سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه مافین تخم مرغی

 

 طرز تهیه مافین تخم مرغی

 

تخم مرغ وقتی به حالت مافین و کیک درمیاد، خوردنش لذتبخش تر میشه. پیشنهاد انتخاب مافین تخم مرغی به عنوان صبحونه باعث میشه صبح ها دیگه به خاطر ۱۵ دقیقه خواب بیشتر از خیر صبحونه هاتون نگذرین. بخصوص اگه بدونین تخم مرغ چه خواصی داره

طرز تهیه مافین تخم مرغی

 

آماده سازی: ۵ دقیقه
مدت انتظار: ۳۰ دقیقه
مجموعاً: ۳۵ دقیقه

 

مواد اولیه :
نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه
پنیر چدار به میزان دلخواه
سوسیس (ریز خرد شود) به میزان دلخواه
اسفناج (ریز خرد شود) به میزان دلخواه
سفیده تخم مرغ به ازای هر یک تخم مرغ کامل
تخم مرغ به تعداد افراد
شیر کم چرب نصف لیوان


مافین تخم مرغی

مافین های تخم مرغی مخلوطی از تخم مرغ، سوسیس، اسفناج و پنیر هستن که توی قالب های کیک یزدی میریزی و توی فر میذاری تا بپزه.

به ازای هر یک تخم مرغ کامل، یکدونه سفیده ی تخم بریزید و یه کم شیر کم چرب بهش اضافه کنید و بعد هم بزنید. نمک و فلفل رو به مخلوطتتون اضافه کنید.

مافین تخم مرغی

بعد اسفناج های خرد شده رو توش بریزید. 
حالا مواد رو داخل قالب های روغنی شده ی کیک یزدی بریزید و بعد روی هر کدوم به مقدار دلخواهتون پنیر چدار و سوسیس خرد شده بریزید.
۲۰ دقیقه زمان کافیه تا مافین هاتون خوب بپزه.
یادتون نره از سبزی ها و ادویه های دلخواهتون به این مخلوط اضافه کنید و بهش طعم هایی رو بدید که برای خوردن صبحونه مشتاقتون میکنه.

 

مافین تخم مرغی

این وعده سالم کلی پروتئین، ویتامین و لبنیات با خودش داره و میتونه یک وعده ی خیلی سالم و مقوی محسوب بشه. اگه در طول هفته سرتون خیلی شلوغ هست و معمولا صبحونه ها رو فراموش میکنید، میتونید توی تعطیلات آخر هفته چند تا از این مافین ها درست کنید و در روزهای بعد فقط گرم کرده و بخورید. این مافین ها تا ۳-۴ روز توی یخچال دوام میارن.

 

sooran.com

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...