جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری (تیر ۱۴۰۲)

ثبت‌ نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

سامانه ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشسته کشوری

سرپرست اداره کل امور اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس sabasrm.ir (قسمت تسهیلات مالی/وام ازدواج) نسبت به ثبت درخواست و بارگذاری تصویر اصل مدارک تعیین شده در سامانه اقدام کنند.

بازه زمانی تاریخ عقد فرزند بازنشستگان از ۲۱مردادماه ۱۴۰۰ به بعد تعیین شده و بنابراین تنها افرا‌دی امکان ثبت درخواست و دریافت این تسهیلات را خواهند داشت که تاریخ عقد آن‌ها در این بازه زمانی باشد.

ثبت‌ نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

مراحل درخواست وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

در راستای ارائه خدمات حمایتی به بازنشستگان معزز با هماهنگی انجام شده با بانک صادرات ایران صندوق بازنشستگی کشوری در نظر دارد از تاریخ آخرین مرحله ثبت نام قبلی(۱۴۰۰/۵/۲۰) از بازنشستگان و موظفین همسر که فرزندانشان بعداز تاریخ مذکور ازدواج نموده اند ثبت نام بعمل آورد. متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی به نشانی www.sabasrm.ir و www.cspf.ir در صورتی که بازه زمانی تاریخ عقد از ( ۱۴۰۰/۵/۲۱ به بعد ) باشد نسبت به ثبت نام و بارگذاری اصل مدارک موردنیاز اقدام نمایند.

شرایط دریافت وام ازدواج و مدارک مورد نیاز

  1. مبلغ وام سیصد و پنجاه میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/ وظیفه دریافت می نماید، واریز خواهد شد.
  2. پرداخت اقساط وام ۳۶ ماهه با کارمزد سالیانه ۴ درصد
  3. تاریخ عقد نامه در بازه زمانی از تاریخ ۱۴۰۰/۵/۲۱ به بعد باشد .
  4. ارائه تسهیلات صرفاً به ازدواج اولیه فرزند(عروس/داماد) بازنشستگان و فرزند وظیفه بگیر(همسر) تعلق می گیرد.
  5. در صورتی که پدر و مادر هر دو مشترک صندوق باشند، صرفاً یک فقره تسهیلات به فرزندان ایشان پرداخت می گردد.
  6. در صورتی که پدر و مادر هر دو مشترک صندوق بوده و دارای دو فرزند متقاضی وام ازدواج باشند، هر فرزند از یک دفترکل امکان استفاده از تسهیلات دارد.
  7. بازنشستگان و موظفین(همسر) که در دوره¬های قبلی نسبت به اخذ تسهیلات مزبور اقدام نموده اند، امکان ثبت نام و بهره¬ مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود نخواهند داشت.
  8. متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  9. متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  10. در صورتی که از یک دفترکل وظیفه بگیری بیش از یک همسر حقوق دریافت نمایند، فقط یکی از وراث وظیفه بگیر(همسر) و با رضایت وظیفه بگیر دیگر(همسر دیگر) می تواند از تسهیلات وام استفاده نماید.لذا سایر ورثه(همسر دیگر) می بایست پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی(همسر) اعلام نماید.
  11. تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث، درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام قرار خواهد گرفت.
  12. «بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود از حقوق وظیفه بگیری(همسر) نیز استفاده می نماید، صرفا یک فقره تسهیلات و تنها از یکی از دفترکل ها (ترجیحاً از «دفتر کل بازنشستگی» خود) به فرزند ایشان پرداخت می گردد.
  13. اسکن اصل مدارک (شناسنامه و کارت ملی بازنشسته – عروس و داماد)
    • اسکن اصل صفحه اول شناسنامه و صفحه ای که مشخصات همسر وفرزندان قید شده باشد، الزامی است.
    • اسکن اصل عقدنامه و صفحاتی که مشخصات زوجین (عروس وداماد) قید شده باشد الزامی است.
  14. ذکر شماره دفترکل ، شماره ملی ، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه (بازنشسته/وظیفه بگیر همسر) الزامی است.
  15. حداقل حقوق خالص دریافتی در زمان ثبت نام مشمولین می بایست مبلغ ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال باشد
  16. ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.
  17. پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و راستی آزمایی مدارک ارسالی و اعمال شرایط پیش گفته شده مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می گردد.

 

شرایط وام ۲۵ میلیونی ازدواج فرزندان بازنشستگان

(۱۴۰۲/۰۹/۰۷) فرزندان بازنشستگان کشوری می‌توانند وام ازدواج دریافت کنند، شرایط و مبلغ دریافت این وام چیست؟

وام ازدواج یکی از مهمترین کمک هزینه‌های ازدواج به حساب می‌آید که هر فرد تنها پس از دو سال از تاریخ عقد خود می‌تواند آن را دریافت کنند. وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده و عروس و دامادهای زیر ۲۳ و ۲۵ سال نیز می‌توانند ۱۵۰ میلیون تومان وام ازدواج بگیرند. اما به جز این وام فرزندان بازنشستگان نیز می‌توانند وام ازدواج دریافت کنند.

مبلغ وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و اقساط آن

فرزندان بازنشستگان می‌توانند به غیر از وام ازدواج، به واسطه بازنشستگی قیم خودم وام بگیرند. میزان وام ازدواج بازنشستگان ۲۵ میلیون تومان تعیین شده و به ۱۵۰۰ نفر از متقاضیان تخصیص می‌یابد. وام ازدواج با نرخ سود ۱۰ درصد ارائه می‌شود و اقساط بازپرداخت آن در ۶۰ ماهه خواهد بود.

شرایط دریافت وام ازدواج

کسانی مشمول دریافت وام ازدواج خواهند بود که حداقل ۱۰ میلیون ریال خالص دریافتی آنها باشد.

عقدنامه‌هایی برای دریافت وام پذیرفته می‌شوندکه در سال جاری باشند.

تسهیلات وام ازدواج فقط به اولین ازدواج فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشسته (یا وظیفه‌بگیر یا فرزند همسر وظیفه‌بگیر) تعلق خواهد گرفت؛ مشروط بر آن که ازدواج اول زوجین نیز باشد.

برای هر شماره دفتر کل تنها یک وام اختصاص خواهد یافت. در صورتی که درخواست وام ازدواج برای یک شخص از سوی دو بازنشسته طرح شود (مثلاً پدر و مادری که هر دو بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری باشند و هر دو درخواست وام برای ازدواج فرزندشان را مطرح کنند)، فقط یک وام ازدواج به آنها اختصاص می‌یابد.

اگر بازنشسته یا وظیفه‌بگیری در دوره‌های پیش موفق به دریافت وام ازدواج برای یکی از فرزندانش شده باشد، در این دوره امکان دریافت وام نخواهد داشت.

وام ازدواج مشمول بیمه عمر مانده بدهکار خواهد بود و هزینه آن بر عهده متقاضی است.

متقاضیانی که در دوره‌های قبل ثبت نام کرده بودند ولی وام به آنها اختصاص نیافته بود، صرفا نسبت به تکمیل اطلاعات و مدارک اقدام کنند.

پس از ثبت نام متقاضیان برای دریافت وام ازدواج، صندوق بازنشستگی درخواست‌ها را بنا بر اولویت (همچون میزان حقوق بازنشسته، میزان مانده حقوق و تعداد تسهیلاتی که قبلا دریافت شده و … ) طبقه‌بندی کرده و  پس از آن وام ازدواج به حساب حقوقی واجدان شرایط واریز می‌شود.

البته بررسی‌ها نشان می‌دهند که این روزها زمان ثبت نام وام به پایان رسیده اما احتمالا درگاه ثبت نام این وام به زودی بازگشایی می‌شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 16, میانگین امتیاز: 4,25 از 5)
Loading...