شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

دریافت گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی (اینترنتی و غیرحضوری)

دریافت گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی

در این مقاله به شما می‌گوییم چطور می‌توانید نامه کسر از حقوق بگیرید و چطور می‌توانید با آن وام دریافت کرده یا کارهای دیگری انجام دهید.

اگر تا به حال به دنبال وام گرفتن رفته باشید حتماً شنیده‌اید که یکی از مدارکی که باید به بانک ارائه دهید گواهی کسر از حقوق است. برای کسانی که کارمند دولت یا نهادهای عمومی یا بازنشسته و مستمری‌بگیر صندوق‌های بازنشستگی هستند، گواهی کسر از حقوق خودشان و برای افراد دیگر گواهی کسر از حقوق ضامنی که معرفی می‌کنند لازم است. این گواهی برای اطمینان از این است که وام‌گیرنده اقساط خود را پرداخت می‌کند. در غیر این صورت بانک می‌تواند از طریق حقوق کسی که گواهی را ارائه داده، اقساط را برداشت کند.

گواهی کسر از حقوق همچنین نشان می‌دهد که فرد وام‌ گیرنده به اندازه‌ای حقوق می‌گیرد که بتواند اقساط خود را پرداخت کند. این گواهی درواقع نامه‌ای است که در آن اطلاعات مشخصی می‌آید. از جمله اینکه فرد ماهانه چه میزان حقوق دریافت می‌کند و تا سقف چه مبلغی می‌تواند وام یا تسهیلات دریافت کند و چه میزان از حقوق او می‌تواند برای پرداخت اقساط وام استفاده شود.

پس اگر به دنبال وام ازدواج، وام مسکن، وام دانشجویی یا انواع دیگر وام‌ها هستید در این مقاله با مراحل دریافت گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی آشنا خواهید شد.

 

زمان مورد نیاز: ۱۵ دقیقه

 

  1. ورود به سامانه تامین اجتماعی

    برای ورود به سامانه تامین اجتماعی به آدرس https://eservices.tamin.ir مراجعه نمایید. مطابق تصویر گوشه سمت چپ بالا روی ورود به سامانه کلیک کنید. در صفحه بعدی نام کاربری و گذرواژه خود را وارد نمایید. در صورتی که قبلا در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام ننموده اید. لازم است روی حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کلیک کنید یا با کلیک بر روی ورود از طریق دولت من بدون نیاز به ثبت نام وارد سامانه شوید. قبلا آموزش ثبت نام در سایت تامین اجتماعی را برای شما قرار داده ایم.

  2. ورود به سامانه تامین اجتماعی

    در این صفحه نام کاربری و گذرواژه خود را وارد نمایید. در صورتی که قبلا در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام ننموده اید. لازم است روی حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کلیک کنید یا با کلیک بر روی ورود از طریق دولت من بدون نیاز به ثبت نام وارد سامانه شوید. قبلا آموزش ثبت نام در سایت تامین اجتماعی را برای شما قرار داده ایم.

  3. درخواست گواهی کسر از حقوق

    از منو مستمری بگیران —-> درخواست گواهی —-> روی درخواست گواهی کسر اقساط کلیک کنید.

  4. ثبت اطلاعات وام و متقاضی وام

    در این صفحه بایستی مشخصات وام شامل بانک/موسسه/نهاد، نام شعبه، مبلغ هر قسط، تعداد اقساط، مبلغ ضمانت، را وارد نمایید. -در صورتی که درخواست گواهی کسر اقساط برای ضمانت دیگران می باشد گزینه “ضمانت وام برای سایرین” را انتخاب و اطلاعات هویتی را مطابق شناسنامه وارد نمایید.
    در پایان روی تایید نهایی و ثبت درخواست کلیک کنید.

برای اطلاع از آخرین اخبار تامین اجتماعی کلیک کنید

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...