سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

روش تقویت موها با زرده تخم مرغ

تقویت موها با زرده تخم مرغ موجب توقف ربزش مو و شادابی موها خواهد شد. می‌توانید با زدن زرده تخم مرغ به پوست سرتان، رشد آنها را افزایش دهید.

زرده تخم مرغ غنی از ویتامین‌هایی است که می‌توانند موها را در برابر آسیب مقاوم‌تر کنند. زرده تخم مرغ مخصوصا برای رطوبت رسانی موهای خشک مفید است.

تقویت موها با زرده تخم مرغ

تقویت مو‌ها با زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ، توپ زرد رنگی است که در دل سفیده‌ تخم مرغ قرار دارد و همین توپ زرد رنگ کوچک، سرشار از مواد مغذی و پروتئین‌هایی چون بیوتین، اسید فولیک، ویتامین A و ویتامین D است.

مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ همان‌هایی هستند که موهای سالم و شاداب به آنها نیاز دارند.

می‌توانید با زدن زرده تخم مرغ به پوست سرتان، ریزش موها را متوقف کرده و موهایی شاداب داشته باشید و رشد آنها را تقویت کنید.

 

فواید زرده تخم مرغ برای تقویت موها

برای اینکه بدانید زرده تخم مرغ چگونه به رشد موها کمک می‌کند، اول باید علت‌های رایج مشکلاتی که برای موها پیش می‌آید را بدانید.

رژیم غذایی نادرست، استفاده‌ی بیش از حد از مواد شیمیایی، استرس اکسیداتیو ناشی از محیط و استفاده از حرارت زیاد برای آرایش مو همه و همه می‌توانند به موهای‌تان آسیب‌های جدی بزنند.

 

تقویت موها با زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ مقاومت موهای‌تان در برابر آسیب را بیشتر می کند

 

زرده تخم مرغ غنی از ویتامین‌هایی است که می‌توانند موها را در برابر آسیب مقاوم‌تر کنند. زرده تخم مرغ مخصوصا برای رطوبت رسانی موهای خشک مفید است.

زرده تخم مرغ می‌تواند سوپرفودی برای موهای‌تان باشد چون ترکیب منحصر بفردی از ویتامین‌هاست. ویتامین A و E، بیوتین و اسید فولیک تنها برخی از مواد مغذی هستند که محققان آنها را برای رشد و سلامت موها سودمند می‌دانند.

رایج‌ترین کمبود مواد مغذی برای موها، کمبود آهن است. آهن برای تولید سلول‌های جدید در بدن مهم است. هر زرده تخم مرغ حاوی مقدار کم اما قابل توجهی از آهن است.

 

استفاده از زرده تخم مرغ روی پوست سر می‌تواند ریشه‌ی موها را با ویتامین‌ها تغذیه کند. یعنی موهای جدید، قوی‌تر بوده و کمتر مستعد آسیب خواهند بود. وقتی موهای‌تان ریزش زیادی نداشته باشند، پُرپشت‌تر به نظر خواهند رسید و حتی اینطور به نظر می‌‌رسد که سریع‌تر رشد می‌کنند.

 

روش تقویت موها با استفاده از زرده تخم مرغ

تقویت موها با زرده تخم مرغ

تهیه ماسک مو

شما می‌توانید با استفاده از زرده تخم مرغ و روغن زیتون، ماسک مو درست کنید. همچنین می‌توانید با یک تخم مرغ کامل و بدون نیاز به ترکیب با ماده‌ی دیگری، موهای‌تان را به خوبی رطوبت رسانی کنید.

دستکش بگذارید و تخم مرغ کامل یا ترکیب زرده تخم مرغ و روغن زیتون را با انگشت‌ها روی پوست سر ماساژ دهید.

پوست سر و انتهای موها را به خوبی با این ماسک بپوشانید.

اجازه دهید حدودا یک ساعت بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید.

تقویت موها با زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ به رشد سریع‌تر موها کمک می کند

تقویت موها با خوردن تخم مرغ 

همچنین خوب است تخم مرغ بیشتری را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید تا سلامت موهای خود را تقویت کنید. خوردن تخم مرغ برای صبحانه می‌تواند دریافت مواد مغذی‌تان را بهتر کند.

مکمل

قرص‌هایی در بازار موجود است که عصاره‌ی پروتئین‌های زرده‌ی تخم مرغ هستند. شما می‌توانید با استفاده از این مکمل‌ها به مواد مغذی زرده‌ تخم مرغ دسترسی پیدا کنید بدون اینکه مجبور باشید تخم مرغ بیشتری بخورید یا ماسک آن را به کار ببرید. البته توصیه می‌کنیم قبل از مصرف مکمل، با پزشک مشورت کنید.

 

عوارض جانبی احتمالی

زرده تخم مرغ برای تقویت موها ، ریسک خاصی ندارد اما ممکن است عوارضی وجود داشته باشد. مثلا اگر شما به تخم مرغ آلرژی داشته باشید نباید از آن حتی به صورت موضعی استفاده کنید. این را هم فراموش نکنید که زرده تخم مرغ، کلسترول بالایی دارد نباید در مصرف آن زیاده روی کنید. هر چند خوردن یک تخم مرغ در روز ضرری برای سلامتی ندارد اما اگر دچار بیماری قلبی یا دیابت باشید، مصرف بیشتر تخم مرغ توصیه نمی‌شود.

مدت زمان تأثیر زرده تخم مرغ بر مو

ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا فواید استفاده از زرده تخم مرغ برای موها خودش را نشان بدهد. البته تاثیر زرده تخم مرغ روی سلامت و زیبایی موها روی همه‌ی افراد یکسان نیست اما به هر حال روشی است ساده و کم هزینه که ارزش امتحان کردن را دارد.

 

منبع:برترین ها

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 114, میانگین امتیاز: 4,23 از 5)
Loading...