سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین خلاف مصوبه مجلس است

معلمان طرح مهرآفرین، مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان شدند

(به روز رسانی ۱۴۰۱/۰۸/۰۸) نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشمول شدن کلیه معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشمول شدن کلیه معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با پیشنهاد محمدحسن آصفری نماینده اراک، خنداب و کمیجان در خصوص اصلاح ردیف ۹ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

«کلیه معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش ملزم به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ برای آنها می‌باشد.»

بررسی ماده واحده لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، هنوز به تصویب نرسیده و پس از پایان رسیدگی به پیشنهادات نمایندگان، در صحن مجلس به رای گذاشته خواهد شد.

فرهنگیان طرح مهر آفرین مشمول رتبه بندی معلمان می‌شوند

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با طرح مهرآفرینان گفت: حدود ۶۵ هزار نفر از معلمان ما هستند که حدودا سال ۸۹ به بعد وارد آموزش و پرورش شده اند.

او گفت: البته این افراد در کل دستگاه‌های کشور ۳۵۰ هزار نفر هستند که بیش از ۶۰ هزار نفر آن‌ها مربوط به آموزش و پرورش هستند.

لاشکی گفت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این آزمون برای تمامی معلمان درگیر این طرح اکنون به سرعت در حال انجام است و به محض انجام این کار مشکلات رتبه بندی نیز حل خواهد شد و رتبه بندی شامل این طرح نیز خواهد شد.


تعدادی از نمایندگان مجلس امروز درباره حقوق بازنشستگان، معلمان و کارمندان کشوری و لشگری به دولت در صحن علنی تذکر شفاهی دادند.

به گزارش ایلنا، تعدادی از نمایندگان مجلس امروز در صحن علنی مجلس درباره افزایش حقوق بازنشستگان، معلمان و کارمندان و سایر اقشار به دولت در صحن علنی تذکر شفاهی دادند.

حسین حق وردی (عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس) در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تذکر شفاهی در صحن علنی به دولت درباره ترمیم حقوق بازنشستگان و تشکر از مسئولانی که در این زمینه تلاش کردند، اظهار کرد: از بذل توجه دولت به ترمیم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تشکر کرده و به جد می‌خواهم که برای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نیز اقدام شایسته‌ای انجام شود.

حق‌وردی خاطرنشان کرد: در تورم افسارگسیخته کنونی افزایش فقط ۱۰ درصد به حقوق این بازنشستگان و کارمندان شریف دولت هیچ توجیه منطقی ندارد، لازم است حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری نیز متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.

عدم واریز پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی

وی بیان کرد: در همین جا عدم واریز پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی بعد از یکسال از بازنشستگی آن‌ها را یادآور می‌شوم و از دولت می‌خواهم فکر اساسی برای پرداخت مطالبات قانونی این عزیزان داشته باشد. همچنین براساس مصوبه مجلس، دولت باید حق‌الزحمه اضافه کاری معلمان شریف و نجیب را ماهانه بپردازد که متاسفانه از اردیبهشت ماه تاکنون پرداخت نشده است.

اجرای رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین

تاخیر در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان

این نماینده مردم شهریار در مجلس یازدهم، یادآور شد: از اجرای هرچند با تاخیر قانون رتبه‌بندی معلمان سپاسگزارم و از مسئولان مربوطه می‌خواهم طبق مصوبه مجلس، قانون رتبه‌بندی را درست و کامل اجرا کند. جدا کردن بخش عمده‌ای از معلمان با عنوان مهرآفرین و عدم اجرای رتبه‌بندی در مورد آنان خلاف مصوبه مجلس است.

همچنین محمدرضا صباغیان بافقی(عضو کمیسیون شوراهای مجلس) در نشست علنی امروز  ضمن تبریک روز پزشک خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: مجلس در یک اقدام بجا طرح رتبه بندی معلمان را تصویب کرد و امروز در حال اجرای آن است.

قانون رتبه بندی معلمان سلیقه ای اجرا می شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: متاسفانه امروز قانون رتبه بندی معلمان سلیقه ای اجرا می شود، بیش از هشتاد هزار معلم در قانون معلمان طرح مهرآفرین، معلمان در حال اشتغال و معلمان مامور استثناء شده اند و آن ها را از این قانون محروم کرده اند.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس تاکید کرد: چرا باید در این شرایط سخت اقتصادی بخشی از معلمان استثناء بشوند؟ مگر این تورم روی آن ها تاثیر نمی گذارد؟ مگر آن ها معلمان خارج از کشور هستند. از هیات رئیسه مجلس درخواست دارم این مشکل را حل کند.

صباغیان مطرح کرد: وزیر آموزش و پرورش با این کار مجلس را خلع سلاح کرده است و تیر به پای مجلس زده است.

جلال رشیدی کوچی (نماینده مردم مرودشت) نیز در صحن نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان شاغل در بخش لشگری و نیروهای مسلح نیز به دولت تذکر شفاهی داد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...