سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه دونات توپی با رویه کرم شیری

   طرز تهیه دونات توپی با کرم شیری

طرز تهیه دونات توپی با کرم شیری

 

دونات توپی یکی از اشکال دونات است. دونات یکی از دوست داشتنی ترین و پرطرفدارترین نان های شیرین دنیاست که با طعم و روشی تقریبا یکسان در همه جا تهیه و تولید می شود.

دونات را می توان ساده سرو کرد یا با کمی پودر قند آن را پوشاند یا با پوشش های مختلف شکلات و مربا و کرم میل کرد. در این مطلب روش پخت دونات توپی با رویه کرم شیری را شرح می دهیم.

 

آماده سازی: ۱۵ دقیقه
مدت انتظار: ۵ دقیقه
مجموعاً: ۲۰ دقیقه
مواد اولیه :
روغن نباتی (برای سرخ کردن) ۵ فنجان
شیر شیر ۱ فنجان
تخم مرغ تخم مرغ ۱ عدد بزرگ
آرد ۲ فنجان
شکر ۲ قاشق سوپخوری
بکینگ پودر ۴ و نیم قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
کره (بدون نمک، آب شده) ۱/۴ فنجان
مواد برای کرم شیری :
شکر قنادی ۱ و نیم فنجان
شیر شیر ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری
عصاره وانیل ۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه دونات توپی با کرم شیری

 

روش تهیه کرم شیری برای دونات توپی :
شکر قنادی را در یک کاسه ی متوسط الک کنید. ۳ قاشق شیر و وانیل را کم کم داخل آن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. اگر رویه به اندازه کافی رقیق نیست ۱ قاشق سوپخوری دیگر شیر اضافه کنید. روی ظرف رویه را با پوشش پلاستیکی بپوشانید و زمانی که دونات ها را درست می کنید کنار بگذارید.

طرز تهیه دونات توپی با کرم شیری

 

روش تهیه دونات توپی :
روغن نباتی را در یک قابلمه بزرگ بریزید. باید حداقل ۵ سانتی متر روغن درون قابلمه باشد و بین سطح روغن و لبه ی قابلمه هم ۵ سانتی متر فاصله باشد. دما سنج آشپزی را به قابلمه متصل کنید و روغن را داغ کنید تا دمای آن به ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتی گراد) برسد. کف یک سینی فر را با حوله کاغذی بپوشانید.
در یک کاسه کوچک شیر و تخم مرغ را هم بزنید.
در یک کاسه ی متوسط دیگر آرد، بکینگ پودر، شکر و نمک را هم بزنید. مخلوط شیر و تخم مرغ را به مواد خشک اضافه کنید. سپس کره ی آب شده را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر نرمی درست شود.

 

طرز تهیه دونات توپی با کرم شیری

 

زمانی که دمای روغن به ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتی گراد) رسید، با یک ملاقه بستنی کوچک اسکوپ هایی به اندازه ی ۱ قاشق سوپخوری از خمیر درست کنید و داخل روغن بیندازید.

 

طرز تهیه دونات توپی با کرم شیری

 

مواظب باشید که تابه را خیلی پر نکنید. به قسمت نکات توجه کنید. دونات های توپی را۲ دقیقه سرخ کنید و آنها را داخل روغن بچرخانید تا قهوه ای طلایی شوند. با یک کفگیر دونات های توپی را داخل سینی که با حوله کاغذی پوشانده اید بچینید.
بگذارید دونات های توپی کمی خنک شوند. یک توری خنک کننده را روی یک سینی فر قرار دهید سپس یکی یکی دونات ها را داخل مخلوط رویه فرو کنید و آنها را روی توری بچینید تا شربت اضافی از آنها داخل سینی بچکد. بلافاصله سرو نمایید.

 

طرز تهیه دونات توپی با کرم شیری

 

نکته:
خمیر وقتی سرخ بشود پف می کند پس از هر ۱ قاشق سوپخوری از آن دوناتی به قطر ۵ سانتی متر به دست می آید. اگر ترجیح می دهید دونات های توپی کوچک تر باشند ۱ قاشق چایخوری از خمیر داخل روغن بیندازید. با این دستور آشپزی ۲۴ عدد دونات توپی بزرگ و ۱۲ عدد دونات توپی کوچک درست می شود.
گرد بودن دونات ها بستگی به این است که اسکوپ خمیری که داخل روغن می اندازید تا چه حد شکل مناسبی داشته باشد. اگر ملاقه بستنی کوچک ندارید می توانید به وسیبه ی دو قاشق کوچک خمیر را گرد کنید اما دونات های شما خیلی یکدست نخواهند بود.

 

منبع : سوران

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 20, میانگین امتیاز: 3,60 از 5)
Loading...