شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

عوارض خروج از کشور برای زائران اربعین اعلام شد

عوارض خروج زائران اربعین

معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور

زائران عتبات عالیات برای خروج از کشور دو مبلغ متفاوت می‌پردازند، درحالی‌که زائران اربعین مطابق قانون بودجه ۱۴۰۲ در صورت انجام سفر زمینی، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

پرواز‌های اقلیم کردستان عراق و مرز‌های زمینی غیر اربعینی مشرف به خاک کشور عراق (شوشمی – پرویز خان) شامل این تسهیلات نبوده و در صورت افزایش و یا کاهش مرز‌های زمینی دخیل در عملیات اربعین حسینی (ع)، مراتب اطلاع رسانی می‌شود.

براساس قانون بودجه ۱۴۰۲ نرخ عوارض خروج برای مسافران در نوبت اول ۴۰۰ هزار تومان است، که برای سفر دوم این میزان ۵۰ درصد (۶۰۰ هزار تومان) و در سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد (۸۰۰ هزار تومان) افزایش خواهد یافت.

در این بین، زائران عتبات عالیات که از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از ایران خارج می‌شوند ۱۵ هزار تومان و زائرانی که از مرزهای هوایی خارج می‌شوند ۴۵ هزار تومان عوارض می‌پردازند.

عوارض سفر هوایی اربعین لغو شد

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در اطلاعیه شماره ۱۷ اعلام کردتا ۲۵ ماه صفر زائران اربعین که از مرز هوایی عازم می شوند، از پرداخت عوارض معاف شده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد مرکزی اربعین به شرح زیر است:

به اطلاع ملت عزیز و متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) و محبان اهل بیت (علیهم السلام) می رساند :

زائرین عزیز که از ابتدای ماه صفر تا ۲۵ ماه صفر از طریق هوایی عازم عتبات عالیات می باشند از پرداخت عوارض خروج معاف می باشند.

تردد از کلیه مرزهای ۶ گانه با سهولت انجام می شود و توصیه های ستاد مرکزی اربعین برای عبور از مرز تمرچین ، باشماق و چذابه صرفا در جهت ایجاد توازن در عبور از مرزها می باشد.

اطلاع رسانی ها و خبرهایی که از ستاد مرکزی اربعین منتشر می شود معتبر است و مصاحبه ها و گزارش ها مبنای تصمیم گیری زائرین عزیز قرار نگیرد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 7, میانگین امتیاز: 3,86 از 5)
Loading...