سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

اعلام زمان ثبت‌نام جدید مسکن ملی در ۴۰۰ شهر و ۳۱ استان

احتمال ثبت نام جدید طرح نهضت ملی مسکن از اردیبهشت ماه

(۱۴۰۲/۰۱/۱۵) مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در سال جاری حتما در استان تهران ثبت نام جدید برای طرح نهضت ملی مسکن خواهیم داشت. این موضوع به نظر وزارتخانه بستگی دارد اما ممکن است اردیبهشت سامانه ثبت نام باز شود.
به گزارش خبرگزاری برنا، خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: در سال جاری حتما در استان تهران ثبت نام جدید برای طرح نهضت ملی مسکن خواهیم داشت. این موضوع به نظر وزارتخانه بستگی دارد اما ممکن است اردیبهشت سامانه ثبت نام باز شود.

وی درباره قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: قیمت برای قراردادهایی که سال گذشته منعقد شده ثابت است و بر اساس آن کار را پیش می‌بریم. قراردادها قانونی است و پیمانکاران باید مطابق آن واحدها را تحویل دهند. نرخ سال گذشته بر اساس فهرست بهای ۱۴۰۱ بود. امسال هم اگر قرارداد جدید ببیندیم بر اساس ۱۴۰۲ منعقد می‌شود.

محبت‌خواه تصریح کرد: قیمت واحدها بستگی به تعداد طبقات، امکانات، مشاعات و منطقه، متفاوت است و نمی‌توان نرخ ثابتی را برای کل پروژه‌ها اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به تامین زمین برای ساخت مسکن گفت: امسال تمامی زمین‌هایی که برای طرح نهضت ملی مسکن احصا شده را تامین خواهیم کرد. اگر نیاز به تغییر کاربری و الحاق باشد اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی هم‌چنین درباره رفع تصرف از اراضی دولتی در تعطیلات نوروز گفت: از ۲۷ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه امسال، یگان حفاظت از اراضی وزارت راه و شهرسازی در تمام شهرهای استان تهران در حالت آماده‌باش بودند که حدود ۷.۶ هکتار رفع تصرف از اراضی ملی صورت گرفت.

محبت‌خواه یادآور شد: بخش قابل توجهی از تصرفات در شرق استان تهران، فیرزکوه، دماوند و حومه آن اتفاق افتاده بود. در مواردی دیوارکشی و احداث بنا صورت گرفته بود که تماما رفع تصرف شد.


آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن به ۲۰۰ میلیون کاهش می‌یابد

(۱۴۰۱/۱۲/۲۹) رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران با تشریح جزئیات قیمت پیشنهادی انبوه‌سازان برای ساخت نهضت ملی مسکن، گفت: بر این اساس آورده متقاضیان به ۲۰۰ میلیون تومان کاهش می‌یابد.

به گزارش تصویر زندگی، ایرج رهبر در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آغاز ساخت پروژه‌های طرح اقدام ملی در زمان حضور محمد اسلامی وزیر اسبق راه و شهرسازی، اظهار کرد: همان دوره بارها اعلام کردیم با توجه به تجربه مسکن مهر که گروه هدف ان متقاضیان کم‌توان بود در طرح اقدام ملی تجربه ما می‌گوید آورده متقاضیان زیاد است و آنها توان پرداخت این مبالغ را ندارند.

وی با اشاره به این‌که متقاضیان حداقل باید ۴۰۰ میلیون تومان آورده داشته باشند، ادامه داد: در طرح ملی مسکن نیز اعلام شده که متقاضیان در یک بازه مشخص باید اقساط ۴۰ میلیون تومانی پرداخت کنند. واقعیت آن است که اکثر متقاضیان این طرح توان پرداخت این آورده را ندارند.

وی افزود: بر این اساس با هدف ساخت پروژه‌ها و خانه‌دار کردن سریع مردم،‌ به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم از توان مالی بخش خصوصی در قبال سهم از پروژه استفاده شود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان با بیان متاسفانه مسئولان قبلی وزارت راه یا اطلاعی از وضعیت متقاضیان نداشتند یا این‌که یا پیشنهاد ما را نمی پذیرفتند، اضافه کرد: خوشبختانه در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی، وضعیت تغییر کرده است. اخیرا جلسه‌ای با وزیر راه داشتیم و پیشنهاد انبوه‌ سازان را تکرار و تاکید کردیم که مردم توان پرداخت اقساط آورده را ندارند.

رهبر بیان کرد: در این جلسه پیشنهاد استفاده از توان مالی بخش خصوصی را مطرح کردیم که آقای بذرپاش آنرا پذیرفت و تاکید کرد پیشنهاد خوبی است.

وی از دستور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی پیشنهاد انبوه‌سازان خبر داد و گفت:‌ در رابطه با قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن نیز پیشنهاد ۷.۹ میلیون تومانی با احتساب شاخص تعدیل سه‌ ماهه سوم سال ۱۴۰۱ را برای هر مترمربع ارائه کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که ساخت بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن آغاز شده است، اظهار کرد:‌ به‌عنوان مثال هزینه ساخت یک واحد ۱۰۰ متری حدود یک میلیارد تومان است. حدود ۳۰۰ میلیون از این مبلغ را وام پوشش می‌دهد و ۷۰۰ میلیون تومان دیگر را بایستی متقاضیان پرداخت کنند. بر اساس پیشنهاد انبوه‌ سازان ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ را بخش خصوصی تامین می‌کند و متقاضیان ۲۰۰ میلیون تومان آورده خواهند داشت.


احتمال افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان

وزیر راه و شهرسازی گفت: انتظار می‌رود سقف وام نهضت ملی مسکن از ۳۵۰ به ۵۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت نیز افزایش یابد تا قدرت مالی ساخت و ساز بالاتر برود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  مهرداد بذرپاش در جلسه کمیته تخصصی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با موضوع پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت سالانه یک میلیون مسکن، اظهار کرد:‌ مسکن و شهرسازی و حمل‌ونقل دو حوزه اصلی برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است. این دو موضوع اگرچه اشتراکاتی دارند اما تلاش‌های متفاوتی می‌طلبند و تا کنون برای آن‌ها دو شورای حمل ونقل و مسکن تشکیل و به صورت هفتگی جلسه تشکیل می شود.

وی ادامه داد: کارهای ستادی و پشتیبانی در خصوص اجرای وعده ۴ ساله دولت، انجام شده است و مطالبه اصلی دولت این است که اجرای قانون جهش تولید مسکن به سرمنزل مقصود برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات پیش‌رو به‌ویژه در بخش تأمین مالی و تورم، کار این بخش سخت‌تر شده است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تأمین زمین و اراضی موردنیاز برای این هدف‌گذاری افزود: بخشی از زمین ها در مالکیت وزارتخانه و شهرهای جدید است اما مطابق قانون جهش تولید مسکن سند بخش دیگر بایستی به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

بذرپاش با تأکید بر این‌که کار حوزه مسکن در چند بخش انجام می‌شود، گفت: بیش از ۲۰۰ هزار مسکن مهر نیمه تمام باقی مانده که درصد پیشرفت‌های مختلف دارد و تعدادی از آن ها تا پایان سال از طریق منابع صندوق ملی مسکن تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهر جدید پرند خاطرنشان کرد: یکی از بحران‌های موجود، مسکن‌هایی است که مردم وجه آن را پرداخت کرده اما هنوز تحویل نگرفته اند؛ این درحالی است که منابع آن صرف زیرساخت‌ها شده، بنابراین تأمین منابع را به‌صورت واریز ۱۰ همت به صندوق ملی مسکن می‌طلبد تا بخشی از آن برای مسکن مهر و بخش دیگر برای ما به تفاوت و جبران کسری سود بانک‌ها صرف شود که در این راستا تکمیل مسکن‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت ساخت، در دستور کار است.

وی با بیان این‌که اصلی‌ترین تمرکز وزارت راه و شهرسازی روی بافت‌های فرسوده و ناپایدار است، گفت: این اقدام علاوه بر تولید مسکن، کشور را از مخاطرات بافت فرسوده نجات می‌دهد و تولید و ایمن سازی آن حائز اهمیت است. در بخش نوسازی بافت فرسوده طرح‌های انگیزشی و بسته های تشویقی طراحی شده که با استقبال مردم مواجه شده است و نتیجه قابل قبول داشته است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به خودمالکی‌ها و ساخت و ساز از سوی مردم اعلام کرد: فرآیند ساخت و ساز شخصی در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است، اما با راهبرد طرح‌های تشویقی گوناگون که از سوی معاونت شهرسازی درحال اقدام است، روند ساخت مسکن سرعت می‌گیرد.

بذرپاش با اشاره به بخش واگذاری زمین و ساخت واحد مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن،  تصریح کرد: در شهرهای با جمعیت کم‌تر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، زمین ۲۵۰ متری و در روستاها زمین ۵۰۰ متری داده می‌شود که این متراژ بسته به شرایط قابل تغییر است. از سوی دیگر با ارائه تسهیلات بانکی، ساخت و ساز تقویت و افزایش خواهد یافت و انتظار می‌رود سقف وام از ۳۵۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون اضافه و زمان بازپرداخت نیز اضافه شود تا قدرت مالی بالاتری به اشخاص برای ساخت و ساز داده شود.

بذرپاش در ادامه به توافق با دستگاه‌هایی که در خصوص ساخت مسکن ایفای نقش می‌کنند، اشاره کرد و گفت: کارهای نهادی با دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های بزرگ در راستای تأمین مسکن کارکنان زیرمجموعه خود انجام شده است تا علاوه بر تحقق هدف دولت در حوزه مسکن، این سازمان‌ها به‌عنوان محرک‌های اصلی ساخت مسکن وارد عمل شوند.


ثبت نام دور جدید نهضت ملی مسکن بدون اطلاع رسانی آغاز شد

(۱۴۰۱/۰۹/۰۹)جدیدترین دور ثبت نام نهضت ملی مسکن در ۱۶ استان کشور آغاز شده است، درحالی که از قبل در سامانه جامع طرح حمایتی مسکن اطلاع رسانی نشده است.
بررسی‌های صورت گرفته در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن حاکی از بازگشایی این سایت برای دوره جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن است.

گفتنی است این نهمین دور از ثبت نام نهضت ملی مسکن در کشور است و آخرین دور از این ثبت نام در ۸ شهریور ماه بوده  است و هم اکنون این دوره در شهر‌های از جمله مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، ‏چهارمحال بختیاری و خراسان شمالی را شامل می‌شود.

این دوره از ثبت نام نهضت ملی مسکن بدون هیچ اطلاع رسانی از قبل بازگشایی شده و پیش از این اعلام شده بود که در صورت باز شدن دور جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن امکان باز بودن دائمی آن وجود دارد.

فهرست کامل استانها و مناطقی که در دوره هشتم نهضت ملی مسکن امکان ثبت نام در آنها وجود دارد را در ادامه مشاهده می کنید:

نام استاننام شهر محل سکونتشهر قابل ثبت نام
آذربایجان شرقی
آذربایجان شرقیاسکواسکو
آذربایجان شرقیاهراهر
آذربایجان شرقیایلخچیایلخچی
آذربایجان شرقیبستان آبادبستان آباد
آذربایجان شرقیبناببناب
آذربایجان شرقیخسروشاهخسروشاه
آذربایجان شرقیخمارلوخمارلو
آذربایجان شرقیدوزدوزاندوزدوزان
آذربایجان شرقیسرابسراب
آذربایجان شرقیشبسترشبستر
آذربایجان شرقیصوفیانصوفیان
آذربایجان شرقیعجب شیرعجب شیر
آذربایجان شرقیقره آغاجقره آغاج
آذربایجان شرقیگوگانگوگان
آذربایجان شرقیمراغهمراغه
آذربایجان شرقیملکانملکان
آذربایجان شرقیممقانممقان
آذربایجان شرقیمیانهمیانه
آذربایجان شرقیهادیشهرهادیشهر
آذربایجان شرقیهشترودهشترود
آذربایجان شرقیورزقانورزقان
آذربایجان شرقیباسمنجباسمنج
آذربایجان شرقیخارواناخاروانا
آذربایجان شرقیخواجهخواجه
آذربایجان شرقیترکمنچایترکمنچای
آذربایجان شرقیهریسهریس
آذربایجان شرقیوایقانوایقان
آذربایجان شرقیبخشایشبخشایش
آذربایجان شرقیتیکمه داشتیکمه داش
آذربایجان شرقیسیه رودسیه رود
آذربایجان شرقیجلفاجلفا
ایرانشهر(جنوب سیستان بلوچستان)
ایرانشهر(جنوب سیستان بلوچستان)ایرانشهرایرانشهر
ایرانشهر(جنوب سیستان بلوچستان)بمپوربمپور
ایرانشهر(جنوب سیستان بلوچستان)گلمورتیگلمورتی
ایرانشهر(جنوب سیستان بلوچستان)پیشینپیشین
ایرانشهر(جنوب سیستان بلوچستان)محمدانمحمدان
ایرانشهر(جنوب سیستان بلوچستان)نگورنگور
ایرانشهر(جنوب سیستان بلوچستان)فنوجفنوج
ایرانشهر(جنوب سیستان بلوچستان)قصرقندقصرقند
ایرانشهر(جنوب سیستان بلوچستان)چابهارچابهار
ایرانشهر(جنوب سیستان بلوچستان)کنارککنارک
ایرانشهر(جنوب سیستان بلوچستان)نیکشهرنیکشهر
ایرانشهر(جنوب سیستان بلوچستان)زردآبادزردآباد
ایرانشهر(جنوب سیستان بلوچستان)اسپکهاسپکه
ایرانشهر(جنوب سیستان بلوچستان)چابهارچابهار
بوشهر
بوشهربوشهرعالیشهر و چغادک
بوشهرچغادکچغادک
بوشهرخورموجخورموج
بوشهرآبپخشآبپخش
بوشهرآبدانآبدان
بوشهراهرماهرم
بوشهربرازجانبرازجان
بوشهربندر ریگبندر ریگ
بوشهربندر کنگانبندر کنگان
بوشهربندر دیربندر دیر
بوشهربندر دیلمبندر دیلم
بوشهربوشکانبوشکان
بوشهرجمجم
بوشهرسعدآبادسعدآباد
بوشهربهارستانبهارستان
بوشهرتنگ ارمتنگ ارم
بوشهرآبادآباد
بوشهرعسلویهشهر جدید نایبند
بوشهرچاه مبارکشهر جدید نایبند
بوشهرنخل تقیشهر جدید نایبند
بوشهرشنبهشنبه
کرمان (جنوب)
کرمان (جنوب)عنبرآبادعنبرآباد
کرمان (جنوب)کهنوجکهنوج
کرمان (جنوب)درب بهشتدرب بهشت
کرمان (جنوب)جبالبارزجبالبارز
کرمان (جنوب)قلعه گنجقلعه گنج
کرمان (جنوب)فاریابفاریاب
کرمان (جنوب)منوجانمنوجان
کرمان (جنوب)رودباررودبار
چهارمحال و بختیاری
چهارمحال و بختیاریبروجنبروجن
چهارمحال و بختیاریچلگردچلگرد
چهارمحال و بختیاریفرادنبهفرادنبه
چهارمحال و بختیاریگندمانگندمان
چهارمحال و بختیاریگهروگهرو
چهارمحال و بختیاریهفشجانهفشجان
چهارمحال و بختیاریسورشجانسورشجان
چهارمحال و بختیاریفرخ شهرفرخ شهر
چهارمحال و بختیاریسفیددشتسفیددشت
چهارمحال و بختیارینافچنافچ
چهارمحال و بختیارینقنهنقنه
خراسان جنوبی
خراسان جنوبیاسلامیهاسلامیه
خراسان جنوبیزهانزهان
خراسان جنوبیشوسفشوسف
خراسان جنوبیعشق آبادعشق آباد
خراسان جنوبیآرین شهرآرین شهر
خراسان جنوبیارسکارسک
خراسان جنوبیدیهوکدیهوک
خراسان جنوبیسه قلعهسه قلعه
خراسان جنوبیاسفدناسفدن
خراسان جنوبیگزیکگزیک
خراسان جنوبیدرحدرح
خراسان شمالی
خراسان شمالیآشخانهآشخانه
خراسان شمالیاسفرایناسفراین
خراسان شمالیایورایور
خراسان شمالیبجنوردبجنورد
خراسان شمالیتیتکانلوتیتکانلو
خراسان شمالیجاجرمجاجرم
خراسان شمالیحصارگرمخانحصارگرمخان
خراسان شمالیدرقدرق
خراسان شمالیرازراز
خراسان شمالیسنخواستسنخواست
خراسان شمالیشوقانشوقان
خراسان شمالیشیروانشیروان
خراسان شمالیفاروجفاروج
خراسان شمالیقاضیقاضی
خراسان شمالیگرمهگرمه
خوزستان
خوزستانرامشیررامشیر
خوزستانآبادانآبادان
خوزستانآغاجاریآغاجاری
خوزستانسالندسالند
خوزستانشهرامامشهرامام
خوزستانشهرهای استان خوزستانشهر جدید شیرین شهر
خوزستانباغ ملکباغ ملک
خوزستاناروند کناراروند کنار
خوزستانسردشتسردشت
خوزستانشهرهای استان خوزستانشهر جدید رامین
خوزستانتشانتشان
خوزستانقلعه خواجهقلعه خواجه
سمنان
سمنانآرادانآرادان
سمنانشهمیرزادشهمیرزاد
سمنانمهدیشهرمهدیشهر
سمنانامیریهامیریه
سمناندیباجدیباج
سمنانسمنانشهر جدید ایوانکی
سمنانگرمسارشهر جدید ایوانکی
سیستان و بلوچستان
سیستان و بلوچستانسورانسوران
سیستان و بلوچستانمیرجاوهمیرجاوه
سیستان و بلوچستانخاشخاش
سیستان و بلوچستانزهکزهک
سیستان و بلوچستانسیرکانسیرکان
سیستان و بلوچستانمهرستانمهرستان
سیستان و بلوچستانسراوانسراوان
سیستان و بلوچستانجالقجالق
سیستان و بلوچستانهیدوچهیدوچ
سیستان و بلوچستاننوک آبادنوک آباد
سیستان و بلوچستانگشتگشت
سیستان و بلوچستاندوست محمددوست محمد
سیستان و بلوچستاندوست محمد،ادیمی،بنجار،محمدآبادشهرجدید رامشار
سیستان و بلوچستانشهرهای زابل،هیرمند،نیمروز،هامون،زهکشهر جدید رامشار
لارستان
ارستانعمادشهرعمادشهر
ارستانلطیفیلطیفی
ارستانعلامرودشتعلامرودشت
ارستانفالفال
ارستاناشکناناشکنان
کرمان
کرمانسیرجانسیرجان
کرمانبافتبافت
گلستان
گلستانبندرترکمنبندرترکمن
گلستانگرگانگرگان
گلستانگمیش تپهگمیش تپه
گلستانکردکویکردکوی
گلستانسیمین شهرسیمین شهر
مازندران
مازندرانبلدهبلده
مازندرانکوهی خیل-جویبارکوهی خیل-جویبار
مازندرانگلوگاهگلوگاه
مرکزی
مرکزیشهرهای شهرستان اراک،دلیجان و محلاتشهر جدید امیرکبیر
مرکزیشهرهای شهرستان اراک ،شازند و خمینشهر جدید مهاجران
هرمزگان
هرمزگانشهرهای شهرستان بندرعباس و خمیرشهر جدید علوی

امکان نام‌نویسی طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان فراهم شد

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: امکان نام‌نویسی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌بر سایر شهرهای استان در زاهدان نیز فراهم شد.

ابوالفضل مهدیار روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: متقاضیان برای نام‌نویسی در این طرح باید به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند.

وی از تامین زمین برای ساخت ۱۴۲ هزار و ۲۰۴ واحد مسکونی شهری طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان در برنامه چهار ساله خبر داد و افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون بیش‌از ۲۰۵ هزار نفر از شهروندان استان در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند و همچنان این روند با توجه به استقبال مردم ادامه دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در خصوص شرایط لازم برای نام‌نویسی طرح نهضت ملی مسکن گفت: متقاضی و افراد تحت سرپرستی باید فاقد زمین مسکونی و یا واحد مسکونی باشند و متقاضی از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی و دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

وی تصریح کرد: همچنین متقاضی باید متاهل و یا سرپرست خانوار باشد و زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن و مردان مجرد بین ۲۳ سال تمام تا ۴۵ سال به شرط ارائه تعهد نامه محضری در خصوص ارائه سند رسمی ازدواج در زمان واگذاری واحد، همچنین متقاضی باید دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا باشد.


جاماندگان مسکن ملی ثبت نام کنند

(۱۴۰۱/۰۸/۰۳) سایت نهضت ملی مسکن برای جاماندگان باز شده است و متقاضیان مسکن ملی می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند.

نصیر حیدری با اشاره به بازگشایی سایت نهضت ملی مسکن برای ثبت‌نام جاماندگان مسکن از بین جامعه هدف بهزیستی، اظهار کرد: برای مدتی سایت ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن بسته شده بود، اما مجددا سامانه در شهرهایی که هنوز دارای ظرفیت ثبت‌نام است باز شده تا متقاضیان به صورت الکترونیکی ثبت‌نام و مدارک و مستندات لازم را بارگذاری کنند.

به گزارش خبرآنلاین، وی با بیان اینکه از مهرماه سامانه برای شهرهایی که دارای ظرفیت برای ثبت‌نام است، باز شده و به محض تکمیل شدن ظرفیت در هر شهر بسته خواهد شد، خاطرنشان کرد: در شهرهایی که ظرفیت ثبت نام تکمیل شده باشد، امکان ثبت‌نام وجود ندارد.

رئیس دبیرخانه ستاد مسکن و ازدواج سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: هر متقاضی باید در استان مربوطه خود ثبت‌نام کند، زیرا هر مددجو در استانی که دارای پرونده مددجویی است امکان دریافت کمک بلاعوض را دارد.

به گفته حیدری، براساس آخرین به روزرسانی تاکنون بالغ بر ۱۰۲ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که در گام بعدی وزارت راه و شهرسازی شرایط این خانواده‌ها را بررسی کرده و خانواده‌هایی که قبلا از طرح‌های قدیمی مسکن مهر یا تسهیلات ارزان قیمت مسکن برخوردار نشده باشند فرم (ج) سبز دریافت می‌کنند اما کسانی که قبلا از این تسهیلات استفاده یا کمک بلاعوض دریافت کرده‌اند فرم برای آنها قرمز خواهد شد.


امکان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن برای جاماندگان فراهم شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: امکان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن برای جاماندگان مرحله اول، فراهم شد.

وحید داعی، امروز چهارشنبه ۶ مهر گفت: بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی امکان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن برای تمامی شهرهای استان خراسان جنوبی فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir برای ثبت‌نام اقدام کنند؛ در مجموع ۷۳ هزار و ۸۱۴ نفر در خراسان جنوبی در مرحله اول برای بهره‌مندی از طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که ۵۵ هزار و ۶۶۳ نفر حائز شرایط شدند و از این تعداد تاکنون ۳۲ هزار و ۷۶ نفر تأیید نهایی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۷ هزار و ۳۲۰ نفر از افراد تأیید شده، تا کنون افتتاح حساب کرده‌اند که ۶ هزار و ۵۶۴ نفر در نوبت تخصیص زمین هستند؛ ۱۰ هزار و ۸۹۱ نفر متقاضی دارای آورده بالای ۴۰ میلیون تومان در مرحله تخصیص و افتتاح حساب هستند.

داعی با اشاره به تأمین ۳۰ هزار و ۸۸۹ قطعه زمین در نهضت ملی مسکن استان تا کنون، گفت: در مجموع ۷۲ هزار و ۵۹۵ نفر از مجموع ثبت نام شدگان مرحله اول، تعیین تکلیف شده‌اند.

وی افزود: ساخت سه هزار و ۴۰۳ واحد آغاز شده و ۱۵ هزار و ۹۰۵ نفر قراردادهای ساخت خود به صورت قرارداد با سازنده و یا مشارکت مدنی منعقد کرده‌ و ۳ هزار و ۸۱۹ واحد موفق به اخذ پروانه ساختمانی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین ۶۳۸۲ واحد در مرحله فونداسیون، ۲ هزار و ۷۲۰ واحد در مرحله اسکلت و سقف، ۸۰۸ واحد دارای سفت کاری، ۳۵۵ واحد دارای نازک کاری و ۲۲۰ واحد در مرحله پایانی است.

داعی یادآور شد: از مجموع متقاضیانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند؛ ۵ هزار و ۳۷۵ نفر مرد مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال، ۳ هزار و ۹۸ نفر زن مجرد بالای ۳۵ سال، ۱۴۸ نفر مرد مجرد بالای ۴۵ سال و هزار و ۶۸۷ نفر مشمول قانون جوانی جمعیت متقاضیان دارای سه فرزند به بالا هستند.


(۱۴۰۱/۰۶/۰۱) معاون مسکن وزیر شهرسازی گفت: برای ۷۵۰ هزار واحد نهضت ملی در ۳۱ استان و ۴۰۰ شهر از هفته آینده ثبت نام جدید انجام می‌شود.

«محمود محمودزاده» عصر امروز  در برنامه زنده تلویزیونی درباره جزئیات ثبت نام در مرحله جدید نهضت ملی مسکن، گفت: اواسط هفته آینده برای ثبت نام ۷۵۰ هزار واحد نهضت ملی در شهرهایی که ظرفیت خالی وجود دارد، سامانه باز خواهد  شد.

به گفته محمودزاده، ثبت نام دور جدید نهضت ملی مسکن در ۳۱ استان و  در ۴۰۰ شهر خواهد بود و مجددا در صورت تامین زمین سامانه در دوره‌های بعد برای ثبت نام باز می‌شود.

معاون مسکن وزیر شهرسازی گفت: بعد از باز شدن سامانه، متقاضیان حداقل یک ماه فرصت دارند که درخواست خود را در سامانه ثبت کنند. برای متقاضیان قبلی نیز زمان ویرایش تعیین شده بود و در نهایت یک میلیون و ۵۰۰ نفر همه شرایط را داشتند و توانستند آورده خود را نیز واریز کنند.

وی خبر داد: برای متقاضیانی که در یک ماه گذشته ثبت نام داشتیم فرصت ویرایش فراهم می شود. افرادی که در دوره قبل از ثبت نام جا ماندند می‌توانند در شهر مورد نظر ثبت نام کنند.

به گفته محمودزاده، در دور اول دو و نیم میلیون نفر واجد شرایط بودند اما فقط یک و نیم میلیون نفر به طور قطعی ثبت نام کردند. اگر واجدین شرایط وارد پروژه نشوند و آورده اولیه را واریز نکنند، متقاضی جدید جایگزین می شود.


معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از دور جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن با تامین زمین های جدید خبر داد و گفت: ثبت نام یک میلیون و ۵۰۰ هزار متقاضی دارای شرایط چهارگانه در طرح نهضت ملی مسکن قطعی شد.

مسکن

« محمود محمودزاده» امروز ( یکشنبه) در آستانه یکسالگی دولت در گزارشی به ارایه آماری از عملکرد ساخت نهضت ملی پرداخت و گفت: افزایش ساخت و ساز توسط بخش خصوصی یکی از  راهبردهای جهش تولید مسکن بود که بتوانیم آمار را از صدور ساخت ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد پروانه ساختمانی در سالهای اخیر ارتقا دهیم.

وی گفت: در همین راستا به ارایه طراحی برای افزایش سهم بخش خصوصی در تسهیلات ساخت مطابق سقف طرح‌های حمایتی پرداختیم که اگر ساخت و ساز صنعتی باشد ۲۰ درصد به مبلغ تسهیلات افزوده می شود.

وی گفت: نتیجه این سیاست آن است که اکنون بیش از ۳۳۵ هزار متقاضی خودمالکی در پنج ماهه نخست سال برای تولید مسکن ثبت نام کردند که نشان میدهد درخواست تولید مسکن در سال ۱۴۰۱ رشد چشمگیری خواهد داشت.

محمودزاده گفت: سازندگان میتوانند تمام مراحل درخواست را بدون مراجعه حضوری انجام دهند که با این سیاست از امضای طلایی خودداری شده است  و متقاضی با مراجعه به سامانه و انتخاب شعبه بانکی اقدام به دریافت تسهیلات ساخت می کند.

وی گفت: راهبرد دوم دولت افزایش ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری است که در صورت تکمیل منابع صندوق مسکن امتیاز سرمایه گذاری افزایش می یابد.

سود تسهیلات دهک اول تا سوم

محمودزاده گفت: نهضت ملی مسکن تنها طرح حمایتی است که یارانه و درصد تسهیلات برای دهک های مختلف در آن، متفاوت است. در دهک اول تا سوم وام نهضت ملی مسکن مطابق توان خانوار با کمترین سود پرداخت می شود.

معاون مسکن وزارت راه گفت: بیش از ۵ میلیون ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن داشتیم ، یک میلیون و ۵۰۰ هزار متقاضی حایز شرایط چهارگانه هستند و  برای تکمیل و بارگذاری مدارک مراجعه کرده اند.

وی گفت: همین حدود زمین ساخت نهضت ملی تامین شده است و خبر خوب اینکه با تامین زمین  امکان ثبت نام مجدد در هفته آینده در برخی شهرها فراهم می شود.

وی درباره آمار ساخت مسکن دولتی گفت: ۵۷۶ هزار واحد در مسکن شهری و ۱۸۲ هزار واحد مسکن روستایی و در بخش خودمالکی ۳۳۰  هزار مسکن در مراحل مختلف ساخت قرار دارد و  عملیات ۴۲۰ هزار واحد کلنگ زنی شده است که در مجموع یک و نیم میلیون واحد مسکونی نهضت ملی در حال ساخت است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 8, میانگین امتیاز: 3,88 از 5)
Loading...