سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

تکنیک های آرایشی برای جوان سازی

a086584210384102a

تکنیک های آرایشی که با کمک آنها می‌توانید ۱۰ سال از سن تان جوان‌تر به نظر برسید.

زیباتر شدن تکنیک‌ها و ریزه کاری هایی دارد که هر کسی آنها را نمی‌داند اما با دانستن نکات اولیه می‌توانید زیبایی تان را چندین برابر که و همچون حرفه ای‌ها عمل کنید. نکته هایی که فقط می‌توان از زبان متخصصانی شنید که سال هاست در این حوزه فعالیت دارند و راه‌های زیبایی را فهمیده اند و می‌دانند کدام روش به زیبایی لطمه می‌زند. با ما همراه باشید تا از شما یک آرایشگر حرفه‌ای بسازیم.

 

اکسیدان‌ها چه تفاوتی با هم دارند؟

اکسیدان که به‌عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار می‌رود، با توجه به نتایج دلخواه شما و همچنین تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود. اکسیدان۱۰ vol رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند. اکسیدان vol20 قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد. اکسیدان vol30 قدرت روشن کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد. از آنجایی که اکسیدان‌های با درجه بالا میزان بیشتری از سولفور موهای شما را پاک می‌کند، معمولا توصیه می‌شود از اکسیدان‌های درجه کمتر از ۳۰ استفاده کنید. آمونیاک هم همین خطر را دارد.

 

آیا پاک کردن تاتو عوارض دارد؟

در استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو عوارض جانبی کمتری (نسبت به سایر روش‌ها) وجود دارد ولی به هر حال قبل از هر نوع تصمیم‌گیری بهتر است متوجه عوارض احتمالی آن باشید. ممکن است پوست در معرض عفونت قرار بگیرد و حتی ممکن است زخم شود و این زخم‌ها به طور دائم روی پوست باقی بمانند یا به طور کامل پاک نشوند.

در صورت محو شدن خالکوبی از روی پوست ممکن است پوست محل تاتو شده تغییر رنگ دهد و رنگ آن نسبت به مناطق کمرنگ‌تر یا تیره شود که به مرور زمان بهبود می‌یابد. در بعضی موارد نیز واکنش‌های آلرژیکی گزارش می‌شود به خصوص در مواردی که جوهر خالکوبی حاوی سولفید جیوه باشد. برای جلوگیری از این واکنش‌های احتمالی، اغلب آنتی هیستامین‌های خوراکی و نستروئیدهای ضدالتهاب تجویز شده است.

 

جوش کمتر با کدام روش اپیلاسیون؟

در رابطه با روش‌های مختلف اپیلاسیون نمی‌توان گفت که کدام روش از همه بهتر است و جوش کمتری ایجاد می‌کند چرا که این موضوع در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. ما معمولا به کسانی که پوست حساسی دارند توصیه می‌کنیم از روش‌هایی استفاده کنند که با تحریک پوستی کمتری همراه هستند. برای مثال استفاده از کرم موبر شاید یک مقدار نسبت به روش‌های دیگر ملایم تر باشد اما کسانی که پوست خیلی چربی دارند با مصرف کرم موبر جوش‌های‌شان تشدید می‌شود چرا که این کرم‌ها معمولا چرب هستند. در کل روش‌هایی که همراه با کندن مو هستند مثل مومک و بند انداختن یک مقدار احتمال ایجاد جوش را افزایش می‌دهند. لیزر موهای زائد هم در صورتی که کامل انجام شود و موها را از بین ببرد، می‌تواند به کاهش جوش‌ها کمک کند چون تعداد دفعات اپیلاسیون را کمتر می‌کند. اما نمی‌توان گفت که لیزر راه درمانی برای این مشکل است چون به هر حال موهای کرکی و ریز تحت تاثیر لیزر قرار نمی‌گیرند و خانم‌ها مجبور می‌شوند آنها را اصلاح کنند، بنابراین احتمال ایجاد جوش به دنبال اصلاح آنها وجود دارد.

 

نگهداری از موهای تازه رنگ شده

از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده برای شست‌وشوی موهای‌تان استفاده کنید. برای دوام رنگ مو و جلوگیری از بیرنگ شدن آن در برابر آفتاب، حتمااز کلاه، روسری و شال استفاده کنید و موها را بپوشانید. پیش از ورود به استخر، موهای رنگ شده را با آب بدون کلر بشویید. از تقویت‌کننده‌های مو و انواع ویتامینه استفاده کنید. موها را در زمان خیس بودن شانه نزنید و از دندانه درشت استفاده کنید. از خشک کردن موها با حوله یا سشوار خودداری کنید.

 

کدام کلاه‌گیس بهتر است؟

باید انتخاب اول خود را کلاه‌گیس‌هایی با موهای طبیعی قرار دهید چون این کلاه‌گیس‌ها به راحتی شسته ‌می‌شوند و می‌توانید مانند موهای خودتان با وسایل حالت‌دهنده‌ای چون سشوار،  اتو مو و… به آنها حالت‌های مختلف بدهید، علاوه‌بر اینها عمر نسبتا طولانی‌تری نسبت به دیگر جنس‌ها دارند اما مشکل قیمت این کلاه‌گیس‌هاست و هنگام خرید آن باید به سالم بودن مو توجه کنید به همین جهت هرکسی نمی‌تواند از آنها بخرد. خوشبختانه امروزه کلاه‌گیس‌هایی با موهای مصنوعی نیز تولید شده که ظاهری کاملا زیبا دارند و نگهداری از آنها نیز چندان مشکل نیست و درصورت استفاده روزانه سه تا شش ماه دوام می‌آورند.

 

گونه‌های‌تان را برجسته کنید

بدون شک می‌خواهید گونه‌های‌تان را برجسته کنید. برای شروع کار با استفاده از برس گونه متوسط یا بزرگ و سایه کانتور تیره زیر استخوان گونه را رنگ بزنید. توصیه ما این است که از رنگ برنز یا قهوه‌ای ملایم برای این قسمت استفاده کنید. در این تکنیک گریم بعد از تیره کردن زیر گونه کاری کنید استخوان‌های گونه خود را برجسته تر کنید، برای این کار با استفاده از قلم مو، رنگ براق و درخشنده یا سایه روشنی را در امتداد استخوان‌های گونه بزنید و بعد با برس خطوط را محو کنید.

 

چه نوع بافتی، چه مدل صورتی

هنگام انتخاب بافت باید به مدل صورت‌تان توجه کنید. البته آرایشگر ماهرتان به خوبی می‌داند که چه نوع بافتی را به شما پیشنهاد کند. به‌طورکلی بهتر است افرادی که چهره‌ای ظریف و زیبا دارند سراغ بافت بروند چرا که بافتن موها با هر نوع و مدلی باعث می‌شود صورت‌تان بیشتر در مرکز توجه قرار گیرد. به افرادی که‌صورت گرد دارند اغلب بافت مکزیکی می‌آید چرا که بافت به شکل آزاد دور سر قرار می‌گیرد و چهره‌ را کشیده‌تر نشان می‌دهد اما افرادی که صورتی زیبا دارند بهتر است از بافت خطی استفاده کنند. در بافت خطی قرص صورت کاملا نمایان می‌شود.

 

مجله زندگی ایده آل

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...