سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

ورزش صورت برای شادابی و جوانی پوست

ماهیچه های صورت را ورزش دهیم / ورزش صورت

ورزش صورت یا یوگای صورت برای جوان کردن پوست صورت است. پس این ورزش ها را روزانه انجام دهید تا ماهیچه ها و پوست صورت در مدت چند هفته سفت شوند.

 

ورزش صورت, ورزش ماهیچه صورت

 

ورزش بهترین راه برای شکل دادن به ماهیچه ها، کم کردن وزن و کنترل افتادگی پوست است. یک رژیم غذایی خوب به همراه ورزش می تواند شما را سال ها جوان تر از آنچه اکنون هستید کند. البته برای زیبایی صورت هم روش هایی وجود دارد. ورزش صورت یا یوگای صورت برای جوان کردن پوست صورت است. پس این ورزش ها را روزانه انجام دهید تا ماهیچه ها و پوست صورت در مدت چند هفته سفت شوند.

 

قسمت اول: کشش

مکانی که می توانید تنها باشید و آرامش داشته باشید را انتخاب کنید: ورزش صورت در ابتدا کمی مشکل است. بنابراین در یک جای خلوت روی صندلی بنشینید تا بتوانید روی حرکات تمرکز کرده و آن ها را درست انجام دهید.

قبل از شروع ورزش گردن را بکشید: تمام این حرکات را باید به آرامی و با نفس عمیق انجام شود. چندین بار سر را به سمت پایین و بالا حرکت دهید.

ورزش صورت, ورزش ماهیچه صورت

چانه ها را به آرامی از یک شانه به شانه دیگر حرکت دهید. در هر حرکت به مدت ۵ ثانیه به شانه ها نگاه کنید. این حرکت را دو بار انجام دهید.

سر را به سمت شانه راست خم کنید گویی می خواهید روی شانه بخوابید و به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. همین حرکت را به سمت چپ نیز تکرار کنید. سپس سر را به حالت عادی برگردانید تا ورزش صورت را شروع کنید.


قسمت دوم: ورزش چشم

سر را به سمت راست بچرخانید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید سپس به مدت ۵ ثانیه به چپ نگاه کنید. ۵ ثانیه به بالا و ۵ ثانیه به پایین. دوباره سر را به سمت چپ برگردانید و همین حرکات را تکرار کنید.این تمرین را برای هر طرف ۲ الی ۱۰ مرتبه تکرار کنید. این تمرین از افتادگی پلک جلوگیری می کند و برای کسانی که مدام به تلویزیون یا کامپیوتر چشم می دوزند مفید است. این تمرین را با چشم های بسته هم می توانید انجام دهید.

ورزش صورت, ورزش ماهیچه صورت

ابروها را بالا ببرید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. چشم ها را تا می توانید باز و دهان را بسته نگه دارید. این حرکت را ۵ مرتبه تکرار کنید.

ورزش صورت, ورزش ماهیچه صورت

چشم ها را به حالت تعجب باز کنید. سعی کنید ابروها را در این حالت بالا نبرید. این حرکت را ۵ مرتبه تکرار کنید.

ورزش صورت, ورزش ماهیچه صورت


قسمت سوم: ورزش دهان

زبان را به مدت ۶۰ ثانیه بیرون بیاورید.

ورزش صورت, ورزش ماهیچه صورت

به سقف نگاه کنید و زبان را داخل دهان جمع کنید. این حرکت را ۵ مرتبه و هرکدام ۵ ثانیه انجام دهید. همینطور که به بالا نگاه می کنید زبان را از دهان بیرون بیاورید. این حرکت ماهیچه های گردن را کشش می دهد و تقویت می کند. دوباره سر را به حالت اولیه برگردانید تا بقیه ورزش ها را انجام دهید.

ورزش صورت, ورزش ماهیچه صورت

دهان را به شکل حرف “O” انگلیسی دربیاورید. دهان را باز کنید و با لب ها شکل O بسازید. همینطور که فک پایین است لب ها را به حالت خنده باز کنید. این حرکات “O” کوچک و “O” بزرگ را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

لبخند بودا: لب ها را به سمت داخل دهان ببرید طوری که دیده نشوند. سپس گوشه های لب را به سمت بالا ببرید درست مثل حالت خنده. این حرکت ۱۰ الی ۱۲ مرتبه تکرار کنید.


قسمت چهارم: ورزش تنفس

ورزش تنفس عمیق را به این شیوه انجام دهید: هر بار که نفس را بیرون می دهید لب ها را جمع کرده و به بیرون فوت کنید. این حرکت را به مدت ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه انجام دهید.

ورزش صورت, ورزش ماهیچه صورت

قسمت پنجم: ورزش گونه

۳ تا از انگشت ها را روی گونه راست صورت قرار دهید و به سمت پایین فشار دهید. سپس بخندید تا گونه ها تا جای ممکن بالا برود. این حرکت را برای گونه سمت چپ هم تکرار کنید. این ورزش را ۳ مرتبه و هر بار به مدت ۵ ثانیه انجام دهید.

ورزش صورت برای شادابی و جوانی پوست
منبع:وب‌سایت بدونیم
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 25, میانگین امتیاز: 4,52 از 5)
Loading...