شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

ساعت کاری جدید ساتنا و پایا اعلام شد (آبان ۱۴۰۲‬)

ساعت کاری پایا و ساتنا

ساعات کاری سامانه‌های ساتنا و پایا در راستای تغییر ساعت کاری ادارات و ساعت کاری بانک‌ها اعلام شد.

در خصوص تغییر ساعات کاری سامانه‌های ساتنا و پایا به دلیل تغییر ساعات کاری شبکه بانکی کشور تا نیمه شهریور ماه سال جاری و با توجه به بازگشت ساعات کاری ادارات و شعب به وضعیت پیش از ابلاغ نامه موصوف، بدین‌وسیله ساعات کاری سامانه‌های مزبور از روز شنبه مورخ ۱۸/‏۰۶/‏۱۴۰۲‬ به شرح جدول زیر اعلام می‌شود:

جدول ساعت کاری پایا و ساتنا

ساعت پایان کار ساتناپایا
دستور پرداخت بین مشتریدستور پرداخت بین بانکی
۱۴:۳۰ بدون تغییر۱۵:۰۰ بدون تغییرچرخه اول: ساعت ۳:۴۵ جهت تسویه تراکنش های شاپرکی و غیرشاپرکی

چرخه دوم: ساعت : ۱۰:۴۵

چرخه سوم: ۱۳:۴۵

چرخه چهارم: ساعت ۱۸:۴۵

بدیهی است ساعت شروع پردازش چرخه واحد پایا (شاپرکی و غیرشاپرکی) در روزهای تعطیل رسمی ساعت ۱۳:۴۵ خواهد بود.

لازم به ذکر است ساعت شروع به کار سامانه ساتنا همزمان با ساعت شروع به کار شعب بانک‌ها خواهد بود.

بانک مرکزی تأکید کرد: بانک‌های عامل پرداخت‌یاری موظفند در اسرع وقت و حداکثر تا ساعت ۸:۰۰ صبح نسبت به واریز وجوه مرتبط با پرداخت‌یاران، اقدامات لازم را به‌عمل آورند.

لازم به ذکر است ساعت شروع به کار سامانه ساتنا همزمان با ساعت شروع به کار شعب بانک‌ها خواهد بود.

بانک مرکزی تأکید کرد: بانک‌های عامل پرداخت‌یاری موظفند در اسرع وقت و حداکثر تا ساعت ۸:۰۰ صبح نسبت به واریز وجوه مرتبط با پرداخت‌یاران، اقدامات لازم را به‌عمل آورند.

واریز وجه حواله ساتنا و پایا در روزهای تعطیل

ساتنا:

با توجه به ماهیت دستور پرداخت های ساتنا که دارای سررسید همان روز (Value Same Day) می باشند، در صورتی که حواله (در بانک مبداء) در محدوده ساعت کار عادی بانک ها صادر شده باشد، وجه مربوط در همان روز کاری در بانک مقصد به حساب ذی نفع واریز می شود. در غیر این صورت وجه حواله در روز کاری بعد به حساب واریز خواهد شد.

پایا:

انتقالات سامانه پایا برای دستور پرداختهای مشتریان در روزهای تعطیل ۱بار در روز و در ساعت ۱۳:۴۵ صورت می پذیرد.

سامانه‌های ساتنا و چکاوک در ۱۱ و ۱۲ مردادماه تعطیل است

بانک مرکزی اعلام کرد: در بازه زمانی در ۱۱ و ۱۲ مردادماه سامانه‌های ساتنا و چکاوک تعطیل بوده و دستور پرداخت و پردازش چک در این سامانه‌ها انجام نخواهدشد.
بانک مرکزی با تاکید بر تعطیلی شعب بانک‌ها در روز‌های ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه اعلام کرد: در بازه زمانی ذکر شده سامانه‌های ساتنا و چکاوک تعطیل بوده و دستور پرداخت و پردازش چک در این سامانه‌ها انجام نخواهدشد. همچنین پردازش سامانه پایا در روز‌های موصوف مشابه سایر روز‌های تعطیل و با یک چرخه واحــد (۱۲:۴۵) خواهد بود.  طبق روال گذشته در چرخه واحد روز‌های تعطیل سامانه پایا، علاوه بر دستور پرداخت‌های شاپرکی، دستورپرداخت‌های عادی نیز پردازش خواهندشد.

شایان ذکـر است، پیرو موافقت هیات دولت با تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۱ و ۱۲ مرداد‌ماه در کشور به دلیل گرمای هوا، تمامی شعب بانکی نیز در این دو روز تعطیل است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 97, میانگین امتیاز: 4,08 از 5)
Loading...