شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک فرودین ۱۴۰۲ شارژ شد

(۱۴۰۲/۰۱/۲۲) معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یارانه فروردین سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز و اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک شارژ شد و یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار ماه بعد خرید کنند.
بر اساس این اطلاعیه مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیک استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به‌ همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

با واریز یارانه فروردین‌ماه، یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار یارانه ماه بعد نیز در قالب کالابرگ الکترونیک، اقلام اساسی مورد نیاز خود را خرید کنند.

یادآور می‌شود طرح کالابرگ الکترونیک به صورت ملّی و در سراسر کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح بالغ بر ۳۵ هزار فروشگاه در تمام نقاط کشور به این سامانه متصل شده‌اند.

در این طرح، اعتبار همه خانوارهای یارانه‌‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، با کارت بانکی سرپرست خانوار از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.


اجرای طرح کالابرگ الکترونیک بر بستر شبکه ملی اعتبار(شما) آغاز شد

(۱۴۰۱/۱۰/۲۷) استاندار هرمزگان گفت: اجرای طرح خرید با کالابرگ الکترونیک بر بستر شبکه ملی اعتبار (شما) در هرمزگان آغاز شد. مهدی دوستی به اهمیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اشاره کرد و گفت: به منظور حمایت از سبد غذایی خانوار و تقویت سلامت غذایی این امکان برای مردم ایجاد شده که با اعتبار یارانه، بتوانند یک ماه زودتر اقلام ضروری خانوار خود را خریداری کنند.

وی ویژگی بارز این طرح را حفظ قدرت خرید مردم در طول دوره برشمرد و گفت: برای حفظ قدرت خرید مردم در این طرح؛ قیمت کالا در شهریور ۱۴۰۰ مبنا و ملاک عمل قرار گرفته و دولت طبق سبد کالای مشخص شده، ما به تفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می کند.

استاندار هرمزگان احترام به سلایق مختلف را دیگر مزیت طرح کالابرگ برشمرد و افزود: مردم برای خرید اقلام کالایی این طرح می توانند آزادانه و به سلیقه خود هر نشان تجاری را انتخاب و خریداری کنند و امکان پرداخت ما به التفاوت قیمت کالای انتخابی با کالای مرجع نیز میسر شده است.

دوستی گفت: در این طرح همچنین مردم می توانند براساس نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی مرجع را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار یارانه شان خریداری کنند.

وی در رابطه با افراد مشمول این طرح گفت: تمام کسانی که حساب یارانه آنها در هرمزگان است از امشب می توانند برای مشاهده ی میزان اعتبار و اقلام کالایی مصوب با تلفن همراه سرپرست خانوار ،کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره گیری کنند.

بیشتر بخوانید؛ جزئیات واریز یارانه برای متقاضیان تجدیدنظر اعلام شد

استاندار هرمزگان گفت: همچنین می توانند با نصب برنامه کاربردی شما ( شبکه ملی اعتبار) نیز با استفاده از برنامه های نرم افزاری بازار و مایکت، یا مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir از مکان های فروش کالاها مطلع شوند.


یارانه نقدی هیچ استانی قطع نمی‌شود

(۱۴۰۱/۰۹/۱۸) مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان با بیان این که طرح کالابرگ الکترونیکی اختیاری است گفت: یارانه نقدی هیچ استانی قطع نمی‌شود.
حمید فرداد مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرد: دولت به منظور تقویت سلامت غذایی خانوارها این امکان را برای آنها ایجاد می‌کند که به اعتبار یارانه بتوانند یک ماه زودتر کالاهای اساسی را خریداری کنند.

وی افزود: طرح کالابرگ الکترونیک در حال پیاده‌سازی مقدمات اجرا در استان هرمزگان است. این امکان برای تمام جامعه یارانه‌بگیر هرمزگان پس از اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌های کشوری و استانی فعال خواهد شد و نیاز به هیچ اقدامی نیست.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان در ادامه گفت: استفاده از اعتبار از طریق تمامی کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار، امکان‌پذیر خواهد بود و در مورد کالاهای مشمول طرح نیز الزامی به خرید یک نشان تجاری مشخص نیست و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند.

فرداد گفت: با توجه به تأکید وزیر محترم رفاه، این طرح برای یارانه‌بگیران اختیاری است و هموطنان پس از اعلام رسمی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

قطع یارانه نقدی و ارائه کالابرگ

(۱۴۰۱/۰۹/۰۲) اجرای کالابرگ کلید خورد: اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته‌های آینده در استان هرمزگان کلید می‌خورد.

به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی به نقل از تجارت‌نیوز، عضو هیئت‌رئیسه مجلس در توئیتی از تکمیل زیرساخت‌ها و لوازم فنی طرح کالابرگ الکترونیکی در پی پیگیری رئیس و هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد.

محسن دهنوی در توئیتی با اشاره به «طرح کالابرگ الکترونیکی» نوشت؛ ماه‌ها است که مجلس، اجرای طرح کالا برگ را به دولت تکلیف کرده و با پیگیری قالیباف رئیس‌مجلس، امروز جلسه‌ای برای بررسی فنی زیرساخت ‌این طرح در سازمان برنامه‌وبودجه برگزار کردیم.

اکنون دیگر تمامی کارشناسان و تیم‌های فنی اذعان دارند که زیرساخت‌ها و لوازم فنی طرح تکمیل شده است.

این طرح، هفته‌های آینده در استان هرمزگان به‌صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

برای ما در مجلس مهم است که یارانه اعطایی به مردم در طول زمان و بر اثر تورم، ناچیز نشود، البته حق هر شخص است که بین دریافت نقدی یا کالایی یارانه‌ها انتخاب کند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 37, میانگین امتیاز: 3,78 از 5)
Loading...