سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین؛ قالیباف به رئیسی نامه نوشت

معلمان طرح مهرآفرین، مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان شدند

(به روز رسانی ۱۴۰۱/۰۸/۰۸) نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشمول شدن کلیه معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشمول شدن کلیه معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با پیشنهاد محمدحسن آصفری نماینده اراک، خنداب و کمیجان در خصوص اصلاح ردیف ۹ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

«کلیه معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش ملزم به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ برای آنها می‌باشد.»

بررسی ماده واحده لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، هنوز به تصویب نرسیده و پس از پایان رسیدگی به پیشنهادات نمایندگان، در صحن مجلس به رای گذاشته خواهد شد.

خبر خوب برای معلمان / واریز بدهی میلیونی به معلمان آغاز شد

(به روز رسانی۱۴۰۱/۰۸/۰۲) سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مسئولان آموزشی و پرورشی و بهداشتی مازندران در آمل افزود: نگرانی معلمان مهرآفرین برای رد شدن در آزمون استخدامی بی‌ مورد است.

رضا حاجی‌ پور ادامه داد: بر اساس تفاهم مجلس شورای اسلامی با سازمان امور استخدامی این آزمون فقط برای طی شدن مراحل قانونی دریافت کد استخدامی است و تمامی ۷۵هزار معلم مهرآفرین به‌طور حتم کد را دریافت خواهند کرد.

حاجی‌ پور همچنین درباره محرومیت معلمان مهرآفرین از رتبه بندی معلمان گفت: رتبه‌ بندی منوط به داشتن کد استخدامی است و این دسته از معلمان پس از دریافت کد استخدامی برابر با دیگر معلمان از حقوق و مزایای قانون رتبه‌بندی بهره‌مند خواهند شد.

وی همچنین درباره تامین اعتبار قانون رتبه‌ بندی معلمان بیان کرد: بخش قابل توجهی از بودجه طرح رتبه‌ بندی با میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان تامین و ابلاغ شد که به تمامی معلمان بین ۷ تا ۱۵میلیون تومان علی‌ الحساب به حساب‌های آنان واریز شد.

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، باقی اعتبارات نیز به‌زودی تامین می‌شود زیرا از این پس رتبه‌بندی معلمان و دریافتی آنان بر اساس رتبه‌ بندی قانون است و تکلیفی بر عهده دولت خواهد بود که به‌طور کامل آن را اجرا کند.

رضا حاجی‌ پور تاکید کرد: مجلس و دولت در کنار معلمان هستند و البته هیچکس از محدودیت‌های اعتباری بی‌خبر نیست و باید به دولت فرصت داد تا به‌ طور کامل این قانون را اجرا کند.

حاجی‌ پور گفت: قانون رتبه‌ بندی معلمان دامنه گسترده‌ای دارد و تحول بزرگ در نظام آموزشی کشور پس از یک‌ صد سال رقم زد که به‌ طور طبیعی نباید انتظار داشت طی چند روز اجرایی شود، اما دولت به‌ طور جدی در حال اجرای آن است و مجلس نیز بر این مسئله نظارت دارد.


رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، مصوبه هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در خصوص ایراد آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی به نفع معلمان «طرح مهر آفرین» را تشریح کرد.

رتبه بندی معلمان مهرآفرین

نامه قالیباف به رئیسی درباره طرح رتبه‌بندی معلمان

بسمه تعالی

حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیات محترم وزیران به شماره هـ ۶۰۱۵۱ ت/۸۱۸۴۳ مورخ ۱۵ مردادماه ۱۴۰۱ موضوع «اصلاح آئین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان» متعاقب بررسی ها و اعلام نظر مقدماتی«هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدور ماده واحده و تبصره ۴ الحاقی به قانون نحوه اجرا اصول ۸۵ و یکصد و سی و هشت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی و ماده ۱۰ آئین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به اینجانب ابلاغ می گردد.

باخبر شوید: آخرین اخبار رتبه بندی معلمان و خبرهای جدید آموزش پرورش در ۲۴ ساعت گذشته

بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است ملغی الاثر خواهد بود.

«به رغم آنکه طبق ماده «۴۵» قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶- استخدام را صرفاً شامل استخدام رسمی و پیمانی دانسته که با طی و تکمیل فرآیند استخدام عهده‌دار خدمت در دستگاه‌های اجرایی می‌گرداند، لکن به موجب تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری که حکم آن مجدداً در ماده (۵۲) همین قانون مورد تأکید قرار گرفته است، و از آنجا که بند «۱» ماده (۲) قانون نظام رتبه‌بندی معلمان -مصوب ۱۴۰۰-، معلمان را با وصف اعم کلمه مشمول نظام رتبه‌بندی می‌شمارد، علیهذا، حکم مقرر در بند «۳» مصوبه اصلاحی ناظر به الحاق یک تبصره به عنوان تبصره «۴» به ماده (۳) مصوبه که مقرر می‌دارد: «اجرای حکم رتبه‌بندی منوط به تکمیل استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد بود»، از این حیث که معلمان مشمول تبصره «۲» ماده (۳۲) و ماده (۵۲) همین قانون و دیگر موارد مانند آن را دربرنمی‌گیرد، مغایر قانون است.»

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...