سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

آخرین خبر در مورد رتبه بندی معلمان: واریز ماهانه علی الحساب تا صدور احکام

واریز ماهانه یک میلیون تومان علی الحساب به حساب معلمان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر از واریز ماهانه یک میلیون تومان علی الحساب به حساب معلمان داد. آن طور که مسعود میرکاظمی می گوید این پرداختی بابت رتبه بندی معلمان است.
بر اساس اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه این مبلغ تا زمان صدور احکام جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش ادامه دارد و پس از آن با معلمان تسویه می‌شود.

امروز نیز وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد تا کنون ۸۴۰ هزار معلم ورود اطلاعات و بارگذاری مدارک را در سامانه رتبه‌بندی انجام داده‌اند.

احکام رتبه بندی معلمان کی صادر می شود؟

یوسف نوری گفت: هنوز تعدادی ثبت اطلاعات نکرده‌اند، اما قرار شد از فردا گروهی که بارگذاری انجام داده‌اند وارد مرحله بعدی شوند. احتمالاً تعدادی از احکام را در مهرماه بزنیم.

بحث رتبه بندی معلمان  طی حدود ۱۲ سال گذشته در دولت های مختلف مطرح بود اما هیچ گاه نهایی نشد. مجلس یازدهم از سال گذشته این مهم را در دستور کار قرار داد و در نهایت این بحث تبدیل به قانون شد.

آن طور که  محمدباقر قالیباف در فروردین ماه سال جاری اعلام کرد قانون رتبه بندی معلمان از نیمه دوم سال جاری در دستورکار دولت قرار خواهد گرفت. حال با توجه به ورود به نیمه دوم امسال سیاست گذار کلان به دنبال این است تا تکلیف محول شده را به انجام برساند. با تجه به اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزیر آموزش و پروش این مهم را باید تمام شده تلقی کرد هر چند که هماهنگی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه در این ارتباط حرف اول را می زند.


چرا پرداخت علی الحساب معوقه رتبه‌بندی معلمان متفاوت بود؟

(۱۴۰۱/۰۶/۰۶) رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره علت وجود تفاوت در مبالغ دریافتی معلمان در رتبه‌بندی توضیح داد.

در هفته گذشته سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با تسنیم از واریز مبلغ حدود ۱۱ میلیون تومان علی‌الحساب برای معلمان بر اساس اجرای قانون رتبه‌بندی خبر داده بود.

پس از واریز این مبالغ، مشخص شد ارقام متفاوتی برای معلمان واریزشده که در واکنش به این موضوع علیرضا منادی‌سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح علت این تفاوت ارقام شده بود.

سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در توضیح این موضوع اظهار داشت: مبلغ یک میلیون تومان که اعلام کردیم به‌طور متوسط در نظر گرفته شده بود؛ طبق احکامی که معلمان رتبه‌بندی می‌شوند، ممکن است تغییراتی در مبالغ دریافتی‌شان اعمال شود و این مابه‌التفاوت نیز تقریبا به همین نسبت پرداخت شد.

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره این قانون گفته بود: طبق این قانون مجموع امتیازات دیده شده برای کسب رتبه مختلف یک‌هزار امتیاز است و دو مرحله «تطبیق» و «ارتقا» در قانون دیده شد و بر اساس امتیازات اخذ شده تمامی معلمان بر طبق ۴ شاخصه شایستگی‌های عمومی، شایستگی‌های تخصصی، شایستگی‌های حرفه‌ای و تجربه رتبه‌بندی می‌شوند و پس از ۵ سال نیز ارتقا می‌گیرد.

بر اساس این قانون به شاخص‌های تعیین شده یعنی شایستگی عمومی ۳۰۰ امتیاز، شایستگی تخصصی ۲۶۰، شایستگی حرفه‌ای ۲۴۰ امتیاز و تجربه تا ۲۰۰ امتیاز تعلق می‌یابد و معلمان حائز رتبه تا ۵۰۰ امتیاز آموزشیار معلم، مربی معلم ۵۰۰ امتیاز، استادیار معلم ۶۵۰ امتیاز، دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز، استاد معلم ۹۰۰ امتیاز اخذ خواهد کرد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش پیشتر گفته بود که رتبه‌بندی معلمان از اول شهریور ۱۴۰۰ در فیش حقوقی فرهنگیان اعمال خواهد شد.


خانه ملت: رئیس کمیسیون آموزش با اشاره به اولین پرداختی‌ علی‌الحساب اجرای قانون رتبه بندی معلمان، گفت: رقم این پرداختی متفاوت بوده و از ۶ تا ۱۵ میلیون تومان است که البته آموزش و پرورش باید توضیح دهد، مبنای تفاوت در ارقام واریزی برای معلمان چیست؟

واریز حقوق معوقه فرهنگیان

چرا علی الحساب برای برخی از معلمان کم واریز شده است؟

به گزارش تصویرزندگی به نقل از انتخاب: علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه واریزی‌های امروز، نشان داد که مجلس شورای اسلامی توانست در یک قانون محکم و قوی در راستای افزایش کیفیت آموزش و ارتقای شأن و منزلت معلمان، رقم قابل توجهی را در بودجه سال ۱۴۰۱ برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان اختصاص دهد، گفت: طبق قولی که داده شده بود، اولین پرداختی علی الحساب رتبه‌بندی معلمان در مردادماه به حساب معلمان واریز شد؛ رقم این پرداختی متفاوت بوده و از ۶ تا ۱۵ میلیون تومان است که البته آموزش و پرورش باید توضیح دهد، ملاک و مبنای تفاوت در ارقام واریزی برای معلمان چیست؟

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: بر اساس آنچه تحقیق کرده‌ایم با اجرای رتبه‌بندی معلمان به حقوق هر معلم بین یک تا ۵ میلیون اضافه می‌شود که واریزی‌های امروز به صورت متفاوت بوده است.

منادی سفیدان تصریح کرد: برای ما که در کمیسیون آموزش مجلس تمام تلاش خود را برای تصویب این قانون به کار بستیم، خبر امروز بسیار خوشایند بود و قطعا آموزش و پرورش با اجرای این قانون خوب متحول خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرهنگیان عزیز باید تا تعیین رتبه‌های خود کمی صبر به خرج دهند تا واریزی‌ها دقیق شود، گفت: این اول کار است و قطعا آغاز هر اقدام بزرگی با کاستی‌هایی همراه است که در ادامه برطرف خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس  یادآور شد: ما در به سرانجام رسیدن این قانون با بسیاری از آقایان مشکل داشتیم ولی تلاش شد با تدبیر، بسیاری از مخالفان اجرای این قانون، امروز به موافقان آن تبدیل شوند تا قانونی که وحشت خیلی‌ از آقایان را برانگیخته بود، امروز اجرا شود.

منادی سفیدان تصریح کرد: امیدوارم این مبالغ پرداختی مورد قبول فرهنگیان واقع شده باشد، گرچه ما اعتقاد داریم معلم به هیچ عنوان نباید دغدغه مالی داشته باشد تا با تمرکز کامل اقدام به تدریس کند و این قانون در همین راستا است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 12, میانگین امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...