانی جمعیت۵۰%۸۸/۴۵۶۱۴۵/۱۵۲۶۰.۹%
دومکل۷۶/۷۰۰۶/۰۵۷/۵۵۵۱.۳%
عادی۴۰%۳۱/۹۸۴۵/۷۴۰/۳۱۴۰.۶%
طرح جوانی جمعیت۵۰%۳۷/۰۴۶۲۰۰/۳۳۹۱۸.۵%
طرح جایگزینی خودرو فرسوده۱۰%۷/۶۷۰۱۱۶/۹۰۲۶.۶%
سومکل۶۰/۰۰۰۶/۶۸۴/۳۸۴۰.۹%
عادی۳۰%۱۸/۰۰۰۶/۱۹۵/۰۷۲۰.۳%
طرح جوانی جمعیت۵۰%۳۰/۰۰۰۳۶۴/۰۶۳۸.۲%
طرح جایگزینی خودرو فرسوده۲۰%۱۲/۰۰۰۱۲۴/۵۶۹۹.۶%

طرح فروش فوق العاده و پیش فروش سایپا (مرحله سوم قرعه کشی خودرو)

به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز میرساند شرایط فروش یکساله عادی (قرعه کشی) برخی از محصولات شرکت سایپا به شرح ذیل اعلام می گردد. متقاضیانی که در قرعه کشی های قبلی خودروسازان انتخاب نشده اند، میتوانند در این طرح با شرایط ذیل ثبت نام نمایند.

آغاز طرح : از ساعت ۱۴ چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ به مدت ۷۲ ساعت

محدودیت: تمامی محدودیت های قبلی اعمال می‌شود.(پایین صفحه را ببینید)

سایت ثبت نام:  سامانه یکپارچه تخصیص خودرو sale.iranecar.com

شرایط فروش فوق العاده عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

نوع خودرومبلغ خودرو (ریال) رنگ قابل عرضهزمان تحویل
ساینا S۱/۶۹۸/۳۱۰/۰۰۰ سفیدحداکثر ۹۰ روزه
کوییک S۱/۸۴۶/۶۲۰/۰۰۰
کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک۲/۷۷۸/۷۲۰/۰۰۰
کوییک R۱/۷۸۰/۲۰۰/۰۰۰سفید مشکی – نقره ای مشکی – کرم مشکی- سفید قرمز – مشکی قرمز – قرمز مشکی
کوییک R با گیربکس اتوماتیک۲/۸۷۹/۴۶۰/۰۰۰سفید مشکی – نقره ای مشکی – کرم مشکی- سفید قرمز – مشکی قرمز

* ظرفیت رنگ محصولات محدود بوده و در صورت تکمیل ظرفیت، امکان ثبت نام برای سایر رنگها میسر خواهد بود.
* در صورت هرگونه افزایش در هزینه های (شماره گذاری، بیمه، مالیات و …) تا قبل از فاکتور، دعوتنامه تکمیل وجه هزینه های مربوطه برای مشتریان صادر خواهد شد.

شرایط فروش یکساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

 نوع خودرو  مبلغ علی الحساب رنگ قابل عرضهزمان تحویل
شاهین۱/۷۲۲/۹۰۰/۰۰۰قیمت روز خودرو  در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریانآذر الی بهمن ماه ۱۴۰۱
ساینا S۸۴۹/۱۵۵/۰۰۰اردیبهشت الی تیرماه ۱۴۰۲
کوییک S۹۲۳/۳۱۰/۰۰۰فروردین الی تیرماه ۱۴۰۲
کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک۱/۳۸۹/۳۶۰/۰۰۰دی الی اسفند ۱۴۰۱
کوییک با گیربکس معمولی۸۴۰/۳۷۰/۰۰۰فرودین الی تیرماه ۱۴۰۲
کوییک R با گیربکس معمولی۸۹۰/۱۰۰/۰۰۰دی ۱۴۰۱ الی اردیبهشت ۱۴۰۲

* زمان تحویل خودروها مطابق جدول فوق در (هفته چهارم) ماه‌های ذکر شده می‌باشد.

نکات مهم در خصوص تغییرات محدودیت های طرح فروش گروه سایپا

نکته: صرفاً فروش فوق العاده خودرو ساینا S از طریق قرعه کشی عرضه می گردد و فروش سایر محصولات اعم از فروش فوق العاده و پیش فروش بدون محدودیت قرعه کشی خواهد بود.

 

* محدودیت عدم وجود ثبت نام و صدور فاکتور در فروش فوق العاده انواع خودرو کوییک به ۱۸ ماه و در خودرو ساینا S به ۲۴ ماه تغییر یافته است و در خصوص خودرو شاهین محدودیت مذکور وجود ندارد.
* ضمنا محدودیت پلاک انتظامی در کلیه روشهای فروش(فوقالعاده – پیش فروش) و کلیه محصولات به غیر از ساینا S اجرا نخواهد شد.

طرح پیش فروش ایران خودرو شهریور ۱۴۰۱

به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز میرساند شرایط پیش فروش (قرعه کشی) برخی از محصولات شرکت ایران خودرو با موعد تحویل (حداکثر یکساله) به شرح ذیل اعلام می گردد. متقاضیانی که در قرعه کشی های قبلی خودروسازان انتخاب نشده اند، میتوانند در این طرح با شرایط ذیل ثبت نام نمایند.

آغاز طرح : چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ به مدت ۷۲ ساعت

محدودیت: تمامی محدودیت های قبلی اعمال می‌شود (پایین صفحه را ببینید)

سایت ثبت نام: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو sale.iranecar.com

فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو شهریور ۱۴۰۱ ( تحویل ۳ ماهه)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)بهای اشتراک طلایی تک ستاره
پژو ۲۰۶ تیپ ۲سفید – مشکی – خاکستری – نقره ای – گیلاسی – آبی کاسپین -قرمز دوپوششه۱/۵۳۰/۱۰۶/۰۰۰۳۱/۰۰۰/۰۰۰
رانا پلاس TU5P سقف شیشه ای و گیربکس ۶ سرعتهسفید – خاکستری – گیلاسی۲/۲۸۵/۴۵۴/۰۰۰۳۳/۵۰۰/۰۰۰
سورن پلاس جدیدسفید – مشکی – خاکستری متال – آبی کبود۲/۶۱۳/۸۹۴/۰۰۰۳۶/۷۰۰/۰۰۰
پارس سال با موتور XU7Pسفید – مشکی – خاکستری۱/۶۵۸/۲۹۳/۰۰۰۳۴/۶۰۰/۰۰۰
پارس TU5سفید مشکی – خاکستری – آبی رویال – نقره ای۱/۷۶۸/۴۵۴/۰۰۰۳۴/۸۰۰/۰۰۰
* دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیکآبی کبود – خاکستری – سفید- مشکی – نقره ای۳/۹۸۳/۶۴۶/۰۰۰۵۰/۲۰۰/۰۰۰

شرایط طرح پیش فروش ایران خودرو شهریور ۱۴۰۱؛

نام محصولپیش پرداخترنگموعد تحویل
تارا دستی۱۱۸.۰۰۰.۰۰۰آبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس – نقره ایخرداد و تیر ۱۴۰۲
تارا اتوماتیک۱۶۶.۰۰۰.۰۰۰آبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس – نقره ای
دنا پلاس توربو دستی۱۴۴.۵۰۰.۰۰۰خاکستری – سفید – مشکی
دنا پلاس توربو اتوماتیک۱۵۹.۵۰۰.۰۰۰خاکستری – سفید – مشکی – نقره ای

 مراحل اجرائی ثبت نام و استفاده از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده

(اعلامی ستاد مدیریت حمل‌ و نقل و سوخت) در راستای اجرای بند (ف) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱

  1. ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و تکمیل اطلاعات خودرو فرسوده (شناسه منحصر به فرد (VIN)، شماره شاسی و شماره موتور)
  2. بررسی و پالایش اطلاعات متقاضیان استفاده از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده توسط ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و مشخص شدن فهرست متقاضیان واجد شرایط
  3. در صورتی که تعداد متقاضیان بیشتر از ظرفیت تخصیص داده شده باشد، قرعه کشی انجام شده و واجدین شرایط مشخص می شوند.
  4. اعلام اسامی واجدین شرایط از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام می شود.
  5. مراجعه واجدین شرایط اعلامی در سایت به مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده موجود در سایت ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و تکمیل فرآیند اسقاط خودرو حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ ثبت نام.
  6. مراجعه واجدین شرایط اعلامی در سایت به شرکت‏های خودروساز و ارائه اسناد لازم در خصوص بند قبل و انجام ثبت نام نهایی حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ ثبت نام.
  7. تحویل خودرو به واجدین شرایط توسط خودروساز (کسانی که توسط ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت احراز شرایط شده اند)

شرایط ثبت نام در طرح جایگزینی خودرو فرسوده

در اجرای بند (ف) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مالکین خودروهای فرسوده که شرایط مندرج در آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و نیز آیین‌نامه موضوع ماده (۸) قانون هوای پاک و اصلاحات بعدی آنها را دارا بوده و تمایل به شرکت در قرعه‌کشی از سبد فروش خودروهای تولید داخل دارند، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش اقدام نمایند.

  • متقاضیان مکلفند شناسه منحصر به فرد (VIN)، شماره شاسی و شماره موتور و نیز مشخصات فردی شامل نام، نام خانوادگی و کد ملی را در سامانه فروش ثبت نمایند.
  • مالکین در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی، موظفند در اسرع وقت به یکی از مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده موجود در سایت ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت مراجعه و فرآیند اسقاط خودروی خود را حداکثر ظرف دو ماه به پایان رسانند.
  • متقاضیان واجد شرایط که در قرعه‌کشی برنده شده باشند و خودروی خود را اسقاط نموده باشند، هیچ‌گونه ادعایی در خصوص صدور و نحوه استفاده از گواهی اسقاط صادره در سامانه ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و ارزش آن نخواهند داشت.
  • در بند ۹ بخشنامه ایرانخودرو آمده که : متقاضیان طرح خودروی فرسوده که می خواهند وجه خودروی فرسوده و یا ارزش لاشه و یا امتیازات گواهی اسقاط را از مرکز اسقاط دریافت نمایند نمی توانند در این طرح شرکت نمایند .
  • متقاضیانی که در هر مرحله از فرآیند ثبت نام تا تحویل خودروی جدید حائز شرایط و ضوابط قانونی و ابلاغی در بخشنامه نباشند، در هر مرحله از فرآیند از ادامه فرآیند باز خواهند ماند و مجری طرح و خودروساز هیچگونه تعهدی در قبال آنان نخواهند داشت.
  • وزارت صمت در راستای اجرای بند (ف) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱، موظف به اختصاص سهمیه لازم مندرج در قانون می باشد که در این دوره عرضه خودرو ۲۰% از ظرفیت را جهت جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص داده است و استعلامات لازم در خصوص شمولیت خودروی فرسوده از ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور صورت خواهد گرفت.
  • لازم به ذکر است در صورتی که متقاضیان استفاده از این طرح، واجد شرایط تشخیص داده شوند می بایست فرایند اسقاط و ثبت نام در شرکت های خودروساز را مطابق قوانین،الزامات و مراحل اعلام شده توسط ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور و بخشنامه های شرکت های خودروساز انجام داده و ادامه فرآیند را از این دو مرجع پیگیری نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ضوابط و شرایط استفاده از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به سایت ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و شرکت های خودروساز مراجعه شود.
  • این محدودیت ها شامل کلیه خودروهای قابل عرضه توسط شرکت های خودروسازی چه در طرح های قرعه کشی و چه طرح های خارج از قرعه کشی می شوند.

سامانه ثبت نام جدید خودرو

آدرس سایت جدید ثبت نام خودرو

قرعه کشی فروش محصولات ایران خودرو دو مرحله در ماه

مدیر عملیات فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: در تلاش هستیم از مهرماه دو بار در ماه، بخش‌نامه فروش اجرا کنیم تا بازار از فاصله زمانی عرضه محصولات متاثر نشود.

ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو از هفته پیش رو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از ایران خودرو؛ آقای کیوان پناهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودرو مشهد با بیان این‌که بخش‌نامه فروش محصولات پرطرفدار ایران‌خودرو در هفته پیش رو اعلام خواهد شد، افزود: ظرفیت این بخش‌نامه که همزمان برای مادران صاحب فرزند دوم نیز اجرا خواهد شد، شامل ۱۹ هزار دستگاه فروش فوق‌العاده با تحویل ۹۰ روزه و ۱۱ هزار دستگاه به صورت پیش‌فروش است.

وی با بیان این‌که تلاش خواهد شد تا برنامه فروش سایر محصولات نیز با هماهنگی‌هایی که در حال انجام است به صورت دو بخش‌نامه در هر ماه اجرایی شود، گفت: برنامه فروش وانت آریسان دو نیز به زودی اعلام خواهد شد.

پناهی همچنین از آمادگی ایران خودرو برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده خبر داد و افزود: در صورت اعلام شرایط خودرو‌های فرسوده از سوی نهاد‌های ذیربط و تعیین شرایط فرسودگی و اولویت‌ها، برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده مطابق قوانین ابلاغی اقدام خواهیم کرد.

مدیر عملیات فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو از مذاکره مجدد با سازمان استاندارد برای شماره‌گذاری سمند تاکسی نیز خبر داد و گفت: در روز‌های آینده تاکسی‌داران خودرو‌های خود را تحویل بگیرند.


زمان دقیق مرحله سوم ثبت نام و قرعه کشی خودرو

به گزارش سایت طلا،عبدالله توکلی لاهیجانی درباره زمان سومین مرحله ثبت‌نام و عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اظهار داشت: قرار بود دوره سوم ثبت‌نام تخصیص خودرو در نیمه اول شهریور‌ باشد، اما زمان دقیق آن در هفته آینده اعلام می‌شود.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت افزود: مجوزها داده شده و ساز و کارها برای برگزاری دوره سوم ثبت نام خودرو از طریق سامانه در حال انجام است.

در مرحله سوم چه تعداد خودرو عرضه می شود؟

وی درباره تعداد عرضه خودرو در دوره سوم تخصیص خودرو بیان داشت: مانند دو دوره قبل، تعداد عرضه خودروها قابل توجه خواهد بود، البته تعداد عرضه خودروها در مرحله سوم بستگی به عرضه شرکت‌ها دارد. بنابراین الان نمی‌توان تعداد عرضه را به طور دقیق اعلام کرد.

وی بیان داشت: تولید خودرو در ماه‌های اخیر افزایش زیادی داشته است و یکی از خودروسازی‌های بزرگ کشور نه تنها در سال جاری خودروی کامل بیشتری تولید کرده است، بلکه از تولید سال گذشته پیشی گرفته است. توکلی لاهیجانی بیان داشت: طبیعتاً با این روند افزایش تولید، در ۶ ماهه دوم سال شاهد افزایش عرضه به بازار خواهیم بود. وی بیان داشت: همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا به هدف‌گذاری تولید یک میلیون و ششصد هزار خودرو در سال جاری دست یابیم.


خودرو‌های بدون قرعه کشی سایپا، ایران خودرو و بهمن موتور مشخص شد

(۱۴۰۱/۰۵/۱۹) سه شرکت سایپا، ایران خودرو و بهمن موتور در حال حاضر بخشی از محصولات خود را بدون قرعه کشی به فروش می‌رساند. در این رابطه شرکت سایپا اخیرا اعلام کرد که تولیدات این شرکت به میزانی رسیده که دیگر مشمول قرعه کشی نباشند؛ بنابراین ثبت نام و پرداخت وجه برای مشتریان کافی است تا به خودروی دلخواه شان در سبد محصولات این شرکت برسند. پس از آن هم ایران خودرو و بهمن موتور اعلام کردند که بخشی از محصولات خود را بدون قرعه کشی می‌فروشند.

خودرو‌های بدون قرعه کشی سایپا

فرارو نوشت، بررسی سامانه فروش سایپا نشان می‌دهد که می‌توان بدون قرعه کشی و با ثبت نام و پرداخت وجه، خودرو‌هایی همچون سایپا ۱۵۱ (پراید وانت)، شاهین، وانت پادرا، وانت نیسان آبی تک و دوگانه سوز، ساینا S، کوییک با رینگ فولادی، کوییک S، کوییک دو رنگ، کوییک دو رنگ اتوماتیک را خریداری کرد.

البته نارنجی پوشان جاده مخصوص سایپا ۱۵۱ (پراید وانت)، شاهین و کوییک با رینگ فولادی را به دو صورت فروش فوری و پیش فروش، وانت پادرا، وانت نیسان آبی تک و دوگانه سوز به صورت فروش فوری و ساینا S، کوییک S، کوییک دو رنگ و کوییک دو رنگ اتوماتیک را صورت پیش فروش عرضه کرده است.

اما با این وجود بخشی از خریداران به انتقاد از طرح تازه سایپا پرداخته و مدعی اند که این شرکت هنوز خودرو‌های قبلی که در فرایند قرعه‌کشی فروخته را تحویل آن‌ها نداده است.

خودرو‌های بدون قرعه کشی ایران خودرو

پس از سایپا، حالا ایران خودرو هم اعلام کرده که دو مدل هایما S۵ و S۷ را چرخه فروش از طریق قرعه کشی خارج کرده است. این شرکت قرار است که هایما S۵ و S۷ را از طریق بورس کالا به فروش برساند. اما فعلا خبری از عرضه محصولات پرطرفدار ایران خودرو بدون قرعه کشی نیست.

خودرو‌های بدون قرعه کشی بهمن موتور

در نهایت هم پس از خودروسازان دولتی، نوبت به خصوصی ساز‌ها رسید. در این رابطه بهمن موتوری‌ها اعلام کردند که مجوز عرضه محصولات خود در بورس کالا را دریافت کرده اند. براین اساس قرار است که این شرکت فیدلیتی پرایم تیپ یک (پنج نفره)، فیدلیتی پرایم تیپ ۲ (هفت نفره) و دیگنیتی را از تاریخ ۲۶ مردادماه سال جاری از مسیر بورس کالا در دسترس مشتریان خود قرار دهد.

تا پیش از این متقاضیان برای خرید این سه محصول بهمن موتور باید به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مراجعه می‌کردند، اما حالا خرید این سه خودروی مونتاژی چینی از طریق بورس کالا فراهم شده است.
در مورد قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این سه محصول نیز، بهمن موتور اعلام کرده است که برای فیدلیتی تیپ ۱ پنج نفره ۷۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است که به نسبت قیمت عرضه این خودرو در آخرین فروش سامانه صمت افت حدود ۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به خود دیده است.

فیدلیتی تیپ ۲ هفت نفره نیز با قیمت ۷۷۲ میلیون تومان در بورس کالا قابل خریداری است. قیمت این خودرو نیز به نسبت فروش در سامانه یکپارچه کاهش ۸۷ میلیون تومانی را به ثبت رسانده است. دیگنیتی نیز با قیمت ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قابل خرید خواهد بود.


نحوه واریز وجه برندگان قرعه کشی خودرو چگونه است؟

دومین مرحله از قرعه کشی‌ها در سامانه جدید وزارت صنعت به پایان رسید و نتایج قرعه کشی ما بین بیش از ۵ میلیون متقاضی برای حدود ۱۰۰ هزار خودرو بر روی سامانه sale.iranecar.com قرار گرفت.

حالا متقاضیان برنده سه روز فرصت دارند تا با مراجعه به سایت خودروسازان نسبت تکمیل وجه و اتمام فرآیند ثبت نام اقدام کنند.

متقاضیانی که در طرح های فروش ایران خودرو برنده شده اند باید با مراجعه به سایت esale.ikco.ir و وارد کردن رمز عبور و نام کاربری نسبت به ادامه فرآیند ثبت نام اقدام کنند.

متقاضیان همچنین می توانند از طریق سامانه یکپارچه فروش به سایت های فروش اینترنتی خودروسازان وارد شوند

سپس با ورود به سایت گروه صنعتی ایران خودرو با ورود نام کاربری و رمز عبور فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

روال برای متقاضیان برنده سایپا هم به همین منوال است. به آدرس سامانه فروش ویژه سایپا (https://saipa.iranecar.com) مراجعه کنید.

سپس در صفحه اصلی به پنل کاربری خود وارد شوید و فرآیند ثبت نام را تکمیل کنید.


نتایج قرعه کشی خودرو اعلام شد

نتایج دومین مرحله قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه خودرو اعلام شد. با وارد کردن کد ملی یا کد رهگیری در آدرس https://sale.iranecar.com/public/winners از نتایج قرعه‌کشی مطلع شوید.


زمان اعلام نتایج ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این دوره در مجموع ۶ میلیون و ۵۷ هزار و ۵۵۵ نفر در طرح‌های مختلف فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید خودروسازان ثبت‌نام کردند.

شانس برنده شدن در مرحله دوم قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو چقدر است؟

براساس آمار به صورت کلی هر فرد ثبت نام کننده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو شانس ۱.۳ درصدی برای برنده شدن در قرعه کشی خودرو خواهد داشت یعنی از هر ۷۹ نفر یک نفر شانس برنده شدن دارد.

مهلت ثبت نام و شرکت در قرعه‌کشی مرحله دوم تا کی هست؟

براساس اعلام وزارت صنعت مرحله دوم ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به مدت سه روز از ۲۵ تیرماه آغاز و تا امروز سه شنبه ۲۸ تیرماه(احتمالا تا ساعت ۱۷) ادامه خواهد داشت.

چه تعداد خودرو در مرحله دوم قرعه کشی عرضه خواهد شد؟

در این مرحله حدود ۷۶ هزار و ۷۰۰ خودرو توسط خودروسازان عرضه خواهد شد.

نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ۱۴۰۱ کی اعلام میشه؟

نتایج قرعه کشی مرحله دوم از زمان پایان مدت ثبت نام، حداکثر تا یک هفته اعلام می‌شود و علت این زمان، تطبیق اطلاعات و داده‌های ثبت نام کنندگان با طرح جوانی جمعیت و کنترل واجدان شرایط است.

زمان قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه خودرو

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در مورد زمان انجام قرعه کشی اظهار کرد: شنبه یکم مرداد ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۰ صبح، قرعه کشی مرحله دوم فروش خودرو از رسق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام خواهد شد و نتایج یکشنبه ۲ مرداد ماه اعلام خواهد شد.


تاریخ مرحله دوم قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

مرحله دوم فروش فوق‌العاده ایران خودرو ویژه مادران و با تحویل سه ماهه ویژه تیرماه از هفته آینده آغاز می شود.

ثبت نام فروش فوری ایران خودرو‌ ویژه مادران از شنبه ۲۵ تیرماه

دومین مرحله از فروش فوری ایران خودرو ویژه مادران از روز شنبه مورخ ۲۵ تیر ماه ( از ساعت ۱۷) آغاز می شود. مادرانی که تاریخ تولد فرزند دوم و ما بعد آن‌ها پس از ۱۹ آبان ۱۴۰۰ باشد می‌توانند واجد شرایط این طرح هستند. بنابر اعلام ایران خودرو در این مرحله ۵ محصول پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو پارس سال،‌ پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف قرمز، تارا اتوماتیک و دناپلاس توربو شارژ اتوماتیک با قیمت قطعی و موعد تحویل سه ماهه عرضه می شود. متقاضیان این مرحله با مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به نشانی sale.iranecar.com ( یا آدرس  sale.iranecar.ir) از روز شنبه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

امکان ویرایش شماره موبایل در سامانه تخصیص خودرو فراهم شده است. ( سیم کارت به نام یکی از شرایط شرکت در قرعه کشی خودرو می باشد)


زمان واریز وجه خودرو :

هنوز زمان واریز وجه خودروها مشخص نیست، احتمالا هفته آینده و یا هفته بعد از اون باشه و از زمان اعلام، « به مدت سه روز کاری » برندگان قرعه کشی خودرو فرصت واریز وجه خواهند داشت. در نتیجه نگران تعطیلات پیش رو نباشید! همچنین زمان و نحوه پرداخت وجه از طریق «سایت خودروسازان » اطلاع رسانی میشه.

سایت خودروسازان: 

• گروه خودروسازی سایپا saipa.iranecar.com
• شرکت بهمن موتور bahman.iranecar.com
• گروه صنعتی ایران خودرو esale.ikco.ir
• شرکت مدیران خودرو iranecar.mvmco.ir
• شرکت کرمان موتور sales.kermanmotor.ir
• شرکت آرین پارس موتور sales.lamari.ir

اعلام برندگان قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه خودرو

برای دیدن نتیجه قرعه کشی وارد سایت https://sale.iranecar.com شوید. با وارد کردن کد رهگیری یا کد ملی وضعیت برنده شدن خود را مشاهد کنید.

زمان اعلام نتایج قرعه کشی خودرو و اطلاع از وضعیت برنده شدن

(۱۴۰۱/۰۳/۱۰) مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: امروز اولین قرعه کشی یکپارچه فروش خودرو انجام شد و فردا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ اسامی اعلام می شود.

آقای عبدالله توکلی لاهیجانی می گوید: ظرفیت اعلامی برای این دوره ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ هزار خودرو بوده که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع، فروش فوری، فروش فوق العاده، پیش فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید عرضه شده است.

به گفته مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت ثبت نام ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر در این سامانه انجام شده است که ۳ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۰۱ نفر در طرح عادی و ۲۹۷ هزار نفر در طرح حمایت از خانواده شرکت کردند.

در خصوص طرح جوانی جمعیت ۲۹۷ هزار و ۵۱ نفر ثبت نام کردند و بعد از استعلام ۱۴۵ هزار نفر واجد شرایط بودند.
۵۶ طرح تنوع برای طرح جوانی در نظر گرفته شده است که با توجه به اینکه در ۴۲ طرح میزان متقاضیان از ظرفیت کمتر بوده که خودرو بدون قرعه کشی تخصص می یابد.

ثبت نام کنندگان با مراجعه به سایت و ورود به پنل کاربری از بخش ثبت نام ها وضعیت برنده شدن خود را می توانند مشاهده کنند.


سامانه یکپارچه تخصیص خودرو sale.iranecar.com

راهنمای ثبت‌نام و شرکت در قرعه‌کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

Video Credit Goes To Website: https://sale.iranecar.com

متقاضیان می‌توانند با اعلام شرایط فروش، فعال‌سازی بخشنامه‌ها و به دنبال آن آغاز مرحله ثبت درخواست خودرو (شرکت در قرعه‌کشی محصولات)، با مراجعه به صفحه اصلی سامانه sale.iranecar.com و مشاهده لیست خودروهای قابل عرضه، اقدام به ثبت درخواست کنند. مراحل درخواست خودرو به شرح زیر است:

مرحله اول: انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام»

متقاضیان جهت ثبت اطلاعات شخصی (ثبت‌نام اینترنتی خودرو) خود در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام» (از منوی اصلی سامانه) وارد صفحه ورود و ثبت‌نام خواهند شد.

مرحله دوم: ایجاد حساب کاربری

با انتخاب گزینه «ثبت‌نام»، کاربر به صفحه اطلاعات اولیه مشتری هدایت می‌شود و با تکمیل این فرم، حساب کاربری خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد می‌کند. اطلاعات این فرم شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن ( کلمه عبور باید به زبان انگلیسی و شامل ۸ کاراکتر و متشکل از حروف بزرگ و کوچک، عدد و یکی از نشانه‌های (!@#) باشد.) است.

مرحله سوم: تکمیل فرم ثبت‌نام

کاربر پس از تشکیل حساب کاربری، به صفحه فرم کامل ثبت‌نام هدایت شده و نام و نام خانوادگی کاربر در قسمت مربوط به کاربران (بالا سمت چپ) نمایش داده خواهد شد. با تکمیل این فرم، کاربر اطلاعات تفصیلی خویش را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت می‌کند. تکمیل فیلدهای ستاره‌دار اجباری است. در نهایت، کاربر پس از انتخاب گزینه «ثبت و ادامه» وارد صفحه اصلی سامانه برای انتخاب خودرو می‌شود. (هنگام وارد کردن اعداد در فرم ثبت نام حتما کیبورد گوشی و کامپیوتر خودتون رو انگلیسی کنید)

مرحله چهارم: انتخاب خودرو

کاربر در این صفحه با مشاهده لیست خودروها می‌تواند اقدام به انتخاب خودرو مورد نظر خود کند.

مرحله پنجم: انتخاب بخشنامه

کاربر در این مرحله، پس از انتخاب خودرو موردنظر خود، فهرست بخشنامه‌های فروش را مشاهده کرده و با انتخاب یکی از بخشنامه‌ها، وارد مرحله بعدی می‌شود. همچنین، آن گروه از کاربرانی که پیش از انتخاب خودرو، مراحل ثبت‌نام و ورود را طی نکرده باشند، قبل از هدایت به مرحله بعدی، صفحه «ورود / ثبت‌نام» را مشاهده می‌کنند.

مرحله ششم: مشاهده اطلاعات

کاربر در این مرحله، کلیه اطلاعات ثبت‌شده در مراحل قبل را مشاهده و تایید می‌کند. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی متقاضی، اطلاعات بخشنامه و خودرو انتخاب‌شده خواهد بود.

مرحله هفتم: دریافت کد رهگیری

کاربر در این مرحله، کد رهگیری مربوط به ثبت درخواست خود را دریافت خواهد کرد. با دریافت کد رهگیری، مرحله شرکت در قرعه‌کشی به اتمام رسیده و نام کاربر در فهرست کسانی که در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند، قرار خواهد گرفت.

اطلاع از وضعیت قرعه کشی  و دریافت کد رهگیری:

اگر با موبایل به سایت مراجعه می کنید برای دیدن کد رهگیری و چک کردن وضعیت سفارش و اطلاع از نتیجه قرعه کشی خودرو  مطابق عکس زیر اقدام کنید.

اگر با دسکتاپ (کامپیوتر) به سایت مراجعه می کنید روی نام خود کلیک کنید و وارد پنل کاربری شوید

پیشنهاد میشه دیدگاه های پایین صفحه رو چک کنید سعی شده به سوالات و دغدغه دوستان پاسخ داده بشه

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 443, میانگین امتیاز: 4,23 از 5)
Loading...