سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

افزایش وام مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۲

وام مسکن ایثارگران
معاون اول رئیس جمهور مصوبه ی دولت در رابطه با تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا را به بنیاد شهید و امور ایثارگران، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد. طبق این مصوبه سقف وام مسکن ایثارگران به ازای هر واحد مسکونی به ۶۰۰ میلیون تومان رسید. این وام با نرخ سود ۴ درصد با دوره بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان و مشمولان داده می شود

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیأت وزیران (۱۴۰۲/۰۸/۱۴) در خصوص اصلاح ماده ۳ آیین نامه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا را به بنیاد شهید و امور ایثارگران، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه سقف وام مسکن ایثارگران به ازای هر واحد مسکونی در سال جاری به شرح زیر است:

  • شهرهای بالای یک میلیون نفر: ۶۰۰ میلیون تومان
  • مراکز استان‌ها: ۵۰۰ میلیون تومان
  • سایر شهرها: ۴۰۰ میلیون تومان
  • روستاها: ۳۰۰ میلیون تومان
  • شهرهای جدید: معادل مرکز همان استان

نرخ سود تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران: ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ سال و بدون نیاز به رعایت الگوی مصرف و مقررات مربوط به سن بنا می باشد

همچنین بنیاد شهید می‌تواند تا سقف ۵۰۰ فقره تسهیلات مسکن از محل سهمیه تسهیلات مسکن ایثارگران سال ۱۴۰۲ را به خانواده‌های ایثارگر دهک‌های پایین‌تر فاقد مسکن یا بدون مسکن مناسب اختصاص دهد.


(۱۴۰۲/۰۸/۱۷) به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی به نقل از ایسنا: هیئت وزیران در اجرای مواد قانونی مندرج در قانون برنامه ششم توسعه و قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) (ماده «۳» مکرر اصلاحی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران)، با افزایش سقف وام مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱ موافقت کرد.

مبلغ وام مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱

بر این اساس، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱ به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، ۴ میلیارد ریال، مراکز استان ها ۴ میلیارد ریال، سایر شهرستان ها ۳ میلیارد ریال و روستاها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

سود وام مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱

همچنین به موجب این مصوبه، سقف تسهیلات مذکور در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ ۴ درصد با مدت بازپرداخت وام ۲۰ ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن تعیین گردید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 45, میانگین امتیاز: 4,42 از 5)
Loading...