پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

زمان پرداخت معوقه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری

زمان قطعی پرداخت حقوق و مزایای کارمندان و بازنشستگان اعلام شد

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری استخدامی اعلام کرد که از ماه آینده حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عرب اسدی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری استخدامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشور گفت: با توجه به ضرورت ترمیم حقوق و مزایای کارکنان نظام اداری و استخدامی که وجود داشت و با توجه به بهبود وضعیت معیشت کارکنان، دولت اقدام به تهیه لایحه به ویژه برای بازنشستگان کرد.
به گفته معاون سرمایه انسانی سازمان اداری استخدامی این لایحه توسط رئیس جمهور ابلاغ شده و از ماه آتی تمامی حقوق و مزایا پرداخت می شود. وی افزود: این لایحه اداری و استخدامی شامل مشمولان هماهنگی نظام بازنشستگان لشکری و کشوری و اعضای هئیت علمی می شود.


افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان از آبان ماه

درپی تایید مصوبه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری از سوی شورای نگهبان، کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری از آبان ماه حقوق افزایش یافته دریافت می کنند و معوقه این افزایش قیمت برای مهر ماه نیز به حساب شان واریز می شود.

سخنگوی شورای نگهبان – اعلام کرد که مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در شورای نگهبان تایید شده است.

بر این اساس، کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری به ترتیب یک میلیون تومان و ۹۰۰ هزار تومان به حقوق‌شان اضافه خواهد شد که به غیر از آن از دیگر مفاد این مصوبه شامل افزایش‌های دیگر از جمله افزایش حق عائله‌مندی و اولاد نیز خواهد بود.

البته براساس این قانون، کارکنان در پایان ماه جاری نه تنها حقوق‌های جدیدی را دریافت خواهند کرد، بلکه معوقه مهرماه را نیز می‌گیرند، چراکه قرار است این افزایش حقوق از مهر ماه اعمال شود.

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

وی تصریح کرد: ۶۰ هزار میلیارد تومان منابع برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در نظر گرفته شده و در کنار آن تلاش بر این است تا افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز اعمال شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جانبازان و ایثارگران زیر ۲۵ درصد نیز که از رقم پایین درآمدی رنج می‌بردند، با افزایش حقوق و مزایا روبه‌رو خواهند شد.

اسماعیلی افزود: با توجه به شرایط بررسی این لایحه و ضرورت تصویب آن در شورای نگهبان، به نظر می‌رسد در ماه جاری امکان اصلاح احکام کارکنان و بازنشستگان به وجود نیاید و از آذرماه افزایش حقوق به همراه پرداخت معوقات مهر و آبان به حساب کارکنان و بازنشستگان انجام شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس تاکید نمایندگان مجلس را بر اجرایی شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان یادآور شد و خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش قول مساعد داده تا از آبان ماه شرایط اجرایی شدن لایحه رتبه‌بندی را فراهم کند تا افزایش حقوق و جایگاه معلمان را در ابعاد مادی و معنوی شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دولت به جای اعمال ۲۰ درصد افزایش حقوق، رقم ثابت یک میلیون تومان را در نظر گرفت و در کنار آن قرار است مبلغ عائله‌مندی و حق اولاد نیز افزایش پیدا کند.

افزایش حقوق کارمندان

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان فعلا در مهرماه به صورت علی الحساب پرداخت و مابه التفاوت آن در ماه های دیگر اعمال خواهد شد.

بابک افقهی در گفتگو با رادیو اقتصاد در برنامه شروع تازه به موضوع افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان پرداخت و گفت: هر قانون و قاعده ای که در کشور می خواهد انجام شود باید سیر قانونی خودش را طی کند، دولت برای جبران بخشی از هزینه های تحمیل شده به کارکنان و بازنشستگان عزیز تصمیم گرفت یک پیشنهاد ترمیم حقوقی را به مجلس ارائه کند، طبیعی است که با رفت و آمدهایی که با مجلس و نشست های کارشناسی که برگزار شد، به یک طرح پخته تر و رویه منطقی تری دست پیدا کنیم که انشاالله در صحن علنی مجلس به حول و قوه الهی به این لایحه دولت رسیدگی خواهد شد و با توجه به نظرات نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون و اجرا خواهد شد.

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از مهرماه

وی افزود: منتها نکته ای که وجود دارد این است که دولت از آنجایی که مصمم است که این طرح را انجام دهد مبالغ علی الحساب مدنظر خودش را در حقوق مهرماه کارکنان و بازنشستگان خودش اعمال خواهد کرد من این نوید را می دهم که در حقوق مهرماه پرداخت صورت خواهد گرفت و بعد از اینکه در مجلس نهایی شد و رقم دقیق آن مشخص شد مابه التفاوت آن در ماه های دیگر اعمال خواهد شد.

میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری

افقهی درباره میزان افزایش حقوق گفت: آنچه که در پیشنهاد دولت مطرح شده تحت عنوان لایحه به مجلس محترم همان است که رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه اعلام فرمودند برای کارکنان محترم دولت مبلغ ۱ میلیون تومان و برای بازنشستگان عزیز ۹۰۰ هزار تومان که به این رقم حق عائله مندی و حق اولاد افزایش ۵۰ درصدی و ۱۰۰ درصدی پیدا کرده به این معنا که بابت همسر ۲۰۰ هزار تومان و برای هر فرزند ۱۰۰ هزار تومان اضافه می شود، البته توافقی که ما با کمیسیون برنامه بودجه کرده ایم یک افزایش مجددی برای بازنشستگان محترم پیش بینی شده است در صورت تصمیم نهایی این موضوع در مجلس ۵ درصد دیگر به حقوق بازنشستگان عزیز افزوده خواهد شد.

به گفته وی، سایر پیشنهادهایی که دولت داده است ناظر بر افزایش حقوق اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه ها است تحت عنوان فوق العاده جهش علمی پیشنهاد شده به دستور رئیس جمهور محترم که اجازه دهید صحن علنی مجلس را رصد کنیم و اگر مورد تأیید نماینده ها قرار گرفت بعد از جلسه  مجلس قطعی تر می شود صحبت کرد.

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پیش بینی که دولت کرده است برای طرح این حقوق چیزی حدود ۵۴ تا ۵۷ هزار میلیاد تومان و است که منابع آن از محل صرفه جویی های هزینه های جاری دولت و پیش بینی درآمدهایی که در ماه های آتی صورت گرفته اتفاق خواهد افتاد منتها شاید بعضی از دوستان بعضاً از بی اطلاعی ذهن جامعه را نگران کردند که بار تورمی نداشته باشد معتقد هستیم به دلیل اینکه چاپ پول یا افزایش پایه پولی در این تأمین اعتبار ترمیم حقوق اتفاق نمی افتد و از محل درآمدهای مالیاتی دولت و سایر درآمدهایی که ناشی از فروش فرآورده و تبدیل منابع آن به ریال است اتفاق می افتد لذا امیدواریم که این ترمیم باعث مقداری بهبود در افزایش قدرت خرید مردم باشد و معتقد هستیم که بار تورمی برای جامعه نخواهد داشت.

وی درباره زمان اجرای افزایش حقوق افزود:  از مهرماه انشاالله علی الحساب برای کارکنان و بازنشستگان محترم به دستور رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه اعمال خواهد شد و متعاقب آن بعد از اینکه فرآیند قانونی طی شد و به تأیید شورای نگهبان رسید محاسبه دقیق صورت خواهد گرفت و مابه التفاوت انشاالله از آبان پرداخت خواهد شد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 12, میانگین امتیاز: 3,08 از 5)
Loading...