شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

نحوه شکایت از فروشگاه‌ها در طرح کالابرگ الکترونیکی

شکایت از فروشگاه‌ها در طرح کالابرگ الکترونیکی

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چنانچه در فروش ۱۱ قلم کالای موجود در طرح کالابرگ الکترونیکی که جزو کالاهای تعزیراتی است تخلفی رخ دهد، مردم باید آن را به تعزیرات یا سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.
به گزارش تصویر زندگی، اکنون اعضای خانوار دهک‌های یک تا سه جامعه، ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کنند که اگر ۲۰۰ هزار تومان آن را از سبد کالای استانداردی که با مبنای قیمت‌های ۱۴۰۱ تعریف شده خرید کنند، به‌ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان به‌علاوه میزان تورم اضافه شده در ماه جاری، اعتبار یارانه تشویقی دریافت خواهند کرد.

نحوه خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی

برخی شهروندان به این نکته اشاره کردند که تعدادی از فروشگاه‌ها زمانی که فرد قصد خرید از طریق این فرآیند را دارد، با اعلام این موضوع که «باید از قبل کالای خود را رزرو کنید» یا «کالاهایی خاص با نشان تجاری خاص مشمول طرح می‌شود»، مرتکب تخلفاتی می‌شوند.

در این زمینه، «سید رضا یحیوی» مشاور معاون وزیر تعاون گفت: در طرح کالابرگ الکترونیکی به هیچ عنوان چنین چیزهایی مطرح نیست و فرد به‌سادگی می‌تواند با استفاده از دستگاه کارت‌خوان پرداخت خود را انجام دهد.

وی تاکید کرد: این فرآیند هیچ‌ پیش‌شرطی ندارد و فرد به‌سادگی می‌تواند با اعتبار کالابرگ الکترونیکی خود از ۱۲۲ هزار فروشگاه خرد و شعب ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای خرید کند.

شکایت از فروشگاه ها بابت گران‌فروشی و کم‌فروشی

مشاور معاون وزیر تعاون تصریح‌کرد: از آنجایی‌که این ۱۱ قلم خوراکی جزو کالاهای تعزیراتی هستند، هر نوع تخلف مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی و اجبار به خرید کالای خاص توسط فروشنده ممنوع بوده و مردم باید موارد را به تعزیرات یا سامانه ۱۲۴ گزارش دهند تا با این تخلفات به‌صورت قانونی برخورد شود.

یحیوی بیان‌داشت: با خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه به این شیوه، ۱۲۰ هزار تومان به‌عنوان تشویقی اعتبار حساب فرد افزوده می‌شود. همچنین اگر تا پایان سال تورمی در این ۱۱ گروه داشته باشیم، دولت آن مقدار را پوشش می‌دهد و شهروندان با همان قیمت اعلامی کالای مورد نظر خود را خریداری می‌کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: طرح قبلی کالابرگ الکترونیکی مربوط به دهک‌های اول تا سوم جامعه بود و به ‌این ‌ترتیب ۲۹ میلیون نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند. با اضافه‌شدن دهک‌های چهارم و پنجم، ۱۹ میلیون شهروند دیگر به این تعداد افزوده شدند و اکنون جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی به ۴۸ میلیون نفر رسیده است.(ایرنا)

امکان خرید آنلاین در طرح کالابرگ الکترونیکی فراهم شد

چند روز پیش رضا یحیوی، مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که در حال حاضر ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای و بیش از ۱۱۰ هزار فروشگاه خُرد به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه با سه فروشگاه‌ اینترنتی وارد مذاکره شده‌ایم و تست‌های فنی آن نیز انجام گرفته است،‌ اظهار کرد: با توجه به آنکه زیرساخت‌ها برای خرید آنلاین در طرح کالابرگ الکترونیکی کاملا مهیا شده منتظریم فروشگاه‌های مذکور آمادگی خود را برای اجرای طرح اعلام کنند تا به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

یحیوی پیشتر تقویت زیرساخت امنیتی و به‌روزرسانی نرم افزار شما را دو اقدام مهم شرکت فارا عنوان کرده و همگرایی ادارات کار با مسئولان استانی و نظارت مستقیم استانداران در اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی را مورد تاکید قرار داده بود.

از اول شهریور ماه امسال خانوارهای دهک‌های چهارم و پنجم هم مشمول طرح یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی شدند و درصورتی که ۵۰ درصد اعتبار یارانه ۳۰۰ هزار تومانی خود را صرف خرید ۱۱ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده در طرح کنند ۱۲۰ هزار تومان یارانه بیش‌تر دریافت می‌کنند.(ایسنا)

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...