چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

شرایط دریافت وام اشتغال مددجویان کمیته امداد (۳۰۰ میلیون تومانی)

افراد فاقد شغل پنج دهک اول در سامانه سها ثبت نام کنند

مدیر کل کمیته امداد استان قزوین گفت: افراد فاقد شغلی که در ۵ دهک اول باشند می‌توانند برای درخواست وام اشتغال در سامانه سها ثبت نام کنند.
ظاهری مدیر کل کمیته امداد استان در حاشیه افتتاح یک کارگاه حصیربافی گفت: افراد فاقد شغلی که در ۵ دهک اول باشند می‌توانند با ثبت نام در سامانه سها درخواست وام اشتغال کنند و کارشناسان اشتغال با بررسی و مشاوره به متقاضیان اقدامات لازم در جهت تخصیص وام را انجام خواهند داد.

وی در ادامه گفت:شناسایی استعداد‌های هنری مددجویان و پرورش آن باید توسط حوزه اشتغال و با کمک راهبران شغلی انجام شود، زیرا مسئله اشتغال جزء دغدغه‌های دولت و از اولویت‌های مهم کمیته امداد است و با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی، باید به توانمندسازی خانواده‌ها توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیر کل کمیته امداد استان قزوین بیان داشت: توجه به نسل جوان و شناسایی استعداد‌های شغلی و هدایت آن در مسیر درست، باعث خودکفا شدن این نسل می‌شود و بوجودآمدن جمعیت بیکار و وابسته شدن مالی جوان‌ها به خانواده‌ها ناشی از عدم توجه به این مسئله است.


(۱۴۰۱/۰۷/۲۰) مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مددجویان کمیته امداد برای دریافت تسهیلات اشتغال با مراجعه به «صفحه خدمت» درخواست خود را ثبت کنند.

حمیدرضا علی اکبری، درباره شرایط دریافت تسهیلات اشتغال در کمیته امداد افزود: تسهیلات اشتغال عمدتا به مددجویان تحت پوشش، خانواده این گروه و نیز دهک های پایین جامعه تعلق می گیرد.

وی افزود: متقاضیان برای عضویت در کمیته امداد امام خمینی به عنوان مددجوی تحت پوشش از طریق «سامانه سها» درخواست نیازمندی خود را ثبت کنند. درخواست‌های متقاضیان در «سامانه سها» به نشانی soha.emdad.ir بررسی می‌شود و در صورت تایید وجود شرایط لازم، متقاضی ذیل چتر حمایتی کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

علی اکبری اظهارداشت: اصل اول برای عضویت در این کمیته و بهره‌مندی از خدمات اجتماعی و اقتصادی مددجویان، اثبات «نیازمندی» است. زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه، سالمندان و از کارافتدگان (در صورت اثبات نیازمندی) عمدتا تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند همچنین جوانان باتوجه به توانایی جسمی برای فعالیت در ایجاد اشتغال (از طریق آموزش و پرداخت وام‌های اولیه) حمایت خواهند شد.

وی اضافه کرد: برای دریافت برخی از خدمات مانند جهیزیه نیز متقاضیان تحت پوشش باید به صورت حضوری اقدام کرده و با مراجعه به نزدیکترین دفتر کمیته امداد از طریق مددکار خود، تسهیلات نام‌برده را دریافت کنند.

نحوه دریافت وام درمان

علی اکبری خاطرنشان کرد: برخی از حمایت‌ها هم که در قالب وام‌های متعدد به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌شود، مستلزم تایید دفاتر کمیته امداد است. به عنوان مثال، به منظور دریافت «وام درمان» ابتدا باید بیماری توسط مددکار تایید شود؛ سپس با مراجعه به سامانه سها به صورت غیرحضوری درخواست فرانشیز درمان به ثبت برسد.

کمیته امداد امام خمینی ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ با هدف پشتیبانی از محرومان و توانمندسازی نیازمندان، پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور و کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال بنیان‌گذاری شد.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: با موافقت شورای پول و اعتبار، سقف وام اشتغال مددجویان و نیازمندان در رشته‌های شغلی مشخص، به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
به گزارش تصویر زندگی ، مرتضی فیروزآبادی افزود: در سال ۱۴۰۰ طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام اشتغال نیازمندان از محل تبصره ۱۶ معادل ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده بود.

وام فوری

وی با اشاره به درخواست کمیته امداد برای افزایش وام اشتغال مددجویان در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: با توجه به تورم و شرایط اقتصادی و همچنین جهت‌گیری کمیته امداد برای گسترش مشاغل با کیفیت و درآمدزا برای مددجویان، درخواست افزایش مبلغ وام برای بخشی از اعتبارات اشتغال کمیته امداد را به شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی ارائه دادیم.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از موافقت شورای پول اعتبار با افزایش سه برابری تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: مقرر شد پنج هزار میلیارد تومان از کل تسهیلات اشتغال تبصره ۱۶ به صورت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی در اختیار مددجویان قرار گیرد.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی اشتغال با هدف ارتقای کیفیت مشاغل و افزایش درآمد مددجویان در اختیار مجریان رسته‌های شغلی خاص همچون کشاورزی پیشرفته، مشاغل دانش‌بنیان، حمل بار و مسافر و دیگر مشاغل پایدار که سرمایه بالاتری را نیاز دارند، قرار می‌گیرد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 206, میانگین امتیاز: 4,23 از 5)
Loading...