سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

روش های روشن کردن پوست

پوست سالم, پوست روشن, پوست زیبا , beauty skin

لیست زیر برخی مراحل روشن کردن پوست است

 

  *  ماسک آب خیار و عسل

خیار دارای خواص سفید کننده طبیعی است. مخلوط آب خیار با عسل طبیعی با مقدار مساوی.. حداقل دو بار در هفته به مدت چند ماه لکه های پوستی را از بین می برد و به زیبایی پوست کمک میکند.

  *  ماسک بادام و آب لیمو

خمیر بادام و اضافه کردن یک مقدار آب لیمو. خمیر بادام به تجدید پوست کمک می کند. به ترمیم آسیب ناشی از گرد و غبار و آلودگی کمک میکند. آب لیمو همچنین دارای خواص سفید کننده دارد. از این رو، کمک می کند تا پوست جوان بنظر برسد.

 

  *  ماسک زردچوبه و عرق نعناع

زردچوبه در بسیاری از کرم ها و محصولات استفاده می شود. زردچوبه به کاهش ملانین ناشی از تیرگی پوست کمک میکند . عرق نعنا دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی و سفید کنندگی. مخلوط عرق نعناع با زردچوبه یک بار در هفته برروی پوست بزنید این ترکیب کمک خواهد کرد که به طور طبیعی پوست سفید شود.

 

  *  ماسک ماست و آرد گرم

ماست دارای اسید لاکتیک و روی است که ، به روشن کردن رنگ پوست کمک میکند. آرد گرم خواص سفید کننده دارد. آرد گرم مخلوط با ماست ب هر روز بر روی پوست بمالید. پوستتان روشن و درخشان می شود.

 

  *  ماسک گوجه فرنگی و بلغور جو

آب گوجه فرنگی سفید کننده پوست است و جوشهای سرسیاه را از بین می برد . در واقع، آب گوجه فرنگی نیز برای آفتاب سوختگی موثر است. از آب گوجه فرنگی و یک قاشق چای خوری از بلغور جو روی صورت خود به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بماند. هنگامی که خشک شد با آب ولرم بشوئید . نتایج شگفت انگیز این ترکیب را خواهید دید.

 

  *  ماسک آب پرتقال و زعفران

آب پرتقال به سفید کردن پوست چرب کمک می کند . زنانی که دارای پوست چرب هستند می توانید یک عدد آب پرتقال را با مقداری زعفران ترکیب کنند . حدود ده دقیقه بماند سپس با آب گرم بشورید. آب پرتقال به طور طبیعی تصفیه کننده پوست است.

 

  *  نگه داشتن آب کافی در بدن

برای حفظ بدن آب کافی در بدن لازم است . اگر بدن شما آب کافی در بدن نداشته باشد از روی پوست مشخص می شود. نوشیدن حداقل ۸-۱۰ لیوان آب در روز مورد نیاز است . همچنین، نوشیدن مقدار زیادی مایعات به صورت آب میوه به زیبایی پوستکمک میکند.

 

  *  یک برنامه غذایی متعادل

یک رژیم غذایی متعادل برای گرفتن یک پوست زیبا ، به طور طبیعی لازم است . شامل همه منابع مهم مواد غذایی که غنی از روی، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. دو وعده میوه و سبزیجات برای حفظ بافت پوست زیبا لازم است.

 

منبع : دکتر سلام

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...