سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

درمان سریع جای جوش صورت با ماسک های طبیعی خانگی

اگر صورتتان جوش زده بهتر است به فکر روش هایی برای درمان سریع جای جوش ها باشید.

 

درمان سریع جای جوش

استفاده از ماسک های طبیعی صورت برای جای جوش باید مداوم و طولانی مدت باشد

روش های طبیعی برای درمان سریع جای جوش

شما می توانید از روش های طبیعی برای درمان سریع جای جوش کمک بگیرید. همانطور که گفته شد از بین بردن جای جوش ممکن است کمی سخت باشد و این را باید بدانید هریک از این ماسک های طبیعی صورت را که برای ازبین بردن جوش استفاده می کنید باید مداوم و طولانی مدت باشد. متاسفانه خیلی زود قرار نیست نتیجه بگیرید. صبور باشید و از این مواد طبیعی برای ازبین بردن جای جوش روی صورت استفاده کنید.

 

۱ ) آبلیمو برای درمان سریع جای جوش

هیچ روشی به اندازه استفاده از آبلیموی طبیعی و تازه برای درمان سریع جای جوش ، ساده و اقتصادی نیست. آبلیموی تازه دارای موادی است که باعث از بین رفتن التهاب جوش شده و خاصیت آنتی باکتریال دارد که در برابر بوجود آمدن جوش مبارزه می کند. زمانیکه از آب لیمو استفاده می کنید در معرض آفتاب قرار نگیرید چرا که ممکن است به پوست آسیب برساند.

 

درمان سریع جای جوش با لیمو

 

برای درمان سریع جای جوش به کمک آبلیمو فقط دو یا سه قاشق چایخوری و مقداری پنبه نیاز دارید. با استفاده از پنبه آبلیمو را روی پوست بمالید و بگذارید سی دقیقه بماند و سپس با آب سرد آن را بشویید. اینکار را قبل از خواب انجام دهید و به مدت دو الی سه هفته ادامه دهید.

 

نکته : آبلیمو برای پوست بسیار مفید است اما ممکن است باعث خارش یا سوزش روی پوست شود. اگر چنین چیزی حس کردید ده دقیقه بعد از اعمال آن، پوست را با آب سرد بشویید.

 

۲ ) جوش شیرین و آب

جوش شیرین نیز یکی از شایع ترین مواد طبیعی مفید برای پوست است. از جوش شیرین می توان برای روشن شدن پوست و همچنین از بین بردن جای جوش استفاده کرد. دو یا سه قاشق چایخوری جوش شیرین را با دو قاشق چایخوری آب ترکیب کنید تا این محلول تبدیل به کرم شود. کرم را روی لکه های پوست بمالید و به صورت دایره ای ماساژ دهید. بگذارید ۳ دقیقه بماند و سپس صورت را با آب سرد بشویید. این کار باعث می شود پوست صاف و درخشان شود.

 

نکته : این ترکیب را بیشتر از ۸ دقیقه روی پوست نگذارید. حتما پوستتان را با آب سرد بشویید.

 

۳ ) سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ تاثیر بسزایی برای ترمیم و التیام پوست دارد، سفیده تخم مرغ باعث کمرنگ شدن آثار لک و جوش روی پوست می شود و به مرور زمان آنها را از بین می برد. سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین و آمینو اسید است که باعث بسته شدن حفره های باز روی پوست و روشن شدن پوست می شود.

 

درمان سریع جای جوش با سفیده تخم مرغ

 

یک کاسه بردارید و یک سفیده تخم مرغ را در آن ریخته و هم بزنید. همیشه می توانید مواد دیگری به این ترکیب اضافه کنید هرچند استفاده به تنهایی نیز ثمربخش است. با انگشت سفیده تخم مرغ را به آرامی روی پوست بمالید. روی نقاطی که لک دارد تمرکز بیشتری داشته باشید. بگذارید چند دقیقه بماند تا خشک شود سپس با آب ولرم آن را بشویید. این کار را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

 

نکته : اگر پوست خشک دارید پس از شستن صورت به پوست روغن زیتون بزنید.

 

۴ ) آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا دارای ویتامین هایی است که می تواند به ترمیم پوست و کمرنگ شده جای زخم کمک کند. این ماده دارای خواص بسیاری است که باعث روشن شدن پوست ، درخشان شدن و سالم تر شدن پوست می شود. می توانید ژل آلوئه ورا را از هر داروخانه ای بخرید یا از آلوئه ورای طبیعی استفاده کنید که خواص بیشتری نیز دارد.

 

درمان سریع جای جوش با آلوئه ورا

۵ ) روغن نارگیل برای درمان سریع جای جوش

روغن نارگیل از جمله مرطوب کننده های طبیعی پوست است که خواص ترمیمی نیز دارد. یک چهارم قاشق چایخوری روغن نارگیل را کف دست بریزید و بگذارید کمی بماند تا به دمای بدن برسد سپس با انگشت روغن نارگیل را روی پوست بمالید. هیچ ضرورتی بر شستن صورت بعد از استفاده از روغن نارگیل نیست چرا که ویتامین های موجود در این ماده به مرور زمان جذب پوست می شود و به سلامت پوست کمک می کند. اما اگر خواستید آن را از روی پوست بشویید، بگذارید سی دقیقه بماند سپس با شوینده صورت آن را از روی پوست پاک کنید.

 

۶ ) خیار ماده ای آبرسان

خیار برای پوست بسیار مفید است. شما می توانید به راحتی از این میوه برای بهبود وضعیت پوستتان استفاده کنید. خیار نه تنها آبرسان است بلکه ویتامین هایی از جمله منیزیم دارد که برای پوست بسیار مفید هستند.

 

درمان سریع جای جوش با خیار

 

خیار را قطعه قطعه کنید و روی پوست بخصوص قسمت هایی که لک دارد قرار دهید. بگذارید سی دقیقه بماند سپس خیارها را بردارید و پوست را بشویید. این کار را هر روز به مدت دو یا سه هفته تکرار کنید.

 

۷ ) سیب زمینی ماده ای طبیعی درمان اسکار پوست

سیب زمینی سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که برای سلامت پوست مفید بوده و خاصیت درمانی دارند. یک سیب زمینی را حلقه حلقه کنید و این حلقه ها را روی پوست قرار دهید. بگذارید نیم ساعت بماند. سپس صورت را با آب گرم بشویید. می توانید حلقه های سیب زمینی را روی پوستتان ماساژ دهید.

 

۸ ) عسل برای درمان سریع جای جوش و لکه های روی پوست

عسل یکی از مشهورترین مواد طبیعی برای ازبین بردن جای جوش و کاهش جای لکه های روی پوست است. بهتر است از عسل طبیعی به جای عسل های شرکتی استفاده کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید عسل را از فروشگاههایی که فقط مواد طبیعی می فروشند خریداری کنید.

 

درمان سریع جای جوش با عسل

 

یک قاشق چایخوری عسل روی پوستتان بخصوص قسمت هایی که جای جوش دارد بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس پوست را با آب سرد بشویید. این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

۹ ) زرد چوبه

پودر زردچوبه نیز از جمله موادیست که برای از بین بردن جای جوش روی صورت مفید است. دو قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با دو قاشق چایخوری شیر ترکیب کنید. محلول بدست آمده را روی صورتتان بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. می توانید این محلول را دوبار در روز روی پوست بزنید.

 

۱۰ ) اسکراب شکر برای درمان سریع جای جوش و ترمیم پوست

شکر یک ماده لایه بردار مفید برای پوست است که می تواند به ترمیم پوست و از بین بردن جای جوش نیز کمک کند. سه قاشق چایخوری شکر را با دو قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب کنید و یک اسکراب برای صورت بسازید. آن را روی ناحیه هایی از پوستتان که دارای التهاب و یا لکه های ناشی از جوش است بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم و صابون بشویید. باید این اسکراب را ۴ بار در هفته روی پوست بزنید.

 

منبع:بانوی شهر

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 33, میانگین امتیاز: 4,36 از 5)
Loading...