سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

پیش فروش سایپا اردیبهشت (بدون قرعه‌کشی)

طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی (مرحله دوم – اردیبهشت ۱۴۰۲)

هدف از این طرح عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش و تثبیت جریان تولید خودرو در سال جاری و همچنین برنامه ریزی انجام شده برای افزایش مستمر تولید می باشد.

لذا به اطلاع عموم متقاضیان خودروهای داخلی می‌رساند، طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت دهی با شرایط مندرج در اطلاعیه، از روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ آغاز می گردد؛

ضروری است متقاضیان طرح، پیش از آغاز فرآیند، مندرجات اطلاعیه را بادقت مطالعه نمایند

پس از مطالعه دقیق مندرجات اطلاعیه و درصورت پذیرش شرایط طرح، متقاضیان واجد شرایط می توانند از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ تا پایان روز جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه، اقدام نمایند. شایان ذکر است محصولات ارائه شده توسط شرکتهای خودروساز از تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در سامانه قابل مشاهده می باشند.

صرفاً متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ارسال شده است ، می توانند از روز سه شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ تا جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل لیست نوبت دهی(لیست انتظار) برای خودروی مدنظر، در سامانه https://www.esalecar.ir اقدام نمایند.

امکان ثبت نام هرمتقاضی که پیش از این در لیست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرارگرفته اند، وجود ندارد مگر آنکه انصراف خود را تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در سامانه های مربوطه ثبت نماید.

*حسب ماده ۱۹ آیین نامه اجرائی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشوئی، اطلاعات معاملات خودرو به صورت یکپارچه در سامانه معاملات خودرو ذیل سامانه جامع تجارت وزارت صمت ثبت می‌گردد و شامل مالیات بر عایدی سرمایه میگردد.

لازم به ذکر است که موعد تحویل برخی از محصولات پر تقاضا شرکت‌های خودروساز در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

سازوکار طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت دهی:

فرایند طرح یکپارچه عرضه خودرو برمبنای فرآیند نوبت دهی شامل سه مرحله زیر است:

مرحله اول: پیش‌ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی

مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی به ازای هر محصول مشخص براساس برنامه تولید

مرحله سوم: قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

مرحله اول: پیش ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی:

در این مرحله متقاضیان واجد شرایط طرف تقاضا مندرج در همین اطلاعیه، که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود نموده اند امکان انتخاب ۵ اولویت جهت ثبت نام اولیه برای قرارگرفتن در لیست نوبت دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی برمبنای لیست انتظار را خواهند داشت بنابراین پیش نیاز ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی،وکالتی نمودن حساب شخصی متقاضی به‌نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مسدود نمودن وجه اعتبار می باشد.

زمان پیش بینی شده برای وکالتی نمودن حساب شخصی به‌نام سازمان حمایت برای این طرح و مسدود نمودن وجه اعتبار لازم در حساب مذکور از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ تا پایان روز جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ می باشد. در این بین تا زمان ثبت نام اولیه، لیست افراد مجاز برای پیش-ثبت نام در سامانه برمبنای اطلاعات ارسال شده از بانک‌ها تهیه می گردد.

صرفاً متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خوداقدام نموده اند،می-توانند روز سه شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ تا جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور قرارگیری در لیست نوبت دهی خودروهای داخلی اقدام نمایند.
تبصره ۱: موجودی لازم برای انجام ثبت نام در لیست نوبت دهی کلیه خودروهای داخلی “صد میلیون تومان” می باشد و این وجه اعتبار صرفاً لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان مسدود گردد ، لازم به ذکر است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی درنظر گرفته شده است و برای کلیه متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی می باشد.

تبصره۲:ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص،مسدود گردد و قابل برداشت نمی باشد. انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می گردد و از لیست انتظار حذف می گردد.

تبصره۳: امکان ثبت نام هرمتقاضی که پیش از این در لیست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرار گرفته اند، وجود ندارد مگر آنکه انصراف خودرا تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در سامانه های مربوطه ثبت نماید.

تبصره۴:ثبت نام مرحله اول در لیست نوبت دهی هیچگونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی نماید و تعهد خودروساز صرفاً براساس قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح، شکل می گیرد.

تبصره ۵: تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس اولویت انتخابی مشتری و رتبه اولیه در سامانه انجام می گیرد.

تبصره ۶: ضروری است علاوه بردارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت گردیده وچنانچه در هرمرحله تا قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز،مشخص گردد که متقاضی حایز شرایط ثبت نام نبوده، ثبت نام وی ملغی می گردد.

شرایط عمومی تعیین شده مندرج در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت:
۱. حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال می‌باشد.

۲. دارا بودن گواهینامه رانندگی معتبر (دارای تاریخ اعتبار ) برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

۳. متقاضیانی که طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام نموده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۴. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۵. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

۶. امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر وجود ندارد.
۷. شرکت‌های خودروسازی موظف‌اند روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال، از جمله رهن گرفتن سند خودرو را اتخاذ و اجرا کند.

۸. امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

۹. در صورتی که در هریک از مراحل و فرآیند ثبت نام مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت نام نمی‌باشد، ثبت نام وی کان لم یکن تلقی و وجه واریزی (بدون پرداخت سود مشارکت و …) عودت خواهد شد.

۱۰. در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت جبران تاخیر در تحویل، مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و ابلاغیه های مرتبط که متعاقبا از طریق بخشنامه های فروش اطلاع رسانی می گردد، پرداخت خواهد شد.

۱۱. سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه‌های صادره توسط شرکت‌های خودروسازی و قرارداد منعقده فی‌مابین با مشتریان خواهد بود.

۱۲. متقاضی می بایست اقدام به ایجاد صرفاً یک حساب وکالتی نماید در غیراینصورت مسئولیت موضوع به عهده خود متقاضی می باشد.

۱۳. قرار نداشتن در فهرست اولویت های اعلامی اولین طرح یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی و یا انصراف در طرح مذکور تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰

۱۴. هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت های خودروسازی میباشد.

۱۵. طرح عادی شامل همه افراد با مشخصات فوق می باشد و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صرفا” مختص مادرانی که حائز شرایط قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت که مورد تائید سازمان ثبت احوال کشور می باشد و مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح بعهده متقاضی می باشد.

۱۶. متقاضیان ثبت نام می‌بایست شماره همراه ثبت شده بنام خود را در سامانه اعلام نمایند در غیر این صورت مسئولیت عدم تطابق شماره همراه با کد ملی بعهده متقاضی می باشد.

مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی بازای هر محصول مشخص

پس از نوبت دهی، لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، براساس برنامه تولید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه اعلام می گردد.

تبصره۱-اعلام زمانبندی براساس لیست نوبت دهی(لیست انتظار هر محصول) در خردادماه ۱۴۰۲ و در سامانه https://www.esalecar.ir انجام می گردد

تبصره۲-قرارگرفتن متقاضی در لیست انتظار براساس زمانبندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به منظور تحویل خودرو ایجاد نمی نماید و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و براساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و براساس مفاد قرارداد منعقده شکل می گیرد .

تبصره ۳- در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمانبندی متقاضی می تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام نماید و در صورت تمایلِ متقاضی واجدشرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمانبندی اعلامی در این مرحله، می تواند تا نسبت به قطعی نمودن ثبت نام براساس فراخوان خودروساز و باتکمیل وجه درحساب خودروساز و براساس قیمت روز، اقدام کند و یا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمانبندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج گردد.

مرحله سوم: قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

در این مرحله و پس از اعلام زمانبندی به متقاضیان و شکل گیری لیست انتظار برای هرمحصول، خودروساز موظف است تا هرگونه فراخوان برای طرح‌های فروش خودرو را منطبق بر زمانبندی و نوبت دهی انجام شده،اعلام نماید. بنابراین خودروسازان به مرور زمان و صرفاً برمبنای لیست اولویت بندی مذکور برای هرمحصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند نمود.

تبصره۱- قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروسازان در این طرح براساس لیست نوبت دهی شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستور العمل تنظیم بازار خودروی شورای رقابت می باشد.

تبصره ۲- در صورتی که در طول فراخوان مشتری در زمان تحویل و یا انجام ثبت نام قطعی، مشخص گردد که مشتری شرایط طرف تقاضای مندرج در اطلاعیه را نقض نموده است و یا در این مدت از خودروسازان داخلی دیگر خودرو خریداری نموده است، ثبت نام در این طرح کان لم یکن تلقی می گردد.

توجه به این نکته : ضروری است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

لیست خودروهای قابل عرضه در مرحله دوم سامانه یکپارچه اعلام شد

فرایند ثبت‌نام برای نوبت دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. براساس اطلاعات منتشر شده، لیست خودروهای عرضه شده در نوبت دوم هنوز اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد خودروهایی که در نوبت قبلی نیز به فروش رسیده بودند، در این دوره نیز حضور خواهند داشت. با این حال، تنها شرکت ایران خودرو در طرح فروش ویژه مادران و با خودروهای متفاوت شرکت می‌کند.

در مرحله‌ی اول، شرکت‌های سایپا، شاهین، کوییک (دستی و اتوماتیک)، و کوییک اس خودروهای تحویل ۹۰ روزه‌ای را به فروش رساندند و در این دوره نیز همین محصولات عرضه می‌شوند. لاماری ایما از شرکت آرین پارس موتور، یکی از خودروهای قابل توجه در طرح یکپارچه خودرو بود و احتمالا در این دوره نیز مورد علاقه‌ی مشتریان قرار خواهد گرفت. همچنین، در نوبت قبلی شرکت موتورسازی فردا با سه خودرو فردا sx5، فردا T5، Suba m4 و خودروسازی ایلیا با خودروی دایون Y5 حضور داشتند.

جدول خودروهای قابل عرضه در مرحله دوم سامانه یکپارچه

خودرونام شرکت
شاهین  Gسایپا
کوییک R اتوماتیکسابیا
کوییک R دستیسایپا
کوییک دستیسابیا
کوییک Sسابیا
لاماری ایماآرین پارس موتور
FMC T5فردا موتور
FMC SX5فردا موتور
سوبا M4فردا موتور
تیارامکث موتور
دایون Y5خودروسازی ایلیا
کی ام سی T8کرمان موتور
جک S5کرمان موتور
جک S3کرمان موتور
آریزو ۶ پرو اکسلنتمدیران خودرو
آریزو ۵ توربومدیران خودرو
تیگو ۸ پرو مکسمدیران خودرو
ایکس ۲۲ پرومدیران خودرو
ایکس ۵۵ پرومدیران خودرو
تیگو ۷ پرو اکسلنتمدیران خودرو
تیگو ۸ پرومدیران خودرو

طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی (مرحله دوم – اردیبهشت ۱۴۰۲)

هدف از این طرح عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش و تثبیت جریان تولید خودرو در سال جاری و همچنین برنامه ریزی انجام شده برای افزایش مستمر تولید می باشد.

لذا به اطلاع عموم متقاضیان خودروهای داخلی می‌رساند، طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت دهی با شرایط مندرج در اطلاعیه، از روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ آغاز می گردد؛

ضروری است متقاضیان طرح، پیش از آغاز فرآیند، مندرجات اطلاعیه را بادقت مطالعه نمایند

پس از مطالعه دقیق مندرجات اطلاعیه و درصورت پذیرش شرایط طرح، متقاضیان واجد شرایط می توانند از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ تا پایان روز جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه، اقدام نمایند. شایان ذکر است محصولات ارائه شده توسط شرکتهای خودروساز از تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در سامانه قابل مشاهده می باشند.

صرفاً متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ارسال شده است ، می توانند از روز سه شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ تا جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل لیست نوبت دهی(لیست انتظار) برای خودروی مدنظر، در سامانه https://www.esalecar.ir اقدام نمایند.

امکان ثبت نام هرمتقاضی که پیش از این در لیست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرارگرفته اند، وجود ندارد مگر آنکه انصراف خود را تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در سامانه های مربوطه ثبت نماید.

*حسب ماده ۱۹ آیین نامه اجرائی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشوئی، اطلاعات معاملات خودرو به صورت یکپارچه در سامانه معاملات خودرو ذیل سامانه جامع تجارت وزارت صمت ثبت می‌گردد و شامل مالیات بر عایدی سرمایه میگردد.

لازم به ذکر است که موعد تحویل برخی از محصولات پر تقاضا شرکت‌های خودروساز در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

سازوکار طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت دهی:

فرایند طرح یکپارچه عرضه خودرو برمبنای فرآیند نوبت دهی شامل سه مرحله زیر است:

مرحله اول: پیش‌ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی

مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی به ازای هر محصول مشخص براساس برنامه تولید

مرحله سوم: قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

مرحله اول: پیش ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی:

در این مرحله متقاضیان واجد شرایط طرف تقاضا مندرج در همین اطلاعیه، که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود نموده اند امکان انتخاب ۵ اولویت جهت ثبت نام اولیه برای قرارگرفتن در لیست نوبت دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی برمبنای لیست انتظار را خواهند داشت بنابراین پیش نیاز ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی،وکالتی نمودن حساب شخصی متقاضی به‌نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مسدود نمودن وجه اعتبار می باشد.

زمان پیش بینی شده برای وکالتی نمودن حساب شخصی به‌نام سازمان حمایت برای این طرح و مسدود نمودن وجه اعتبار لازم در حساب مذکور از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ تا پایان روز جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ می باشد. در این بین تا زمان ثبت نام اولیه، لیست افراد مجاز برای پیش-ثبت نام در سامانه برمبنای اطلاعات ارسال شده از بانک‌ها تهیه می گردد.

صرفاً متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خوداقدام نموده اند،می-توانند روز سه شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ تا جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور قرارگیری در لیست نوبت دهی خودروهای داخلی اقدام نمایند.
تبصره ۱: موجودی لازم برای انجام ثبت نام در لیست نوبت دهی کلیه خودروهای داخلی “صد میلیون تومان” می باشد و این وجه اعتبار صرفاً لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان مسدود گردد ، لازم به ذکر است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی درنظر گرفته شده است و برای کلیه متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی می باشد.

تبصره۲:ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص،مسدود گردد و قابل برداشت نمی باشد. انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می گردد و از لیست انتظار حذف می گردد.

تبصره۳: امکان ثبت نام هرمتقاضی که پیش از این در لیست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرار گرفته اند، وجود ندارد مگر آنکه انصراف خودرا تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در سامانه های مربوطه ثبت نماید.

تبصره۴:ثبت نام مرحله اول در لیست نوبت دهی هیچگونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی نماید و تعهد خودروساز صرفاً براساس قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح، شکل می گیرد.

تبصره ۵: تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس اولویت انتخابی مشتری و رتبه اولیه در سامانه انجام می گیرد.

تبصره ۶: ضروری است علاوه بردارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت گردیده وچنانچه در هرمرحله تا قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز،مشخص گردد که متقاضی حایز شرایط ثبت نام نبوده، ثبت نام وی ملغی می گردد.

شرایط عمومی تعیین شده مندرج در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت:
۱. حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال می‌باشد.

۲. دارا بودن گواهینامه رانندگی معتبر (دارای تاریخ اعتبار ) برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

۳. متقاضیانی که طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام نموده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۴. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۵. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

۶. امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر وجود ندارد.
۷. شرکت‌های خودروسازی موظف‌اند روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال، از جمله رهن گرفتن سند خودرو را اتخاذ و اجرا کند.

۸. امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

۹. در صورتی که در هریک از مراحل و فرآیند ثبت نام مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت نام نمی‌باشد، ثبت نام وی کان لم یکن تلقی و وجه واریزی (بدون پرداخت سود مشارکت و …) عودت خواهد شد.

۱۰. در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت جبران تاخیر در تحویل، مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و ابلاغیه های مرتبط که متعاقبا از طریق بخشنامه های فروش اطلاع رسانی می گردد، پرداخت خواهد شد.

۱۱. سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه‌های صادره توسط شرکت‌های خودروسازی و قرارداد منعقده فی‌مابین با مشتریان خواهد بود.

۱۲. متقاضی می بایست اقدام به ایجاد صرفاً یک حساب وکالتی نماید در غیراینصورت مسئولیت موضوع به عهده خود متقاضی می باشد.

۱۳. قرار نداشتن در فهرست اولویت های اعلامی اولین طرح یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی و یا انصراف در طرح مذکور تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰

۱۴. هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت های خودروسازی میباشد.

۱۵. طرح عادی شامل همه افراد با مشخصات فوق می باشد و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صرفا” مختص مادرانی که حائز شرایط قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت که مورد تائید سازمان ثبت احوال کشور می باشد و مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح بعهده متقاضی می باشد.

۱۶. متقاضیان ثبت نام می‌بایست شماره همراه ثبت شده بنام خود را در سامانه اعلام نمایند در غیر این صورت مسئولیت عدم تطابق شماره همراه با کد ملی بعهده متقاضی می باشد.

مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی بازای هر محصول مشخص

پس از نوبت دهی، لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، براساس برنامه تولید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه اعلام می گردد.

تبصره۱-اعلام زمانبندی براساس لیست نوبت دهی(لیست انتظار هر محصول) در خردادماه ۱۴۰۲ و در سامانه https://www.esalecar.ir انجام می گردد

تبصره۲-قرارگرفتن متقاضی در لیست انتظار براساس زمانبندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به منظور تحویل خودرو ایجاد نمی نماید و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و براساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و براساس مفاد قرارداد منعقده شکل می گیرد .

تبصره ۳- در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمانبندی متقاضی می تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام نماید و در صورت تمایلِ متقاضی واجدشرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمانبندی اعلامی در این مرحله، می تواند تا نسبت به قطعی نمودن ثبت نام براساس فراخوان خودروساز و باتکمیل وجه درحساب خودروساز و براساس قیمت روز، اقدام کند و یا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمانبندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج گردد.

مرحله سوم: قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

در این مرحله و پس از اعلام زمانبندی به متقاضیان و شکل گیری لیست انتظار برای هرمحصول، خودروساز موظف است تا هرگونه فراخوان برای طرح‌های فروش خودرو را منطبق بر زمانبندی و نوبت دهی انجام شده،اعلام نماید. بنابراین خودروسازان به مرور زمان و صرفاً برمبنای لیست اولویت بندی مذکور برای هرمحصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند نمود.

تبصره۱- قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروسازان در این طرح براساس لیست نوبت دهی شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستور العمل تنظیم بازار خودروی شورای رقابت می باشد.

تبصره ۲- در صورتی که در طول فراخوان مشتری در زمان تحویل و یا انجام ثبت نام قطعی، مشخص گردد که مشتری شرایط طرف تقاضای مندرج در اطلاعیه را نقض نموده است و یا در این مدت از خودروسازان داخلی دیگر خودرو خریداری نموده است، ثبت نام در این طرح کان لم یکن تلقی می گردد.

توجه به این نکته : ضروری است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

لیست خودروهای قابل عرضه در مرحله دوم سامانه یکپارچه اعلام شد

فرایند ثبت‌نام برای نوبت دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. براساس اطلاعات منتشر شده، لیست خودروهای عرضه شده در نوبت دوم هنوز اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد خودروهایی که در نوبت قبلی نیز به فروش رسیده بودند، در این دوره نیز حضور خواهند داشت. با این حال، تنها شرکت ایران خودرو در طرح فروش ویژه مادران و با خودروهای متفاوت شرکت می‌کند.

در مرحله‌ی اول، شرکت‌های سایپا، شاهین، کوییک (دستی و اتوماتیک)، و کوییک اس خودروهای تحویل ۹۰ روزه‌ای را به فروش رساندند و در این دوره نیز همین محصولات عرضه می‌شوند. لاماری ایما از شرکت آرین پارس موتور، یکی از خودروهای قابل توجه در طرح یکپارچه خودرو بود و احتمالا در این دوره نیز مورد علاقه‌ی مشتریان قرار خواهد گرفت. همچنین، در نوبت قبلی شرکت موتورسازی فردا با سه خودرو فردا sx5، فردا T5، Suba m4 و خودروسازی ایلیا با خودروی دایون Y5 حضور داشتند.

جدول خودروهای قابل عرضه در مرحله دوم سامانه یکپارچه

خودرونام شرکت
شاهین  Gسایپا
کوییک R اتوماتیکسابیا
کوییک R دستیسایپا
کوییک دستیسابیا
کوییک Sسابیا
لاماری ایماآرین پارس موتور
FMC T5فردا موتور
FMC SX5فردا موتور
سوبا M4فردا موتور
تیارامکث موتور
دایون Y5خودروسازی ایلیا
کی ام سی T8کرمان موتور
جک S5کرمان موتور
جک S3کرمان موتور
آریزو ۶ پرو اکسلنتمدیران خودرو
آریزو ۵ توربومدیران خودرو
تیگو ۸ پرو مکسمدیران خودرو
ایکس ۲۲ پرومدیران خودرو
ایکس ۵۵ پرومدیران خودرو
تیگو ۷ پرو اکسلنتمدیران خودرو
تیگو ۸ پرومدیران خودرو

ایران خودرو و سایپا این هفته بدون قرعه کشی خودرو می فروشند

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت از فروش یکپارچه انواع خودرو‌های داخلی از روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالله توکلی لاهیجانی در خصوص فروش این هفته خودروسازان، گفت: در این طرح فروش، ایران خودرو، سایپا و خودروسازان بخش خصوصی محصولات خود را ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این طرح، قرعه کشی انجام نمی‌شود و همه ثبت نام کنندگان، خودرو دریافت خواهند کرد. توکلی لاهیجانی تصریح کرد: زمان تحویل خودرو بین سه ماه تا یکسال برای متقاضیان متفاوت خواهد بود؛ همچنین در صورت عدم تمایل مشتریان به دریافت خودرو با زمان انتظار بیشتر، می‌توانند انصراف خود را اعلام و پول خود را از حساب وکالتی خارج کنند.


متقاضیان محترم از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲ در صورتی که مطابق فرآیند ذیل دارای حساب وکالتی سایپا و موجودی به میزان مبلغ مندرج در بخشنامه جهت خودرو درخواستی بوده و دارای شرایط ثبت نام مطابق محدودیت های این بخشنامه باشند، می توانند با ورود به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به آدرس saipa.iranecar.com ، پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به انتخاب خودرو و ثبت نام تا زمان تکمیل ظرفیت اقدام نمایند. لازم به ذکر است متقاضیانی امکان
ثبت نام را خواهند داشت که تا ساعت ۱۳ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱ کلیه فرایندهای اعلام شده در این خصوص را تکمیل نمایند.
همچنین امکان پیش ثبت نام در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲به مدت ۳ روز جهت متقاضیان محترم این طرح فراهم می باشد و فرایند فروش از طریق تعریف حساب وکالتی شامل متقاضیان طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نمی باشند.

نوع خودرومبلغ علی الحساب پیش پرداخت (ریال)سود مشارکتسود انصرافقیمت خودروزمان تحویل
ساینا S دوگانه سوز۱/۱۴۲/۵۰۰/۰۰۰میزان سود
مشارکت در موعد
تحویل
آبان تا دی ۱۴%
بهمن و اسفند ۱۶%
می باشد

%۳ کمتر
از سود
مشارکت


قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان

آذر الی اسفند
۱۴۰۲
کوییک مدل GX۱/۱۲۶/۵۰۰/۰۰۰
کوییک R  اتوماتیک۱/۴۸۶/۷۵۰/۰۰۰
کوییک R مدل GX۱/۱۷۶/۲۳۰/۰۰۰آبان الی اسفند
۱۴۰۲

فرایند ثبت نام در پیش فروش سایپا:

۱ .متقاضی محترم جهت ثبت نام محصولات می بایست نسبت به تعریف حساب وکالتی برای شرکت سایپا / پارس خودرو در یکی از بانکهای تجارت، ملی، ملت، صادرات، اقتصاد نوین و رفاه اقدام نماید.
۲ .در صورتیکه متقاضی محترم در یکی از بانکهای ذکر شده دارای شماره حساب نباشد می بایست ابتدا در یکی از بانکهای مذکور بصورت حضوری و یا اینترنتی افتتاح حساب نموده و سپس در خصوص وکالتی نمودن حساب مذکور اقدام نماید.
لازم به ذکر است اعلام و یا ویرایش شماره شبای حساب وکالتی در پروفایل متقاضی تا پایان ساعت ۱۳ روز دوشنبه مذکور ۱۴۰۱/۱۲/۱ جهت ثبت نام ضروری می باشد.
 متقاضی محترم می تواند جهت تعریف حساب وکالتی در بانک های مذکور علاوه بر امکان مراجعه حضوری به یکی از شعب، با مراجعه به

  • آدرس سایت https://car.farava.ir جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا در بانک تجارت
  • آدرس سایت firoozeh.bmi.ir/signin جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا در بانک ملی
  • آدرس سایت bastam.bankmellat.ir جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا در بانک ملت
  • آدرس سایت /sep.bsi.ir/Sign جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا در بانک صادرات
  • آدرس سایت modern.enbank.ir/netway/index جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا در بانک اقتصاد نوین
  • آدرس سایت mehvar.rb24.ir/saipa جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا در بانک رفاه

بصورت آنلاین در این خصوص اقدام نماید.

۳ .متقاضی محترم می بایست پس از تعریف حساب وکالتی نسبت به واریز وجه خودروی مورد درخواست براساس مبالغ درج شده در مفاد بخشنامه در حساب وکالتی تا ساعت ۱۳ روز دو شنبه مور ۱۴۰۱/۱۲/۱ اقدام نماید.
۴ .متقاضیان محترم که مطابق فرایند فوق اقدام نموده و حایز شرایط ثبت نام بر اساس محدودیت های اعلام شده در این بخشنامه باشند، از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه مور ۱۴۰۱/۱۲/۲ با ورود به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به آدرس saipa.iranecar.com نسبت به انتخاب نوع خودرو و ثبت نام تا زمان تکمیل ظرفیت اقدام خواهد
نمود. لازم به ذکر است در صورتی که متقاضی نسبت به تعریف حساب وکالتی و یا واریز وجه در حساب تعریف شده تا مهلت تعیین شده اقدام ننماید امکان ثبت نام برای ایشان میسر نخواهد بود.
۵ .در صورت حایز شرایط بودن متقاضی و امکان ثبت نام تا تکمیل ظرفیت، پس از پایان ثبت نام، وجه اعلام شده در بخشنامه از حساب مشتری محترم کسر شده و پذیرش خودرو مطابق فرآیند های تعریف شده صورت خواهد پذیرفت.
۶ .در صورتیکه تکمیل ظرفیت برای خودروهای اعلام شده صورت پذیرد و یا متقاضی محترم، در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲ نسبت به ثبت نام اقدام ننماید هیچگونه پذیرشی در سیستم فروش سایپا انجام نخواهد شد. بدیهی است در این خصوص مسئولیت و تعهدی متوجه گروه خودروسازی سایپا نمی باشد. لازم به ذکر است متقاضیانی که حائز شرایط مندرج در بخشنامه
نباشند، امکان ثبت نام برای ایشان فراهم نخواهد گردید.

نکات طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت:

در راستای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوبه شورای اسلامی به تاریخ ۱۹/۰۸/۱۴۰۰ ،گروه خودروسازی سایپا امکان ثبت نام یکدستگاه از محصولات مطابق جدول فوق را برای مادرانی که فرزند دوم و مابعد آنها پس از تاریخ مذکور متولد شده اند بشرح این بخشنامه فراهم نموده است.
* در طرح های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جهت کلیه محصولات طرح مذکور ابتدا پیش ثبت نام انجام میپذیرد و پس از شناسایی مادران حائز شرایط امکان ثبت نام نهایی و واریز وجه میسر خواهد شد.
* در طرحهای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت محدودیت پلاک فعال، حداقل سن ۱۸ سال، دارا بودن گواهینامه رانندگی، عدم خرید ۴۸ ماه گذشته برای مادران حائز شرایط لحاظ نخواهد شد.
* در طرحهای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هر کد ملی تنها مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو در یکی از شرکتهای خودروساز میباشد.

شرایط عمومی بخشنامه :

۱ – محدودیت کد ملی برای ثبت نام ها اعمال خواهد شد (هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو میباشد).
۲ -حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال و ملزم به ارائه گواهینامه خودرو حداقل پایه سوم می باشند.
۳ -امکان ثبت نام برای متقاضیان دارای پالک فعال انتظامی (نصب بر روی خودرو) میسر نمی باشد.
۴ -امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو بصورت وکالتی وجود ندارد .
۵ -متقاضی طی ۴۸ ماه گذشته ثبت نام و صدور فاکتور خودرو نزد شرکت های خودروساز نداشته باشد.
۶ -شماره کارت, شماره حساب بانکی و شماره شبا که در آینده وجوه خرید خودرو از آن به حساب شرکت خودروساز واریز می گردد الزاماً باید متعلق به شخص متقاضی باشد. درصورت درج اطلاعات نادرست(شماره شبا)، تمام مسئولیت آن متوجه متقاضی ثبتنام کننده خواهد بود.
۷ -شماره تلفن همراه اعلام شده می بایست متعلق به شخص متقاضی باشد.


طرح پیش فروش سایپا تمدید شد

با توجه به درخواست برخی از متقاضیان محترم خرید خودرو مبنی بر مشارکت در طرح پیش فروش محصولات به استحضار می رساند، امکان افتتاح حساب وکالتی و واریز موجودی به میزان مبلغ مندرج در بخشنامه مذکور تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ برای متقاضیان محترم تمدید میگردد. لذا متقاضیان محترم از ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ در صورتی که مطابق فرآیند اعلام شده دارای حساب وکالتی و موجودی به میزان مبلغ مندرج در بخشنامه جهت خودرو درخواستی بوده و دارای شرایط ثبت نام مطابق محدودیت های این بخشنامه باشند، نسبت به انتخاب خودرو و ثبت نام تا زمان تکمیل ظرفیت اقدام نمایند.


زمان طرح پیش فروش سایپا به مناسبت دهه فجر ۱۴۰۱ اعلام شد. بر اساس بخشنامه سایپا چهار خودرو در این طرح عرضه می‌شود.

طرح پیش فروش سایپا از روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. متقاضیان می‌توانند با مراجعه با سایت گروه خودروسازی سایپا (saipa.iranecar.com) نسبت به خرید خودرو و تکمیل وجه اقدام کنند.

بر اساس بخشنامه سایپا چهار خودرو در این طرح عرضه خواهد شد. زمان تحویل خودرو نیز در هفته چهارم ماه‌های ذکر شده خواهد بود.

آنطور که در بخشنامه جدید سایپا آمده متقاضیان می‌توانند از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ در صورتی که دارای حساب وکالتی و موجودی به میزان مبلغ مندرج در بخشنامه جهت خودرو درخواستی بوده و دارای شرایط ثبت نام مطابق محدودیت‌های این بخشنامه باشند، می توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

مراحل ثبت نام در طرح پیش فروش سایپا

متقاضیان شرکت در طرح پیش فروش سایپا می‌توانند با ورود به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به انتخاب خودرو و ثبت نام تا زمان تکمیل ظرفیت اقدام نمایند.

متقاضیانی امکان ثبت نام در طرح پیش فروش سایپا برای دهه فجر را خواهند داشت که تا ساعت ۱۵ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ تمام فرایندهای اعلام‌شده را تکمیل کنند.

در این مرحله از طرح پیش فروش سایپا؛ ساینا s، کوییک مدل GX، کوییک R اتوماتیک و کوییک R مدل GX عرضه می‌شود. بر اساس جدول بالا، قیمت خودرو در این طرح مطابق با قیمت روز خودرو حساب حساب می‌شود.

پیش فروش یکساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

نوع خودرومبلغ علی الحساب پیش پرداخت (ریال)سود مشارکتسود انصرافقیمت خودروزمان تحویل
ساینا S دوگانه سوز۱/۱۴۲/۵۰۰/۰۰۰۱۰%۷%قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریانمهر الی بهمن ۱۴۰۲
کوییک مدل GX۱/۱۲۶/۵۰۰/۰۰۰
کوییک R  اتوماتیک۱/۴۸۶/۷۵۰/۰۰۰
کوییک R مدل GX۱/۱۷۶/۲۳۰/۰۰۰

زمان ثبت نام در طرح جوانی جمعیت

بر اساس اعلام خودروسازی سایپا، هفته آینده نیز متقاضیان شرکت در طرح جوانی جمعیت امکان ثبت نام دارند.

امکان پیش ثبت نام در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۱۶ بهمن به مدت سه روز برای متقاضیان این طرح فراهم است.

فرایند فروش از طریق تعریف حساب وکالتی  شامل متقاضیان طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیست.


طرح جدید پیش فروش محصولات سایپا ویژه دیماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ فعال خواهد شد و تا پایان روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ادامه خواهد داشت.

شرایط پیش فروش یکساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

نوع خودرومبلغ علی الحساب پیش پرداخت (ریال)قیمت خودروزمان تحویل
ساینا S دوگانه سوز۱/۱۴۲/۵۰۰/۰۰۰قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریانشهریور الی بهمن ۱۴۰۲
کوییک مدل GX۱/۱۲۶/۵۰۰/۰۰۰
کوییک R  اتوماتیک۱/۴۸۶/۷۵۰/۰۰۰
کوییک R مدل GX۱/۱۷۶/۲۳۰/۰۰۰

زمان تحویل خودروها مطابق جدول فوق در (هفته چهارم) ماه‌های ذکر شده می باشد


طرح جدید پیش فروش محصولات سایپا ویژه آذرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ فعال خواهد شد. زمان تحویل این محصولات ۹۰ روزه می باشد.

شرایط پیش فروش یکساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

نوع خودرومبلغ علی الحساب پیش پرداخت (ریال)قیمت خودروزمان تحویل
شاهین G۱/۷۲۳/۷۳۵/۰۰۰قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریانتیر الی مهر ۱۴۰۲
ساینا S اتوماتیک۱/۳۹۲/۵۰۰/۰۰۰اردیبهشت الی مهر ۱۴۰۲
ساینا S دوگانه سوز۱/۱۴۲/۵۰۰/۰۰۰
سایپا ۱۵۱۸۴۹/۳۵۵/۰۰۰تیر الی مهر ۱۴۰۲

 


احتراماً پیرو بخشنامه شماره ۲۵۴۱۹۱ ، بدینوسیله به اطلاع متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز گروه خودروسازی سایپا میرساند، انواع شرایط فروش خودرو شاهین بدون فرآیند قرعه کشی به شرح جداول ذیل از ساعت ۱۴ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۳ مجدداً فعال میگردد:

نام خودرومبلغ علی‌الحساب پیش پرداختقیمت خودروموعد تحویل
شاهین G۱۷۲ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۵۰۰ تومانقیمت روز خودرو
در زمان تحویل
مندرج در قرارداد
مشتریان
فروردین الی خرداد ۱۴۰۲

 


گروه خودروسازی سایپا قصد دارد انواع سایپا کوییک، شاهین، ساینا اس، کوییک اس و سایپا ۱۵۱ را بدون قرعه کشی از ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ به بازار عرضه کند. مشتریان با مراجعه به سایت فروش سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com می‌توانند در این طرح فروش شرکت کنند. در ادامه جزئیات این طرح فروش را مشاهده خواهید کرد:

شرایط فروش سایپا بدون قرعه کشی – مهر ۱۴۰۱

شرایط پیش فروش یکساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

نام خودرومبلغ علی‌الحساب پیش پرداختموعد تحویل
شاهین۱۷۲ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۵۰۰ توماندی الی اسفند ۱۴۰۱
ساینا اس۸۴ میلیون و ۹۹۹ هزار تومانخرداد الی تیر ۱۴۰۲
کوییک اس۹۲ میلیون و ۴۱۵ هزار توماناردیبهشت الی تیر ۱۴۰۲
کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک۱۳۹ میلیون و ۲۰ هزار توماندی الی اسفند ۱۴۰۱
کوییک با گیربکس معمولی۸۴ میلیون و ۱۲۱ هزار توماناردیبهشت الی تیر ۱۴۰۲
کوییک آر با گیربکس معمولی۸۹ میلیون و ۹۴ هزار تومانفروردین الی خرداد ۱۴۰۲
کوییک آر با گیربکس اتوماتیک۱۴۴ میلیون و ۵۷ هزار توماندی الی اسفند ۱۴۰۱
سایپا ۱۵۱ SE با موتور M13۸۰ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۵۰۰ توماندی الی بهمن ۱۴۰۱

پیش فروش محصولات سایپا

به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز میرساند شرایط فروش یکساله عادی (قرعه کشی) برخی از محصولات شرکت سایپا به شرح ذیل اعلام می گردد. متقاضیانی که در قرعه کشی های قبلی خودروسازان انتخاب نشده اند، میتوانند در این طرح با شرایط ذیل ثبت نام نمایند.

آغاز طرح : از ساعت ۱۴ چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ به مدت ۷۲ ساعت

محدودیت: تمامی محدودیت های قبلی اعمال می‌شود (پایین صفحه)

سایت ثبت نام:  سامانه یکپارچه تخصیص خودرو sale.iranecar.com

شرایط فروش یکساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

 نوع خودرو  مبلغ علی الحساب رنگ قابل عرضهزمان تحویل
شاهین۱/۷۲۲/۹۰۰/۰۰۰قیمت روز خودرو  در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریانآذر الی بهمن ماه ۱۴۰۱
ساینا S۸۴۹/۱۵۵/۰۰۰اردیبهشت الی تیرماه ۱۴۰۲
کوییک S۹۲۳/۳۱۰/۰۰۰فروردین الی تیرماه ۱۴۰۲
کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک۱/۳۸۹/۳۶۰/۰۰۰دی الی اسفند ۱۴۰۱
کوییک با گیربکس معمولی۸۴۰/۳۷۰/۰۰۰فرودین الی تیرماه ۱۴۰۲
کوییک R با گیربکس معمولی۸۹۰/۱۰۰/۰۰۰دی ۱۴۰۱ الی اردیبهشت ۱۴۰۲

* زمان تحویل خودروها مطابق جدول فوق در (هفته چهارم) ماه‌های ذکر شده می‌باشد.

نکات مهم در خصوص تغییرات محدودیت های طرح فروش گروه سایپا

نکته: صرفاً فروش فوق العاده خودرو ساینا S از طریق قرعه کشی عرضه می گردد و فروش سایر محصولات اعم از فروش فوق العاده و پیش فروش بدون محدودیت قرعه کشی خواهد بود.

 

* محدودیت عدم وجود ثبت نام و صدور فاکتور در فروش فوق العاده انواع خودرو کوییک به ۱۸ ماه و در خودرو ساینا S به ۲۴ ماه تغییر یافته است و در خصوص خودرو شاهین محدودیت مذکور وجود ندارد.
* ضمنا محدودیت پلاک انتظامی و عدم خرید خودرو در ۲۴ ماه گذشته در طرح پیش فروش اجرا نخواهد شد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 54, میانگین امتیاز: 3,94 از 5)
Loading...