سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه نان تست فرانسوی (فرنچ تست)

نان تست فرانسوی  ,فرنچ تست, نان تست ,طرز پخت نان تست فرانسوی, طرز تهیه فرنچ تست , طرز تهیه نان تست فرانسوی ,روش تهیه نان تست فرانسوی,دستور تهیه نان تست فرانسوی

آماده سازی: ۱۵ دقیقه
مدت انتظار: ۱۵ دقیقه
مجموعاً: ۳۰ دقیقه

 

مواد اولیه برای ۴ نفر :

شکر دانه ای ۱/۴ فنجان

۵۰ گزم دارچین ۱ قاشق چایخوری (آسیاب شده)

شیر  نصف فنجان

۱۲۰ میلی لیتر خامه ۱/۴ فنجان

۶۰ میلی لیتر (پر چرب)

نمک کمی

تخم مرغ  ۴ عدد بزرگ

کره ۳ قاشق سوپخوری + مقداری برای سرو کردن

نان ۸ برش به ضخامت ۲ سانتی متر (یک روز مانده)

چاشنی به مقدار دلخواه (پودر شکر، شربت افرا، توت، خامه زده شده، شکر و دارچین)

وانیل ۱ قاشق چایخوری

 

تنها کاری که بایست بکنید این است که نان یک روز مانده را برش بدهید و در مخلوط تخم مرغ و شیر و خامه و عصاره ی وانیل خیس کنید. آن را در کره ی داغ شده سرخ کنید و بپزید تا قهوه ای طلایی شود. حتی بیشتر از ۳۰ دقیقه هم طول نمی کشد.

 

بهتر است از چه نانی استفاده کنیم؟

ما دوست داریم از نانی استفاده کنیم که مخلوط شیر و تخم مرغ را هر چه بیشتر به خود جذب کند. نان فرانسوی، ایتالیایی، بیریوش یا نان گیسو خیلی خوب جواب می دهند. ما حتی با نان خمیر ترش هم امتحان کرده ایم و خیلی خوشمزه شده است.

 

چرا از نان یک روز مانده استفاده کنیم؟

نان تازه اصلاً برای درست کردن فرنچ تست مناسب نیست. خرد و له می شود و حالت خمیری پیدا می کند. نان مانده از نان تازه خشک تر است و به راحتی مخلوط تخم مرغ و شیر را به خود جذب می کند.

 

برش های قطور یا برش های نازک؟

درست همانطور که نان تازه خرد و خمیر می شود، نان نازک برش خورده هم همینطور است. سعی کنید برش های نان ۱ تا ۲ سانتی متر ضخامت داشته باشند.

 

طرز تهیه نان تست :

۱. فر را با دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت (۹۳ درجه سانتی گراد) داغ کنید. کف یک سینی فر را با فویل آلومینیومی بپوشانید. سینی را داخل فر قرار دهید. بهتر است فرنچ تست ها را دسته دسته درست کنید، این سینی هم برای این است که وقتی باقی نان ها می پزند، نان های پخته شده را گرم نگه دارید.

 

فرنچ تست را آماده کنید

۱- تخم مرغ، شیر، خامه،‌عصاره وانیل و کمی نمک را با هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

 

نان تست فرانسوی (فرنچ تُست)۲- برش های نان را در یک ظرف بزرگ بچینید. اشکالی ندارد اگر روی هم بیفتند. مخلوط تخم مرغ را روی برش های نان بریزید سپس نان ها را جابجا کنید و برگردانید تا هر برشی کاملاً به مخلوط تخم مرغ آغشته شده باشد. برش ها را آنقدر جابجا کنید تا کل مخلوط را به خود جذب کنند.

 

نان تست فرانسوی (فرنچ تُست)
۳- یک قاشق سوپخوری کره را در یک تابه ی بزرگ روی حرارت متوسط رو به پایین آب کنید. برش ها را دسته دسته داخل تابه قرار دهید و هر طرف را ۲ تا ۳ دقیقه بپزید تا قهوه ای طلایی شوند و کاملاً پخته شوند.

 

نان تست فرانسوی (فرنچ تُست)
۴- فرنچ تست ها را به فر گرم شده منتقل کنید و در عین حال برش های باقیمانده را سرخ کنید. در صورت نیاز برای هر دسته کره اضافه کنید.
۵- برای سرو کردن فرنچ تست های گرم را داخل بشقاب قرار دهید و چاشنی مورد علاقه را روی آن بریزید.

 

مخلوط شکر و دارچین را آماده کنید

(اختیاری)
۱. شکر و دارچین را مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا ترکیب شوند.

 

نان تست فرانسوی (فرنچ تُست) 

فودسوران

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 9, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...