سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

افزایش رشد موها با روش های طبیعی و ساده

رشد موی بعضی افراد زیاد است و برخی دیگر برای این که موهای بلندی داشته باشند، صبر ایوب می خواهند. اگر به داشتن موهای بلند و آشنایی با روش های افزایش رشد موها علاقمندید با رعایت نکاتی که در این مطلب نوشته شده ، می توانید رشد موهایتان را سرعت بخشید.

تقویت موها , افزایش رشد موها

توصیه هایی برای افزایش رشد موها 

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید رشد موهایتان را بیشتر کنید، مواردی را که در اینجا برایتان آورده ایم تا با رعایت آنها به افزایش رشد موها کمک کنید.

 

برای افزایش رشد موها هر چند وقت یک بار موهایتان را کوتاه کنید

شاید برایتان عجیب باشد که چرا برای داشتن موهایی بلند، باید نوک آنها را هر چند وقت یک بار کوتاه کرد اما اگر موهای بلند و در عین حال سالمی می خواهید، باید این کار را انجام دهید. با کوتاه کردن موهایتان در واقع موهای آسیب دیده را دور می ریزید، به همین دلیل فضا برای رشد موهای جدید باز می شود.

 

از بلوند کردن موهایتان بپرهیزید

بلوند کردن به موهای شما آسیب می رساند، به همین دلیل از رشد آن نیز می کاهد. بنابراین اگر می خواهید که موهایتان با سرعت بالاتری رشد کند، از مواد شیمیایی کمتری استفاده کنید.

تقویت موها , افزایش رشد موها

چگونه رشد موهایمان را بیشتر کنیم؟

برای افزایش رشد موها روغن طبیعی موهایتان را پخش کنید

شاید عادت نداشته باشید که موهایتان را قبل از خواب شانه کنید، اما این کار برای سلامت موهایتان بسیار مفید است. یک برس بردارید و از بالا موهایتان را به سمت پایین شانه کنید. با این کار روغن طبیعی موی شما به طور مساوی پخش خواهد شد. علاوه بر آن گردش خون بدن تان نیز افزایش می یابد و همین امر سلامت موهای شما و به تبع رشد آنها را بالا می برد.

 

پوست سرتان را تمیز نگه دارید

به موهایتان مانند یک درخت نگاه کنید. اگر به ریشه آن توجه نکنید، آیا درخت تان به خوبی رشد خواهد کرد؟ رشد موها از ریشه آن آغاز می شود، بنابراین زمانی که شما به ریشه آن اهمیت می دهید، نتیجه آن را در رشد موهایتان خواهید دید.

برای این که بفهمید موهای سالمی دارید یا خیر، می توانید این روش را امتحان کنید. یک تار مو بردارید و ضخامت آن را از بالا تا پایین اندازه بگیرید. اگر ضخامت موهایتان از بالا تا پایین یکسان است، شما موهای سالمی دارید، در غیر این صورت باید فکری به حال سلامت موهایتان بکنید.

 

برای افزایش رشد موها مواد غذایی سالم مصرف کنید

داشتن موهایی سالم و بلند تنها بستگی به ماده ای که به آن می زنید ندارد، بلکه به مواد غذایی مصرفی شما نیز بستگی دارد. برای این که رشد موهای بهتری داشته باشید باید از درون آن را تقویت کنید. به عنوان مثال پروتئین مصرفی تان را، موادی مانند ماهی، حبوبات، آجیل و گندم، افزایش دهید. اگر از خوردن گوشت لذت نمی برید، مواد غذایی سرشار از پروتئین را در برنامه غذایی تان بگنجانید. تحقیقات نشان داده خانم هایی که به تغذیه شان اهمیتی نمی دهند، موهای سالم و زیبایی ندارند.

 

سشوار نکشید

تقویت موها , افزایش رشد موها

تا جایی که امکان دارد از لوازم آرایشی مانند اتو مو یا سشوار استفاده نکنید زیرا گرمای آن به موهایتان آسیب می رساند. زمانی هم که مجبور به این کار هستید، درجه آن را کم کنید، در غیر این صورت به موهایتان و رشد طبیعی آنها آسیب خواهید رساند.

 

هر روز شامپو نزنید

حتما این جمله را شنیده اید که نباید هر روز موهایتان را با شامپو بشویید. بله این موضوع کاملا درست است. سعی کنید که موهایتان را هفته ای ۲ یا ۳ بار بشویید، در این صورت روغن طبیعی بدن تان در موهایتان نفوذ و مانند یک آب رسان عمل می کند. اما شستن هر روز موها موجب دهیدراته شدن و خشکی موها می شود که به تبع بر رشد آنها نیز تاثیری منفی دارد.

 

برای افزایش رشد موها ویتامین را به برنامه غذایی تان بیافزایید

اگر احساس می کنید که برنامه غذایی تان کامل نیست، از مکمل ها استفاده کنید. به عنوان مثال مصرف مولتی ویتامین ها نه تنها برای پوست، بلکه برای مو و ناخن های شما نیز مفید است. ویتامین هایی چون بیوتین، ویتامین سی، ب… سلامت بدن شما را تضمین می کند و علاوه بر موهایی بلند و زیبا، پوستی صاف و شفاف نیز به شما هدیه خواهد داد.

 

با آب سرد حمام کنید

حمام کردن با آب داغ، نه تنها برای پوست بلکه برای موهایتان نیز ضرر دارد. بنابراین دمای آب را تا آنجا که می توانید کم کنید. اگر هم نمی توانید کل زمانی که زیر دوش هستید را با آب سرد بگذرانید، چند دقیقه آخر حمام را از آب سرد استفاده کنید.

تقویت موها , افزایش رشد موها

مراقب شانه کردن موهای خیس تان باشید

موها زمانی که خیس اند، آسیب پذیرترند. به همین دلیل اگر می خواهید که بعد از حمام موهایتان را شانه کنید، از شانه ای استفاده کنید که به سادگی گره موهایتان را باز کرده و به آن آسیب نرساند. البته جز نوع شانه، مدل شانه کردن موهایتان هم اهمیت دارد. سعی کنید از پایین موهایتان را شانه کنید و به تدریج به سمت بالا بروید تا آسیب کمتری به آن وارد شود.

 

از رو بالشی ابریشمی استفاده کنید

داشتن موهای بلند و سالم تنها با مواردی که در بالا بدان اشاره کرده ایم، رخ نمی دهد، بلکه عوامل دیگری نیز وجود دارند که یکی از آنها روبالشی است. روبالشی های ابریشمی نسبت به دیگر روبالشی ها از شکستن موهایتان جلوگیری می کنند و هر چه موهایتان کمتر بشکنند، رشد آنها نیز بهتر خواهید شد.

 

مراقب پوست خود باشد

مطمئنا شما برای صورت تان بیش از عضوهای دیگر بدن تان ارزش قائل اید. آیا پوست صورت شما سنگین، خشک، چروک و روغنی است؟ شاید هم پوستی نرم، صاف و مرطوب دارید؟ همه اینها را گفتیم تا بگوییم که واجب است همان مقدار که به پوست صورت تان اهمیت می دهید، برای موهایتان نیز ارزش قائل شوید. با رسیدگی به موهایتان، موهایی سالم و بلند خواهید داشت، آنوقت است که زیبایی صورت تان چند برابر به چشم می آید.

 

 

منبع:برترین ها – پردیس بختیاری

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 21, میانگین امتیاز: 4,43 از 5)
Loading...