سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

احکام رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شد

وزیر آموزش و پرورش از رفع ابهام رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین خبر داد و گفت: احکام رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین مانند سایر معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس از رفع ابهام رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین خبر داد و اظهار کرد: در سطوح کارشناسی، جلسات متعددی برای رفع ابهام رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین با دیوان محاسبات برگزار شد.

وی با بیان اینکه طی ۳ ماه گذشته، ۱۰ ماه رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین پرداخت شده است، ادامه داد: بر اساس نظر دیوان محاسبات، احکام معلمان طرح مهرآفرین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه احکام قطعی است معلمان طی چند روز آینده صادر می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس تاریخ اعمال رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود.


معلمان طرح مهرآفرین، مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان شدند

(به روز رسانی ۱۴۰۱/۰۸/۰۸) نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشمول شدن کلیه معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشمول شدن کلیه معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با پیشنهاد محمدحسن آصفری نماینده اراک، خنداب و کمیجان در خصوص اصلاح ردیف ۹ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

«کلیه معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش ملزم به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ برای آنها می‌باشد.»

بررسی ماده واحده لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، هنوز به تصویب نرسیده و پس از پایان رسیدگی به پیشنهادات نمایندگان، در صحن مجلس به رای گذاشته خواهد شد.


خبر خوب برای معلمان / واریز بدهی میلیونی به معلمان آغاز شد

(به روز رسانی۱۴۰۱/۰۸/۰۲) سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مسئولان آموزشی و پرورشی و بهداشتی مازندران در آمل افزود: نگرانی معلمان مهرآفرین برای رد شدن در آزمون استخدامی بی‌ مورد است.

رضا حاجی‌ پور ادامه داد: بر اساس تفاهم مجلس شورای اسلامی با سازمان امور استخدامی این آزمون فقط برای طی شدن مراحل قانونی دریافت کد استخدامی است و تمامی ۷۵هزار معلم مهرآفرین به‌طور حتم کد را دریافت خواهند کرد.

حاجی‌ پور همچنین درباره محرومیت معلمان مهرآفرین از رتبه بندی معلمان گفت: رتبه‌ بندی منوط به داشتن کد استخدامی است و این دسته از معلمان پس از دریافت کد استخدامی برابر با دیگر معلمان از حقوق و مزایای قانون رتبه‌بندی بهره‌مند خواهند شد.

وی همچنین درباره تامین اعتبار قانون رتبه‌ بندی معلمان بیان کرد: بخش قابل توجهی از بودجه طرح رتبه‌ بندی با میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان تامین و ابلاغ شد که به تمامی معلمان بین ۷ تا ۱۵میلیون تومان علی‌ الحساب به حساب‌های آنان واریز شد.

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، باقی اعتبارات نیز به‌زودی تامین می‌شود زیرا از این پس رتبه‌بندی معلمان و دریافتی آنان بر اساس رتبه‌ بندی قانون است و تکلیفی بر عهده دولت خواهد بود که به‌طور کامل آن را اجرا کند.

رضا حاجی‌ پور تاکید کرد: مجلس و دولت در کنار معلمان هستند و البته هیچکس از محدودیت‌های اعتباری بی‌خبر نیست و باید به دولت فرصت داد تا به‌ طور کامل این قانون را اجرا کند.

حاجی‌ پور گفت: قانون رتبه‌ بندی معلمان دامنه گسترده‌ای دارد و تحول بزرگ در نظام آموزشی کشور پس از یک‌ صد سال رقم زد که به‌ طور طبیعی نباید انتظار داشت طی چند روز اجرایی شود، اما دولت به‌ طور جدی در حال اجرای آن است و مجلس نیز بر این مسئله نظارت دارد.


هیات تطبیق مصوبات با رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین موافق است

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به موافقت هیأت تطبیق مصوبات با درخواست کمیسیون آموزش مجلس، گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته هیأت تطبیق مصوبات با رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین موافق است.
به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای احتساب معلمان طرح مهرآفرین در اجرای قانون رتبه بندی معلمان، عنوان کرد: پس از نامه کمیسیون آموزش به دکتر قالیباف در این رابطه، رئیس مجلس این نامه را به هیأت تطبیق مصوبات ارجاع داد و این موضوع در دستور کار هیأت تطبیق قرار گرفت.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس پیگری‌های صورت گرفته هیأت تطبیق نیز با نامه کمیسیون آموزش و دستور رئیس مجلس یعنی اضافه شدن معلمان طرح مهرآفرین به معلمان شامل رتبه بندی موافق است، افزود: طبق مذاکراتی که با اعضای هیأت تطبیق مصوبات انجام شده، اعضای هیأت با این موضوع موافقت دارند.

وی با بیان اینکه رتبه بندی حق معلمان طرح مهرآفرین است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مدارک این معلمان نیز کامل است و فقط یک حکم تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی نیاز است، آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی باید تا تبدیل وضعیت نیروهای طرح مهرآفرین، این معلمان را مشمول قانون رتبه بندی کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: اینکه معلمان طرح مهرآفرین امروز شامل رتبه بندی نشدند به دلیل کم کاری دولت گذشته در تبدیل وضعیت این عزیزان است لذا باید به این تبعیض ناروا پایان داد و هرچه سریع‌تر نسبت به رتبه بندی این معلمان که حدود ۸۰ هزار نفر هستند، اقدام کرد.

وحیدی یادآور شد: قرار بود ظرف ۵ سال نیروی رسمی آموزش و پرورش شوند ولی امروز شاید برخی از شاگردان این معلمان وارد دانشگاه فرهنگیان شده و رسمی شدند ولی معلمان طرح مهرآفرین هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند لذا رتبه بندی و تبدیل وضعیت حق این معلمان است.

 

سامانه رتبه بندی معلمان

زمان برگزاری آزمون معلمان مهرآفرین و تعیین تکلیف ایشان

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان مهرآفرین زمانی از قرارداد شرکتی وارد آموزش و پرورش شدند و بعضا تا ۱۵ سال از خدماتشان می‌گذرد. تلاش می‌کنیم مجوزش را بگیریم تا آخر شهریورماه آزمونشان را برگزار کرده و تعیین تکلیف شوند.

به گزارش ایلنا، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، شب گذشته در برنامه صف اول شبکه اول سیما در توضیح جزئیات اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: هیات‌های ممیزی تعیین می‌کنند که رتبه فرد کدام یک از رتبه‌های پنجگانه باشد. اگر اعتراضی باشد ثبت آن در سامانه رتبه بندی معلمان، امکانپذیر است. جا دارد از همکارانم عذرخواهی کنم. سامانه‌های قبلی دچار اشکال بودند و انتقال اطلاعات مشکلاتی را به وجود می‌آورد. ما ناچار شدیم بخواهیم همکاران همه اطلاعات را دوباره بارگذاری کنند که زحمت مضاعف شد و همین یک‌مرتبه انجام می‌شود.

علت تأخیر در اجرای رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه علت تأخیر در اجرای رتبه‌بندی را دایره شمول دانسته بود، آیا مشکل حل شده است،‌ گفت: تقریباً همه همکاران فرهنگی شاغل در مدرسه و اداری‌های بخشنامه ۲۳۰ که رسته معلمی دارند مشمول هستند. آنها که کد استخدامی نداشتند در آیین‌نامه قبلی مشمول نبودند که اصلاح شد و ۸۱۰ هزار نفر را دربرمی‌گیرد. رتبه‌بندی شامل بازنشسته‌ها نمی‌شود.

پرداخت علی الحساب حق معلمان در رتبه‌بندی

نوری ادامه داد: تاریخ اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است و تا پایان مرداد بخشی از حق معلمان در رتبه‌بندی به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود. بابت تأخیر عذرخواهی می‌کنیم.

چرا معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه بندی نمی شوند

او درباره عدم شمولیت معلمان طرح مهرآفرین نیز گفت: معلمان مهرآفرین زمانی از قرارداد شرکتی وارد آموزش و پرورش شدند و بعضا تا ۱۵ سال از خدماتشان می‌گذرد. در مصوبه سال ۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده هر کس وارد آموزش و پرورش می‌شود باید آزمون داده و تعیین تکلیف شده باشد. صحبت شده که اینها در آزمون داخلی شرکت کنند. تلاش می‌کنیم مجوزش را بگیریم تا آخر شهریورماه آزمونشان را برگزار کرده و تعیین تکلیف شوند.

علت سختگیری در کسب رتبه‌های ۴ و ۵

وزیر آموزش و پرورش درباره علت سختگیری در کسب رتبه‌های ۴ و ۵ نیز گفت: از جمله شرایط قانون، سنوات و احراز امتیاز لازم در شایستگی‌های چهارگانه است. طبیعی هم هست و در دانشگاه‌ها نیز همین گونه است. کسب رتبه بالاتر و نهایی تلاش بیشتری نیاز دارد. بر اساس قانون، دانشجومعلمان مشغول به تحصیل در دانشگاه، کارکنان اداری رسته اداری، مهرآفرینان، بازنشستگان، ماموران به خدمت به سایر دستگاه‌ها مستثنی هستند و مابقی استثنا نیستند و مشمول‌اند.

نحوه محاسبه مبلغ رتبه‌بندی

نوری درباره نحوه محاسبه مبلغ رتبه‌بندی گفت: آیین‌نامه و شیوه‌نامه ابلاغ شده است و بر اساس آن پس از تعیین رتبه در حکم افراد درج می‌شود. دولت برای سال رتبه‌بندی ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه دیده است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 9, میانگین امتیاز: 3,33 از 5)
Loading...