جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

شرایط خروج از کشور سربازان برای پیاده روی اربعین

ضوابط و مقررات خروج از کشور مشمولان غیر غایب برای اربعین


(۱۴۰۲/۰۵/۰۹) رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا ضوابط و مقررات خروج از کشور مشمولان غیر غایب برای زیارت عتبات عالیات در راهپیمایی اربعین حسینی را تشریح کرد.به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری در این باره اظهار کرد: همزمان با فرار رسیدن ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان، مشمولان غیرغایب مشتاق به شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی می توانند برابر ضوابط و مقررات در این مراسم معنوی شرکت کنند.وی گفت: کلیه مشمولان غیر غایب، دانش آموز، دانشجو و طلاب حوزه های علمیه دارای معافیت تحصیلی در ماه های محرم و صفر یعنی از ابتدای مرداد تا ۲۵ شهریور ماه می توانند بدون نیاز به سپردن وثیقه و به صورت اینترنتی از طریق سامانه sakha.epolice.ir مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

سردار مهری افزود: صدور مجوز خروج از کشور متعهدین خدمت که تعهد آنان در سامانه وظیفه عمومی ثبت و تایید شده، بلامانع است.

وی بیان کرد: دارندگان برگ آماده به خدمت بدون غیبت تا ۱۰ روز مانده به تاریخ اعزام می توانند به صورت اینترنتی در بازه زمانی تعیین شده از صدور مجوز خروج از کشور بهره مند شوند؛ همچنین فارغ التحصیلان بدون برگ آماده به خدمت می توانند در مهلت معرفی و در ایام اربعین حسینی مجوز خروج از کشور به مقصد کشور عراق دریافت کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا عنوان کرد: دانشجویانی که در مهلت معرفی در حال تحصیل می باشند، استثنائا می توانند برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی امسال از مجوز خروج از کشور زیارتی به مقصد کشور عراق استفاده کنند.

وی گفت: دارندگان معافیت موقت بدون غیبت کفالت و پزشکی امکان استفاده از مجوز خروج از کشور در ایام مذکور را دارند.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مهری بیان داشت: مشمولان متقاضی انواع معافیت های کفالت، پزشکی، موارد خاص (بدون غیبت) که پرونده آنان در مراحل رسیدگی بوده حائز شرایط استفاده از تسهیلات مذکور در ایام اربعین حسینی می باشند.

سربازان حین خدمت برای شرکت در اربعین از یگان مربوطه مجوز خروج بگیرند

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: سربازانی که در حین خدمت سربازی هستند برای شرکت در راهپیمایی اربعین باید از طریق یگان‌های مربوطه درخواست خروج از کشور داشته باشند.

سردار مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: سربازانی که در خدمت مقدس سربازی هستند یا در دستگاه‌های دولتی به عنوان امریه خدمت سربازی را طی می‌کنند برای شرکت در راهپیمایی اربعین بایستی از طریق یگان مربوطه درخواست خروج از کشور داشته باشند.
وی گفت: شرایطی را که یگان خدمتی سربازان در حین خدمت برای خروج از کشور مشخص می‌کند مربوط به همان یگان و سازمان است و سازمان وظیفه عمومی دخل و تصرفی در آن ندارد.
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره مشمولان غایب نیز گفت: مشمولان غایب برای شرکت در راهپیمایی اربعین بایستی حتماً برای تعیین تکلیف وضعیت خود به سازمان وظیفه عمومی فراجا مراجعه کنند.
سردار مهری افزود: برای کسانی که متولد ۱۳۸۴ هستند، این افراد برای خروج از کشور نیاز به مجوز ندارند و می‌توانند به صورت عادی اقدام کنند


حذف پرداخت وثیقه خروج از کشور برای سربازان در اربعین

(۱۴۰۲/۰۵/۰۱) رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: تمامی مشمولانی (سربازانی) که غیرغایب باشند و بخواهند درمراسم اربعین حسینی شرکت کنند، بدون پرداخت وثیقه از اول محرم تا آخر ماه صفر می‌توانند درخواست خروج از کشور بدهند.

سردار تقی مهری اظهار کرد: تمامی مشمولانی (سربازانی) که غیرغایب باشند و بخواهند درمراسم اربعین حسینی شرکت کنند بدون پرداخت وثیقه از اول محرم تا آخر ماه صفر می‌توانند از طریق اپلیکیشن “پلیس من” برای خروج از کشور درخواستشان را ثبت کنند.

وی افزود: تمامی دانشجویان، دانش اموزان، طلاب درحال تحصیل و یا افرادی که در مهلت قانونی و مجاز اعزام خدمت سربازی هستند و غیبت ندارند می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: درخواست خروج از کشور باید از طریق اپلیکیشن “پلیس من” ثبت شود و مراحل آن کاملاً اینترنتی است.


(۱۴۰۱/۰۵/۲۳) سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای ضوابط و مقررات خروج از کشور بدون سپردن وثیقه برای مشمولان غیر غایب که متقاضی زیارت عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر هستند را تشریح کرد.
اربعین
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای ارائه تسهیلات به مشمولان غیرغایب متقاضی زیارت عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر، به ویژه پیاده روی اربعین حسینی، این دسته از عزیزان در صورت نداشتن غیبت سربازی می‌توانند بدون نیاز به پرداخت وثیقه و با ثبت درخواست خود به صورت اینترنتی در این سفر معنوی شرکت کنند.

کلیه مشمولان غیرغایب که قصد حضور در این مراسم پرشکوه را دارند می‌بایست در محدوده زمانی هشتم مرداد تا پنجم مهر مصادف با اول محرم الحرام تا پایان ماه صفر، از طریق سامانه sakha.epolice.ir نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور اقدام کنند.

چه کسانی بدون سپردن وثیقه می توانند در پیاده روی اربعین شرکت کنند

در این اطلاعیه شرایط کلی مشمولان برای شرکت در این سفر معنوی به شرح ذیل اعلام می‌شود:

  • دانش‌آموزان, دانشجویان و طلاب حوزه علمیه دارای معافیت تحصیلی
  • مشمولان فارغ‌التحصیل در مهلت تعیین تکلیف وضعیت خدمتی
  • مشمولان غیرغایب که درخواست‌های معافیت‌های پزشکی، کفالت و موارد خاص در حال بررسی دارند
  • مشمولان غیرغایب دارای معافیت موقت پزشکی و کفالت در مدت اعتبار معافیت موقت
  • مشمولان دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت تا ۱۵ روز مانده به تاریخ اعزام به خدمت
  • – متقاضیان کارت‌های المثنی معافیت و پایان خدمت در صورت وجود سابقه، ثبت و تایید درخواست در سامانه وظیفه عمومی
  • – متعهدین خدمت که تعهد آنان در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) ثبت شده و به تایید سازمان وظیفه عمومی رسیده است
  • – سربازان حین خدمت بدون نیاز به مراجعه به معاونت‌های وظیفه عمومی می‌توانند از طریق حفاظت اطلاعات یگان محل خدمت به منظور شرکت در این مراسم معنوی مجوز خروج از کشور دریافت کنند

سایت ثبت‌نام قطعی پیاده روی اربعین

همچنین ثبت‌نام قطعی زیارت اربعین از امروز در سامانه سماح آغاز شد و با توجه به لزوم داشتن بیمه برای همه زائران، افراد برای قطعی شدن ثبت‌نام باید مبلغ بیمه را که ۱۸ هزار تومان است، بپردازند.

با توجه به حذف ویزا برای سفر زیارتی اربعین، ثبت‌نام در سامانه «سماح» به نشانی samah.haj.ir برای تمامی زوار اربعین الزامی است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 12, میانگین امتیاز: 4,67 از 5)
Loading...