جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

آخرین خبر درباره معلمان فاقد رتبه و کارنامه رتبه بندی معلمان

سرپرست آموزش و پرورش گفت: معلمان فاقد رتبه در موضوع رتبه‌ بندی باید تا پایان اردیبهشت تعیین‌ تکلیف شوند.

به گفته وی، رتبه‌ بندی مهم‌ترین اقدام تحولی آموزش و پرورش است و ضامن پویایی نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، اگر از تدوین آیین‌نامه تا اجرا، مدیران مدرسه در این فرآیند حضور می‌داشتند، این روند به درستی پیش می‌رفت.

سرپرست آموزش و پرورش افزود: ۴۵ هزار معلم فاقد رتبه و ۳۵ هزار نفر هم رتبه خود را مشاهده نمی‌کنند که این موضوعات تا پایان اردیبهشت باید تعیین تکلیف شوند.

صحرایی گفت: سال آینده برای نخستین بار کنکور اختصاصی تربیت معلم را خواهیم داشت همچنین برای نخستین بار شیوه دو مدرکی را در تربیت معلم خواهیم داشت که به این واسطه از دانشگاه‌های برتر دانشجو می‌پذیریم.


جاماندگان رتبه‌بندی معلمان فقط تا این تاریخ فرصت دارند

سجاد سیاح، رئیس مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی پیرامون مهلت درنظرگرفته شده برای بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه my.medu.ir  از سوی فرهنگیانی که نسبت به رتبه اعلامی خود اعتراض داشتند، گفت: آن دسته از معلمان که به رتبه نهایی خود در سامانه مشاهده و ثبت اعتراض کرده‌اند تا ۱۱ اردیبهشت برای بارگذاری مدارک جدید مهلت دارند. البته این مهلت پیش از این تا ۹ اردیبهشت درنظر گرفته شده بود که تا ۱۱ اردیبهشت تمدید شد.

رضا مراد صحرایی؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته است: «اولویت ما در موضوع رتبه‌بندی دو مسئله است؛ نخست، معلمانی که فاقد رتبه هستند و دوم معلمان معترض به رتبه‌ها؛ فرایند رسیدگی به اعتراضات آغاز شده است و کارگروه‌های ارزیاب به ارزیابی مدارک افراد می‌پردازند، همزمان موضوع بازنگری آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان هم شروع شده است و موضوع پایش رتبه‌های اهداشده و وضعیت آنها در حال انجام است تا با نتایجی که از رسیدگی به اعتراضات به دست می‌آید بتوانیم آیین‌نامه را اصلاح کنیم.»

با وجود این، هم‌اکنون معلمان با دو پرسش اصلی مواجه هستند:

نخست، برای بارگذاری مدارک جدید تا چه‌زمانی فرصت دارند؟

دوم، آیا امکان بارگذاری مدارک جدید برای مواردی که به آن اعتراض نکرده‌اند هم فراهم می‌شود؟

در همین ارتباط مجتبی هاشمی؛ سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ثبت مدارک جدید برای رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: معلمانی که مراحل رتبه‌بندی را طی و کارنامه خود را مشاهده کردند تا ۹ اردیبهشت برای بارگذاری مدارک جدید فرصت دارند.

وی افزود: برخی معلمان به‌دلیل طی نشدن تمام مراحل رتبه‌بندی و قطعی نشدن رتبه‌ها، موفق به مشاهده کارنامه خود نشدند که به‌محض قطعی شدن رتبه‌ها و تأیید توسط هیئت‌های ممیزه، کارنامه آنها قابل مشاهده خواهد بود و پس از آن ۱۰ روز برای ثبت اعتراض فرصت دارند، این گروه از معلمان نگران نباشند چون حق آنها برای ثبت اعتراض محفوظ است.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: به‌دلیل گستردگی کار، فرآیند قدری زمان‌بر شد اما به‌زودی تمام اعتراضات را تعیین تکلیف می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه کمیسیون موارد خاص به‌زودی تشکیل خواهد شد، متذکر شد: این کمیسیون پس از بررسی‌های لازم به معلمانی که بنا به دلایلی نتوانستند مدارک را بارگذاری کنند، فرصت مجدد خواهد داد.


اعتراف تلخ آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی‌ معلمان

(۱۴۰۲/۰۱/۲۹) رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت رتبه بندی گفت: فرایند رسیدگی به اعتراضات را شروع کردیم و موارد اعتراضی استان به استان به صورت مجزا رسیدگی می‌شود. اطلاعات دریافت می‌شود و کارگروه‌های ارزیاب به ارزیابی مدارک افراد می‌پردازد. همزمان موضوع بازنگری آئین نامه هم شروع شده است و همزمان موضوع پایش رتبه‌های اهدا شده و وضعیت آنها در حال انجام است تا با نتایجی که از رسیدگی به اعتراضات به دست می‌آید بتوانیم آئین نامه را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در موضوع رتبه بندی دو مسئله است؛ خاطر نشان کرد: یکی مسئله معلمانی است که فاقد رتبه هستند و دیگری معلمانی است که اعتراض دارند. زمان دقیقی نمی‌توان برای رسیدگی به اعتراض افراد فاقد رتبه در نظر گرفت زیرا ارزیاب‌ها باید نظر بدهند. اصلاً عجولانه عمل کردیم که رتبه بندی به این مشکل مواجه شد. رتبه بندی کار دقیقی ایست و باید طبق برنامه پیش برود. آئین نامه آن هم قطعاً اصلاح خواهد شد

کارنامه رتبه بندی معلمان

وزارت آموزش و پرورش در مورد فرهنگیانی که تاکنون کارنامه رتبه بندی معلمان برای آنها نمایش داده نمیشود، اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش تصویر زندگی بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش به قرار زیر است:

همکارانی که هنوز قادر به مشاهده کارنامه رتبه بندی خود در سامانه my.medu.ir نیستند ،به دلیل طی نشدن تمام مراحل رتبه بندی و قطعی نشدن رتبه آنها می باشد ،یعنی در روزهای پایانی اسفندماه ۱۴۰۱ برای این افراد رتبه موقت وعلی الحساب تخصیص داده شده است.ان شاءالله در روزهای آینده به محضی که رتبه های قطعی این همکاران توسط هیات های ممیزه و ارزیابان ویژه وزارتی تایید شود،کارنامه افراد در سامانه نمایش داده شده و مدت ده روز امکان اعتراض به رتبه بندی خواهند داشت و بعد از ثبت اعتراض نیز ده روز هم فرصت بارگذاری مستندات در حالت ویراش خواهند داشت.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 23, میانگین امتیاز: 3,78 از 5)
Loading...