جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

معوقات رتبه بندی معلمان کی واریز می شود

معوقات رتبه‌بندی معلمان با صدور احکام جدید واریز شد

معاون وزارت آموزش‌وپرورش گفت: معوقات رتبه‌بندی معلمان پس از صدور احکام جدید با حقوق شهریور ۱۴۰۲ واریز شد.
محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ گفت: امروز روز نخست سال تحصیلی بود و جشن بازگشایی در همه مدارس انجام شد و رویکرد ما توجه به مدارس دولتی است.

وی درباره سرویس مدارس افزود: این موضوع ارتباط مستقیم با آموزش و پرورش ندارد و وظیفه مدیر مدرسه فعالیت آموزشی و تربیتی است. در آیین نامه جدید سرویس مدارس بحث‌های کارشناسی در این‌باره انجام شد و اگر مدیر مدرسه بخواهد برای سرویس هم وقت بگذارد با مشکل مواجه می‌شود، شهرداری و وزارت کشور مسئولیت پیدا کردند کار سرویس مدارس را انجام دهند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: از سال گذشته تاکنون ۲۰ هزار و ۲۰ مدرسه با ظرفیت ۱۰ هزار کلاس درس ایجاد شد همچنین باید برای جذب معلمان با کیفیت اقدام کنیم و امسال ۵۰ هزار معلم جدید را جذب کردیم.

کاظمی درباره آموزش معلمان مدارس غیردولتی عنوان کرد: این فرایند از خرداد ماه شروع شده و توسط دانشگاه فرهنگیان ارائه می‌شود که در برخی استان‌ها فرآیند آموزش این معلمان به اتمام رسیده است.

وی درباره خدمتگزاران و سرایداران مدارس بیان کرد: با همراهی سازمان اداری و استخدامی تا پایان سال ۱۴۰۲ مجوز لازم نهایی شده و تعدادی خدمتگزار و سرایدار برای مدارس جذب می‌کنیم و تا پایان اسفند این کار انجام خواهد شد.

کاظمی درباره نبود معلم در برخی مدارس ابتدایی بیان کرد: نتایح آزمون استخدام آموزگار روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام شد و سازماندهی این افراد در مناطق مشخص بود و از روز دوشنبه سازماندهی انجام خواهد شد و البته در برخی استان‌ها امروز سازماندهی این معلمان اتفاق افتاد و آن‌ها در مدرسه حضور داشتند، اگر والدین در مدرسه‌ای با نبود معلم مواجه بودند می‌توانند به اداره آموزش و پرورش منطقه مراجعه و موضوع را اعلام کنند البته ادارات آموزش و پرورش از موضوع آگاه هستند، با توجه به افزایش جمعیت دانش‌آموزی و بازنشستگی نیروی انسانی شاهد بودیم که ورودی معلم اندک بود و بیشترین استخدام در دو سال گذشته انجام شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره کمبود حقوق معلمان مدارس غیردولتی عنوان کرد: آموزش و پرورش به دنبال تصویب قانون برای حمایت بیشتر از معلمان مدارس غیردولتی است و طرحی از سال گذشته در حال بررسی است که براساس آن مدارس غیردولتی برای پرداخت حقوق از قانون کار تبعیت خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به ممنوعیت به کارگیری معلمان خرید خدمات بیان کرد: همکاران ما به دنبال مجوز هستند البته اکثر معلمان خرید خدمات در آزمون استخدامی اخیر شرکت کرده و پذیرفته شدند.

کاظمی درباره معوقات رتبه بندی معلمان گفت: معلمانی که به رتبه‌بندی معترض بودند و احکام جدید آن‌ها بعد از اعتراض صادر شد با حقوق شهریور معوقات برایشان واریز شد.


(۱۴۰۲/۰۴/۲۴) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از تسویه مطالبات متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا قبل از شهریورماه و انجام رتبه‌بندی معلمان و اجرای مطالبات فرهنگیان بازنشسته در مرداد ماه خبر داد.

طبق گزارش ایسنا، نعمت‌الله ترکی در جشن بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار کرد: تا سال ۹۹ بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و مطالبات باقی مانده مربوط به شش ماهه دوم سال ۹۹ است. مطالبات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز در برنامه ما است تا قبل از شهریور ماه آن را تسویه کنیم.

اجرای رتبه‌بندی برای فرهنگیان جامانده در مردادماه

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از بازنشستگان جزو فرهیختگان آموزش و پرورش محسوب می شوند، توضیح داد: رتبه بندی معلمان از سال ۱۴۰۰ شروع شد. حدود ۶۷۲ هزار نفر در این امر مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

ترکی ادامه داد: دو سه گروه از رتبه‌بندی مانده‌اند که بخشی از آنها یعنی ۵۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۶۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۱ می‌شوند. در سال جاری نیز از شهریور ماه ۸۰ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که مطالبات اینها مانده است.

پرداخت معوقات بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی قبل از شهریورماه

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، عنوان کرد: هم وزیر آموزش و پرورش و هم سازمان برنامه قول داده‌اند در مرداد ماه رتبه بندی انجام و مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش اجرایی می‌شود. در خصوص مطالبات بازنشستگان دانشگاه علوم ‌پزشکی نیز که در کش و قوس‌های سالهای ۹۷ تا ۹۹ بودند، در اسفند سال ۱۴۰۱ این امر اجرایی شد. افزایش ۱.۱۵ در این امر انجام شد، احکام صادر شد و تا قبل شهریور ماه امسال معوقات پرداخت می‌شود.


حقوق معلمان قراردادی امروز واریز می‌شود

(۱۴۰۲/۰۱/۱۵) تسنیم نوشت: پیرو درج خبر عدم‌پرداخت حقوق ۶ماهه معلمان قراردادی در تسنیم، امروز وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: حقوق معلمان قراردادی که از مهر ۱۴۰۱ واریز نشده است، امروز حقوق به حساب آنها واریز خواهد شد!
جمعی از معلمان قرارداد کار معین در تماس با خبرگزاری تسنیم ضمن ابراز گلایه شدید از عدم‌واریز حقوق از مهر ۱۴۰۱ تا امروز گفته بودند: «از مهر سال گذشته، ۶ ماه گذشته است اما ما ریالی حقوقی دریافت نکرده‌ایم! حتی در اسفند ماه نیز از واریز عیدی خبری نشد؛ این روند باعث ایجاد مشکلات بسیاری در گذران زندگی ما شده است و حتی گاهی اوقات برای تأمین هزینه‌های رفت‌وآمد باید از بستگان و خانواده پول قرض بگیریم.

هیچ فردی باور نمی‌کند به‌عنوان معلم، ۶ ماه است حقوق دریافت نکرده‌ایم، در حالی که پیش از این درباره مطالبات پرداخت‌نشده معلمان رسمی صحبت شد به عدم دریافت حقوق معلمان قراردادی اشاره‌ای نشد و حتی مسئولان نیز توجهی به آن ندارند.»

پیرو درج این خبر در تسنیم، امروز وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: “حقوق معلمان قراردادی به استان‌ها واریز شده و کار احتساب بیمه آنها نیز در حال انجام است و امروز حقوق به حساب معلمان واریز خواهد شد.”


پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان آغاز شد

(۱۴۰۲/۰۱/۱۱) وزیر آموزش و پرورش از آغاز پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان خبر داد.به گزارش ایسنا، یوسف نوری در ارتباط زنده با خبر ساعت ۲۱ با اشاره به آغاز واریز معوقات رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: رتبه‌بندی باعث ترمیم نظام پرداخت عادلانه حقوق می‌شود و از رئیس جمهور تشکر می‌کنم که ساعت‌ها وقت گذاشتند و با ورود به موضوع، دستور حداکثر ارفاق برای افزایش اعتبار رتبه‌بندی را دادند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بر این اساس اعتبارات تخصیص یافته امروز در استان‌ها توزیع شد و پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان نیز توسط بانک‌های عامل آغاز شده است و بانک ملی به دلیل حجم اطلاعات سنگین کار را آغاز خواهد کرد.

نوری با تاکید بر اینکه تمامی معلمان از مزایای رتبه یک بهره‌مند شده‌اند، گفت: هم‌اکنون معوقات مربوط به مابه التفاوت بین رتبه یک و رتبه استحقاقی همکاران در حال پرداخت است که تا ساعات آینده تمام معلمان معوقات رتبه‌بندی را دریافت خواهند کرد.

وی ضمن تشکر از صبوری فرهنگیان در تاخیر پیش‌آمده و همچنین از نهادهای مالی گفت: افراد مقصر در مشکلات پرداخت حقوق اسفند ماه شناسایی شده‌اند و برخوردهای قانونی با این افراد انجام خواهد شد.


اطلاعیه واریز معوقه ۶ ماه رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱

(۱۴۰۲/۰۱/۱۱) به گزارش راهبرد معاصر بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان با همت و تلاش شبانه روزی همکاران شما در مجموعه مالی ۶ ماه از  مطالبات مربوط به رتبه بندی در حال آماده سازی و ارسال به خزانه می باشد . در صورت همکاری بانک احتمالا تا قبل از پایان تعطیلات شاهد پرداخت خواهیم بود . نگارشی که ارسال خواهد شد مربوط به حقوق است. معوقات رتبه بندی ۶ ماه ۱۴۰۱ کامل پرداخت خواهد شد( شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ )، مرحله بعد معوقات ۴ ماه ۱۴۰۰ کامل پرداخت خواهد شد.

نگارش جدید حقوق هم اکنون توسط کارشناسان حسابداری در حال نصب می باشد.این نگارش معوقات رتبه بندی ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۱ را محاسبه و جهت ارسال به خزانه آماده می کند. پس از واریز این شش ماه تامین اعتبار مجدد انجام و مابقی معوقات رتبه بندی نیز پرداخت می گردد.


واریز بخشی از حقوق معلمان از ۱۰ فروردین

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از واریز بخشی از مطالبات فرهنگیان از فردا خبر داد.

مصطفی بابایی در گفت‌وگو با تسنیم درباره واریز معوقات فرهنگیان گفت: مقرر شده است پرداخت ۴ ماه از مطالبات حق‌التدریس معلمان فردا (۱۰ فروردین) واریز شود.

وی افزود: دو ماه مطالبات مربوط به حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی فردا به حساب ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها واریز می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت معوقات رتبه بندی معلمان گفت: نگارش آن فردا به استان‌ها ارسال می‌شود تا یک جمع بندی از معوقات داشته باشیم. خبر تکمیلی و جزئیات بعد از جمع آوری نگارش‌ها اعلام خواهد شد.

زمان واریز معوقات رتبه بندی معلمان

پرداخت معوقات فرهنگیان کی انجام می شود؟

(۱۴۰۲/۰۱/۰۷) رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از پیگیری جدی موضوع پرداخت معوقات رتبه‌بندی فرهنگیان خبر داد و گفت: تا کنون بیبش از هفت جلسه در این باره تشکیل شده و برخلاف انتشار برخی شایعات، جای نگرانی در این باره وجود ندارد و به زودی نتایج را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش تصویر زندگی به نقل از ایسنا، در نیمه پایانی سال گذشته وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که رتبه قطعی و نهایی همه معلمان را در قالب اجرای قانون نظام رتبه‌ بندی معلمان مشخص و اعلام کرده است و حقوق پرداختی به معلمان از این پس با توجه به رتبه نهایی آنها محاسبه و واریز خواهد شد.

این در حالی بود که به علت آنچه «اختلاف مبانی محاسبه فوق‌العاده رتبه‌بندی و بار مالی مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور» خوانده شد، پرداخت حقوق اسفندماه معلمان با تاخیر و در روز ۲۹ اسفندماه به صورت علی الحساب واریز شد و موجبات نارضایتی جامعه فرهنگیان را فراهم کرد.

این موضوع با عذرخواهی وزارت آموزش و پرورش و پس از آن ورود مستقیم رئیس جمهور به موضوع همراه شد و آیت‌الله رئیسی در روز ۲۹ اسفندماه در دستوری به معاون اول خود خواستار تشکیل جلسه با حضور مسئولان مربوطه برای حل اشکالات در پرداخت حقوق معلمان، برخورد با قصور و تقصیرهای احتمالی مدیریتی، تصمیم‌گیری و اعلام نتیجه در این باره شد.

وزیر آموزش و پرورش نیز در روز اول فروردین ماه درباره پرداخت معوقات معلمان گفت: این حقوقی که پرداخت شده است براساس رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۱ بوده است و تفاوتی بین رتبه پایه و رتبه استحقاقی وجود دارد و اختلافی که برخی می‌گویند با سازمان برنامه و بودجه وجود دارد، درست نیست. با توجه به قانون رتبه‌بندی و اعتبار پیش‌بینی شده این مابه‌التفاوت باید پرداخت شود که اختلاف در مبنای محاسبات داشتیم که به دستور رئیس جمهور مقرر شده است که در شنبه یا یکشنبه هفته آینده نشستی با معاون اول رئیس جمهور برگزار شود و نتایج حاصله از آن جلسه زمان پرداخت معوقات را مشخص می‌کند.

تکذیب عدم پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان

در همین اثنا و طی چند روز اخیر، اظهاراتی در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تصمیم دولت برای عدم پرداخت معوقات رتبه‌بندی مطرح و دست به دست شد که روز گذشته معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اخبار منتشرشده در این باره را تکذیب و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «شایعات منتشرشده در فضای مجازی درباره اتخاذ تصمیم برای عدم پرداخت معوقات رتبه‌بندی به‌جد تکذیب می‌شود. همچنین گزارش‌های خبری منتشرشده در فضای رسانه‌ای و خبری از سوی معاون وزیر، پیرامون میزان تخصیص و زمان پرداخت اعتبارات حق‌التدریس و اخباری پیرامون نبود اعتبارات خزانه‌داری نیز از سوی این معاونت تکذیب می‌شود. اخبار رسمی صرفا از درگاه رسمی وزارت آموزش و پرورش انتشار می‌یابد. بدیهی است جعل اخبار مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.»

در همین زمینه، مصطفی بابایی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: پیگیری‌ها و بررسی‌های لازم در دست انجام است و طی سه روز گذشته با دستور ویژه رئیس جمهور، هفت جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مابقی ارکان دخیل در این موضوع برگزار شده است.

وی افزود: یک جلسه نیز با حضور معاونین دستگاه‌های مرتبط برگزار شده و موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است. بابایی با تاکید بر اینکه به رغم انتشار برخی شایعات، جای نگرانی در این باره وجود ندارد و به زودی نتایج را اعلام خواهیم کرد گفت: نتایج خوبی حاصل شده است و به محض جمع‌بندی، جزئیات را به فرهنگیان اعلام می‌کنیم.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 25, میانگین امتیاز: 3,68 از 5)
Loading...